Wegzakken koppelingspedaal

Bespreek hier alles omtrent het onderhoud en de buitenkant van je VW up!
Gebruikersavatar
diesl89
Forum newbie
Berichten: 49
Lid geworden op: do 10 aug 2017, 11:36
Locatie: Harderwijk

Wegzakken koppelingspedaal

Bericht door diesl89 » ma 14 mar 2022, 11:02

Goedemorgen!

Vorige week tijdens het rijden merkte ik dat ineens mijn koppelingspedaal wegzakte tijdens het rijden.
Zodra ik deze toch nog een beetje kon intrappen en omhoog liet komen had ik weer de tegendruk die je normaal voelt. Echter bleef het niet bij 1 keer en voelde ik de koppeling echt wegzakken als ik wat harder ging rijden in een hogere toerental.
Heb de auto bij een garage neergezet en die kan niks vinden, ziet nergens lekkage en vloeistof niveaus zijn op peil.

Heeft iemand die eerder gehad, of weet iemand toevallig wat dit kan zijn?

gurby
Forum newbie
Berichten: 45
Lid geworden op: do 18 jun 2020, 13:14

Re: Wegzakken koppelingspedaal

Bericht door gurby » vr 18 mar 2022, 00:44

Ik zou eerst de remvloeistof eens laten verversen inclusief de koppelingscilinder, wellicht zit er lucht in.

Gebruikersavatar
Up!grade TSI
Donateur member
Berichten: 1390
Lid geworden op: di 14 jul 2020, 21:20
Locatie: N-H

Re: Wegzakken koppelingspedaal

Bericht door Up!grade TSI » vr 18 mar 2022, 14:23

diesl89 schreef:
ma 14 mar 2022, 11:02
Goedemorgen!

Vorige week tijdens het rijden merkte ik dat ineens mijn koppelingspedaal wegzakte tijdens het rijden.
Zodra ik deze toch nog een beetje kon intrappen en omhoog liet komen had ik weer de tegendruk die je normaal voelt. Echter bleef het niet bij 1 keer en voelde ik de koppeling echt wegzakken als ik wat harder ging rijden in een hogere toerental.
Heb de auto bij een garage neergezet en die kan niks vinden, ziet nergens lekkage en vloeistof niveaus zijn op peil.

Heeft iemand die eerder gehad, of weet iemand toevallig wat dit kan zijn?
Wat het verhaal niet verteld, hou oud is de auto en wanneer is voor het laatst de remvloeistof (wat tevens de kopp.vloeistof is) vervangen? Want dat het -op peil- is zegt weinig over de ouderdom...
Exen (Vag); Mii, Citigo, Up! TSI, Up! GTi(2x) huidige>>>Up! GTi (3e) 🚗

Plaats reactie