Seat Mii trilt

Bespreek hier alles omtrent het onderhoud en de buitenkant van je VW up!
Natasjazz
Forum newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: vr 27 jan 2017, 12:58

Seat Mii trilt

Bericht door Natasjazz » vr 27 jan 2017, 13:08

Help! Een paar weken geleden heb ik een Seat Mii uit 2013 aangeschaft. Bij de proefrit trilde de auto en met name het stuur, maar dit kon volgens de dealer makkelijk verholpen worden. Ik zocht al maanden naar een auto en op basis van mijn ervaring met de VW Up en positieve recensies leek de mii mij een geschikt wagentje.
Om de trilling te verholpen is de auto uitgebalanceerd (er zat een slag in het wiel), en zijn de remschijven vervangen. Het schudden van het stuur bij remmen is daarmee verdwenen, maar de auto zelf trilt nog steeds bij snelheden boven de 80. Het stuur vibreert en ik voel het op de stoel tegen mijn onderbeen en bij de pedalen. Na een uur op de snelweg stap ik zelf shakend uit de auto. Volgens de dealer en garage hebben ze alles gedaan wat ze konden doen, en hoort de auto zo te rijden; want het is een 3 cilinder motor. Maar bij de VW Up (en ook Peuget 107) waar ik hiervoor in reed heb ik daar nooit last van gehad! Wat denken jullie, is het normaal en hoor ik dit te accepteren? Of kan er toch iets anders mis zijn?

Gebruikersavatar
TwitNour
Donateur member
Berichten: 2563
Lid geworden op: zo 21 jul 2013, 02:45
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Seat Mii trilt

Bericht door TwitNour » vr 27 jan 2017, 13:31

Als de auto écht trilt tijdens het rijden, dan lijkt me toch dat er iets niet goed is. Zeker als je het vergelijkt met een VW Up waar je voorheen in hebt gereden. De wagens zijn praktisch gezien hetzelfde, dus goed met elkaar te vergelijken op dat gebied. Ik zou het zeker niet zomaar accepteren en de garage/dealer nogmaals aanspreken.

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Seat Mii trilt

Bericht door Tom Westendorp » vr 27 jan 2017, 13:47

Als de auto trilt is het balanceren inderdaad het eerste waar ik het in zou zoeken. Hebben ze het kromme wiel wel gericht? Anders kun je balanceren tot je een ons weegt.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
blastaway
Vagling liefhebber
Berichten: 530
Lid geworden op: di 24 jan 2017, 12:42

Re: Seat Mii trilt

Bericht door blastaway » vr 27 jan 2017, 13:49

Voel je het in de stoelen of aan het stuur?
Ik heb begrepen van mijn bandenboer dat trillingen in stoel iets van achter weg komt en in stuur aan de voorkant.
Hoeveel heeft de MII gereden? Niet iets van de ophanging zelf? Denk aan dempers, draagarmen, aandrijfas?
- Mii 75 pk full option; ap schroefset and Helix soundsystem.
- Volvo xc60 r-design d5 240 pk 490nm full option

Natasjazz
Forum newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: vr 27 jan 2017, 12:58

Re: Seat Mii trilt

Bericht door Natasjazz » vr 27 jan 2017, 14:51

Ik voel het zowel in stuur als in stoel. hij heeft 46.000 gereden. Geen idee wat betreft richten en de ophanging...geen idee, zal ze vragen om dat nog een keer na te kijken

N!jntje
Forum eindbaas
Berichten: 1021
Lid geworden op: zo 17 jun 2012, 11:02

Re: Seat Mii trilt

Bericht door N!jntje » za 28 jan 2017, 09:35

Heb je de auto met bovag garantie gekocht?
Dan zorg dat ze t oplossen.
Auto bij hun dumpen en laten regelen.
Een auto zo jong als deze die volgens hun alleen ligt trilde.... dat mag niet.
Als zij zeggen dat t zo simpel Is op te lossen.... laat ze t dan ook regelen.

Natasjazz
Forum newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: vr 27 jan 2017, 12:58

Re: Seat Mii trilt

Bericht door Natasjazz » ma 30 jan 2017, 13:28

Ja met BOVAG garantie. Maar het blijft een beetje welles -nietes verhaal. Ze zeggen dat er niets mis is met de auto en het zo hoort bij dit type, terwijl ik er last van heb. Komt misschien ook omdat zij er maar een klein stukje in rijden en ik met name bij de langere stukken op de snelweg helemaal gek van wordt. Weten jullie of er nog verschil kan zitten in type motor en onderstel van de Up en die van de de Mii?

Gebruikersavatar
Guy
Forum newbie
Berichten: 85
Lid geworden op: zo 26 apr 2015, 15:38

Re: Seat Mii trilt

Bericht door Guy » ma 30 jan 2017, 13:44

als ze echt niet meewerken:
BOVAG Bemiddeling. Een koper die klachten heeft over de uitvoering van een garantie
dient zich eerst tot de verkoper te wenden. Wanneer dit niet heeft geleid tot een
oplossing van zijn klachten, kan hij zich wenden tot BOVAG Bemiddeling, postbus 1100,
3980 DC te Bunnik, telnr. 0900 269 22 68, 35 eurocent/min. BOVAG Bemiddeling zal in
het geschil bemiddelen en trachten het geschil in der minne op te lossen volgens een
reglement dat de partijen bij het geschil vooraf ter kennis wordt gebracht.
https://bovag.nl/BovagWebsite/media/Bov ... n-Auto.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
blastaway
Vagling liefhebber
Berichten: 530
Lid geworden op: di 24 jan 2017, 12:42

Re: Seat Mii trilt

Bericht door blastaway » wo 22 feb 2017, 07:20

En, opgelost? Was even benieuwd
- Mii 75 pk full option; ap schroefset and Helix soundsystem.
- Volvo xc60 r-design d5 240 pk 490nm full option

Gebruikersavatar
Jeroen Spits
Vagling liefhebber
Berichten: 233
Lid geworden op: do 07 jun 2012, 20:50
Locatie: Heerhugowaard

Re: Seat Mii trilt

Bericht door Jeroen Spits » za 02 jul 2022, 20:48

Dit probleem heb ik ook aangekaart bij het Mii forum. ( Ik weet even niet waarom ik die URL krijg terwijl ik ooit begon bij het vw up forum). Annyway....

Mijn auto trilde in het stuur en ook de rest van de auto..

Remschijven en remblokken 3 x zijn vervangen. Er is kort geleden ook een nieuwe voorband onder garantie opgezet. Alle 4 de banden zijn uitgebalanceerd. Dat hobbelen is nu over. Het trillen in het stuur is van andere aard. Je voelt de motor behoorlijk dreunen in het stuur. Maargoed die van mij is van 2012, eentje van de kuren generatie. Als het echt een vermoeiende dreun is, zou ik lekker een andere garage opzoeken. Die van mij gaat weer terug omdat er toch weer trillingen zijn teruggekomen.
Up! op je bumper!

Plaats reactie