Distributie snaar / ketting
Geplaatst: do 07 jun 2012, 07:58
Weet iemand of the Up BM een distributie snaar of ketting heeft ?
Ook voor de Seat Mii en Skoda Citigo rijder!
http://upforum.nl/
Ben je niet in de war met je vrouw ............ ?Ron UP schreef:Of binnen de 5 jaar, ivm uitdroging?
Hahaha daar heeft de mijne geen last vanCBdicX schreef:Ben je niet in de war met je vrouw ............ ?Ron UP schreef:Of binnen de 5 jaar, ivm uitdroging?
Heb je daar soms een foto van.....Ron UP schreef:Hahaha daar heeft de mijne geen last vanCBdicX schreef:Ben je niet in de war met je vrouw ............ ?Ron UP schreef:Of binnen de 5 jaar, ivm uitdroging?
Great one!!! +4CBdicX schreef:Hahaha daar heeft de mijne geen last vanRon UP schreef:Ben je niet in de war met je vrouw ............ ?CBdicX schreef:Of binnen de 5 jaar, ivm uitdroging?
Heb je daar soms een foto van.....
O nee, sorry, dat is te veel "off topic"
Dit lijkt me bijna een ketting. Die hebben ook zo'n onderhoudsinterval. Als er een bepaalde levensduur aan verbonden is staat dat er vaak bij.henri schreef:De Up heeft een distributieriem. Deze heeft een lange levensduur. Volgens het onderhoudsboekje hoeft deze pas bij 240.000 km gecontroleerd/vervangen te worden.
Klopt, dat denk ik dus ook, snaren of riemen hebben een levensduur van 120-150.000 km, daar boven is het (meestel) een ketting.Petrolhead Tom schreef:Dit lijkt me bijna een ketting. Die hebben ook zo'n onderhoudsinterval. Als er een bepaalde levensduur aan verbonden is staat dat er vaak bij.henri schreef:De Up heeft een distributieriem. Deze heeft een lange levensduur. Volgens het onderhoudsboekje hoeft deze pas bij 240.000 km gecontroleerd/vervangen te worden.
*kuch* ...behalve van sommige TSI's... *kuch*Ben schreef:Ps. Alle vervangings termijnen worden langer ook voor de andere vw's
Dat viel me ook al op bij mijn vorige auto: een Seat Ibiza 20VT van 2005. Hier stond een vervangingstermijn voor van 180.000; ook al extreem lang.Ben schreef:Ps. Alle vervangings termijnen worden langer ook voor de andere vw's
Op zich heel simpelCBdicX schreef:En weet u ook hoe het nu precies zit met dat olie gedoe, om de 15.000, om de 30.000, eens per jaar, eens per 2 jaar, op de computer melding wachten, ect ect ?
Op zich een duidelijk verhaal, alleen de kosten van de olie is een beetje onjuist. Longlife olie kost via internet (exact dezelfde als bij de dealer (merk en type)) maar 8,60 euro. Dealer rekent er rond de 19 euro voor!Ben schreef:Op zich heel simpelCBdicX schreef:En weet u ook hoe het nu precies zit met dat olie gedoe, om de 15.000, om de 30.000, eens per jaar, eens per 2 jaar, op de computer melding wachten, ect ect ?
Voor de longlife motoren wordt een duurder en kwalitatief beter olie gebruikt en moet 30.000 km of twee jaar mee kunnen
Afhankelijk van gebruik daarom is er een variabele interval
Bij veel start en stop en korte rij tijden zal de olie eerder vervangen moeten worden
Bij de UP is het een vast interval van 15.000 km of 1 jaar hier wordt gebruik gemaakt van goedkopere olie
Dit is waarschijnlijk gedaan omdat het een stadsauto betreft en veel korte stukjes zal rijden
Ik ben er wel blij mee dat de goedkope olie er in gaat scheelt behoorlijk in mijn portemonnee
En ik denk dat als je er longlife olie in zou hebben met variabele interval dat hij ook tussen de 15.000 en de 20.000 km het zou aangeven ( ervaring met de Caddy die in stads verkeer gebruikt wordt)
Hoop dat het een beetje duidelijk is voor je
Gr. Ben