thuiskomer Up?

Bespreek hier alles omtrent het onderhoud en de buitenkant van je VW up!
Uppie1995
Forum newbie
Berichten: 8
Lid geworden op: do 24 apr 2014, 10:12

thuiskomer Up?

Bericht door Uppie1995 » vr 25 apr 2014, 15:45

Hallo,

Van de dealer begreep ik dat er voor de Up geen thuiskomer bestaat, maar dat je een reservewiel moet bestellen. In de optielijst kost deze 45 euro
en achteraf bestellen 233 euro. Belachelijk verschil overigens. Nu is mijn vraag; weet iemand of wielmaatje (thuiskomer) 105 70 R 14 84M onder een
Up past. Betreffende velg heeft 4 x 100 steekgaten.

Who knows? Bedankt alvast.

Gebruikersavatar
VinceP
Forum newbie
Berichten: 64
Lid geworden op: za 19 jan 2013, 21:22

Re: thuiskomer Up?

Bericht door VinceP » za 26 apr 2014, 08:02

Hoi als ik me niet vergis heeft een Golf 3 een thuiskomer. zoek er 1 met kleine motor die heeft steek 4x100. weet haast wel zeker dat die gaat passen.
ff langs een autosloop en ff passen. ook ff je wielbouten passen dat het allemaal goed vast gaat en dat ze niet te lang zijn. anders draait alles in je remtrommel aan bonken.
Skoda CitiGO Tour

RobertJ
Vagling liefhebber
Berichten: 646
Lid geworden op: do 28 nov 2013, 13:46

Re: thuiskomer Up?

Bericht door RobertJ » za 26 apr 2014, 10:16

Uppie1995 schreef:Hallo,

Van de dealer begreep ik dat er voor de Up geen thuiskomer bestaat, maar dat je een reservewiel moet bestellen. In de optielijst kost deze 45 euro
en achteraf bestellen 233 euro. Belachelijk verschil overigens. Nu is mijn vraag; weet iemand of wielmaatje (thuiskomer) 105 70 R 14 84M onder een
Up past. Betreffende velg heeft 4 x 100 steekgaten.

Who knows? Bedankt alvast.
Mail gewoon wat dealers rond voor de prijs. Uit welke regio kom je? Ik moet van de week nog langs mn dealer voor de garmin(krijg live niet voor elkaar) en dan zal ik t ook eens vragen. Lijkt me nogal bizar, 233 euro. 50 voor het wiel, 183 voor de service?

Sent from my XT897

Gebruikersavatar
Xanderv
Forum eindbaas
Berichten: 1484
Lid geworden op: ma 17 jun 2013, 15:45
Locatie: Rotterdam

Re: thuiskomer Up?

Bericht door Xanderv » za 26 apr 2014, 21:41

Gewoon zoeken naar een 14 inch 165 wiel met steek 4x100. Die ligt er bij mij als reservewiel...
Skoda Citigo - Tornado red | Retrofit xenon | Monte Carlo grill - splitter - diffuser | Custom emblemen | zwart dak | Spoiler | Helix sub en speakerupgrade |
Afbeelding

Gebruikersavatar
JoVe
Donateur member
Berichten: 1076
Lid geworden op: wo 10 jul 2013, 19:56
Locatie: Beverwijk

Re: thuiskomer Up?

Bericht door JoVe » zo 27 apr 2014, 00:09

Volgens mij past er een velg van de opel corsa. Maar je kan beter ff googelen en zoeken naar een stalen velg bij een site van velgen. Zal rond de 50 euro kosten en dan een goedkoop bandje bij de kwikfit kopen. Je zult ook een krik moeten hebben.
High UP! Dark Blue Metalic - Reserve wiel - Polo 6R antenne - Dynamic pakket (Triangle) - Executive pakket
M&M Nav - C C - RVS uitlaatsierstuk - Armsteun - LED Drl - VAG inst.

Seat Ibiza 1.2 Tsi FR Dynamic Emocion Red
Nu Hyundai iX20 Go! Midnight Blue

Gebruikersavatar
el coche SEAT
Donateur member
Berichten: 816
Lid geworden op: wo 15 feb 2012, 15:25
Locatie: BrunssUP!m

Re: thuiskomer Up?

Bericht door el coche SEAT » zo 27 apr 2014, 08:58

Bij BM onderdelen kost een reservewiel voor de UP 99 euro.
Skoda CITIGOe IV Style, Crystal blue metallic 83 pk 2020 Afbeelding

SEAT Leon ST FR, Desire Red metallic, 150 PK 2017 Afbeelding

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: thuiskomer Up?

Bericht door Tom Westendorp » zo 27 apr 2014, 11:21

Maar past dat wel? Als je geen reservewiel optie hebt besteld er achteraf zo een reservewiel inkieperen? Ik weet dat je bij sommige andere auto's dan een bepaalde bak voor het reservewiel mist en je het wiel dus in de kofferbak moet leggen. Ook verre van ideaal.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
JoVe
Donateur member
Berichten: 1076
Lid geworden op: wo 10 jul 2013, 19:56
Locatie: Beverwijk

Re: thuiskomer Up?

Bericht door JoVe » zo 27 apr 2014, 13:13

Petrolhead Tom schreef:Maar past dat wel? Als je geen reservewiel optie hebt besteld er achteraf zo een reservewiel inkieperen? Ik weet dat je bij sommige andere auto's dan een bepaalde bak voor het reservewiel mist en je het wiel dus in de kofferbak moet leggen. Ook verre van ideaal.
In die piepschuimbak zit de comperssor en bandenvulmiddel en verder niets dacht ik. Maar het blijft altijd duur achteraf een reservewiel te bestellen.
xvolwaardig-reserve-wiel-up-_jpg_pagespeed_ic_uWAHtAeCoO.jpg
Nu in de aanbieding 199 euro bij M Schilder.
xvolwaardig-reserve-wiel-up-_jpg_pagespeed_ic_uWAHtAeCoO.jpg (27.16 KiB) 8194 keer bekeken
High UP! Dark Blue Metalic - Reserve wiel - Polo 6R antenne - Dynamic pakket (Triangle) - Executive pakket
M&M Nav - C C - RVS uitlaatsierstuk - Armsteun - LED Drl - VAG inst.

Seat Ibiza 1.2 Tsi FR Dynamic Emocion Red
Nu Hyundai iX20 Go! Midnight Blue

Gebruikersavatar
Autheo
Donateur member
Berichten: 2833
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)

Re: thuiskomer Up?

Bericht door Autheo » zo 27 apr 2014, 15:22

Petrolhead Tom schreef:Maar past dat wel? Als je geen reservewiel optie hebt besteld er achteraf zo een reservewiel inkieperen? Ik weet dat je bij sommige andere auto's dan een bepaalde bak voor het reservewiel mist en je het wiel dus in de kofferbak moet leggen. Ook verre van ideaal.
Ja, dat past gewoon, er zit standaard ruimte voor een reservewiel, die is zelfs voldoende voor een volwaardig wiel (standaardmaat van bij mij 175 breed, 185 zal ook wel gaan, maar breder wordt misschien wat lastiger vanwege de diepte van de bak). Zoals ik elders al eens heb genoemd, leg ik zomers een van m'n winterbanden, en 's winters een van m'n zomerbanden als reserveband achterin de ruimte voor het reservewiel. Past prima. Inderdaad wel een krikje nodig met wielsleutel. Ik kreeg een originele van m'n dealer, maar een universeel krikje zal net zo goed kunnen. Het krikje met wielsleutel heb ik in een oud stukje deken klem in m'n reservewiel liggen.

Uppie1995
Forum newbie
Berichten: 8
Lid geworden op: do 24 apr 2014, 10:12

Re: thuiskomer Up?

Bericht door Uppie1995 » zo 27 apr 2014, 19:30

RobertJ schreef:
Uppie1995 schreef:Hallo,

Van de dealer begreep ik dat er voor de Up geen thuiskomer bestaat, maar dat je een reservewiel moet bestellen. In de optielijst kost deze 45 euro
en achteraf bestellen 233 euro. Belachelijk verschil overigens. Nu is mijn vraag; weet iemand of wielmaatje (thuiskomer) 105 70 R 14 84M onder een
Up past. Betreffende velg heeft 4 x 100 steekgaten.

Who knows? Bedankt alvast.
Mail gewoon wat dealers rond voor de prijs. Uit welke regio kom je? Ik moet van de week nog langs mn dealer voor de garmin(krijg live niet voor elkaar) en dan zal ik t ook eens vragen. Lijkt me nogal bizar, 233 euro. 50 voor het wiel, 183 voor de service?

Sent from my XT897

Hoi, regio Utrecht. Mvg. Luc.

Vuur
Forum newbie
Berichten: 8
Lid geworden op: zo 03 aug 2014, 21:30

Re: thuiskomer Up?

Bericht door Vuur » ma 04 aug 2014, 19:19

Hallo RobbertJ,

misschien een beetje laat, maar ik ben vanavond bij iemand in Papendrecht geweest, en die heeft 3 nieuwe thuiskomers voor de Up! liggen a 50 euro per stuk !
je vindt zijn advertentie op Marktplaats ( Advertentie 810951152 ) onder de gebruikersnaam 406 onderdelen.
suc6!

Gebruikersavatar
JoVe
Donateur member
Berichten: 1076
Lid geworden op: wo 10 jul 2013, 19:56
Locatie: Beverwijk

Re: thuiskomer Up?

Bericht door JoVe » ma 04 aug 2014, 20:58

Vuur schreef:Hallo RobbertJ,

misschien een beetje laat, maar ik ben vanavond bij iemand in Papendrecht geweest, en die heeft 3 nieuwe thuiskomers voor de Up! liggen a 50 euro per stuk !
je vindt zijn advertentie op Marktplaats ( Advertentie 810951152 ) onder de gebruikersnaam 406 onderdelen.
suc6!

maar dan moet je ook nog een krik en wielsleutel hebben
High UP! Dark Blue Metalic - Reserve wiel - Polo 6R antenne - Dynamic pakket (Triangle) - Executive pakket
M&M Nav - C C - RVS uitlaatsierstuk - Armsteun - LED Drl - VAG inst.

Seat Ibiza 1.2 Tsi FR Dynamic Emocion Red
Nu Hyundai iX20 Go! Midnight Blue

Vuur
Forum newbie
Berichten: 8
Lid geworden op: zo 03 aug 2014, 21:30

Re: thuiskomer Up?

Bericht door Vuur » ma 04 aug 2014, 21:31

Ha JoVe, helemaal gelijk, diezelfde verkoper van de thuiskomers heeft gezegd dat hij die ook heeft liggen, ik weet de prijs niet, maar dat hoeft denk ik niet erg duur te zijn..........

Gebruikersavatar
AlexVDL
Vagling liefhebber
Berichten: 232
Lid geworden op: za 09 aug 2014, 00:07

Re: thuiskomer Up?

Bericht door AlexVDL » za 09 aug 2014, 21:54

Toen ik bij de configurator online zag dat je er een soort van 'bandenplaksetje' bij kreeg, heb ik toch maar de Uptie ( :mrgreen: ) reservewiel gekozen voor 48 euro. Ben benieuwd... nog 4 weken dan is mijn Uppie binnen :D
2014 High UP! White BMT, 4-deurs, 75 PK, Climatic, wit/rood interieur, rood dashboard, e-UP LED DRL, 17" Brock RC28 7.5J ET35 rood, rood gewrapte dak, rode striping, rode spiegelkappen, carbon diffuser.

Gebruikersavatar
JoVe
Donateur member
Berichten: 1076
Lid geworden op: wo 10 jul 2013, 19:56
Locatie: Beverwijk

Re: thuiskomer Up?

Bericht door JoVe » za 09 aug 2014, 22:12

AlexVDL schreef:Toen ik bij de configurator online zag dat je er een soort van 'bandenplaksetje' bij kreeg, heb ik toch maar de Uptie ( :mrgreen: ) reservewiel gekozen voor 48 euro. Ben benieuwd... nog 4 weken dan is mijn Uppie binnen :D

heel verstandig voor dat geld, want een scheur plakken helpt niet met dat plaksetje/vulfles en dan moet je altijd weer een hulpdienst inschakelen.
High UP! Dark Blue Metalic - Reserve wiel - Polo 6R antenne - Dynamic pakket (Triangle) - Executive pakket
M&M Nav - C C - RVS uitlaatsierstuk - Armsteun - LED Drl - VAG inst.

Seat Ibiza 1.2 Tsi FR Dynamic Emocion Red
Nu Hyundai iX20 Go! Midnight Blue

RobertJ
Vagling liefhebber
Berichten: 646
Lid geworden op: do 28 nov 2013, 13:46

Re: thuiskomer Up?

Bericht door RobertJ » za 09 aug 2014, 22:29

Tot nu toe alleen maar spijkertjes en schroefjes gehad, dus dan zal zo een pomp wel volstaan (en je kunt zelf je banden makkelijk vullen!) Maar het nadeel is dat je je band wss kan weggooien als ie vol met dat schuim en rommel zit..en dat voor een schoefje. (Of is dit bangmakerij op internet?)
In ieder geval kan je met een thuiskomer nagenoeg altijd thuis komen :)

@Vuur: ik heb zelf TK, maar ik had anders even geinformeerd wat de naleverprijs bij mijn dealer is.

Gebruikersavatar
JoVe
Donateur member
Berichten: 1076
Lid geworden op: wo 10 jul 2013, 19:56
Locatie: Beverwijk

Re: thuiskomer Up?

Bericht door JoVe » zo 10 aug 2014, 09:13

RobertJ schreef:Tot nu toe alleen maar spijkertjes en schroefjes gehad, dus dan zal zo een pomp wel volstaan (en je kunt zelf je banden makkelijk vullen!) Maar het nadeel is dat je je band wss kan weggooien als ie vol met dat schuim en rommel zit..en dat voor een schoefje. (Of is dit bangmakerij op internet?)
In ieder geval kan je met een thuiskomer nagenoeg altijd thuis komen :)

@Vuur: ik heb zelf TK, maar ik had anders even geinformeerd wat de naleverprijs bij mijn dealer is.

Als je achteraf bij de dealer een TK oftewel reserve wiel koopt ben je minimaal 199 euro kwijt. Is dan wel compleet met krik ed.
xvolwaardig-reserve-wiel-up-_jpg_pagespeed_ic_uWAHtAeCoO.jpg (27.08 KiB)
High UP! Dark Blue Metalic - Reserve wiel - Polo 6R antenne - Dynamic pakket (Triangle) - Executive pakket
M&M Nav - C C - RVS uitlaatsierstuk - Armsteun - LED Drl - VAG inst.

Seat Ibiza 1.2 Tsi FR Dynamic Emocion Red
Nu Hyundai iX20 Go! Midnight Blue

Gebruikersavatar
JoVe
Donateur member
Berichten: 1076
Lid geworden op: wo 10 jul 2013, 19:56
Locatie: Beverwijk

Re: thuiskomer Up?

Bericht door JoVe » zo 10 aug 2014, 09:17

Het is gewoon een standaard wiel 14 inch met band (165/70 R14) wat je krijgt en krik en torx schroevendraaier in piepschuimbak en dat past gewoon in de kofferbak waar normaal het reservewiel zit.
High UP! Dark Blue Metalic - Reserve wiel - Polo 6R antenne - Dynamic pakket (Triangle) - Executive pakket
M&M Nav - C C - RVS uitlaatsierstuk - Armsteun - LED Drl - VAG inst.

Seat Ibiza 1.2 Tsi FR Dynamic Emocion Red
Nu Hyundai iX20 Go! Midnight Blue

Gebruikersavatar
AlexVDL
Vagling liefhebber
Berichten: 232
Lid geworden op: za 09 aug 2014, 00:07

Re: thuiskomer Up?

Bericht door AlexVDL » zo 10 aug 2014, 10:16

Hoe rijdt dat trouwens als je op 16 of 17 inch staat? Raakt ie dan wel de grond?
2014 High UP! White BMT, 4-deurs, 75 PK, Climatic, wit/rood interieur, rood dashboard, e-UP LED DRL, 17" Brock RC28 7.5J ET35 rood, rood gewrapte dak, rode striping, rode spiegelkappen, carbon diffuser.

Gebruikersavatar
Xanderv
Forum eindbaas
Berichten: 1484
Lid geworden op: ma 17 jun 2013, 15:45
Locatie: Rotterdam

Re: thuiskomer Up?

Bericht door Xanderv » zo 10 aug 2014, 11:57

De inchmaat wordt gecorrigeerd door de hoogte van de band. Daarom heb je met 17 inch dunne bandjes en met 14 inch hoge banden. Anders zou je ook een afwijking krijgen in je km teller
Skoda Citigo - Tornado red | Retrofit xenon | Monte Carlo grill - splitter - diffuser | Custom emblemen | zwart dak | Spoiler | Helix sub en speakerupgrade |
Afbeelding

Plaats reactie