Onderhoudsbeurten Up!/Citigo/Mii
Re: Onderhoudsbeurten Up!/Citigo/Mii
Alleen komt de ANWB niet voor lege accu, verkeerd tanken, ruitschade inbraakschade etc etc en zeker niet voor je deur
Ibiza running @ 248 pk & 373nm
-Op zoek naar autoverlichting? Stuur me een priveberichtje-
-Op zoek naar autoverlichting? Stuur me een priveberichtje-
- Autheo
- Donateur member
Doen ze volgens mij wel als je de woonplaatsservice er bij neemt!kgroot.nl schreef:Alleen komt de ANWB niet voor lege accu, verkeerd tanken, ruitschade inbraakschade etc etc en zeker niet voor je deur
Mii Sport Connect Ecomotive | 60 pk | 5d | candy white | (zie review)
<> Link:
Hiervoor:Mii Style Ecomotive (zie review)
4,7 l/100km = 21,1 km/l
<> Link:
4,7 l/100km = 21,1 km/l
Autheo schreef:Doen ze volgens mij wel als je de woonplaatsservice er bij neemt!kgroot.nl schreef:Alleen komt de ANWB niet voor lege accu, verkeerd tanken, ruitschade inbraakschade etc etc en zeker niet voor je deur
Maar dan kost het nog meer geld (elke mnd.)
High UP! Dark Blue Metalic - Reserve wiel - Polo 6R antenne - Dynamic pakket (Triangle) - Executive pakket
M&M Nav - C C - RVS uitlaatsierstuk - Armsteun - LED Drl - VAG inst.
Seat Ibiza 1.2 Tsi FR Dynamic Emocion Red
Nu Hyundai iX20 Go! Midnight Blue
En de mobiliteitsdervice komt niet voor een lege band. Vind ik zo suf... Wat moet je dan?kgroot.nl schreef:Alleen komt de ANWB niet voor lege accu, verkeerd tanken, ruitschade inbraakschade etc etc en zeker niet voor je deur
(Wij hebben geen reservewiel door cng)
Brenda_L schreef:En de mobiliteitsdervice komt niet voor een lege band. Vind ik zo suf... Wat moet je dan?kgroot.nl schreef:Alleen komt de ANWB niet voor lege accu, verkeerd tanken, ruitschade inbraakschade etc etc en zeker niet voor je deur
Ze hebben mij beloofd dat ze zelfs in Oostenrijk komen voor een lekke band. Ze zullen dan wel een lokale dealer o.i.d. bellen.
High UP! Dark Blue Metalic - Reserve wiel - Polo 6R antenne - Dynamic pakket (Triangle) - Executive pakket
- Tom Westendorp
- Unicorn
- Contacteer:
Bullshit ANWB komt overal voor.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ
Petrolhead Tom schreef:Bullshit ANWB komt overal voor.
Als je lid bent wel en zo niet moet je het eerst worden en betaal je dus de volle mep. Terwijl als je gewoon de servicebeurten laat uitvoeren je altijd geholpen wordt in Europa en zelfs in Oostenrijk met een lekke band.
Men was een keer vergeten na een onderhoudsbeurt de antidiefstal bout weer terug te leggen in de kofferbak. Ik kwam daar na de vakantie achter en vroeg toen hoe het zat als ik een lekke band had gehad. (Oostenrijk).
Antwoord dealer; dan hadden we iemand gestuurd om het te verhelpen.
Dus laat mij maar lekker het onderhoud uitvoeren bij de dealer.
- Tom Westendorp
- Unicorn
- Contacteer:
Kleine kanttekening die je daarbij moet maken is dan wel dat je de auto nieuw gekocht moet hebben of nog garantie moet hebben. Als je bijvoorbeeld alleen Bovag garantie hebt dan zul je er niet veel aan hebben en is de ANWB een prima alternatief.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ
Volgens mij is het zo dat als je een (grote) beurt laat uitvoeren je voor een jaar of tot de volgende beurt mobiliteitsgarantie hebt. Maakt niet uit of je nog garantie hebt of niet.Petrolhead Tom schreef:Kleine kanttekening die je daarbij moet maken is dan wel dat je de auto nieuw gekocht moet hebben of nog garantie moet hebben. Als je bijvoorbeeld alleen Bovag garantie hebt dan zul je er niet veel aan hebben en is de ANWB een prima alternatief.
Maar dat is natuurlijk altijd na te vragen bij de/je dealer.
- Tom Westendorp
- Unicorn
- Contacteer:
Oke! Dat zou kunnen. Ik ga naar Vagtechniek en ben al jaren lid bij de ANWB dus die kosten zijn voor mij onder aan de streep lager dan dealerbeurten.
De ANWB wel. Maar de mobiliteitsservice van Skoda iig niet (weet niet hoe het met VW zit).JoVe schreef:Brenda_L schreef:En de mobiliteitsdervice komt niet voor een lege band. Vind ik zo suf... Wat moet je dan?kgroot.nl schreef:Alleen komt de ANWB niet voor lege accu, verkeerd tanken, ruitschade inbraakschade etc etc en zeker niet voor je deur
Ze hebben mij beloofd dat ze zelfs in Oostenrijk komen voor een lekke band. Ze zullen dan wel een lokale dealer o.i.d. bellen.
Heb het laatst nog opgezocht omdat het bandenspanninglampje ging branden tijdens het rijden.
Ik heb bij Heron een prijsopgaven laten opmaken voor de 60 k beurt.
Waar ik toch wel van schrok. Dat moet goedkoper kunnen.
-onderhoudsbeurt 235,=
- bougies vervangen 75,=
- luchtfilter vervangen 45,=
-interieurfilter vervangen 45,=
-remvloeistof verversen 60,=
- brandstofreiniger toevoegen 15,=
- ruitenwisserbladen vervangen (aktieprijs normaal 43.32 euro) nu 30.32 euro
Totaal 505,32 euro incl. btw en montage
Er kunnen naar mijn inzien wel wat dingen weggestreept worden.
Waar ik toch wel van schrok. Dat moet goedkoper kunnen.
-onderhoudsbeurt 235,=
- bougies vervangen 75,=
- luchtfilter vervangen 45,=
-interieurfilter vervangen 45,=
-remvloeistof verversen 60,=
- brandstofreiniger toevoegen 15,=
- ruitenwisserbladen vervangen (aktieprijs normaal 43.32 euro) nu 30.32 euro
Totaal 505,32 euro incl. btw en montage
Er kunnen naar mijn inzien wel wat dingen weggestreept worden.
Move UP! | 60 PK | BlueMotion | 3-deurs | Candy White | Maps&More | Executive | Reservewiel | Polo 6R antenne | Armsteun | Getinte ramen |
Tja, die mensen van de garage moeten ook leven en hebben ook hypotheken. Wel bedankt voor je inkijkje in de prijzen.
Interieur filter: werkje van 2 minuten en filter kostprijs een euro of 10?
Zelfde soort verhoudingen bij die andere posten?
Interieur filter: werkje van 2 minuten en filter kostprijs een euro of 10?
Zelfde soort verhoudingen bij die andere posten?
Brandstofreiniger?
High Up! ~ 60 PK ~ BMT ~ 2 deurs ~ Candy White ~ Executive pakket ~ Maps & More ~ reservewiel
SilverVision knipperlichten ^ LED kentekenverlichting ^ White Up! spiegelkappen ^ Polo 6R antenne ^ VAGCOM ^ Up! sleutelcover ^ Up! stuurlogo
SilverVision knipperlichten ^ LED kentekenverlichting ^ White Up! spiegelkappen ^ Polo 6R antenne ^ VAGCOM ^ Up! sleutelcover ^ Up! stuurlogo
Graag info ivm 2e onderhoudsbeurt
Eerdaags voor 2e beurt (=grote beurt?) naar Hoogenboom R'dam-Zuid.
1- Wat is de te verwachten prijs voor de totale VW-beurt incl. BTW zonder extra werkzaamheden?
2- Welke motorolie hoort de UP! volgens VW te krijgen? Lees verschillende types op dit forum.
3- Zijn er software updates beschikbaar? VW is daar vaak stil over...
4- Heeft iemand tips om vooraf afspraken te maken, zodat verrassingen achteraf geminimaliseerd worden?
Alvast dank voor jullie on-topic reacties.
1- Wat is de te verwachten prijs voor de totale VW-beurt incl. BTW zonder extra werkzaamheden?
2- Welke motorolie hoort de UP! volgens VW te krijgen? Lees verschillende types op dit forum.
4- Heeft iemand tips om vooraf afspraken te maken, zodat verrassingen achteraf geminimaliseerd worden?
Re: Graag info ivm 2e onderhoudsbeurt
Beurtje is rond de 199 euro (ik noem even de Skoda Citigo prijzen, VW zal er niet ver vandaan zitten) exclusief interieur filter (30 eu) gaat Castrol in 5w 30 en ze zullen een update doen van de stuurbekrachtiging en de ventilatie.deolb schreef:Eerdaags voor 2e beurt (=grote beurt?) naar Hoogenboom R'dam-Zuid.
- Autheo
- Donateur member
Heb eens even op de website van VW gekeken, dacht dat daar de onderhoudsprijzen wel te vinden zouden zijn. Heb zelf een Mii, en op de Seat website kun je gewoon de vaste onderhoudsprijzen vinden. Maar dus niet bij VW, die doen heel geheimzinnig. Toen even de chatfunctie geprobeerd, en daar was een chatgirl die keurig antwoordde dat die prijzen inderdaad niet op de site vermeld worden. Je moet dus met je eigen dealer onderhandelen denk ik.
Tja, VW wekt bij mij toch ook nu weer de arrogantste indruk van de drie (grootheidswaanzin?). Destijds al bij het oriënteren viel het me op dat je bij de kleinere Skoda en Seat dealers veel prettiger terecht kon. Zal misschien helemaal liggen aan de lokale dealers, maar toch...
Tja, VW wekt bij mij toch ook nu weer de arrogantste indruk van de drie (grootheidswaanzin?). Destijds al bij het oriënteren viel het me op dat je bij de kleinere Skoda en Seat dealers veel prettiger terecht kon. Zal misschien helemaal liggen aan de lokale dealers, maar toch...
Mii Sport Connect Ecomotive | 60 pk | 5d | candy white | (zie review)
<> Link:
4,7 l/100km = 21,1 km/l
<> Link:
4,7 l/100km = 21,1 km/l
- Tom Westendorp
- Unicorn
- Contacteer:
Ik wist al voordat ik een up! kocht dat ik hem bij Vagtechniek in onderhoud zou doen. Na de eerste beurt kwam ik eens aan het rekenen met de prijs die Huiskes Kokkeler vraagt voor een kleine beurt en de prijs die Vagtechniek vraagt. Wat denk je? Inclusief brandstofkosten is het voor mij nog goedkoper om naar Nuenen te rijden dan dat ik hem bij de dealer in onderhoud doe!
Het liefst doe ik de onderhoudsbeurten gewoon zelf, heb alle apparatuur in huis. Enig idee hoe ik dan toch aan het stempeltje in het boekje kom?
- Tom Westendorp
- Unicorn
- Contacteer:
In het verleden bewaarde ik altijd alle aankoopbonnen van de onderdelen. Dat zegt mij meer dan een stempel in een boekje.Joch3m schreef:Het liefst doe ik de onderhoudsbeurten gewoon zelf, heb alle apparatuur in huis. Enig idee hoe ik dan toch aan het stempeltje in het boekje kom?