Onderhoudsbeurten Up!/Citigo/Mii
- TwitNour
- Donateur member
- Berichten: 2563
- Lid geworden op: zo 21 jul 2013, 02:45
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
Re: Onderhoudsbeurten Up!/Citigo/Mii
Net bij de dealer in Tilburg geweest (Van Mossel) om een afspraak te maken voor een kleine beurt. Mijn Up is bijna een jaar oud en er staan bijna 13.000 kilometers op de teller. Mij is daar verteld dat het zo'n €150 euro zal gaan kosten. Op heel dit topic komt niks in de buurt van deze prijs. Waarom is het zo hoog? Ik vroeg of ze misschien nog wat speciaals gingen doen, maar meer dan olie verversen kwam er niet echt uit. Ik vind 150 euro voor een kleine beurt wel flink.
Re: Onderhoudsbeurten Up!/Citigo/Mii
Je betaalt oa voor een soort abonnement op hulp bij pech: mobiliteitsgarantie. Verder rekenen ze absurde bedragen voor een liter motorolie.
- TwitNour
- Donateur member
- Berichten: 2563
- Lid geworden op: zo 21 jul 2013, 02:45
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
Re: Onderhoudsbeurten Up!/Citigo/Mii
Ja maar waarom verschilt dit zo erg met andere dealers?
Re: Onderhoudsbeurten Up!/Citigo/Mii
VW-dealers rekenen toch allemaal zo'n 150 euro?
Re: Onderhoudsbeurten Up!/Citigo/Mii
Tegenwoordig liggen de prijzen volgens mij wat hoger dan in de begintijd van de Up. Toen kostte een kleine beurt iets van 110-120 euro bij de VW dealer.
High up 75pk, 5-deurs, bluemotion, light silver, drive pakket, executive pakket, sportonderstel met "Classic" velgen
Re: Onderhoudsbeurten Up!/Citigo/Mii
Mijn ervaring is juist dat de dealer geen specialist is! En efficiënter werken? Ja, maar er wordt gewerkt volgens vaste normen en die winst steken ze in hun eigen zak. Ik praat even niet over onze Vagling, maar het gaat wel over een VW dealer. Ook merk ik dat VW dealer's een bepaalde air hebben, je mag bij hun klant worden ....... . Misschien is dat wel de reden waarom ik een Mii heb aangeschaft. (hoeveel km's ik heb gereden en hoeveel auto's ik heb, vind ik niet zo belangrijk om hier te melden).broker schreef:Er zijn goede en slechte dealers. Zoals overal. Goed onderhoud gaat veel verder dan alleen af en toe een filtertje en olie verversen. Waarom is in de autowereld een dealer onderhouden auto meer waard dan eentje die dat niet is? Heel simpel, ongemerkt worden er tijdens de reguliere beurten allerlei updates of andere kleine verbeteringen uitgevoerd zonder dat de klant dat weet. Alleen als er echt grote wijzigingen komen, wordt dat verteld. Voor de rest is het een kwestie van vertrouwen dat het onderhoud goed en vakkundig wordt uitgevoerd. En er zijn zeker dealers die het niet zo nauw daarmee nemen en hun klanten als wandelende geldmachines zien. Maar gelukkig is er ook een deel ( en dat is volgens mij toch het grootste) dat wel degelijk over vakkennis beschikt en op een nette manier met zijn klanten omgaat. En natuurlijk kost autorijden geld. Mijn C1 had afwisselend kleine en grote beurten van resp. 195 en 295 euro. Maar voor dat geld heb ik 100000 km een perfect rijdende auto gehad die mij nooit in de steek gelaten heeft. En tussendoor heb ik nooit terug hoeven komen voor zaken die stuk gingen of niet in orde waren. Mijn ervaringen zijn juist minder bij universele autobedrijven en Kwikfit en consorten mogen niet eens in de buurt van mijn auto's komen. Bovendien maakt een dealer zijn hogere uurloon weer goed door efficienter werken omdat ze de auto's beter kennen t.o.v. de universelen. En natuurlijk geldt dit in zijn algemeenheid. Er zijn slechte dealers en goede universele garages. En voor de duidelijkheid: ik werk niet in de autobranche maar na 37 jaar rijden en inmiddels ruim 1,7 miljoen afgelegde kilometers heb ik wel uitgebreide ervaringen hiermee. Bovendien ben ik al ruim 22 jaar een fanatiek old- en youngtimerliefhebber en heb naast mijn dagelijkse twee auto's ook daarvan een aantal. En geloof me: op de lange duur is goed onderhoud veel goedkoper dan alleen maar olie en filtertjes wisselen. Tenzij je iedere 3 jaar een nieuwe koopt, dan krijgt de tweede eigenaar de rekening.
Groeten, Jan.
Ik ben het wel met je eens dat goed onderhoud belangrijk is.
Gr. Renco
Nu: een 3 drs 75 pk VW Up! met panoramadak, cruise control, pdc, 15” velgen, stoelverwarming, zwart metallic.
Voorheen: Seat Mii Sport Dynamic, 3 drs, panoramadak, Drivepakket (cc en pdc), nacht blauw metallic.
Nu: een 3 drs 75 pk VW Up! met panoramadak, cruise control, pdc, 15” velgen, stoelverwarming, zwart metallic.
Voorheen: Seat Mii Sport Dynamic, 3 drs, panoramadak, Drivepakket (cc en pdc), nacht blauw metallic.
Re: Onderhoudsbeurten Up!/Citigo/Mii
Mijn al meer dan 22 jarige ervaring met de Volvo-dealer, mijn andere dagelijkse auto is een Volvo, is van een heel andere orde. En ik ben zeer actief (hobbymatig) in het Volvo wereldje en ik rijd steeds in een perfect onderhouden Volvo ( inmiddels bijna 17 jaar oud en bijna 3 ton op de teller) tegen kosten die in vergelijking met velen die bij een Volvo specialist in onderhoud zijn lager liggen. Maar ik kom ook al heel lang bij een fantastische dealer die meedenkt, er niet op uit is om mij onnodig op kosten te jagen en zelfs bereid is om als het uitkomt gebruikte onderdelen te monteren. De eigenaren hebben zelfs het motto: wie de ruif vult mag er ook uit eten. Deze ervaring is met 7 volvo's ( zowel nieuw als gebruikt) over een periode van 22 jaar en meer dan anderhalf miljoen kilometers. Aan mijn huidige Volvo ben ik zo verknocht dat ik al jaren geen nieuwe meer heb gekocht en ze hebben er veel plezier in om mijn (nu) oude Volvo in perfecte conditie te houden. En natuurlijk moet een bedrijf winst maken. Jouw salaris zal ook verdiend moeten worden voordat je baas je kan uitbetalen of als je een eigen bedrijf hebt..
Hoe het bij de VW dealer zal zijn moet natuurlijk nog blijken. Het is de eerste keer in mijn leven dat ik een Volkswagen heb gekocht. Het aankooptraject en de manier waarop ze met me mee gedacht hebben met betrekking tot de wielkuipen die ik achter gemonteerd wilde hebben, stemmen mij in ieder geval hoopvol. Mijn UP! moet nog afgeleverd worden ( verwachting half september) en dan zullen we zien hoe het gaat lopen.
En wat alle updates betreft is het toch echt makkelijk om bij een dealer in onderhoud te zijn. In de tweedehands autowereld is het niet voor niets dat een auto met een aantoonbare onderhoudshistorie bij de dealer meer waard is dan eentje zonder. En zie ik veel specialisten adverteren met gebruikte "dealer onderhouden" auto's als extra aanprijzing. Dat is niet voor niets. En iedereen moet doen waar hij zich het beste bij voelt. Dealer, specialist of zelf sleutelen( doe ik regelmatig aan mijn "oudjes").
Hoe het bij de VW dealer zal zijn moet natuurlijk nog blijken. Het is de eerste keer in mijn leven dat ik een Volkswagen heb gekocht. Het aankooptraject en de manier waarop ze met me mee gedacht hebben met betrekking tot de wielkuipen die ik achter gemonteerd wilde hebben, stemmen mij in ieder geval hoopvol. Mijn UP! moet nog afgeleverd worden ( verwachting half september) en dan zullen we zien hoe het gaat lopen.
En wat alle updates betreft is het toch echt makkelijk om bij een dealer in onderhoud te zijn. In de tweedehands autowereld is het niet voor niets dat een auto met een aantoonbare onderhoudshistorie bij de dealer meer waard is dan eentje zonder. En zie ik veel specialisten adverteren met gebruikte "dealer onderhouden" auto's als extra aanprijzing. Dat is niet voor niets. En iedereen moet doen waar hij zich het beste bij voelt. Dealer, specialist of zelf sleutelen( doe ik regelmatig aan mijn "oudjes").
Groove UP,hot orange,75pk,semi-automaat,panoramadak,ypsilon velgen,DAB+ Fenderaudio.
Re: Onderhoudsbeurten Up!/Citigo/Mii
Uit je verhaal blijkt wel dat je het getroffen hebt met je dealer. Als je zo omgaat met je klanten als dealer, dan komen klanten ook terug en kopen ze ook de volgende auto bij jou. Klinkt heel logisch, maar blijkbaar leren ze wat anders op de dealerschool. Dat positieve gevoel heb ik bij de specialist en ik weet zeker dat zijn stempel beter wordt gewaardeerd dan het stempel van de dealer. Conclusie, wat je wilt is een garage die met je meedenkt, niet het onderste uit de kan wilt hebben, verstand van zaken heeft en waar je vertrouwen in hebt.
Btw, mijn salaris wordt niet uit de winst betaald, dat zijn bedrijfskosten, mijn bonus wordt wel uit de winst betaald
Btw, mijn salaris wordt niet uit de winst betaald, dat zijn bedrijfskosten, mijn bonus wordt wel uit de winst betaald
Gr. Renco
Nu: een 3 drs 75 pk VW Up! met panoramadak, cruise control, pdc, 15” velgen, stoelverwarming, zwart metallic.
Voorheen: Seat Mii Sport Dynamic, 3 drs, panoramadak, Drivepakket (cc en pdc), nacht blauw metallic.
Nu: een 3 drs 75 pk VW Up! met panoramadak, cruise control, pdc, 15” velgen, stoelverwarming, zwart metallic.
Voorheen: Seat Mii Sport Dynamic, 3 drs, panoramadak, Drivepakket (cc en pdc), nacht blauw metallic.
Re: Onderhoudsbeurten Up!/Citigo/Mii
VW Pouw Zwolle vraag er 109 euro voor. Mijn Up! is geweest met 10.000 km op de teller.Touchwood schreef:VW-dealers rekenen toch allemaal zo'n 150 euro?
- MauriceR.
- Vagling liefhebber
- Berichten: 479
- Lid geworden op: za 17 aug 2013, 22:40
- Locatie: Veluwe, in de buurt van Up!eldoorn
Re: Onderhoudsbeurten Up!/Citigo/Mii
Vandaag bij Borchwerf 158 euro betaald voor een jaarbeurt. Komt bij mij eerder dan 10000 of 15000 km. Veel geld? Wellicht. Maar toch niet meer dan ik in het verleden betaalde bij dealers van andere merken.
Een terugroep-actie en softwareupdates -natuurlijk gratis- zaten in het anderhalf uur werk. Auto werd gewassen aan me overhandigd. Deze twee acties hadden te mken met de koeling (is hier eerder genoemd op het forum) en iets met een regeleenheid. 'k Zou zo niet weten hoe of wat.
Op een andere plek op het forum nog twee berichtjes over deze dag: over een ochtend rijden in een andere Up! en proefrit in een Sportsvan.
M.
Een terugroep-actie en softwareupdates -natuurlijk gratis- zaten in het anderhalf uur werk. Auto werd gewassen aan me overhandigd. Deze twee acties hadden te mken met de koeling (is hier eerder genoemd op het forum) en iets met een regeleenheid. 'k Zou zo niet weten hoe of wat.
Op een andere plek op het forum nog twee berichtjes over deze dag: over een ochtend rijden in een andere Up! en proefrit in een Sportsvan.
M.
Dagelijks: High Up!|Rood|Pano-dak|Triangles & wintervelgen
Klassieker I: Triumph TR3A 1959|Totaal gerestaureerd.
Klassieker II: Saab 96 V4 1970|Direct uit Zweden |van 1e eigenaar.
Klassieker III: Porsche 914 1973 2.0ltr.|Technisch perfect.
Klassieker I: Triumph TR3A 1959|Totaal gerestaureerd.
Klassieker II: Saab 96 V4 1970|Direct uit Zweden |van 1e eigenaar.
Klassieker III: Porsche 914 1973 2.0ltr.|Technisch perfect.
Re: Onderhoudsbeurten Up!/Citigo/Mii
De mijne gaat op 20 okt voor de garantie check en 30.000km beurt (heeft er dan ca. 23.000km opzitten). Tevens laat ik er dan wielkuipen onder plaatsen. Ben benieuwd wat het gaat kosten.
Skoda Citigo Artic 60pk -Spring Green-14" stalen velgen+Avalone wieldoppen-PIAA H-724 verlichting + Bosch Plus90 dimlicht-move&fun-high up versnellingspook + handrem-chroom spiegels + deurcovers-ceramic onderdashboard + middenconsole-armsteun-CC
Re: Onderhoudsbeurten Up!/Citigo/Mii
Wil je dat niet van te voren weten Inge, of laat jij je achteraf verassen wat het heeft gekost.Inge schreef:De mijne gaat op 20 okt voor de garantie check en 30.000km beurt (heeft er dan ca. 23.000km opzitten). Tevens laat ik er dan wielkuipen onder plaatsen. Ben benieuwd wat het gaat kosten.
Gr. Renco
Nu: een 3 drs 75 pk VW Up! met panoramadak, cruise control, pdc, 15” velgen, stoelverwarming, zwart metallic.
Voorheen: Seat Mii Sport Dynamic, 3 drs, panoramadak, Drivepakket (cc en pdc), nacht blauw metallic.
Nu: een 3 drs 75 pk VW Up! met panoramadak, cruise control, pdc, 15” velgen, stoelverwarming, zwart metallic.
Voorheen: Seat Mii Sport Dynamic, 3 drs, panoramadak, Drivepakket (cc en pdc), nacht blauw metallic.
Re: Onderhoudsbeurten Up!/Citigo/Mii
Ik krijg en belletje op de dag zelf wat het gaat kosten dwz de wielkuipinbouw. De andere prijzen kan ik online vinden maar nog niet naar gekeken - reken voor de grote beurt op ca 250,--
Skoda Citigo Artic 60pk -Spring Green-14" stalen velgen+Avalone wieldoppen-PIAA H-724 verlichting + Bosch Plus90 dimlicht-move&fun-high up versnellingspook + handrem-chroom spiegels + deurcovers-ceramic onderdashboard + middenconsole-armsteun-CC
Re: Onderhoudsbeurten Up!/Citigo/Mii
Ter aanvulling van dit topic:
Mijn 1e onderhoudsbeurt na 1 jaar en +- 12.000 km kostte 100 euro. Dit was een zogenaamde actieprijs voor het 1e jaar.
2e onderhoudsbeurt afgelopen mei gehad, net nadat de garantie verlopen was (+-25.000 km).
Deze kostte 220 euro bij de dealer. Enkele dingen nagekeken (vervanging olie etc.) en daarbij kwam naar voren dat het hitteschild gescheurd was bij de uitlaat onder de auto.
Deze hebben ze nog onder de garantie vervangen wat ik zeer netjes vond. Geen schokkende prijzen tot zo ver.
Mijn 1e onderhoudsbeurt na 1 jaar en +- 12.000 km kostte 100 euro. Dit was een zogenaamde actieprijs voor het 1e jaar.
2e onderhoudsbeurt afgelopen mei gehad, net nadat de garantie verlopen was (+-25.000 km).
Deze kostte 220 euro bij de dealer. Enkele dingen nagekeken (vervanging olie etc.) en daarbij kwam naar voren dat het hitteschild gescheurd was bij de uitlaat onder de auto.
Deze hebben ze nog onder de garantie vervangen wat ik zeer netjes vond. Geen schokkende prijzen tot zo ver.
Re: Onderhoudsbeurten Up!/Citigo/Mii
Ik heb ook even nagevraagd bij van Mossel wat een kleine beurt kost. € 154 kreeg ik als reactie. Vorig jaar betaalde ik € 104. Vind een prijsverhoging van bijna 50% wel absurd!TwitNour schreef:Net bij de dealer in Tilburg geweest (Van Mossel) om een afspraak te maken voor een kleine beurt. Mijn Up is bijna een jaar oud en er staan bijna 13.000 kilometers op de teller. Mij is daar verteld dat het zo'n €150 euro zal gaan kosten. Op heel dit topic komt niks in de buurt van deze prijs. Waarom is het zo hoog? Ik vroeg of ze misschien nog wat speciaals gingen doen, maar meer dan olie verversen kwam er niet echt uit. Ik vind 150 euro voor een kleine beurt wel flink.
- Autheo
- Donateur member
- Berichten: 2837
- Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
- Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)
Re: Onderhoudsbeurten Up!/Citigo/Mii
Gisteren bij de Seat dealer geweest voor de 45.000 km beurt (= kleine beurt) en de airco-check. Kosten voor de beurt € 139 (vaste Seat tarief), de airco check is voor Seat-club leden gratis.
Ik had aangegeven dat het rustig bijremmen niet helemaal vloeiend meer verliep, dus vermoedde ik dat hier ook het euvel van de zwakke remschijven aan de orde was. (Zie topic http://www.vwupforum.nl/viewtopic.php?f=7&t=3542 ) En inderdaad, ze waren niet helemaal vlak meer. Zijn op kosten van de dealer weer vlak gemaakt, omdat Pon bij zowat alles wat met remmen te maken heeft zich bij voorbaat achter de kleine lettertjes van de garantiebepalingen verschuilt en het als 'slijtage' of 'verkeerd gebruik' ziet. Mijn dealer zag dat anders, en heeft mij uitstekende service verleend!
Ik had aangegeven dat het rustig bijremmen niet helemaal vloeiend meer verliep, dus vermoedde ik dat hier ook het euvel van de zwakke remschijven aan de orde was. (Zie topic http://www.vwupforum.nl/viewtopic.php?f=7&t=3542 ) En inderdaad, ze waren niet helemaal vlak meer. Zijn op kosten van de dealer weer vlak gemaakt, omdat Pon bij zowat alles wat met remmen te maken heeft zich bij voorbaat achter de kleine lettertjes van de garantiebepalingen verschuilt en het als 'slijtage' of 'verkeerd gebruik' ziet. Mijn dealer zag dat anders, en heeft mij uitstekende service verleend!
Mii Sport Connect Ecomotive | 60 pk | 5d | candy white | (zie review)
<> Link:
Hiervoor:Mii Style Ecomotive (zie review)
4,7 l/100km = 21,1 km/l
<> Link:
Hiervoor:Mii Style Ecomotive (zie review)
4,7 l/100km = 21,1 km/l
- Jurgen Knoop
- Forum newbie
- Berichten: 13
- Lid geworden op: do 03 apr 2014, 21:16
- Locatie: Millingen aan de Rijn
Re: Onderhoudsbeurten Up!/Citigo/Mii
Afgelopen vrijdag mijn 1e beurt laten doen bij VW Hegeman in Nijmegen met 15000 op de teller. Kosten €125,- wat mij erg meeviel! Ze hebben zelfs de Up! Gewassen[SMILING FACE WITH SMILING EYES]
Verzonden vanaf mijn iPad met behulp van Tapatalk
Verzonden vanaf mijn iPad met behulp van Tapatalk
VW High Up! Black Pearl, 60 pk, Executive pakket, Drive pakket, Dynamic pakket, Maps&More en natuurlijk Kunstlederen interieur!
Re: Onderhoudsbeurten Up!/Citigo/Mii
Ik heb gisteren mijn Up! voor de 45.000 km (kleine) beurt weggebracht.
Bij de VW dealer was een kleine beurt € 154. Aangezien mijn Up! net buiten de garantie is heb ik de kleine beurt laten uitvoeren bij Kwikfit.
Met een kortingscode kreeg ik 30% korting en was ik voor € 76,50 klaar. Zonder extra kosten. Nu kan ik weer 15.000 km vooruit
Bij de VW dealer was een kleine beurt € 154. Aangezien mijn Up! net buiten de garantie is heb ik de kleine beurt laten uitvoeren bij Kwikfit.
Met een kortingscode kreeg ik 30% korting en was ik voor € 76,50 klaar. Zonder extra kosten. Nu kan ik weer 15.000 km vooruit
Re: Onderhoudsbeurten Up!/Citigo/Mii
Verlies je dan niet de mobiliteitsgarantie?
Re: Onderhoudsbeurten Up!/Citigo/Mii
Volgende week , of na volgende week 1e beurt.
Vandaag gevraagd wat het zou kosten.
Antwoord: ongeveer € 135,=
Ben benieuwd, wordt vervolgd....................
Vandaag gevraagd wat het zou kosten.
Antwoord: ongeveer € 135,=
Ben benieuwd, wordt vervolgd....................
UNDERSTEER is when you hit the fence with the front of the car.
OVERSTEER is when you hit the fence with the rear of the car.
HORSEPOWER is how fast you hit the fence.
TORQUE is how far you take the fence with you.
OVERSTEER is when you hit the fence with the rear of the car.
HORSEPOWER is how fast you hit the fence.
TORQUE is how far you take the fence with you.