Onderhoudsbeurten Up!/Citigo/Mii
Re: Onderhoudsbeurten Up!/Citigo/Mii
Eind vorige maand de Up! eerste beurt (1jaar) oud: €99,00
Eens een Up!,....altijd een Up!
Move Up! Candy White - Climatic - Drivepakket - Soundpakket met i.c.m. Clarion HiFi
Move Up! Candy White - Climatic - Drivepakket - Soundpakket met i.c.m. Clarion HiFi
- Psycho_Mantis
- Vagling liefhebber
- Berichten: 912
- Lid geworden op: wo 14 mar 2012, 12:41
- Locatie: Spijkenisse
Re: Onderhoudsbeurten Up!/Citigo/Mii
Het is dat ik zo ver weg woon, anders had ik dat ook zeker gedaanhenri schreef:Mijn volgende onderhoudsbeurt laat ik hoogstwaarschijnlijk bij VAG Techniek doen en niet meer bij de dealer. Na bezoek aan de meeting bij onze forumsponsor heb ik daar een positief gevoel aan over gehouden. Bevindingen zal ik t.z.t. wel hier posten.
Re: Onderhoudsbeurten Up!/Citigo/Mii
onderhoud bij dealer is in principe niet duurder dan bij een universeel
uitleg:
originele onderdelen zijn iets duurder maar wel beter van kwaliteit en de olie is voorgeschreven door de fabriek
ik las dat de garantie door pon betaalt wordt, dit is onzin
de fabriek betaald de garantie en de coulance wordt door pon betaalt
bij de dealer zitten ook veel voordelen
mobiliteits garantie waardoor je geen wegenwacht meer nodig hebt
de juiste monteurs met kennis van de auto
juiste olie die voorgeschreven wordt
de juiste onderdelen op de juiste km stand worden vervangen ( vaak doet de universeel maar wat, heb er ervaring mee dat ze te veel vervangen waardoor beurt duurder uitvalt
(goede) dealer belt altijd voor extra kosten ( wordt vaak door universeel niet gedaan)
juiste apparatuur om de auto's op een juiste manier uit te lezen en te resetten
kortom een dealer is zo gek nog niet
ik weet dat dit een eindeloze discussie kan worden maar moet hier toch op reageren omdat ik vind dat de dealer altijd zwart wordt gemaakt en naar mijn inzien onterecht
zet alle kosten naast elkaar maar dan ook alle kosten en je zult zien dat de dealer niet duurder is dan de universeel
snap het wel dat er een beeld wordt gevormd dat de dealer altijd te duur is
maar waarom kopen jullie hem dan wel allemaal bij de dealer en niet bij de universeel die ook nieuwe auto's kan leveren
gr Ben
;
uitleg:
originele onderdelen zijn iets duurder maar wel beter van kwaliteit en de olie is voorgeschreven door de fabriek
ik las dat de garantie door pon betaalt wordt, dit is onzin
de fabriek betaald de garantie en de coulance wordt door pon betaalt
bij de dealer zitten ook veel voordelen
mobiliteits garantie waardoor je geen wegenwacht meer nodig hebt
de juiste monteurs met kennis van de auto
juiste olie die voorgeschreven wordt
de juiste onderdelen op de juiste km stand worden vervangen ( vaak doet de universeel maar wat, heb er ervaring mee dat ze te veel vervangen waardoor beurt duurder uitvalt
(goede) dealer belt altijd voor extra kosten ( wordt vaak door universeel niet gedaan)
juiste apparatuur om de auto's op een juiste manier uit te lezen en te resetten
kortom een dealer is zo gek nog niet
ik weet dat dit een eindeloze discussie kan worden maar moet hier toch op reageren omdat ik vind dat de dealer altijd zwart wordt gemaakt en naar mijn inzien onterecht
zet alle kosten naast elkaar maar dan ook alle kosten en je zult zien dat de dealer niet duurder is dan de universeel
snap het wel dat er een beeld wordt gevormd dat de dealer altijd te duur is
maar waarom kopen jullie hem dan wel allemaal bij de dealer en niet bij de universeel die ook nieuwe auto's kan leveren
gr Ben
;
move-up dark silver drivers pakket en winter pakket getinte ramen carbon op bumper en spiegels
Re: Onderhoudsbeurten Up!/Citigo/Mii
Ik weet niet wat er mis kan gaan bij een luchtfilter en wat olie. Ik heb nu een grote beurt afgesproken bij de universele garage en ze gebruiken gewoon olie van een goed merk. De fabrieksvoorschriften (10W40) worden gewoon gevolgd.Ben schreef:onderhoud bij dealer is in principe niet duurder dan bij een universeel
uitleg:
originele onderdelen zijn iets duurder maar wel beter van kwaliteit en de olie is voorgeschreven door de fabriek
Ik verwacht niet dat mijn nieuwe up! met goed onderhoud stil valt op de snelweg. Ik rijd 11 jaar met VAG producten en ze hebben me nooit in de steek gelaten, ben nooit stil gevallen onderweg. Van het geld dat je bespaart kun je, mocht je auto 1x per 4 jaar of zo stilvallen, zelfs een takelwagen en/of een hotelovernachting boeken. Maar ik geloof er niet eens in dat dat zo vaak gebeurt.Ben schreef:bij de dealer zitten ook veel voordelen
mobiliteits garantie waardoor je geen wegenwacht meer nodig hebt
Een goede universele garage heeft ook de juiste monteurs met kennis van de auto. De dealer weet het ook niet altijd... Voorbeeld: onze Audi S8 had een klein hikje in de automatische versnellingsbak. De Audi-dealer stelde voor de automaatbak helemaal te inspecteren à 2.000 euro. Wij besloten de automaatolie te verversen bij ZF in Dortmund. Probleem definitief opgelost voor 450 euro (nieuwe olie voor automaat en diff en bak helemaal schoongemaakt). Met de 'oplossing' van de Audi dealer hadden we waarschijnlijk nog steeds hetzelfde probleem, ze deden niet voorkomen alsof ze het zo goed wisten ("de automaatbak moet er onderuit en dan kunnen we een diagnose stellen" ) Zelfs als zou het wél zijn opgelost, dan waren we 5x zoveel geld kwijt geweestBen schreef:de juiste monteurs met kennis van de auto
De Audi-monteur die vantevoren proef reed in de S8 om het hikje in de automaat zelf te ondervinden, constateerde het zelfs niet eens. Ik zat er naast op de passagiersstoel en merkte het duidelijk. Maar de monteur merkte helemaal niets.... Gevoel voor auto's?? Overigens, een monteur van een andere Audi-dealer merkte het wél meteen. Net zoals ze het bij ZF in Dortmund onmiddellijk merkten..
Zo moeilijk is het niet om olie met de juiste specificaties in de auto te krijgen, zeker niet bij een up!, waar nogal simpele olie in kan. Shell of Castrol met 10W40 specificatie is altijd goed voor de up!Ben schreef:juiste olie die voorgeschreven wordt
Ook hier ervaring met de Audi-dealer (zelfde als bovengenoemde). In de tijd dat ik een S3 reed, vergat de Audi-dealer om bij 60.000km de olie van de Haldex koppeling te vervangen. Stond gewoon in het boekje dat dat moest. Onderhoud volgens het boekje? Overigens: de VW-Audi-dealer vergeet ook nogal eens te melden dat de airco regelmatig moet worden geserviced.Ben schreef:de juiste onderdelen op de juiste km stand worden vervangen (vaak doet de universeel maar wat, heb er ervaring mee dat ze te veel vervangen waardoor beurt duurder uitvalt)
Een goede universele garage belt ook altijd voor extra kosten. En je kunt sowieso altijd vooraf goede afspraken maken.Ben schreef:(goede) dealer belt altijd voor extra kosten ( wordt vaak door universeel niet gedaan)
Ik heb bij mijn up! een issue met de toerenteller, bij wegrijden gaat de toerenteller soms heel snel naar de 2.500 toeren, terwijl dat niet verband houdt met de hoeveelheid gas die ik geef. De dealer ernaar laten kijken, en wat zeggen ze? We kunnen niks vinden, de computer geeft geen storing aanBen schreef:juiste apparatuur om de auto's op een juiste manier uit te lezen en te resetten
Bij de universeel kun je je nieuwe up! niet goedkoper krijgen. Maar onderhoudsbeurten bij de universeel kunnen wel goedkoper zijn.Ben schreef:maar waarom kopen jullie hem dan wel allemaal bij de dealer en niet bij de universeel die ook nieuwe auto's kan leveren
Inmiddels een afspraak gemaakt bij de universele garage voor een grote 30.000km beurt voor de up! Prijsopgave is 125 euro, inclusief olie (à 17 euro per liter!) en luchtfilter en arbeidsloon. De VW-dealer rekent iets van 285 euro. Ik hoef niet zo nodig geld te besparen. Het gaat mij om kwaliteit voor een goede prijs. En ik heb het volste vertrouwen in de kwaliteit van mijn universele garage, zeker als er alleen olie en een luchtfilter moeten worden vervangen bij een beurt en ik 160 euro bespaar en niets op kwaliteit inlever.
High up 75pk, 5-deurs, bluemotion, light silver, drive pakket, executive pakket, sportonderstel met "Classic" velgen
Re: Onderhoudsbeurten Up!/Citigo/Mii
Up.
dit wordt een eindeloze discussie zoals ik al beschreef
ik vind het jammer dat je met de audi zoveel problemen hebt gehad en dus bij geen goede dealer bent geweest
blijf er bij dat de dealer zeker niet duurder is dan de universeel
heb genoeg ellende langs zien komen
wat ik wel vreemd vind dat ik regelmatig telefoon krijg uit de universele hoek over storingen in de auto's waar ze zelf niet uitkomen en dan de auto bij ons brengen voor een goede diagnose
er zijn zeker goede monteurs te vinden bij de universeel, ik wil ze niet allemaal over een kam halen
en natuurlijk ga je als dealer ook naar specialisten voor automaten en dergelijke zeker met oudere auto's
je moet altijd kijken hoe je het zo goedkoop maken voor je klanten
gr ben
dit wordt een eindeloze discussie zoals ik al beschreef
ik vind het jammer dat je met de audi zoveel problemen hebt gehad en dus bij geen goede dealer bent geweest
blijf er bij dat de dealer zeker niet duurder is dan de universeel
heb genoeg ellende langs zien komen
wat ik wel vreemd vind dat ik regelmatig telefoon krijg uit de universele hoek over storingen in de auto's waar ze zelf niet uitkomen en dan de auto bij ons brengen voor een goede diagnose
er zijn zeker goede monteurs te vinden bij de universeel, ik wil ze niet allemaal over een kam halen
en natuurlijk ga je als dealer ook naar specialisten voor automaten en dergelijke zeker met oudere auto's
je moet altijd kijken hoe je het zo goedkoop maken voor je klanten
gr ben
move-up dark silver drivers pakket en winter pakket getinte ramen carbon op bumper en spiegels
Re: Onderhoudsbeurten Up!/Citigo/Mii
Ik heb ook prima ervaringen met andere Audi-VW dealers En ik heb ook ervaring met een Audi-VW 'specialist' die bij regulier onderhoud een stuk duurder was dan de VW-Audi dealer...
De ene dealer is de andere niet. De ene universeel is de andere niet.
De conclusie kan zijn:
- onderhoud bij dealer hoeft in principe niet duurder te zijn dan bij een universeel
- kwaliteit bij universeel kan in principe hetzelfde zijn als bij een dealer
Je moet gewoon een goede monteur treffen die vakwerk levert tegen een eerlijke prijs. Op beide punten (vakwerk, prijs) kan het goed of mis gaan bij zowel de dealer als de universeel.
De ene dealer is de andere niet. De ene universeel is de andere niet.
De conclusie kan zijn:
- onderhoud bij dealer hoeft in principe niet duurder te zijn dan bij een universeel
- kwaliteit bij universeel kan in principe hetzelfde zijn als bij een dealer
Je moet gewoon een goede monteur treffen die vakwerk levert tegen een eerlijke prijs. Op beide punten (vakwerk, prijs) kan het goed of mis gaan bij zowel de dealer als de universeel.
High up 75pk, 5-deurs, bluemotion, light silver, drive pakket, executive pakket, sportonderstel met "Classic" velgen
Re: Onderhoudsbeurten Up!/Citigo/Mii
x
Laatst gewijzigd door GasDwerg op zo 30 mar 2014, 16:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Onderhoudsbeurten Up!/Citigo/Mii
Ach, als de totale rekening minder dan de helft is van de rekening van de VW-dealer, dan maakt het mij niet uit wat ze voor een liter olie vragen. Ik kijk liever naar het bedrag onder de streepGasDwerg schreef:En die hoeft evenmin 17 euro te kosten voor een litertje, koop je in Duitsland voor 6 euro of zo zelfs in literbussen.up! schreef: Zo moeilijk is het niet om olie met de juiste specificaties in de auto te krijgen, zeker niet bij een up!, waar nogal simpele olie in kan. Shell of Castrol met 10W40 specificatie is altijd goed voor de up!
In vaten nog goedkoper natuurlijk.
200% toeslag is me eigenlijk toch net iets te gortig.
High up 75pk, 5-deurs, bluemotion, light silver, drive pakket, executive pakket, sportonderstel met "Classic" velgen
Re: Onderhoudsbeurten Up!/Citigo/Mii
Afgelopen weekend 300 betaald voor een grote beurt ....
Verstuurd van mijn HTC Sensation Z710e met Tapatalk
Verstuurd van mijn HTC Sensation Z710e met Tapatalk
Move UP! Bluemotion 60PK >> 75pk upgrade......Executive pakket......Getinte Ramen......17'' Brock Velgen Zwart...... Cree LED Bi led Dimlicht 5700k.....Schroefset
2e auto
Golf 6 1.4 tsi
FULL OPTIEN!!
zelfs standkachel
full led koplampen
19'' Santiago Wheels
2e auto
Golf 6 1.4 tsi
FULL OPTIEN!!
zelfs standkachel
full led koplampen
19'' Santiago Wheels
Re: Onderhoudsbeurten Up!/Citigo/Mii
Komende week gaat de Go voor de 1e beurt a euro 99,--. Ze moeten wel nakijken de koppeling - wil regelmatig niet in de 1 en de achteruit (ook niet na koppeling intrappen en op laten komen), wielkuip links voor mist een schroef en de deurbedekking links en rechts voor zit niet helemaal strak tegen de deur aan geklemd (mag beter vastgezet worden).
Vind dat niet slecht 99,-- euro en sluit me dus aan bij bovenstaande dat garage beslist niet duurder hoeft te zijn dan universeel + je behoudt je garantie. Vind ik persoonlijk ook erg veel waard.
Vind dat niet slecht 99,-- euro en sluit me dus aan bij bovenstaande dat garage beslist niet duurder hoeft te zijn dan universeel + je behoudt je garantie. Vind ik persoonlijk ook erg veel waard.
Skoda Citigo Artic 60pk -Spring Green-14" stalen velgen+Avalone wieldoppen-PIAA H-724 verlichting + Bosch Plus90 dimlicht-move&fun-high up versnellingspook + handrem-chroom spiegels + deurcovers-ceramic onderdashboard + middenconsole-armsteun-CC
Re: Onderhoudsbeurten Up!/Citigo/Mii
Ben benieuwd wat het antwoord hiervan is, mijn Go heeft daar zo nu en dan ook last van.Inge schreef:Ze moeten wel nakijken de koppeling - wil regelmatig niet in de 1 en de achteruit (ook niet na koppeling intrappen en op laten komen)
Skoda Citigo
Re: Onderhoudsbeurten Up!/Citigo/Mii
De 1 en achteruit zitten horizontaal ipv verticaal (of andersom) kunnen ze niks aan doen bij de dealer. (dit was het antwoord dat ik had gekregen)JaiGO schreef:Ben benieuwd wat het antwoord hiervan is, mijn Go heeft daar zo nu en dan ook last van.Inge schreef:Ze moeten wel nakijken de koppeling - wil regelmatig niet in de 1 en de achteruit (ook niet na koppeling intrappen en op laten komen)
Re: Onderhoudsbeurten Up!/Citigo/Mii
Wat ik begreep is dat ze de tandwielen beter kunnen uitlijnen tov elkaar. Gehoord bij de dealer.
Skoda Citigo Artic 60pk -Spring Green-14" stalen velgen+Avalone wieldoppen-PIAA H-724 verlichting + Bosch Plus90 dimlicht-move&fun-high up versnellingspook + handrem-chroom spiegels + deurcovers-ceramic onderdashboard + middenconsole-armsteun-CC
-
- Vagling liefhebber
- Berichten: 132
- Lid geworden op: ma 12 aug 2013, 16:13
Re: Onderhoudsbeurten Up!/Citigo/Mii
De 1e en achteruit zijn niet gesynchroniseerd, dat is het probleem.
VW Move Up! BMT Silver 55KW
VW Golf GTI 2.0 edition Green 120KW (plusmin)
als ik in een mercedes wil rijden, dan koop ik er wel één!
VW Golf GTI 2.0 edition Green 120KW (plusmin)
als ik in een mercedes wil rijden, dan koop ik er wel één!
Re: Onderhoudsbeurten Up!/Citigo/Mii
@Sjors: wat betekent dat: niet gesynchroniseerd - in leken taal?
Skoda Citigo Artic 60pk -Spring Green-14" stalen velgen+Avalone wieldoppen-PIAA H-724 verlichting + Bosch Plus90 dimlicht-move&fun-high up versnellingspook + handrem-chroom spiegels + deurcovers-ceramic onderdashboard + middenconsole-armsteun-CC
- MauriceR.
- Vagling liefhebber
- Berichten: 479
- Lid geworden op: za 17 aug 2013, 22:40
- Locatie: Veluwe, in de buurt van Up!eldoorn
Re: Onderhoudsbeurten Up!/Citigo/Mii
sjorsalberts schreef:De 1e en achteruit zijn niet gesynchroniseerd, dat is het probleem.
Die van mij schakelt prima en zijde-zacht. Je moet wel stilstaan om de achteruit in te kunnen schakelen. Maar dat is bij de meeste auto's zo. Ook duurdere (de BMW van mijn vrouw bijvoorbeeld).
Niet-gesynchroniseerd zou beteken dat je nooit rijdend (rollend) van 2 naar 1 terug kan schakelen. De laatste auto waarvan ik uit ervaring weet dat dit niet lukt(e) was een Austin Glider uit 1965 - die mijn vader ooit nieuw kocht... Zelfs de bak van mijn Triumph uit 1959 (bakontwerp uit 1951...) is gesynchroniseerd. Persoonlijk denk ik dat er iets anders aan de hand is of bedoeld wordt. Sommige Morgans hebben tot eind jaren 70 een zg. Moss 'crash box' gehad - een versnellingsbak die in de jaren '40 al ouderwets was. Je moest daarvoor 'dubbel klutsen'. Voor iedereen die in dienst heeft gezeten en de Dikke Daf nog kent, een bekend verschijnsel en geluid!
M.
Dagelijks: High Up!|Rood|Pano-dak|Triangles & wintervelgen
Klassieker I: Triumph TR3A 1959|Totaal gerestaureerd.
Klassieker II: Saab 96 V4 1970|Direct uit Zweden |van 1e eigenaar.
Klassieker III: Porsche 914 1973 2.0ltr.|Technisch perfect.
Klassieker I: Triumph TR3A 1959|Totaal gerestaureerd.
Klassieker II: Saab 96 V4 1970|Direct uit Zweden |van 1e eigenaar.
Klassieker III: Porsche 914 1973 2.0ltr.|Technisch perfect.
Re: Onderhoudsbeurten Up!/Citigo/Mii
Achteruit schakel ik alleen maar in als ik volledig stil sta. En dan toch hapert hij regelmatig.
Skoda Citigo Artic 60pk -Spring Green-14" stalen velgen+Avalone wieldoppen-PIAA H-724 verlichting + Bosch Plus90 dimlicht-move&fun-high up versnellingspook + handrem-chroom spiegels + deurcovers-ceramic onderdashboard + middenconsole-armsteun-CC
-
- Vagling liefhebber
- Berichten: 132
- Lid geworden op: ma 12 aug 2013, 16:13
Re: Onderhoudsbeurten Up!/Citigo/Mii
het is gewichtsbesparing en kostenbesparing, de 1 en de R zijn niet gesynchroniseerd.
Punt uit!
Punt uit!
VW Move Up! BMT Silver 55KW
VW Golf GTI 2.0 edition Green 120KW (plusmin)
als ik in een mercedes wil rijden, dan koop ik er wel één!
VW Golf GTI 2.0 edition Green 120KW (plusmin)
als ik in een mercedes wil rijden, dan koop ik er wel één!
- Bhuddymahn
- Donateur member
- Berichten: 366
- Lid geworden op: ma 10 sep 2012, 00:59
- Locatie: Amstelveen/Delft/Den Haag
Re: Onderhoudsbeurten Up!/Citigo/Mii
Sjors, de eerste versnelling is gewoon gesynchroniseerd. Rijdend naar achteren kan je prima al naar de eerste versnelling schakelen.
|High Up!
Dark Silver|5 drs|60PK|Executive & Drive|M&M|Middenarmsteun|VAGcom|K&N filter|SX4 antenne
Ring Ultima dimlicht|Super white mistlicht|Chrome knipperlichten|White dagrijverlichting|LED kentekenverl.
|Peugeot 206 Roland Garros
Dark Silver|5 drs|60PK|Executive & Drive|M&M|Middenarmsteun|VAGcom|K&N filter|SX4 antenne
Ring Ultima dimlicht|Super white mistlicht|Chrome knipperlichten|White dagrijverlichting|LED kentekenverl.
|Peugeot 206 Roland Garros
-
- Vagling liefhebber
- Berichten: 132
- Lid geworden op: ma 12 aug 2013, 16:13
Re: Onderhoudsbeurten Up!/Citigo/Mii
Jij zult het dan wel weten!
We hadden het trouwens over van stilstand naar de achteruit schakelen, niet rollend en anders!!
We hadden het trouwens over van stilstand naar de achteruit schakelen, niet rollend en anders!!
VW Move Up! BMT Silver 55KW
VW Golf GTI 2.0 edition Green 120KW (plusmin)
als ik in een mercedes wil rijden, dan koop ik er wel één!
VW Golf GTI 2.0 edition Green 120KW (plusmin)
als ik in een mercedes wil rijden, dan koop ik er wel één!