Eerste wasbeurt.... een hel!
Eerste wasbeurt.... een hel!
Pff net mijn eerste wasbeurt gedaan op mijn nieuwe witte High Up. Wat een werk. Er bleef een zwart drek afkomen. Heb eerst 3x afgespoten met een hogedrukspuit maar die deed helemaal niets. Kon wel de troep met mijn handen eraf vegen maar de spuit had geen effect. Met een zachte spons bijna een uur bezig geweest. Die wasstraat is nu wel verdomd aantrekkelijk hehehe
Maaruh, zoveel zwarte troep van een weekje rijden, het is niet normaal. Het viel niet eens zo op voor het wassen. Begin nu wel een beetje spijt te krijgen dat ik een witte heb genomen hahaha.
Maaruh, zoveel zwarte troep van een weekje rijden, het is niet normaal. Het viel niet eens zo op voor het wassen. Begin nu wel een beetje spijt te krijgen dat ik een witte heb genomen hahaha.
2014 High UP! White BMT, 4-deurs, 75 PK, Climatic, wit/rood interieur, rood dashboard, e-UP LED DRL, 17" Brock RC28 7.5J ET35 rood, rood gewrapte dak, rode striping, rode spiegelkappen, carbon diffuser.
- Tom Westendorp
- Unicorn
- Contacteer:
Re: Eerste wasbeurt.... een hel!
En dan geen foto's maken? Voor en na!
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ
Ik heb ook een witte , direct na een week gewassen met autoglym shampo. Door het waslaagje krijg je de zwarte strepen er zo weer af. Kan natuurlijk ook met een ander merk shampo met was.
Wit is wel erg mooi na het wassen. Succes[SMILING FACE WITH OPEN MOUTH]
Wit is wel erg mooi na het wassen. Succes[SMILING FACE WITH OPEN MOUTH]
Had ik ook de eerste paar keer, maar na een goede wax vliegt alles er zo af, afspoelen en droogmaken...easy!
Het was al beetje aan het schemeren, dus helaas geen foto's kunnen maken. Volgende keer dan maar
Ik dacht dat bij die bijna 1000 euro kosten rijklaar maken een poetsbeurt zat met speciale waxbehandeling?? Of had ik dat nou gehoord toen ik voor de citigo ging kijken
In elk geval dacht ik dat de eerste wasbeurt wel gemakkelijk zou zijn, omdat dan alles zo van de lak af zou glijden... niet dus
Ik dacht dat bij die bijna 1000 euro kosten rijklaar maken een poetsbeurt zat met speciale waxbehandeling?? Of had ik dat nou gehoord toen ik voor de citigo ging kijken
In elk geval dacht ik dat de eerste wasbeurt wel gemakkelijk zou zijn, omdat dan alles zo van de lak af zou glijden... niet dus
2014 High UP! White BMT, 4-deurs, 75 PK, Climatic, wit/rood interieur, rood dashboard, e-UP LED DRL, 17" Brock RC28 7.5J ET35 rood, rood gewrapte dak, rode striping, rode spiegelkappen, carbon diffuser.
Join the Club
Inmiddels zie ik allerlei kleine gele vlekjes ontstaan op de lak, terwijl ik mijn auto regelmatig was.
Welliswaar in de wasstraat, maar imo 1 van de betere en een vrij duur pakket.
Waar ik persoonlijk helemaal gek van wordt bij een witte Up, is de dorpels die heel snel zwart worden
Maar ach, wie mooi wilt zijn moet pijn lijden
Inmiddels zie ik allerlei kleine gele vlekjes ontstaan op de lak, terwijl ik mijn auto regelmatig was.
Waar ik persoonlijk helemaal gek van wordt bij een witte Up, is de dorpels die heel snel zwart worden
AlexVDL schreef:Het was al beetje aan het schemeren, dus helaas geen foto's kunnen maken. Volgende keer dan maar
Dan had je een Kia moeten kopen.Op onze zat toen een waxoyl behandeling.Word je ook niet vrolijk van.Voor dat geld wat dat kost kan je heel veel goede poetsspullen kopen.Kijk maar eens rond hier.Staan tips en how to do genoeg op het forum.
Seat Ibiza ST 1.2 DSG Sport.
Dixon schreef:Join the Club
Ik heb dat met de bovenkant van mijn bumper.Door de stof op de achterkant en regen ziet hij er dan niet meer uit.
Ach ja weer een reden om te poetsen.Wat ik trouwens geen straf vind
Seat Ibiza ST 1.2 DSG Sport.
Eens! Maar daar heb ik het geduld niet voor gelukkig in mijn kennissen kring een goeie poetser voor weinig geld.Jos Bosch schreef:Ach ja weer een reden om te poetsen.Wat ik trouwens geen straf vind
Mag die van de zomer eens heen
Laatst gewijzigd door Dixon op di 21 okt 2014, 17:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Strijk er eens met je vinger over, is het ook voelbaar ??Dixon schreef:Join the Club
Is het soms vliegroest dat zich nu openbaart. Heb ik ook gehad.
Auto ff goed gereinigd met iron-x en klaar weer
UNDERSTEER is when you hit the fence with the front of the car.
OVERSTEER is when you hit the fence with the rear of the car.
HORSEPOWER is how fast you hit the fence.
TORQUE is how far you take the fence with you.
OVERSTEER is when you hit the fence with the rear of the car.
HORSEPOWER is how fast you hit the fence.
TORQUE is how far you take the fence with you.
IronX op de lak blijf ik geen voorstander van. Zou hem een x goed laten behandelen door iemand (of als je het zelf goed kan). Ik heb zelf een witte up. En ondanks dat ik flink wat auto's heb gepoetst neem ik zelf vaak genoeg niet de tijd ervoor om die van mij iedere x te wassen. Nu inmiddels minimaal 10 weken terug en heb een witte auto. Als ik hem 2 x was dan is die volledig schoon ivm de bescherming die ik heb aangebracht. (Dgps. Dodo Juice. En gyeon )
Tja. Ik begrijp niet waarom licht/reflex zilver niet populairder is
Het is me trouwens wel opgevallen dat de up - ongeacht de kleur - er vlug smeriger uitziet dan andere autos. Ik denk dat dat vooral komt door het model: doosvorm en wielen ongeveer aan de buitenkant. Bij verschillende upjes, wit maar ook donker zilver vielen me verder heel lelijke streepvlekken op onder de handgrepen. Mogelijk speelt daar het model/ontwerp ook een rol bij. Verder vraag ik me af of de kwaliteit van de lak niet toch ook wat minder is dan die van sommige andere merken.
Enfin, je kunt natuurlijk niet in alle opzichten voor een dubbeltje op de eerste rang zitten. Neem een garage zou ik zeggen en bouw daar een wasstraatje in van het geld dat je bespaart door een up te rijden
Het is me trouwens wel opgevallen dat de up - ongeacht de kleur - er vlug smeriger uitziet dan andere autos. Ik denk dat dat vooral komt door het model: doosvorm en wielen ongeveer aan de buitenkant. Bij verschillende upjes, wit maar ook donker zilver vielen me verder heel lelijke streepvlekken op onder de handgrepen. Mogelijk speelt daar het model/ontwerp ook een rol bij. Verder vraag ik me af of de kwaliteit van de lak niet toch ook wat minder is dan die van sommige andere merken.
Enfin, je kunt natuurlijk niet in alle opzichten voor een dubbeltje op de eerste rang zitten. Neem een garage zou ik zeggen en bouw daar een wasstraatje in van het geld dat je bespaart door een up te rijden
e-up style (2020) dark silver met winter pakket + armsteun, daarvoor high-up (2014)
Uit ervaring van nu 4 upjes kan ik zeggen dat de lak net zo hard is als die van een golf/ passat/audi A6 enz
Dus goedkopere lak is niet van toepassing
Dus goedkopere lak is niet van toepassing
Eén keer goed wassen en poetsen. Daarna in de was zetten: Het helpt echt.
Hogedrukspuit? Leuk, voor je tuintegels, en eventueel de wielkasten. Maar je auto wordt er niet schoon van. Vuil moet je meestal ' aanraken ' voor het los komt. Met een tuinslang of hogedrukspuit week je het wel los, maar spoelt t niet weg.
Hogedrukspuit? Leuk, voor je tuintegels, en eventueel de wielkasten. Maar je auto wordt er niet schoon van. Vuil moet je meestal ' aanraken ' voor het los komt. Met een tuinslang of hogedrukspuit week je het wel los, maar spoelt t niet weg.
Eco-up! kilometervretertje
idd, ik spuit mijn auto's altijd af met de HD reiniger en ga daarna pas wassen, afspoelen is wel nodig vind ik ivm zand enzo. Bij sterke vervuiling de foamlans om het vuil los te weken. Goed schoonmaken, evt, kleien en swirls verwijderen, goede pre-cleaner en de wax erop zetten (bijv. Collinite) dan is de auto wassen de eerste 4 maanden een snel gebeurd klusje...
- Tom Westendorp
- Unicorn
- Contacteer:
Zilveren auto's zijn ideaal.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ
Daar ben ik inmiddels achter.. kostte mij wel 4 euro in de washokJohannus schreef:Eén keer goed wassen en poetsen. Daarna in de was zetten: Het helpt echt.
Of een ratlook UP... ben ik nog niet tegengekomen
Zilveren auto's zie je minder vuil op idd, maar schoon issie niet, ik rijd liever in een schone auto...
Meestal ziet mijn auto na bv een regenbui nog goed uit, maar de kont grr is een ander verhaal.