Hoi allemaal. Graag aan een vraag aan de techneuten onder jullie! Afgelopen weekend hebben vandalen het nodig gevonden om met een baksteen of stoeptegel mijn Up te bewerken. Mijn voorruit zat vol met sterren en er zit een flinke deuk in de motorkap. Door de ruitschade kon ik er niet meer rijden. Gisteren is de ruit vervangen. Vanochtend reed ik voor het eerst weer weg met de Up. En wat blijkt: hij wilde bijna niet starten!
Dat heb ik nog nooit eerder gehad. Het was altijd: sleutel in het contact, een kleine draai en VROEM: lopen! Maar nu bleef ik starten. Het leek wel een tiende-handsbarrel met een chagrijnige startmotor. Uiteindelijk na een paar minuten sloeg hij aan.
Wat kan dit zijn? Hij heeft NOOIT eerder startproblemen gehad. Hoe kan er nu ineens wel een startprobleem zijn? De deuk in de motorkap kan toch niet zo diep zijn dat er iets is beschadigd aan de motor (ik heb geen enkel verstand van het motorische deel van de auto)???
Ik laat de motorkap vanmiddag uitdeuken en overspuiten bij een schadeherstelbedrijf. Wat kan ik aan de startproblemen laten doen?
Startproblemen na vandalisme
Re: Startproblemen na vandalisme
Ik heb zoiets een keer gehad, nadat ik de wagen gestart had om hem een paar meter te verplaatsen. Nog geen 15 seconden gelopen dus. Een paar dagen later wilde de wagen niet starten. Net als bij jou pas na diverse startpogingen en eerst heel raar lopen. Misschien is dat bij jou ook gebeurd?
Klopt. Hij stond achter het huis. Ik heb hem toen alleen even de parkeerplaats op gereden. En daarna niet meer verder. Maar dat heb ik na het autowassen wel vaker gedaan en toen had ik dat probleem niet. Is dat een startmotor-dingetje???
Blij in m'n uppie!
Ik denk dat het geen startmotordingetje is, maar eerder verzopen. In de eerste paar seconden rijdt ie wat rijker, alx je hem dan uitmiept zit ie nog met dat mengsel. Geen aandacht aan besteden, volgende keer iets langer aanlaten.
Volgens mij is het een bug in de software. Anyway, sterkte met de verdere schadeafhandeling.
- TwitNour
- Donateur member
- Contacteer:
Super erg wat mensen allemaal niet doen met spullen van anderen. Ik kan dat gewoon niet begrijpen! Heel veel sterkte met de auto verder.
- Patrick-Brand
- Vagling liefhebber
Wat vervelend dat ze je auto zo hebben toegetakeld.
Sliedrecht? Zijn er meer auto's beschadigd? Ik heb er verder niks over gehoord.
Sliedrecht? Zijn er meer auto's beschadigd? Ik heb er verder niks over gehoord.
High Up! BlueM | 75pk | Light Silver metallic | Executive | VAG-instellingen | Up rijder sinds 15-03-2013
The Only Way Is Up!
The Only Way Is Up!