Lak beschadiging binnenkant wielkasten?

Bespreek hier alles omtrent het onderhoud en de buitenkant van je VW up!
Gebruikersavatar
Savaan76
Forum newbie
Berichten: 78
Lid geworden op: do 11 okt 2012, 19:58

Lak beschadiging binnenkant wielkasten?

Bericht door Savaan76 » wo 07 nov 2012, 15:19

Bij de Up van mijn vriendin hoor ik met regelmaat steentjes door de wielkasten heen stuiteren. Nu weet ik dat er geen kunststof afwerking in zit maar ik vraag me af of door lakbeschadigingen in de wielkast door de steentjes ze niet heel snel gaan roesten op den duur?

Iemand enig idee hoe VW dit opgelost heeft of zou het zinnig zijn ze zelf te bewerken met tektiel? :evil:

Groet Sander

(Kan niet wachten tot de Mii er is!)

Gebruikersavatar
oubaasje
Vagling liefhebber
Berichten: 209
Lid geworden op: vr 27 apr 2012, 15:47
Locatie: Capelle aan den IJssel

Re: Lak beschadiging binnenkant wielkasten?

Bericht door oubaasje » wo 07 nov 2012, 16:20

bij de achterwielkasten van mijn up zit er wel een tectyl-achtige bescherming, maar bij de voorwielen niet voor zover ik kan nagaan.
Lijkt mij inderdaad goed om daar een beschermende laag aan te brengen
Ad

Gebruikersavatar
Savaan76
Forum newbie
Berichten: 78
Lid geworden op: do 11 okt 2012, 19:58

Re: Lak beschadiging binnenkant wielkasten?

Bericht door Savaan76 » wo 07 nov 2012, 18:59

Hmm, ik denk dat ik dat ook maar gelijk goed ga doen, lijkt me op zich wel iets waar VW over nagedacht moet hebben maar lijkt me wel een kwetsbare plek!

up!
Forum eindbaas
Berichten: 1556
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 19:58
Locatie: Uppingedam

Re: Lak beschadiging binnenkant wielkasten?

Bericht door up! » wo 07 nov 2012, 20:20

Ik denk dat de up! wel 20 jaar meegaat, ook zonder verdere bescherming van de wielkasten, en misschien nog wel langer. Wat haal je je allemaal op je hals met die extra bescherming? Ik zou het niet doen, ik houd 'm wellicht toch niet zo lang.
High up 75pk, 5-deurs, bluemotion, light silver, drive pakket, executive pakket, sportonderstel met "Classic" velgen

Gebruikersavatar
aut5MIIsport60
Vagling liefhebber
Berichten: 212
Lid geworden op: vr 07 sep 2012, 11:29
Locatie: Almere-stad

Re: Lak beschadiging binnenkant wielkasten?

Bericht door aut5MIIsport60 » zo 11 nov 2012, 14:03

Die geluidjes van opspringende steentjes vanaf profiel banden in achterwielkasten hoor ik inderdaad ook vaak.
Maar de wagen heeft toch 12jaar garantie op roest en zolang je dat - de mogelijke roestvorming- elk jaar bij een onderhoudsbeurt bij de dealer laat checken ..geen zorgen.
Ik zou er juist geen extra antiroestspuitbussen op leegspuiten, dan komt die garantie mogelijk wel in gevaar.

groet,
willem
MII style Sport 60pk semi-aut5

Gebruikersavatar
Savaan76
Forum newbie
Berichten: 78
Lid geworden op: do 11 okt 2012, 19:58

Re: Lak beschadiging binnenkant wielkasten?

Bericht door Savaan76 » zo 11 nov 2012, 16:20

Ik had inderdaad nog niet stil gestaan bij de 12 jaar garantie en las op het Engelse forum dat het inderdaad juist je garantie kan kosten als je hem zelf weer met iets anders behandeld..

Bedankt voor het meedenken! Ik denk dat ik met het wachten op de Mii gewoon te veel tijd heb om na te denken over dit soort dingen :D

Groet Sander

up!
Forum eindbaas
Berichten: 1556
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 19:58
Locatie: Uppingedam

Re: Lak beschadiging binnenkant wielkasten?

Bericht door up! » zo 11 nov 2012, 17:44

aut5MIIsport60 schreef:Ik zou er juist geen extra antiroestspuitbussen op leegspuiten, dan komt die garantie mogelijk wel in gevaar.
Geheel eens.
High up 75pk, 5-deurs, bluemotion, light silver, drive pakket, executive pakket, sportonderstel met "Classic" velgen

Gebruikersavatar
Update
Forum newbie
Berichten: 20
Lid geworden op: za 16 feb 2013, 23:39
Locatie: Enschede

Re: Lak beschadiging binnenkant wielkasten?

Bericht door Update » zo 14 apr 2013, 15:25

Lees hier van alles over opspattende steentjes in de wielkasten achter. Ik hoor ze ook en vind het soms best irritant en goedkoop klinken. Weet iemand of er al een soort 'bekleding' is die als (geluidsisolatie) te gebruiken is of dat er wellicht al een pasklare oplossing is?
Move UP, 60pk, 3-deurs, bluemotion, light silver, executive pakket, Upsilon velgen, middenarmsteun, climatic, kentekenplaten met opgelegde letters/cijfers en korte Polo antenne.

Gebruikersavatar
erikvank
Vagling liefhebber
Berichten: 196
Lid geworden op: do 14 feb 2013, 11:55

Re: Lak beschadiging binnenkant wielkasten?

Bericht door erikvank » zo 14 apr 2013, 15:41

aut5MIIsport60 schreef:Die geluidjes van opspringende steentjes vanaf profiel banden in achterwielkasten hoor ik inderdaad ook vaak.
Maar de wagen heeft toch 12jaar garantie op roest en zolang je dat - de mogelijke roestvorming- elk jaar bij een onderhoudsbeurt bij de dealer laat checken ..geen zorgen.
Ik zou er juist geen extra antiroestspuitbussen op leegspuiten, dan komt die garantie mogelijk wel in gevaar.

groet,
willem
Die garantie geld voor roest van binnenuit. Ik weet niet of opspattende steentjes daar onder vallen.
Get up! Stand up! Don't give up ...

Volkswagen High-Up! - BMT 75pk - Deep Black Pearl - Executive Pakket - Drive Pakket - Maps & More - 220v omvormer - middenarmsteun
Volkswagen Golf Variant

Plaats reactie