laden wordt onderbroken

Bespreek hier alle algemene zaken omtrent de Volkswagen up!
Rinke
Forum newbie
Berichten: 11
Lid geworden op: vr 26 nov 2021, 22:17

laden wordt onderbroken

Bericht door Rinke » di 21 jun 2022, 19:49

Sinds enige tijd wordt het laden van mijn VW E-up onderbroken. De lader geeft een knipperend rood licht (zie de foto). De andere lichten geven een normale groene kleur. De handleiding geeft aan dat de lader te warm is en zichzelf uitschakelt. De lader zelf voelt niet warm/te heet. Dat automatisch uitschakelen gebeurt ook. Niet altijd maar na enige tijd. Heeft iemand hier ervaring mee? Is hier wat aan te doen of moet de lader vernieuwd worden?
lader.jpg
lader.jpg (83.28 KiB) 4580 keer bekeken

Gebruikersavatar
Gert
Vagling liefhebber
Berichten: 804
Lid geworden op: di 09 sep 2014, 21:07

Re: laden wordt onderbroken

Bericht door Gert » vr 24 jun 2022, 17:40

Als het mijn lader was en als de stroomsterte van het laden instelbaar is zou ik proberen te laden met een wat lagere stroom. Uiteraard alleen als je bij die lagere laadstroom en dus langere laadduur voldoende tijd hem om je gewenste ladingsgraad te bereiken.

PS Ik zou de lader niet in of op stro leggen. Vroeger hielden ze zo de pannen heet ;)
e-up style (2020) dark silver met winter pakket + armsteun, daarvoor high-up (2014)

Dootjuh
Vagling liefhebber
Berichten: 101
Lid geworden op: wo 10 jul 2019, 23:09
Locatie: Zaandam

Re: laden wordt onderbroken

Bericht door Dootjuh » zo 10 jul 2022, 09:45

Laad die aan de laadpaal wel netjes op?
Ik vermoed dat je thuislader (230 volt) defect is.

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: laden wordt onderbroken

Bericht door Tom Westendorp » vr 15 jul 2022, 13:06

Heb je de mogelijkheid om een andere lader te proberen? Laadpaal bijvoorbeeld, als daar de stroom wel snel binnenkomt heb je waarschijnlijk de boosdoener al gevonden. Daarnaast zou ik de lader ook gewoon op tegels leggen in plaats van bovenop stro.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Plaats reactie