ZSP 539 VW De 1,0 l 3-cilinder TSI-motor
- Laurens0318
- Forum newbie
- Berichten: 33
- Lid geworden op: vr 26 feb 2021, 16:00
ZSP 539 VW De 1,0 l 3-cilinder TSI-motor
ZSP 539 VW De 1,0 l 3-cilinder TSI-motor.
Veel leesplezier
Veel leesplezier
Up! 1.0 2019 MPI CHYA 60pk.
- Up!grade TSI
- Donateur member
- Berichten: 1393
- Lid geworden op: di 14 jul 2020, 21:20
- Locatie: N-H
Re: ZSP 539 VW De 1,0 l 3-cilinder TSI-motor
Top, leuk om te lezen over dit machtige machientjeLaurens0318 schreef: ↑za 27 feb 2021, 15:08ZSP 539 VW De 1,0 l 3-cilinder TSI-motor.
Veel leesplezierZSP 539 VW De 1,0 l 3-cilinder TSI-motor.pdf
Exen (Vag); Mii, Citigo, Up! TSI, Up! GTi(2x) huidige>>>Up! GTi (3e)
- damianw26
- Donateur member
- Berichten: 2795
- Lid geworden op: vr 30 okt 2015, 23:42
- Locatie: Westervoort
- Contacteer:
Re: ZSP 539 VW De 1,0 l 3-cilinder TSI-motor
Leuk om te hebben inderdaad!
Vw HighUp TSI 2018/Vagtechniek stage 1+ 140pk 250nm/Recaro sportster CS stoelen/Milltek resonated/AP schroefset -65mm/dumpvalve/...
Re: ZSP 539 VW De 1,0 l 3-cilinder TSI-motor
Even snel bekeken, interessant.
Maar wat mij gelijk opvalt is het enorme vliegwiel. Een groot vliegwiel is zwaar en zorgt er namelijk voor dat de gasrespons traag is. Hierdoor is de motor minder vel.
Maar wat mij gelijk opvalt is het enorme vliegwiel. Een groot vliegwiel is zwaar en zorgt er namelijk voor dat de gasrespons traag is. Hierdoor is de motor minder vel.
- Laurens0318
- Forum newbie
- Berichten: 33
- Lid geworden op: vr 26 feb 2021, 16:00
Re: ZSP 539 VW De 1,0 l 3-cilinder TSI-motor
Klopt is redelijk groot, men had ook voor een balansas module kunnen kiezen.
Soms is kosten het enige antwoord
Up! 1.0 2019 MPI CHYA 60pk.
- damianw26
- Donateur member
- Berichten: 2795
- Lid geworden op: vr 30 okt 2015, 23:42
- Locatie: Westervoort
- Contacteer:
Re: ZSP 539 VW De 1,0 l 3-cilinder TSI-motor
Wat mij opvalt is dat de olie zo ontzettend snel warm is, 15min 15km als vuistregel lijkt niet te gelden voor de 1.0 tsi
Vw HighUp TSI 2018/Vagtechniek stage 1+ 140pk 250nm/Recaro sportster CS stoelen/Milltek resonated/AP schroefset -65mm/dumpvalve/...
Re: ZSP 539 VW De 1,0 l 3-cilinder TSI-motor
10 minuten is niks... uiteraard moet die warmte dan nog wel de rest van t blok verwarmen, maar dat is wel erg snel.
VW Up! TSI 2017 - Beats audio - Polygon's - Panodak - Eibach pro kit
- Laurens0318
- Forum newbie
- Berichten: 33
- Lid geworden op: vr 26 feb 2021, 16:00
Re: ZSP 539 VW De 1,0 l 3-cilinder TSI-motor
Veel motoren passen thermomanagement toe( zo snel mogelijk de cilinderkop opwarmen) in zo’n geval zet men soms zelfs de waterpomp stil tijdens de opwarmfase. Hierdoor warmt de motor erg snel op en komt dit ten gunste van de uitstoot. Dat opwarmen vind je dus terug in een snel stijgende olietemperatuur.
Up! 1.0 2019 MPI CHYA 60pk.
- Tom Westendorp
- Unicorn
- Berichten: 13490
- Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
- Locatie: Enschede
- Contacteer:
Re: ZSP 539 VW De 1,0 l 3-cilinder TSI-motor
Hang er maar eens een OBD lezer aan. Je zult versteld staan van het enorme verschil tussen wat de voorgeprogrammeerde boordcomputer aangeeft en er daadwerkelijk aan warmte in de motor zit.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ
Re: ZSP 539 VW De 1,0 l 3-cilinder TSI-motor
Maar waarom zou de fabrikant de consument op het verkeerde been zetten door de temperatuur op de boordcomputer sneller op te laten lopen dan wat de temperatuur in werkelijkheid doet? Ik zie het voordeel daar niet van in, zowel voor de fabrikant als de consument.Tom Westendorp schreef: ↑vr 05 mar 2021, 15:18Hang er maar eens een OBD lezer aan. Je zult versteld staan van het enorme verschil tussen wat de voorgeprogrammeerde boordcomputer aangeeft en er daadwerkelijk aan warmte in de motor zit.
VW Up! TSI 2017 - Beats audio - Polygon's - Panodak - Eibach pro kit
Re: ZSP 539 VW De 1,0 l 3-cilinder TSI-motor
Toevallig gister nog gedaan omdat ik de olie temp in de mfa wil hebben bij een tsi/gti maar dat klopt toch aardigTom Westendorp schreef: ↑vr 05 mar 2021, 15:18Hang er maar eens een OBD lezer aan. Je zult versteld staan van het enorme verschil tussen wat de voorgeprogrammeerde boordcomputer aangeeft en er daadwerkelijk aan warmte in de motor zit.
VW Up TSI 153pk 258nm
VW golf GTI 409pk 532nm
VW golf GTI 409pk 532nm
- damianw26
- Donateur member
- Berichten: 2795
- Lid geworden op: vr 30 okt 2015, 23:42
- Locatie: Westervoort
- Contacteer:
Re: ZSP 539 VW De 1,0 l 3-cilinder TSI-motor
Olie temperatuur klopt altijd wel, koelwater vaak niet helemaal omdat de meter precies op 90 graden moet blijven hangen.
Vw HighUp TSI 2018/Vagtechniek stage 1+ 140pk 250nm/Recaro sportster CS stoelen/Milltek resonated/AP schroefset -65mm/dumpvalve/...
Re: ZSP 539 VW De 1,0 l 3-cilinder TSI-motor
Klopt ook. Motoren daarmee uitgerust hebben dan ook een beduidend mooiere, betere, loopcultuur.Laurens0318 schreef: ↑wo 03 mar 2021, 17:29Klopt is redelijk groot, men had ook voor een balansas module kunnen kiezen.
Soms is kosten het enige antwoord