Wat vinden jullie minder aan jullie up!/mii/citigo?

Bespreek hier alle algemene zaken omtrent de Volkswagen up!
Gebruikersavatar
Autheo
Donateur member
Berichten: 2832
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)

Re: Wat vinden jullie minder aan jullie up!/mii/citigo?

Bericht door Autheo » di 08 mar 2022, 16:15

Blackciti schreef:
di 08 mar 2022, 14:15
Wat ook en regelrechte ergernis is, is de radio, die soms een meer dan beroerde ontvangst heeft en die ook qua weergave nog minder presteert dan een transistorradio van een paar tientjes van de Action.
Een bekende tekortkoming van de Vagling is de kwaliteit van de antenne. Om een of andere reden (vocht? roest? iets anders?) begeeft de FM antenne het snel, wat een belabberde ontvangst tot gevolg heeft. Voor reparatie/vervanging moet de hemel los, en als je dat niet zelf kunt doen is het een tijdrovend en dus kostbaar verhaal. Simpele remedie: een DAB+ adapter met eenvoudige plakantenne (zie mijn topic, link onderaan), daarmee wordt de ontvangst weer prima. Heb zelf de originele extra luidsprekers, en Dab+ klinkt er fantastisch door.

Blackciti
Vagling liefhebber
Berichten: 216
Lid geworden op: di 24 okt 2017, 13:33

Re: Wat vinden jullie minder aan jullie up!/mii/citigo?

Bericht door Blackciti » za 12 mar 2022, 17:50

@ Autheo : Dank voor je rectie.

enie-up
Vagling liefhebber
Berichten: 512
Lid geworden op: zo 25 nov 2012, 00:00

Re: Wat vinden jullie minder aan jullie up!/mii/citigo?

Bericht door enie-up » za 12 mar 2022, 23:39

Dat hij boven de 200km/h onrustig wordt
Ja serieus bedoeld, gechipt en bergaf moet ik gas loslaten omdat hij niet lekker rustig meer rijdt, terwijl dat tot 185 wel het geval is

Gebruikersavatar
Miietje
Forum newbie
Berichten: 85
Lid geworden op: wo 01 aug 2018, 15:45

Re: Wat vinden jullie minder aan jullie up!/mii/citigo?

Bericht door Miietje » zo 13 mar 2022, 09:33

enie-up schreef:
za 12 mar 2022, 23:39
Dat hij boven de 200km/h onrustig wordt
Ja serieus bedoeld, gechipt en bergaf moet ik gas loslaten omdat hij niet lekker rustig meer rijdt, terwijl dat tot 185 wel het geval is
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣
Misschien kun je een paar formule 1 spoilers lenen.
Mii sport connect april 2015

Gebruikersavatar
Up!grade TSI
Donateur member
Berichten: 1383
Lid geworden op: di 14 jul 2020, 21:20
Locatie: N-H

Re: Wat vinden jullie minder aan jullie up!/mii/citigo?

Bericht door Up!grade TSI » zo 13 mar 2022, 11:35

enie-up schreef:
za 12 mar 2022, 23:39
Dat hij boven de 200km/h onrustig wordt
Ja serieus bedoeld, gechipt en bergaf moet ik gas loslaten omdat hij niet lekker rustig meer rijdt, terwijl dat tot 185 wel het geval is
Laat ze maar lachen :D ,daar kunnen de Mii en Citigo rijders alleen maar van dromen, snelheden van 200+ (in hun vagling uiteraard)
Maar wat is de situatie van je onderstel? Is hij verlaagd? Andere dempers? Dat veranderd het rijgedrag aanzienlijk hoor.
Mijne is bijvoorbeeld Eibach verlaagd en Bilstein b8 schokdempers, doet een hoop voor het rijgedrag.
Dan voelt het een stuk veiliger/zekerder aan. Met oudere standaard veren en dempers 200 gaan rijden voelt idd een beetje kamikaze ;)
bekijk hier mijn vorige Up! GTi >>>https://www.vwupforum.nl/viewtopic.php?f=4&t=8147
bekijk hier mijn vorige Up! TSI >>>
https://www.vwupforum.nl/viewtopic.php?f=4&t=7319
Exen (Vag); Mii, Citigo, Up! TSI, Up! GTi] huidig>>>Up! GTi 8-)

RonS
Forum newbie
Berichten: 28
Lid geworden op: vr 17 mar 2023, 09:10

Re: Wat vinden jullie minder aan jullie up!/mii/citigo?

Bericht door RonS » vr 17 mar 2023, 19:51

De enkelvoudige raambediening is idd wel heel erg 'sneu' van vw. Verder mis ik eigenlijk niets behalve een goede update van de navi

DrEd
Forum newbie
Berichten: 36
Lid geworden op: do 21 dec 2023, 18:24

Re: Wat vinden jullie minder aan jullie up!/mii/citigo?

Bericht door DrEd » do 21 dec 2023, 20:18

Die 2 halogeen "kaarsjes" in de voorbumper. Gebrek aan opbergruimte kwam ik hier ook al tegen, de onze heeft niet eens een dashboardkastje.

Gebruikersavatar
Xanderv
Forum eindbaas
Berichten: 1484
Lid geworden op: ma 17 jun 2013, 15:45
Locatie: Rotterdam

Re: Wat vinden jullie minder aan jullie up!/mii/citigo?

Bericht door Xanderv » za 23 dec 2023, 19:38

DrEd schreef:
do 21 dec 2023, 20:18
Die 2 halogeen "kaarsjes" in de voorbumper. Gebrek aan opbergruimte kwam ik hier ook al tegen, de onze heeft niet eens een dashboardkastje.
De verlichting is inderdaad niet om naar huis te schrijven maar hier zijn gelukkig genoeg oplossingen voor. Tegenwoordig zijn er goede ledlampen die geen tot nauwelijks een verstoord lichtbeeld geven.

Het dashboardkastje is je eigen keuze geweest want dat is model afhankelijk. Opbergruimte vind ik een bijzondere want dit is gewoon een kleine auto dus er zal altijd weinig opbergruimte zijn. Ik vind de kofferbak best redelijk voor zo’n kleine auto.
Skoda Citigo - Tornado red | Retrofit xenon | Monte Carlo grill - splitter - diffuser | Custom emblemen | zwart dak | Spoiler | Helix sub en speakerupgrade |
Afbeelding

kees62
Vagling liefhebber
Berichten: 111
Lid geworden op: di 05 jan 2021, 19:07

Re: Wat vinden jullie minder aan jullie up!/mii/citigo?

Bericht door kees62 » ma 01 jan 2024, 10:29

Ik vind er weinig mis mee: het is een klein budgetautootje die me tot nu toe nooit in de steek heeft gelaten en weinig kost doordat veel dingen zelf te doen zijn.

Plaats reactie