Lekkage bij achterklep

Bespreek hier alle algemene zaken omtrent de Volkswagen up!
mkur1201
Forum newbie
Berichten: 19
Lid geworden op: vr 13 jun 2014, 17:48

Lekkage bij achterklep

Bericht door mkur1201 » zo 03 jul 2016, 16:10

Hallo allen,

Mijn Up! is van medio 2012 en inmiddels uit de garantie.
Nu heb ik al een tijdje last van water dat in mijn achterklep staat.
Eerst dachten we dat het misschien kwam door een lek in de slang van de achtersproeier maar inmiddels ben ik er wel van overtuigd dat het met name is na (heftige) regenval.

Nu is hier volgens al het nodige over geschreven maar zie niet de oplossing.
Mijn vraag is nu waar het water de achterklep in komt, door het remlicht of anders .....

Ik hoop dat jullie me hiermee kunnen helpen.

Gebruikersavatar
Patrick-Brand
Vagling liefhebber
Berichten: 385
Lid geworden op: vr 22 feb 2013, 22:59
Locatie: Drechtsteden

Re: Lekkage bij achterklep

Bericht door Patrick-Brand » vr 08 jul 2016, 15:53

Ik heb exact hetzelfde gehad! Mijn auto was toen ca. 2 jaar oud. Bij mijn auto was het ook enkel bij hevige regenval en dan hoorde je het water zich verplaatsen als je de klep opendeed en stroomde het aan de binnenkant van het raam naar beneden als je de klep dicht deed.
Uiteindelijk bleek het een kapot remlicht te zijn.. ik had dit niet gezien maar de garage kwam hier achter. Sindsdien geen last meer van! Was of hoe het remlicht kapot was dat er water naar binnen kwam dat weet ik niet. Misschien het glaasje gebroken of een rubber?

Het is bij mij overigens onder garantie verholpen. Zeer tevreden over de dienstverlening van Auto Hoogenboom in Rotterdam-Zuid. Ik hoop dat je iets aan de info hebt.
High Up! BlueM | 75pk | Light Silver metallic | Executive | VAG-instellingen | Up rijder sinds 15-03-2013
The Only Way Is Up!

Gebruikersavatar
Patrick-Brand
Vagling liefhebber
Berichten: 385
Lid geworden op: vr 22 feb 2013, 22:59
Locatie: Drechtsteden

Re: Lekkage bij achterklep

Bericht door Patrick-Brand » vr 08 jul 2016, 15:55

Hier nog een filmpje dat ik voor de garage had gemaakt.
https://www.youtube.com/watch?v=J7CY8i_7IrM" onclick="window.open(this.href);return false;
High Up! BlueM | 75pk | Light Silver metallic | Executive | VAG-instellingen | Up rijder sinds 15-03-2013
The Only Way Is Up!

Gebruikersavatar
lupocor
Vagling liefhebber
Berichten: 344
Lid geworden op: vr 04 sep 2015, 09:30

Re: Lekkage bij achterklep

Bericht door lupocor » za 09 jul 2016, 07:14

ik vind dat de auto van binnen zowieso erg vochtig is


het valt mij op dat mijn mii van binnen erg vochtig is,denk dat dit normaal is bij de mii/citygo/up.
ik heb er dan ook standaard een vochtvreter instaan en die doet goed zijn werk.
lekkage heb ik nergens.

Gebruikersavatar
Autheo
Donateur member
Berichten: 2832
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)

Re: Lekkage bij achterklep

Bericht door Autheo » za 09 jul 2016, 11:33

lupocor schreef:ik vind dat de auto van binnen zowieso erg vochtig is


het valt mij op dat mijn mii van binnen erg vochtig is,denk dat dit normaal is bij de mii/citygo/up.
ik heb er dan ook standaard een vochtvreter instaan en die doet goed zijn werk.
lekkage heb ik nergens.
Vochtproblemen komen vaker voor, maar gelukkig niet bij iedereen. Zelf heb ik er helemaal geen last van met m'n Mii (model 2016), maar ook met m'n Mii uit 2013 nooit problemen gehad. De auto staat altijd buiten. Misschien scheelt het, dat ik er elke weekdag gebruik van maak met alleen lange ritten (minstens 75 km), waardoor er ventilatie genoeg is. OK, met erg vochtig weer en meerdere personen erin, moet je wel voor wat extra ventilatie zorgen, maar ook dan is alles goed in de hand te houden.
Ik heb begrepen dat met de eerste modellen er problemen waren door een verkeerd gemonteerde afvoer bij het schutbord of zo, waardoor er voorin water naar binnen kon lopen. Ook werd er in het begin soms wat karig met de lijm van de voorruit omgegaan, waardoor die niet altijd 100% was afgedicht. Maar als dat goed zit, zou er normaal gezien toch geen sprake van vochtoverlast moeten zijn. Goed gebruik van de ventilatiemogelijkheden maken lijkt me wel het devies. En als er echt iets lekt, zeker zoeken naar de exacte oorzaak!

Plaats reactie