UP! GTI YES or NO ?? Eerste foto pagina 2

Bespreek hier alle algemene zaken omtrent de Volkswagen up!
MeerArosa
Forum newbie
Berichten: 62
Lid geworden op: di 23 feb 2016, 05:32

Re: UP! GTI YES or NO ??

Bericht door MeerArosa » za 28 mei 2016, 10:54

Petrolhead Tom schreef:5 bak is dus altijd import? Hier in Nederland had het ding altijd een zesbak.
Dacht van wel, sowieso zijn er erg weinig GTI's in Nederland verkocht (dacht iets meer dan 40), er zijn er ondertussen zat geïmporteerd.


Een behoorlijke zijsprong, in het wikipedia stukje over de Lupo staat ook iets over de Up, dat is echt om je voor te schamen. Ik had eigenlijk gehoopt daar de exacte verkoopaantallen van de Lupo GTI te vinden.
Ter vervanging van de Lupo is de Fox op de markt gebracht. De Volkswagen Fox is echter niet het verkoopsucces geworden waar Volkswagen op had gehoopt. Het is om deze reden dat de nieuwe Lupo als de Up! eind 2011 is teruggekeerd op de markt. Deze nieuwe Volkswagen Up! is leverbaar als tweezitter die moet concurreren met o.a. de Smart ForTwo, de Opel Adam en de Toyota iQ. Hij is echter ook leverbaar als vijfdeurs en reguliere driedeurs-vierzitter. Over de vraag of er ook bij de nieuwe Volkswagen Up! een ultra zuinige versie geproduceerd zal worden, net als met de oude Lupo 3L, spreken verschillende bronnen elkaar tegen. Voor de aziatische markt zal naar alle waarschijnlijkheid een tweecilinder variant op de markt komen met een laag verbruik.
Denk overigens dat de 1.2 TDI ook in de Up zou kunnen, er is ook een motorfiets gebouwd rondom dat blok, het blok is helemaal niet zo lomp. Ook is er een Engelse Citigo met 1.8 Turbo onder de motorkap, waarbij de ruimte onder de motorkap eigenlijk prima was/is. Dus er kan prima meer dan de voor ons bekende 1.0. VW heeft ook recent de 1.2 TDI nog gebruikt in de XL1, maar inderdaad door de dieselgate is de kans op een Up TDI niet groot. Bovendien voor Nederland belastingtechnisch niet erg interessant.

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: UP! GTI YES or NO ??

Bericht door Tom Westendorp » za 28 mei 2016, 12:01

Loodzware 1.8T in een up! heb ik sowieso nooit begrepen. Dat iets kan maakt het nog geen goed idee. Dat ding is geen bocht door te krijgen dat weet ik zeker.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
lupocor
Vagling liefhebber
Berichten: 344
Lid geworden op: vr 04 sep 2015, 09:30

Re: UP! GTI YES or NO ??

Bericht door lupocor » zo 29 mei 2016, 08:53

Petrolhead Tom schreef:Een up! is nooit ontworpen om een dieselmotor te herbergen en samen met het vertrek van Piech zijn het soort prestigeprojecten zoals de Lupo 3l ook vertrokken. Met de vraag of je afgelopen jaar onder een steen hebt geleefd doel ik op dieselgate. Volkswagen en diesels zijn op dit moment geen gelukkige combinatie. Dat gaat nog jaren duren voordat het anders wordt en daarom zal Volkswagen de komende jaren vol inzetten op hybride en elektrisch rijden. Jammer maar helaas. Daarbij is het met het wegenbelasting stelsel in Nederland niet te doen om kleine diesels te rijden en worden ze om diezelfde reden amper verkocht, als ze überhaupt al leverbaar zijn.
je hebt gelijk wat dat betreft.
maar dat een kleine diesel niet rendabel is dat ben ik niet met je eens.
en dan doel ik op de lupo 3l uiteraard.
829 kg op kenteken,verbruik bij mij gemiddeld 1 op 27.
dit is toch echt wel de zuinigste diesel die op de markt is.
ook valt de mrb best mee, ongeveer 53 euro per maand.
jammer dat vw dit niet verder heeft doorontwikkeld,maar begrijp het wel.
te duur in aanschaf ,te klein voor de lange afstand rijders (vertegenwoordigers enz).
dat is denk ik ook een van de reden dat er geen up/mii/citygo op de markt gebracht zal worden.

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: UP! GTI YES or NO ??

Bericht door Tom Westendorp » di 31 mei 2016, 08:43

Lupocor reken eens door wat er aan BPM bij een nieuwe 3L zou komen anno 2016. Daar komt een enorm bedrag bij een al niet goedkope auto waardoor hij onverkoopbaar zal zijn. Kleine auto's met een dieselmotor zijn een niche die vrijwel niemand koopt. Om een eerlijk vergelijk te krijgen zou je nieuw naast nieuw moeten zetten en als een diesel dan een paar duizend euro duurder is dan een vergelijkbare benzine dan moet je zo absurd veel kilometers per jaar rijden dat je waarschijnlijk toch al minimaal in de Polo TDI stapt die waarschijnlijk net zo duur is als een up! met TDI zou zijn. ;) Kort samengevat: Vagling TDI is niet winstgevend en dus nooit overwogen.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
Autheo
Donateur member
Berichten: 2832
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)

Re: UP! GTI YES or NO ??

Bericht door Autheo » di 31 mei 2016, 09:54

Petrolhead Tom schreef:Lupocor reken eens door wat er aan BPM bij een nieuwe 3L zou komen anno 2016. Daar komt een enorm bedrag bij een al niet goedkope auto waardoor hij onverkoopbaar zal zijn. Kleine auto's met een dieselmotor zijn een niche die vrijwel niemand koopt. Om een eerlijk vergelijk te krijgen zou je nieuw naast nieuw moeten zetten en als een diesel dan een paar duizend euro duurder is dan een vergelijkbare benzine dan moet je zo absurd veel kilometers per jaar rijden dat je waarschijnlijk toch al minimaal in de Polo TDI stapt die waarschijnlijk net zo duur is als een up! met TDI zou zijn. ;) Kort samengevat: Vagling TDI is niet winstgevend en dus nooit overwogen.
Wel een beetje erg nederlands om te denken dat het VAG concern alleen om die absurde nederlandse constructie van BPM geen Vagling TDI op de markt zou brengen... Ik vermoed dat er veel meer argumenten achter zitten, en dat die nederlandse BPM daarbij nauwelijks of zelfs helemaal niet is meegewogen. ;)

Gebruikersavatar
kgroot.nl
Forum eindbaas
Berichten: 1144
Lid geworden op: wo 20 aug 2014, 08:13
Locatie: Lopik

Re: UP! GTI YES or NO ??

Bericht door kgroot.nl » wo 01 jun 2016, 15:34

Een Up diesel heeft in de internationale markt ook geen zin.
Word en te duur en het heeft 0,0 voordelen in dit segment
Ibiza running @ 248 pk & 373nm

-Op zoek naar autoverlichting? Stuur me een priveberichtje-

Gebruikersavatar
GunSpeed
Forum eindbaas
Berichten: 1182
Lid geworden op: vr 10 aug 2012, 14:09
Locatie: Vlaams-Brabant

Re: UP! GTI YES or NO ??

Bericht door GunSpeed » wo 01 jun 2016, 16:31

Petrolhead Tom schreef:En toevallig afgelopen jaar onder een steen geleefd? TDI wordt het never nooit niet. R32 up! komt eerder dan een TDI. ;)
Yea right Tom!!! :happy-wavemulticolor:
up! Black BMT 75pk 3d

Gebruikersavatar
GunSpeed
Forum eindbaas
Berichten: 1182
Lid geworden op: vr 10 aug 2012, 14:09
Locatie: Vlaams-Brabant

Re: UP! GTI YES or NO ??

Bericht door GunSpeed » wo 01 jun 2016, 16:38

Autheo schreef:Ik vermoed dat er veel meer argumenten achter zitten, en dat die nederlandse BPM daarbij nauwelijks of zelfs helemaal niet is meegewogen. ;)
Te zwaar, teveel NOX, te luid,enz... en bij jullie natuurlijk die BPM... niet echt een droomscenario :roll:
up! Black BMT 75pk 3d

Gebruikersavatar
Patrick-Brand
Vagling liefhebber
Berichten: 385
Lid geworden op: vr 22 feb 2013, 22:59
Locatie: Drechtsteden

Re: UP! GTI YES or NO ??

Bericht door Patrick-Brand » do 02 jun 2016, 07:00

'Volkswagen legt laatste hand aan Up GTI'
http://www.autoblog.nl/nieuws/volkswage ... -gti-87761" onclick="window.open(this.href);return false;
High Up! BlueM | 75pk | Light Silver metallic | Executive | VAG-instellingen | Up rijder sinds 15-03-2013
The Only Way Is Up!

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: UP! GTI YES or NO ??

Bericht door Tom Westendorp » do 02 jun 2016, 07:45

Ik word hier erg warm van. Mogelijk dan toch de eerste auto die ik nieuw ga kopen? 8-)
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
Patrick-Brand
Vagling liefhebber
Berichten: 385
Lid geworden op: vr 22 feb 2013, 22:59
Locatie: Drechtsteden

Re: UP! GTI YES or NO ??

Bericht door Patrick-Brand » do 02 jun 2016, 07:53

Petrolhead Tom schreef:Ik word hier erg warm van. Mogelijk dan toch de eerste auto die ik nieuw ga kopen? 8-)
Ja het zou heel gaaf zijn! Heb je de reacties op Autoblog ook gelezen? Er schijnt in Nederland een Mii met TSI rond te rijden, 136pk. Hebben wij hem of haar al op het forum? 8-)
High Up! BlueM | 75pk | Light Silver metallic | Executive | VAG-instellingen | Up rijder sinds 15-03-2013
The Only Way Is Up!

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: UP! GTI YES or NO ??

Bericht door Tom Westendorp » do 02 jun 2016, 08:02

Nee dat is ook echt voor het eerst dat ik het hoor. Iemand een link of afbeelding?
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: UP! GTI YES or NO ??

Bericht door Tom Westendorp » do 02 jun 2016, 08:04

Autheo schreef:
Petrolhead Tom schreef:Lupocor reken eens door wat er aan BPM bij een nieuwe 3L zou komen anno 2016. Daar komt een enorm bedrag bij een al niet goedkope auto waardoor hij onverkoopbaar zal zijn. Kleine auto's met een dieselmotor zijn een niche die vrijwel niemand koopt. Om een eerlijk vergelijk te krijgen zou je nieuw naast nieuw moeten zetten en als een diesel dan een paar duizend euro duurder is dan een vergelijkbare benzine dan moet je zo absurd veel kilometers per jaar rijden dat je waarschijnlijk toch al minimaal in de Polo TDI stapt die waarschijnlijk net zo duur is als een up! met TDI zou zijn. ;) Kort samengevat: Vagling TDI is niet winstgevend en dus nooit overwogen.
Wel een beetje erg nederlands om te denken dat het VAG concern alleen om die absurde nederlandse constructie van BPM geen Vagling TDI op de markt zou brengen... Ik vermoed dat er veel meer argumenten achter zitten, en dat die nederlandse BPM daarbij nauwelijks of zelfs helemaal niet is meegewogen. ;)
Ik doelde meer op het bericht daarvoor dat importeurs er vaak niet voor kiezen om diesels naar Nederland te halen vanwege ons BPM en belastingstelsel. Kijk bijvoorbeeld naar de eerste generatie Mini one D en de Aygo diesel. Mini One D is helemaal niet leverbaar geweest en de Aygo diesel maar heel even.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
Patrick-Brand
Vagling liefhebber
Berichten: 385
Lid geworden op: vr 22 feb 2013, 22:59
Locatie: Drechtsteden

Re: UP! GTI YES or NO ??

Bericht door Patrick-Brand » do 02 jun 2016, 08:16

Petrolhead Tom schreef:Nee dat is ook echt voor het eerst dat ik het hoor. Iemand een link of afbeelding?
"Op de Ring rijdt er vaak een oude man rond in een witte Seat Mii 1.0 met turbo. De 1.2 past niet met turbo. 136pk, ander onderstel en semi slicks. Dat gaat best snel voor z’n autootje. In de Karoussel kan niemand hem bijhouden." Reactie van een reaguurder op Autoblog
High Up! BlueM | 75pk | Light Silver metallic | Executive | VAG-instellingen | Up rijder sinds 15-03-2013
The Only Way Is Up!

Gebruikersavatar
damianw26
Donateur member
Berichten: 2795
Lid geworden op: vr 30 okt 2015, 23:42
Locatie: Westervoort
Contacteer:

Re: UP! GTI YES or NO ??

Bericht door damianw26 » do 02 jun 2016, 10:29

Oooohhhh ik word hier heel erg hebberig van! Alleen het geld wat ervoor benodigd is he...
Vw HighUp TSI 2018/Vagtechniek stage 1+ 140pk 250nm/Recaro sportster CS stoelen/Milltek resonated/AP schroefset -65mm/dumpvalve/...
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: UP! GTI YES or NO ??

Bericht door Tom Westendorp » do 02 jun 2016, 10:39

Ik heb al wel eens een oude man in een witte Mii met gekleurde velgen rond zien gaan maar die ging niet zo absurd rond dat ik het idee kreeg dat er een Turbo op zit.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
GunSpeed
Forum eindbaas
Berichten: 1182
Lid geworden op: vr 10 aug 2012, 14:09
Locatie: Vlaams-Brabant

Re: UP! GTI YES or NO ??

Bericht door GunSpeed » do 02 jun 2016, 11:35

Heet van de naald... VW Up! GTI ... artikel op "Autocar" 8-)
up! Black BMT 75pk 3d

Gebruikersavatar
damianw26
Donateur member
Berichten: 2795
Lid geworden op: vr 30 okt 2015, 23:42
Locatie: Westervoort
Contacteer:

Re: UP! GTI YES or NO ??

Bericht door damianw26 » do 02 jun 2016, 11:52

Ziet er strak uit!
Vw HighUp TSI 2018/Vagtechniek stage 1+ 140pk 250nm/Recaro sportster CS stoelen/Milltek resonated/AP schroefset -65mm/dumpvalve/...
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: UP! GTI YES or NO ??

Bericht door Tom Westendorp » do 02 jun 2016, 12:19

Wat een plaatje zeg!

Link naar het originele artikel: http://www.autocar.co.uk/car-news/new-c ... abarth-595" onclick="window.open(this.href);return false;
Bijlagen
vw-up-gti-render.jpg
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

lennieleeuwen
Forum newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: do 26 mei 2016, 13:00

Re: UP! GTI YES or NO ?? Eerste foto pagina 2

Bericht door lennieleeuwen » do 02 jun 2016, 12:43

Daar heb ik helaas geen centjes voor. Maar wat een beauty!❤️

Plaats reactie