Blij dat ik er binnenkort vanaf ben!

Bespreek hier alle algemene zaken omtrent de Volkswagen up!
Draconian
Forum newbie
Berichten: 33
Lid geworden op: di 13 nov 2012, 10:23

Blij dat ik er binnenkort vanaf ben!

Bericht door Draconian » do 06 aug 2015, 06:19

Ik heb vanaf 2012 de VW Up! in mijn bezit en alleen maar ellende gehad. Met drempels nemen continue dat gekraak bij je remblokken of vering bij de voorwielen wat maar nooit werd opgelost bij de dealer. Nu weer mijn VW Up kwijt omdat voor de tweede keer mijn voorraam vervangen moet worden omdat er bij de punten bovenaan flink vocht tussenzit. Begonnen ze nog over garantie te praten ook. Ik zeg dat raam is al een half jaar geleden vervangen vanwege dat kapje wat los zat voor detectie met file rijden. Vol garantie had ik een jaar extra gekocht wat afloopt op eind augustus 2015. Maar daar valt niet altijd de ramen onder vertelde ze me. Monteur gekeken en zag dat het toch wel ernstig was want je voorraam bestaat uit 2 delen glas gelijmd en bovenaan begon het gewoon al los te laten van elkaar. Zo snel al weer. KM -stand is maar 23.100 en dan al zoveel gezeik.

Ik ben mijn VW Up al veel kwijt geweest en ben er nu helemaal klaar mee. Ik heb gisteren ja gezegd tegen inruil bij Toyota voor de nieuwste Toyota Aygo X-Pure met alles erop en aan. Toyota heeft nu 1000 euro extra inruilpremie dus dat is vangen voor de Up. 7 inch touchscreen mooi verwerkt in het dashboard. Ik hoef nooit meer een Volkswagen. Diep teleurgesteld. Airco werd nooit koel genoeg in de auto en 2,5 jaar geklaagd en naar laten kijken. Volgens de dealer was hij koel genoeg. Vreemd want met warme temperaturen was het nog niet uit te houden in de Up. Pas nu een maand voor de garantie afloopt schijnt het ineens een kapotte sensor te zijn of zoiets wat vervangen is. Ja, nu doet hij het wel. Vandaag wordt het voorraam weer vervangen en dan dumpen dat ding.

Nog wat. Welke idioot heeft verzonnen dat je helemaal naar de andere kant moet hangen om je raam elektrisch open te maken? Aan stuurkant portier alleen knopje voor linkerraam. Als je dan in je gordel zit en iemand wilt je wat vragen schiet je gordel op slot als je even het andere raam moet openen :( . Dadelijk ook vanaf.

arnout84
Forum eindbaas
Berichten: 1342
Lid geworden op: vr 08 aug 2014, 20:02

Re: Blij dat ik er binnenkort vanaf ben!

Bericht door arnout84 » do 06 aug 2015, 07:22

Oke, nou veel plezier op het Aygo forum dan maar ;)

Altos
Vagling liefhebber
Berichten: 215
Lid geworden op: ma 14 apr 2014, 15:00

Re: Blij dat ik er binnenkort vanaf ben!

Bericht door Altos » do 06 aug 2015, 07:30

Ik begrijp je frustratie maar het is wel heeeel kort door de bocht om meteen alle Volkswagens over een kam te scheren...je hebt legitiem pech gehad, dat klopt maar dat hebben we (alle vag rijders in de wereld) gelukkig niet allemaal.
Ik heb diverse andere merken gereden en pech kun je hebben...leuk is het niet iig.
Veel plezier met je Toyota iig (ik zal maar weg laten wat ik daar van vind maar daar gaat het nu niet om, ik hoop dat jij er blij mee bent)

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Blij dat ik er binnenkort vanaf ben!

Bericht door Tom Westendorp » do 06 aug 2015, 07:49

Het blijft techniek. Bij elk merk zit er wel eens een slechte auto tussen. Vervelend dat het zo gelopen is. Veel geluk met de nieuwe Aygo.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Draconian
Forum newbie
Berichten: 33
Lid geworden op: di 13 nov 2012, 10:23

Re: Blij dat ik er binnenkort vanaf ben!

Bericht door Draconian » do 06 aug 2015, 10:00

Petrolhead Tom schreef:Het blijft techniek. Bij elk merk zit er wel eens een slechte auto tussen. Vervelend dat het zo gelopen is. Veel geluk met de nieuwe Aygo.
Ja bedankt. Klopt. Je kan het slecht treffen met een maandag model. Aan de andere kant kan het ook aan de dealer liggen. Als gelijk in het begin al de problemen goed waren aangepakt dan was mijn mening anders. Net zoals de airco pas na 2,5 jaar wordt opgelost ligt dat toch echt aan de dealer. Ik ga geen namen noemen maar inderdaad jammer.

Update 15:37,

Auto weer opgehaald bij de VW dealer. Compleet nieuw voorraam erin. Stap ik in zie ik het volgende. Stukjes opgedroogd lijm op het dashboard wat je gelukkig zo eraf veegt. Stukjes afgeknipt rubber op de grond van het nieuwe raam erin zetten. Ik kan een zeikerd wezen maar een dealer kan een hoop verpesten. Ik ben weggereden met de gedachten van tot nooit :evil: . Na iedere bezoek aan de dealer krijg je zo een e-mail met hoe je de service ervaren hebt. Dat wordt een foto van de rommel wat ze hebben achtergelaten, en dat ik nooit meer bij hun iets zal kopen.

Altos
Vagling liefhebber
Berichten: 215
Lid geworden op: ma 14 apr 2014, 15:00

Re: Blij dat ik er binnenkort vanaf ben!

Bericht door Altos » do 06 aug 2015, 15:28

Mijn broertje heeft 3 weken geleden door Carglass en nieuwe ruit in zijn Citigo latenplaatsen met als gevolg veel zooi op het dashboard, niks schoongemaakt en bekraste parafaanbak...ik praat niks goed voor je dealer maar dit is schijnbaar "normaal" tegenwoordig...
Wat ik vreemd vind is dat je niet even naar een andere dealer gaat ipv alles meteen af te schrijven...je hebt Europese garantie en kan bij elke dealer terecht, zoek een betere en misschien scheelt je dat een hoop ergernis.

Gebruikersavatar
Dixon
Vagling liefhebber
Berichten: 172
Lid geworden op: za 30 nov 2013, 20:29
Locatie: Beverwijk

Re: Blij dat ik er binnenkort vanaf ben!

Bericht door Dixon » do 06 aug 2015, 23:12

Draconian schreef:Nog wat. Welke idioot heeft verzonnen dat je helemaal naar de andere kant moet hangen om je raam elektrisch open te maken? Aan stuurkant portier alleen knopje voor linkerraam. Als je dan in je gordel zit en iemand wilt je wat vragen schiet je gordel op slot als je even het andere raam moet openen :( . Dadelijk ook vanaf.
Daar was de Aygo mee begonnen :) inmiddels heeft de Up dit ook niet meer.
Begrijp je frustratie.

Veel plezier met je Aygo!

Draconian
Forum newbie
Berichten: 33
Lid geworden op: di 13 nov 2012, 10:23

Re: Blij dat ik er binnenkort vanaf ben!

Bericht door Draconian » vr 07 aug 2015, 06:14

Altos schreef:Mijn broertje heeft 3 weken geleden door Carglass en nieuwe ruit in zijn Citigo latenplaatsen met als gevolg veel zooi op het dashboard, niks schoongemaakt en bekraste parafaanbak...ik praat niks goed voor je dealer maar dit is schijnbaar "normaal" tegenwoordig...
Wat ik vreemd vind is dat je niet even naar een andere dealer gaat ipv alles meteen af te schrijven...je hebt Europese garantie en kan bij elke dealer terecht, zoek een betere en misschien scheelt je dat een hoop ergernis.
Daar heb je gelijk in dat ik een andere dealer had moeten zoeken. Glasscherven lagen er trouwens ook in na opgehaald te hebben bij de dealer. Hier heb ik een foto van gemaakt. Normaal is het zeker niet. Het is dat ze op hun vingertjes getikt moeten worden door hogerhand want dit kan klanten kosten.

Gebruikersavatar
kgroot.nl
Forum eindbaas
Berichten: 1144
Lid geworden op: wo 20 aug 2014, 08:13
Locatie: Lopik

Re: Blij dat ik er binnenkort vanaf ben!

Bericht door kgroot.nl » vr 07 aug 2015, 12:41

Als we dan gaan afkraken.... succes met je aygo ;)
Je doet nu net of elke VW een drama auto is.
Moet zeggen dat ik elke klant tot op heden hoor dat de up veel meer auto is dan de 108/c1/aygo
Heb 4 van die dingen gehad en niets anders dan problemen :lol:
Ibiza running @ 248 pk & 373nm

-Op zoek naar autoverlichting? Stuur me een priveberichtje-

Draconian
Forum newbie
Berichten: 33
Lid geworden op: di 13 nov 2012, 10:23

Re: Blij dat ik er binnenkort vanaf ben!

Bericht door Draconian » vr 07 aug 2015, 13:38

kgroot.nl schreef:Als we dan gaan afkraken.... succes met je aygo ;)
Je doet nu net of elke VW een drama auto is.
Moet zeggen dat ik elke klant tot op heden hoor dat de up veel meer auto is dan de 108/c1/aygo
Heb 4 van die dingen gehad en niets anders dan problemen :lol:
Jaja, je vergeet de nieuwe Aygo's. Jij hebt het over de oude versies waardoor ik toen ook de Up had gekozen boven de Citroen C1, Peugeot 107, en Toyota Aygo. Aygo van nu is alles aan verbeterd. Vooral de X-Pure en X-cite van bouwjaar 2015. De nieuwe versies hebben zo een kruis aan de voorkant. Zoek ze maar op. Vooral interieur met geïntegreerd 7 inch touchscreen waarop je je telefoon kan klonen via Mirrorlink versie 1.1. Telefoonbediening in je stuur en de rest. Snelheidsbegrenzing. Niet zo lelijk als de Up bovenop je dashboard. Maar dat is puur per consument verschillend qua smaak natuurlijk. Toen ik de nieuwe Aygo X-Pure zag en erin ging zitten was ik gelijk verliefd. Daar kan in mijn ogen de Up met niets aan tippen.

Nogmaals, per gebruiker zal het anders liggen. Verschillende smaken. Misschien dat de volgende eigenaar meer plezier heeft met mijn Up ;)

Gebruikersavatar
kgroot.nl
Forum eindbaas
Berichten: 1144
Lid geworden op: wo 20 aug 2014, 08:13
Locatie: Lopik

Re: Blij dat ik er binnenkort vanaf ben!

Bericht door kgroot.nl » vr 07 aug 2015, 13:57

Heb ervaring met die dingen in de verhuur. Na 5000KM al problemen.
Afwerking van een aygo vind ik serieus slecht en gooi maar is een deur dicht.
Maar goed gelukkig heeft niet iedereen dezelfde smaak :mrgreen:
Ibiza running @ 248 pk & 373nm

-Op zoek naar autoverlichting? Stuur me een priveberichtje-

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Blij dat ik er binnenkort vanaf ben!

Bericht door Tom Westendorp » vr 07 aug 2015, 13:58

Ik heb hiervoor ook een oude Aygo gehad en ik koop er nooit weer één. Ik vind de motor in de Vagling ook fijner. Die werkt beter in het middengebied. Ach zoveel mensen zoveel smaken. Ik hoop oprecht dat je meer geluk met je nieuwe auto hebt.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

pkfreak
Vagling liefhebber
Berichten: 356
Lid geworden op: ma 23 jun 2014, 18:45

Re: Blij dat ik er binnenkort vanaf ben!

Bericht door pkfreak » vr 07 aug 2015, 16:06

Draconian schreef:
kgroot.nl schreef:Als we dan gaan afkraken.... succes met je aygo ;)
Je doet nu net of elke VW een drama auto is.
Moet zeggen dat ik elke klant tot op heden hoor dat de up veel meer auto is dan de 108/c1/aygo
Heb 4 van die dingen gehad en niets anders dan problemen :lol:
Jaja, je vergeet de nieuwe Aygo's. Jij hebt het over de oude versies waardoor ik toen ook de Up had gekozen boven de Citroen C1, Peugeot 107, en Toyota Aygo. Aygo van nu is alles aan verbeterd. Vooral de X-Pure en X-cite van bouwjaar 2015. De nieuwe versies hebben zo een kruis aan de voorkant. Zoek ze maar op. Vooral interieur met geïntegreerd 7 inch touchscreen waarop je je telefoon kan klonen via Mirrorlink versie 1.1. Telefoonbediening in je stuur en de rest. Snelheidsbegrenzing. Niet zo lelijk als de Up bovenop je dashboard. Maar dat is puur per consument verschillend qua smaak natuurlijk. Toen ik de nieuwe Aygo X-Pure zag en erin ging zitten was ik gelijk verliefd. Daar kan in mijn ogen de Up met niets aan tippen.

Nogmaals, per gebruiker zal het anders liggen. Verschillende smaken. Misschien dat de volgende eigenaar meer plezier heeft met mijn Up ;)
Ieder z'n smaak natuurlijk, maar de techniek van de nieuwe Aygo is nauwelijks gewijzigd en daarmee 10 jaar oud.
Gr. Michel

Gebruikersavatar
Patrick-Brand
Vagling liefhebber
Berichten: 385
Lid geworden op: vr 22 feb 2013, 22:59
Locatie: Drechtsteden

Re: Blij dat ik er binnenkort vanaf ben!

Bericht door Patrick-Brand » vr 07 aug 2015, 18:28

Dat je niet het raam kan bedienen aan de passagierskant wist je al (had je moeten weten! +1) toen je hem kocht. :clap:
High Up! BlueM | 75pk | Light Silver metallic | Executive | VAG-instellingen | Up rijder sinds 15-03-2013
The Only Way Is Up!

DGenSK
Forum newbie
Berichten: 82
Lid geworden op: za 27 jun 2015, 09:58
Locatie: Leeuwarden

Re: Blij dat ik er binnenkort vanaf ben!

Bericht door DGenSK » vr 07 aug 2015, 21:48

Voor dat ik deze UP kocht ook een Aygo gehad nieuw gekocht in 2013...
Maar heb er slechts 7373km in gereden in minder dan 2 jaar tijd ik moet zeggen dat ik hem helemaal niet verkeerd vond rijden.
Ik heb ook de nieuwe Aygo bekeken voor dat ik de UP kocht en ik vind het ook een super mooie ruimere auto dan de voorganger...

Het is omdat ik altijd al een UP! had willen hebben eigenlijk al voordat ik de Aygo in 2013 kocht maar prijs verschil was te groot...
En kon toen de tijd een mooie deal maken om een nieuwe Aygo te kopen toen dat maar gedaan.
Na 19 maanden afscheid genomen van de Aygo en heb ik een mooie deal met de VW dealer kunnen sluiten waar ik tot op heden niet 1 moment spijt van heb gehad!
De UP is meer auto simpel zat al moet ik wel zeggen dat de nieuwe Aygo ook meer auto is dan dat die was!

Ik wens je in ieder geval heel veel plezier met je Aygo, maar toch vind ik het jammer dat je pech hebt gehad met je UP! :(
VW High UP!60PK BMT
5 deurs, Deep Black Pearl
Drive pakket (cruise control, boardcomputer en parkeersensoren)
Executive pakket (Fender soundsysteem en airco)
Maps & more
Velgen: Spaakvelgjes en witte classics
VAG COM instellingen

Draconian
Forum newbie
Berichten: 33
Lid geworden op: di 13 nov 2012, 10:23

Re: Blij dat ik er binnenkort vanaf ben!

Bericht door Draconian » vr 28 aug 2015, 21:27

Even een update en gelijk de laatste want ik heb geen Up meer:
Per vandaag ben ik verlost van de VW Move Up en rij ik een Toyota Aygo X-Pure. Ik kan je verzekeren dat de VW Up hier totaal niet aan kan tippen. De nieuwe Aygo is velen malen stabieler op de weg en niet zo stuiterig als de Up. Ook het schakelen is net alsof je in een hele dikke zware auto rijdt. Niet zo lawaaierig alsof je in een Playmobil auto rijdt. De motor is een stuk stiller. Absoluut geen spijt van de inruil.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

pkfreak
Vagling liefhebber
Berichten: 356
Lid geworden op: ma 23 jun 2014, 18:45

Re: Blij dat ik er binnenkort vanaf ben!

Bericht door pkfreak » vr 28 aug 2015, 22:05

??????????????????
Doei.
Gr. Michel

Gebruikersavatar
Patrick-Brand
Vagling liefhebber
Berichten: 385
Lid geworden op: vr 22 feb 2013, 22:59
Locatie: Drechtsteden

Re: Blij dat ik er binnenkort vanaf ben!

Bericht door Patrick-Brand » vr 28 aug 2015, 22:59

Ziet er.. futuristisch uit. Zonder gekheid, heel veel plezier met je nieuwe auto!! :D
Hou ons op de hoogte van je ervaringen.
High Up! BlueM | 75pk | Light Silver metallic | Executive | VAG-instellingen | Up rijder sinds 15-03-2013
The Only Way Is Up!

Gebruikersavatar
TwitNour
Donateur member
Berichten: 2563
Lid geworden op: zo 21 jul 2013, 02:45
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Blij dat ik er binnenkort vanaf ben!

Bericht door TwitNour » za 29 aug 2015, 00:55

Dat de motor stiller is ben ik het niet mee eens. De Aygo gebruikt nog dezelfde motor als bij de oude versie en die maakt nog steeds hetzelfde (hardere) geluid. Vind het persoonlijk een heel apart en naar geluid wat daar uit die uitlaat komt

Gebruikersavatar
DerMeister
Vagling liefhebber
Berichten: 101
Lid geworden op: za 07 dec 2013, 09:09
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Blij dat ik er binnenkort vanaf ben!

Bericht door DerMeister » za 29 aug 2015, 07:16

Over Playmobil auto gesproken ;)
Grt, Per

Only Music Survives!!

Plaats reactie