Ervaringen met VW-dealers bij het kopen van een Up!

Bespreek hier alle algemene zaken omtrent de Volkswagen up!
Up&Go
Vagling liefhebber
Berichten: 466
Lid geworden op: do 16 feb 2012, 11:04

Ervaringen met VW-dealers bij het kopen van een Up!

Bericht door Up&Go » ma 21 mei 2012, 22:50

Misschien een leuk onderwerp om elkaar te laten weten wat de ervaringen zijn met een bepaalde dealer als het gaat over het oriënteren en/of kopen van een Up! Ik weet dat dealers dit forum ook raadplegen en daarmee bevestiging vinden voor hun goede werkwijze of juist stof vinden ter verbetering van de dienstverlening.
Mijn zoektocht naar de Up was bij een drietal dealers in Venlo, Roermond en Weert. Gekocht heb ik uiteindelijk in Weert bij van Mossel. Venlo (Auto-arena) was goed in de voorlichting en zeker niet opdringerig maar kwamen pas na aandringen met een kortingsvoorstel wat ik te weinig vond. Die terughoudendheid was voor mij reden daar niet te gaan bestellen. Roermond (Wealer) bakte er niks van. Voorlichting was goed maar er scheen een arrogantie doorheen die ik niet prettig vond. Kortingsvoorstel was in eerste instantie 1% en na wat heen en weer gemail 3%. De, in mijn ogen, verkeerde aanpak van de verkoper bracht me (weer) naar Weert. No nonsens verkoper, meteen goed voorstel qua korting en gewoon makkelijk zaken doen. Bij mijn vorige auto (Golf 6) liep het eigenlijk hetzelfde als hierboven beschreven. Volgende keer misschien meteen maar naar Weert gaan en een hoop gepraat en ergernis voorkomen?

Ben benieuwd naar jullie ervaringen en voor wat betreft de dealers, hier zijn complimenten te halen en gratis lessen te leren!

Gebruikersavatar
Greywood
Forum newbie
Berichten: 12
Lid geworden op: ma 14 mei 2012, 22:37
Locatie: Lelystad

Re: Ervaringen met VW-dealers bij het kopen van een Up!

Bericht door Greywood » di 22 mei 2012, 06:47

Hier in lelystad zit een prima vw dealer, alles is mij duidelijk uitgelegd en alles verliep zeer vriendelijk, mag daar niet over klagen.
Het enige wat mij tegenvalt is de communicatie achteraf, zeg maar na het bestellen.
Als ik een vraag stel per mail krijg ik gewoon geen antwoord.
Als ik paar dagen later dan mail van he joh hoe zit dat nou heb ik binnen het uur een reactie.
Dit gebeurt keer op keer.
Dat is eigenlijk het enige wat mij dwars zit.
VW High Up!/Deep black pearl/Executive pakket/Climatronic/Maps&More/Antraciet Spaakvelgen/ ( verwachte levertijd Week 22/23

Gebruikersavatar
Witte Reus
Vagling liefhebber
Berichten: 200
Lid geworden op: do 16 feb 2012, 13:10

Re: Ervaringen met VW-dealers bij het kopen van een Up!

Bericht door Witte Reus » di 22 mei 2012, 10:53

Rijd al heel lang VW. Mijn eerste VW in onderhoud gehad bij Ames Ridderkerk. Heb daar echter nooit een auto gekocht. In het verleden diverse malen een aanbieding gevraagd voor en nieuwe auto maar nooit kwam daar een interessant voorstel uit voort. Bovendien waren de verkopers vaak van het type "als je wat wilt weten kom je maar naar mij toe". Ben daar wel de Up wezen "passen". Deze keer wel een voorkomende verkoper, bood ook een proefrit aan, maar t is toch bij dat ene bezoekje gebleven.

Heel lang is mijn vaste dealer Hoogenboom Rotterdam geweest. Daar met de Up wezen rijden. Zeer overtuigende proefrit en bij terugkomst hadden ze een aanbieding klaar liggen. Inruil was echter bedroevend laag. Dat is nu de tweede keer dat ik daar van een koude kermis thuis kom terwijl ik in t verleden toch altijd prettig zaken met ze heb gedaan. Jammer. Verkopers verder vriendelijk en behulpzaam.

Mijn laatste Golf heb ik 3 jaar geleden bij De Bruijn in Schoonhoven gekocht. Vorig jaar een akkefietje dat keurig werd opgelost dus die verdienden nu ook wel een kans om een nieuwe auto te verkopen. Gezellig ons-kent-ons bedrijf en na wat gepraat kwam er een goed openingsbod. Nog een beetje gerommel in de kantlijn en toen de auto daar besteld. Geen poespas, gewoon doen wat je doet (en graag goed), een beetje meedenken, je klant kennen. Dat soort dingen vind ik veel
belangrijker dan een Hans Klok doekje over de auto bij aflevering.

Overigens wat betreft voorlichting was er weinig nodig. Was al behoorlijk op de hoogte van alle details van de Up!
High UP White Edition met Oxxio Razor 17” => KLIK

Chily
Forum newbie
Berichten: 98
Lid geworden op: di 08 mei 2012, 10:49
Locatie: Midden Nederland

Re: Ervaringen met VW-dealers bij het kopen van een Up!

Bericht door Chily » di 22 mei 2012, 15:06

Wij zij bij de vw Ede wezen kijken, aardige verkoper, maar stond normaal bij bedrijfsauto's. Hij begon met het vertellen dat die sensoren op de voorruit regensensoren waren, qua prijs kon er niet veel, allen de inruilpremie van Pon zelf.Gelukkig wist mijn man al veel zelf over de Up!, dus die man kon ons niet veel wijs maken. Ik vind als een verkoper niet iets zeker weet, hij het moet vragen, maar niet zomaar iets zeggen, dan stap ik meteen op.
Wij hebben een kennis, die ook alle nieuwe auto's kan verkopen en die hebben we gevraagd, wat we bij hem moesten gaan betalen,mij zit in Achterberg (gemeente Rhenen) en kwam gelijk met een super voorstel, dus de Up! Bij hem besteld.
En hij heeft hem bij de vw Hengelo besteld.
Candy white, leder bekleding, panorama dak, high up! Dynamic ' triangle ' pakket, drive en executive pakket, 5 deus, 19-07-2012 afgeleverd.

Gebruikersavatar
oubaasje
Vagling liefhebber
Berichten: 209
Lid geworden op: vr 27 apr 2012, 15:47
Locatie: Capelle aan den IJssel

Re: Ervaringen met VW-dealers bij het kopen van een Up!

Bericht door oubaasje » di 22 mei 2012, 15:18

de Koning in Capelle en Krimpen aan den IJssel: verkopers die weten waarover ze praten.
Goede korting (incl. inruil).
Heel tevreden
Was ook nog bij een SEAT dealer en mocht daar in een vieze up (met pizza resten en hondenharen) met skoda en seat stickers proefrijden. Zijn offerte was zelfs honderden euro's hoger dan wat ik uiteindelijk betaalde voor de echte up!

Ad

up!
Forum eindbaas
Berichten: 1556
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 19:58
Locatie: Uppingedam

Re: Ervaringen met VW-dealers bij het kopen van een Up!

Bericht door up! » di 22 mei 2012, 15:25

Mijn up gekocht bij Auto Muntstad Utrecht. Aardige verkoopster, gaf veel uitleg en hield me goed op de hoogte van de productie en aflevering. Prijs was ook goed. Ook een offerte gevraagd aan Auto Poppe Vlissingen. Verkoper aldaar was zeer vriendelijk en deed een goed aanbod. Uiteindelijk toch maar dichter bij huis gekocht, was wat makkelijker. Maar als ik in Vlissingen zou wonen, was het Auto Poppe geworden. Met andere auto's ook goede aankoop ervaringen met Van Mossel Weert (goede prijzen, efficiënt zaken doen en zeer vriendelijk).

De VW dealer in mijn woonplaats was nogal star met de prijs. Wilde 2% korting geven en geen cent meer. Het scheelde niet heel veel met Auto Muntstad, maar de starre houding sprak me niet aan.
High up 75pk, 5-deurs, bluemotion, light silver, drive pakket, executive pakket, sportonderstel met "Classic" velgen

Gebruikersavatar
Paulus
Vagling liefhebber
Berichten: 114
Lid geworden op: zo 06 mei 2012, 10:42
Locatie: Utrecht

Re: Ervaringen met VW-dealers bij het kopen van een Up!

Bericht door Paulus » di 22 mei 2012, 16:38

Ik heb hem gekocht in Hengelo, VW Huiskes- Kokkeler (terwijl ik in Utrecht woon). Dit, omdat DE uitvoering daar op voorraad was die ik wilde en ik snel (eigen auto was total loss) een auto weer nodig had. Grote zaak en vriendelijk personeel. De verkoper die ik had was totaal niet opdringerig, zelfs toen ik twijfelde welke uitvoering (60pk of 75pk) ik zou nemen, was hij prima adviserend. Terwijl je als verkoper toch altijd net even die extra centen qua meerprijs wilt binnenhalen. Qua korting kreeg ik 5%. En dat is redelijk goed als ik zo op het forum rond lees.

De verkoper heeft zelfs ervoor gezorgd dat ik de auto sneller had, dan in eerste instantie mogelijk was. Dit, omdat ik anders een week 'zonder' auto zou zitten.

Top tent dus! in mijn ervaring.

up!
Forum eindbaas
Berichten: 1556
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 19:58
Locatie: Uppingedam

Re: Ervaringen met VW-dealers bij het kopen van een Up!

Bericht door up! » di 22 mei 2012, 16:57

Paulus schreef:Qua korting kreeg ik 5%. En dat is redelijk goed als ik zo op het forum rond lees.
Tja, op een voorraadmodel krijg je altijd wat extra korting ;)
High up 75pk, 5-deurs, bluemotion, light silver, drive pakket, executive pakket, sportonderstel met "Classic" velgen

schuit_nl
Forum newbie
Berichten: 31
Lid geworden op: vr 30 mar 2012, 12:34
Locatie: Friesland

Re: Ervaringen met VW-dealers bij het kopen van een Up!

Bericht door schuit_nl » di 22 mei 2012, 18:14

Voor de aanschaf van de Up! hebben we "maar" 2 garages bezocht. Century te Assen en Van den Brug in Oosterwolde.
Op zich een prima garage in Assen; vriendelijk, behulpzaam en zonder te vragen een auto meegeven. Maar ik wist, dat ik een lastige auto had om in te ruilen maar desondanks verliet ik met een flinke kater het gestylde VW/Audi pand.
Ook bij VW garage Van den Brug direct een auto meegekregen maar in een geheel andere sfeer. Een dorpsgarage, geen jasje/dasje omgeving, nog geen 10 auto's in de showroom en bijzonder vriendelijk en behulpzaam. Vanwege de inruil wat dim/dammen maar nadat de verkoper een paar handelaren consulteerde hebben we snel zaken gedaan. Auto na 2 weken inleveren en voor de periode van de levertijd van de Up! een leenauto meegekregen. In de tussentijd hield hij ons steeds op de hoogte.

Ik kan Van den Brug dan ook zeer aanbevelen!

Gebruikersavatar
RonaldNL
Vagling liefhebber
Berichten: 480
Lid geworden op: ma 05 mar 2012, 20:49

Re: Ervaringen met VW-dealers bij het kopen van een Up!

Bericht door RonaldNL » di 22 mei 2012, 20:10

Auto-Hoogenboom Rotterdam prima uitleg prima service maarok wellicht een streepje voor omdat me pa daar 43 jaar werkte (3 jaar met vut ondertussen) dus bekend daar :D

Maar buiten dat prima geholpen goede uitleg dus
The Only Way is UP!

Gebruikersavatar
Ron UP
Forum eindbaas
Berichten: 2050
Lid geworden op: do 23 feb 2012, 11:57
Locatie: Heemskerk

Re: Ervaringen met VW-dealers bij het kopen van een Up!

Bericht door Ron UP » di 22 mei 2012, 20:54

De Martin Schildergroep hier in de buurt gaf veel te weinig terug voor mn auto, uiteindelijk bij Auto Bourganion beland in Leeuwarden, super bedrijf ,goede service en ze doen wat ze beloven !!
Was we landerhalf uur ernaar toe rijde nmaar dubbel en dwars waard hoor :D
High Up,5 deurs, navi,cruisecontrol,airco,alle ramen getint,dubbel uitlaatstuk,Dezent TX velgen met 195 brede banden,,LEDdrl,zwart embleem,coming home,bochtverl,en andere aanpassingen


Uppie: http://vwupforum.nl/viewtopic.php?t=350

Gebruikersavatar
RoyVisser
Vagling liefhebber
Berichten: 218
Lid geworden op: wo 07 mar 2012, 18:18

Re: Ervaringen met VW-dealers bij het kopen van een Up!

Bericht door RoyVisser » di 22 mei 2012, 21:10

Ron UP schreef:De Martin Schildergroep hier in de buurt gaf veel te weinig terug voor mn auto, uiteindelijk bij Auto Bourganion beland in Leeuwarden, super bedrijf ,goede service en ze doen wat ze beloven !!
Was we landerhalf uur ernaar toe rijde nmaar dubbel en dwars waard hoor :D
Ook ik was zeer ontevreden over Martin Schilder en mijn inruilwaarde, Martin Schilder is alleen overal hier rondom alkmaar en had geen zin om de wagen bij een dealer verder dan 30km te halen, vanwege garantie werk etc.

Nog een aantal dingen waar ik wel over ontevreden was vond ik de laksigheid in het samenstellen van de Up!, heb al eerder gezegt dat het voelde alsof ik een brood kocht. Met andere dingen is Martin Schilder dan wel weer heel goed, maar bij een volgende nieuwe auto ga ik toch wel even goed nadenken over waar ik naar toe ga.
Pearl Black High Up 60pk BlueMotion met 16" Classic Velgen, Pearl Black Inleg, Titaanzwart Interieur, Geen Typeaanduiding, Plaatsvervangend Reservewiel, Drive Pakket en Executive Pakket

Hans
Forum newbie
Berichten: 36
Lid geworden op: wo 18 apr 2012, 00:30

Re: Ervaringen met VW-dealers bij het kopen van een Up!

Bericht door Hans » wo 23 mei 2012, 09:02

Hallo

Dat is grappig ik heb de zelfde ervaring met Martin Schilder maar dan in Haarlem.
Dat ik mijn vorige wagen kocht ruilde ik een T4 in.
In Leeuwarden gaven 3500 euro meer dan in Haarlem dus daar gekocht.
Nu met het kopen van mijn Up een maand geleden zouden ze terug bellen maar nog niets gehoord hoe bedoel je arrogant dus niet klant vriendelijk. :evil:

Groet Hans
Han(d)s_UP

Up&Go
Vagling liefhebber
Berichten: 466
Lid geworden op: do 16 feb 2012, 11:04

Re: Ervaringen met VW-dealers bij het kopen van een Up!

Bericht door Up&Go » wo 23 mei 2012, 09:40

Tsja dat heb je als een dealer een monopolie heeft of denkt te hebben. Een auto verkoopt zich niet vanzelf daar moet je moeite en tijd insteken.

Jantje
Forum newbie
Berichten: 28
Lid geworden op: za 05 mei 2012, 09:59

Re: Ervaringen met VW-dealers bij het kopen van een Up!

Bericht door Jantje » wo 23 mei 2012, 10:22

Zoals ik het lees, gaat het bij de meesten onder ons om de hoogste korting cq inruilprijs. Ik persoonlijk vind een goede service ( in de buurt! ) veel belangrijker dan die paar honderd euro. Die euro's gaan toch weer ergens anders aan op, maar de nazorg duurt jaren. Als we dan toch met namen bezig zijn; Thoonen in Gassel. Super.

Hans
Forum newbie
Berichten: 36
Lid geworden op: wo 18 apr 2012, 00:30

Re: Ervaringen met VW-dealers bij het kopen van een Up!

Bericht door Hans » wo 23 mei 2012, 10:48

Onderhoud doe ik zelf heb dus verder geen dealer nodig.

Hans
Han(d)s_UP

TOP UP!
Vagling liefhebber
Berichten: 190
Lid geworden op: do 29 mar 2012, 19:21

Re: Ervaringen met VW-dealers bij het kopen van een Up!

Bericht door TOP UP! » wo 23 mei 2012, 10:54

Jantje schreef:Zoals ik het lees, gaat het bij de meesten onder ons om de hoogste korting cq inruilprijs. Ik persoonlijk vind een goede service ( in de buurt! ) veel belangrijker dan die paar honderd euro. Die euro's gaan toch weer ergens anders aan op, maar de nazorg duurt jaren. Als we dan toch met namen bezig zijn; Thoonen in Gassel. Super.
Mijn buren hebben hun Up! bij Thoonen in Gassel gekocht. Ze zeer te spreken over die dealer en kregen ook nog een goede inruilprijs voor hun auto.

Gebruikersavatar
Ron UP
Forum eindbaas
Berichten: 2050
Lid geworden op: do 23 feb 2012, 11:57
Locatie: Heemskerk

Re: Ervaringen met VW-dealers bij het kopen van een Up!

Bericht door Ron UP » wo 23 mei 2012, 12:13

Jantje schreef:Zoals ik het lees, gaat het bij de meesten onder ons om de hoogste korting cq inruilprijs. Ik persoonlijk vind een goede service ( in de buurt! ) veel belangrijker dan die paar honderd euro. Die euro's gaan toch weer ergens anders aan op, maar de nazorg duurt jaren. Als we dan toch met namen bezig zijn; Thoonen in Gassel. Super.
Bij mij scheelde het iets meer dan een paar honderd euro. Het verschil was 2600 euro en dan had ik nog geneens de uitvoering die ik nu heb! Voor de rest is Martin Schilder prima hoor
High Up,5 deurs, navi,cruisecontrol,airco,alle ramen getint,dubbel uitlaatstuk,Dezent TX velgen met 195 brede banden,,LEDdrl,zwart embleem,coming home,bochtverl,en andere aanpassingen


Uppie: http://vwupforum.nl/viewtopic.php?t=350

Gebruikersavatar
RonaldNL
Vagling liefhebber
Berichten: 480
Lid geworden op: ma 05 mar 2012, 20:49

Re: Ervaringen met VW-dealers bij het kopen van een Up!

Bericht door RonaldNL » wo 23 mei 2012, 13:54

Hans schreef:Onderhoud doe ik zelf heb dus verder geen dealer nodig.

Hans
Dat is niet waar want dan heb je geen garantie meer..... dus je kan niks zelf doen als je je garantie behouden wilt..
The Only Way is UP!

Gebruikersavatar
Kleine UP!
Forum newbie
Berichten: 39
Lid geworden op: wo 16 mei 2012, 12:44
Locatie: Wieringerwerf

Re: Ervaringen met VW-dealers bij het kopen van een Up!

Bericht door Kleine UP! » wo 23 mei 2012, 18:22

UP! besteld bij Heron in Hoorn, Noord Holland, daar waren ze vriendelijk. De verkoper wist waar hij het over had. Minstens net zoveel geduld als bij mensen die auto's in duurdere klasse kochten.
De eerste keer was ter oriëntatie omdat we ook nog bij andere dealers (merken) aan het kijken waren.
De tweede keer om een proefrit te maken die uitstekend beviel.
Een derde keer voor wat kleinigheden zoals de extra's en inruil.
De 4e keer de koop rond gemaakt.
De Inruil was goed te noemen we hadden zelf een stuk minder verwacht.
Telkens weer werden we getrakteerd op koffie c.q. thee.
Het is pas onze tweede nieuwe auto (38 jaar geleden voor het laatst) dus veel ervaring hadden we niet met dit soort aankopen.
Al met al hadden wij toch een goed gevoel bij Heron
Beter 1 UP! BM in de hand dan de lucht van dieselolie.

Plaats reactie