Koude start ...... dus niet
Koude start ...... dus niet
Zojuist mijn citigo van maart 2014 met 7400km proberen te starten, alleen maar geratel en de lampjes op dashboard gaan uit en klokje heeft zich ook al naar o:oo gereset
Ik dacht van de week al, hij start een beetje moeilijk, aangezien ik alleen maar korte stukjes rij zal ik hem eens ff uitlaten op de autosnelweg, dus gister gedaan
Maar starten vanmorgen
Nu maar weer naar binnen, want koud buiten en mobiliteitsservice is onderweg
En even dit voorval delen met mijn vrienden van het forum
Nee er branden geen lampjes gister dus dynamo is wel heel denk ik, ik gok op een kapotte accu
Ik dacht van de week al, hij start een beetje moeilijk, aangezien ik alleen maar korte stukjes rij zal ik hem eens ff uitlaten op de autosnelweg, dus gister gedaan
Maar starten vanmorgen
Nu maar weer naar binnen, want koud buiten en mobiliteitsservice is onderweg
En even dit voorval delen met mijn vrienden van het forum
Nee er branden geen lampjes gister dus dynamo is wel heel denk ik, ik gok op een kapotte accu
- Tom Westendorp
- Unicorn
- Berichten: 13481
- Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
- Locatie: Enschede
- Contacteer:
Re: Koude start ...... dus niet
Als er een cel in de accu is geknapt dan gaat het hard. Dan is het gedaan en moet er een nieuwe in.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ
Re: Koude start ...... dus niet
Sta je nu nog steeds te vernikkelen?
Paar uur later willen wij natuurlijk wel graag weten wat 't nou was!
Een kapotte accu is 'wel erg jong' (nog geen 'vol jaar' oud) maar kan natuurlijk wel voorkomen (zo bij winterse koude). of bleef er ergens een lampje branden?
Paar uur later willen wij natuurlijk wel graag weten wat 't nou was!
Een kapotte accu is 'wel erg jong' (nog geen 'vol jaar' oud) maar kan natuurlijk wel voorkomen (zo bij winterse koude). of bleef er ergens een lampje branden?
Eco-up! kilometervretertje
Re: Koude start ...... dus niet
Ik kan je met zekerheid vertellen dat het de accu is die leeg is of kapot.
Ibiza running @ 248 pk & 373nm
-Op zoek naar autoverlichting? Stuur me een priveberichtje-
-Op zoek naar autoverlichting? Stuur me een priveberichtje-
Re: Koude start ...... dus niet
Ik mocht van de anwb mevrouw aan de telefoon binnen wachtenJohannus schreef:Sta je nu nog steeds te vernikkelen? .....
Dus na een 20 min was er een gele auto voor de deur
Startkabels erop en lopen
Volgens ANWB meneer accu idd niet goed doormeten bij de dealert
Dus naar de dealert, daar alles doorgemeten en alles ok, alleen accu behoorlijk leeg
Moest eerst een uurtje gaan rijden alvorens ik hem weer mocht stilzetten
Dat nu dus gedaan, zonder stoelverwarming,radio,kachelblower
Nu start hij weer als de brandweer
- TwitNour
- Donateur member
- Berichten: 2563
- Lid geworden op: zo 21 jul 2013, 02:45
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
Re: Koude start ...... dus niet
Toch gek dat je hem de dag ervoor nog hebt uitgelaten op de autosnelweg. Hopelijk blijft het probleem weg en is het geen vermoeide accu of iets dergelijks.enie-up schreef:Ik mocht van de anwb mevrouw aan de telefoon binnen wachtenJohannus schreef:Sta je nu nog steeds te vernikkelen? .....
Dus na een 20 min was er een gele auto voor de deur
Startkabels erop en lopen
Volgens ANWB meneer accu idd niet goed doormeten bij de dealert
Dus naar de dealert, daar alles doorgemeten en alles ok, alleen accu behoorlijk leeg
Moest eerst een uurtje gaan rijden alvorens ik hem weer mocht stilzetten
Dat nu dus gedaan, zonder stoelverwarming,radio,kachelblower
Nu start hij weer als de brandweer
Re: Koude start ...... dus niet
Volgend de dealert was de accu diep ontladen door veel kleine ritjes met alles aanTwitNour schreef:enie-up schreef:......Toch gek dat je hem de dag ervoor nog hebt uitgelaten op de autosnelweg. Hopelijk blijft het probleem weg en is het geen vermoeide accu of iets dergelijks.Johannus schreef:Sta je nu nog steeds te vernikkelen? .....
Dat kan wel kloppen, blower,stoelverwarming licht etc alles aan
Nu dus voortaan korte ritjes niet alles aan
Dealert vertelde mij dat ook in de werkplaats standaard naast de brug acculaders hangen en die moeten worden aangesloten als ze aan de auto gaan werken, anders hebben ze halverwege last van foutcode's
De 100 amp dynamo zit er niet voor niets in, vanwege alle stroomzuipende electronica
- TwitNour
- Donateur member
- Berichten: 2563
- Lid geworden op: zo 21 jul 2013, 02:45
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
Re: Koude start ...... dus niet
Goed om te weten voor de mensen onder ons die kortere ritten maken, waaronder ik.enie-up schreef: Volgend de dealert was de accu diep ontladen door veel kleine ritjes met alles aan
Dat kan wel kloppen, blower,stoelverwarming licht etc alles aan
Nu dus voortaan korte ritjes niet alles aan
Dealert vertelde mij dat ook in de werkplaats standaard naast de brug acculaders hangen en die moeten worden aangesloten als ze aan de auto gaan werken, anders hebben ze halverwege last van foutcode's
De 100 amp dynamo zit er niet voor niets in, vanwege alle stroomzuipende electronica
Re: Koude start ...... dus niet
Wat zijn korte ritjes? Er zit echt n Joekel van n accu in mijn Mii.
- TwitNour
- Donateur member
- Berichten: 2563
- Lid geworden op: zo 21 jul 2013, 02:45
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
Re: Koude start ...... dus niet
In elke Up met Blue Motion zin een grotere accu dan in een non-bluemotion Up. Dit in verband met start/stop systeem en dergelijke. Ik denk dat hetzelfde geldt voor de Mii alleen weet ik niet hoe het systeem bij Seat en Skoda heet.oppermii schreef:Wat zijn korte ritjes? Er zit echt n Joekel van n accu in mijn Mii.
- Tom Westendorp
- Unicorn
- Berichten: 13481
- Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
- Locatie: Enschede
- Contacteer:
Re: Koude start ...... dus niet
Accu laad ook niet zo hard bij als je alleen laag in de toeren rijdt. Dat zal ook meespelen.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ
Re: Koude start ...... dus niet
Dan heb jij een start stopoppermii schreef:Wat zijn korte ritjes? Er zit echt n Joekel van n accu in mijn Mii.
Ik heb een automaat nog zonder start stop
Dus een kleine brooddoos
Korte ritjes zijn ritjes in de stad van zo een 4 km naar de AH en uurtje later weer terug
Als je dat dus doet in deze kou met alles aan zeg maar elke dag >>>> accu plat
- Vinniepilon
- Donateur member
- Berichten: 588
- Lid geworden op: za 04 mei 2013, 21:09
- Locatie: Hoofddorp
Re: Koude start ...... dus niet
Enie-up, heb je geen acculader? Een dagje doorladen doet meer wonderen dan een uurtje rijden;-) je mag de accu ook bij mij langs brengen op het werk, mocht je de mogelijkheid hebben.
VW Passat 2.0TDI
BMW R1100GS
BMW R1100GS
Re: Koude start ...... dus niet
Thanx voor je aanbod
Maar acculader heb ik wel, moet alleen ff zoeken want de schilder is bezig geweest dus hele huis overhoop
Gaat lukken thanx
Maar acculader heb ik wel, moet alleen ff zoeken want de schilder is bezig geweest dus hele huis overhoop
Gaat lukken thanx
- Vinniepilon
- Donateur member
- Berichten: 588
- Lid geworden op: za 04 mei 2013, 21:09
- Locatie: Hoofddorp
Re: Koude start ...... dus niet
Ik heb pas geleden ook gehad dat die niet startte. Draaide wel Romd maar startte niet. Beetje gas erbij en toen deed die t weer.
Sent from my iPad using Tapatalk
Sent from my iPad using Tapatalk
Black on Black
- Vinniepilon
- Donateur member
- Berichten: 588
- Lid geworden op: za 04 mei 2013, 21:09
- Locatie: Hoofddorp
Re: Koude start ...... dus niet
Om even te mieren....... Dan slaat de motor niet aan ipv niet starten. Dat wordt vaak als het zelfde gezien, maar is heel wat anders. Bij de jouwe was ie lichtelijk verzopen. Kan komen door bv. Starten uitzetten of af te laten slaan als de motor koud is.PR010 schreef:Ik heb pas geleden ook gehad dat die niet startte. Draaide wel Romd maar startte niet. Beetje gas erbij en toen deed die t weer.
Sent from my iPad using Tapatalk
VW Passat 2.0TDI
BMW R1100GS
BMW R1100GS
Re: Koude start ...... dus niet
Eerder op de avond ff voltage gemeten
Was 12.1V volgens diagram 50% ontladen
Toen maar ff doorgezocht en verlengsnoer uitgerold naar buiten
Nu maar ff nachtje doorladen
Morgen maar weer eens meten
Meten is weten
Was 12.1V volgens diagram 50% ontladen
Toen maar ff doorgezocht en verlengsnoer uitgerold naar buiten
Nu maar ff nachtje doorladen
Morgen maar weer eens meten
Meten is weten
- Vinniepilon
- Donateur member
- Berichten: 588
- Lid geworden op: za 04 mei 2013, 21:09
- Locatie: Hoofddorp
Re: Koude start ...... dus niet
Heel verstandig enie-up, zeker met de temperatuur van afgelopen nacht. Om bij het weerbericht te blijven.
12.1 is al een diep ontladen accu zoals het schema aangeeft 12.6, 12.7 is normaal.
12.1 is al een diep ontladen accu zoals het schema aangeeft 12.6, 12.7 is normaal.
VW Passat 2.0TDI
BMW R1100GS
BMW R1100GS
Re: Koude start ...... dus niet
Had een week stil gestaan .. En daarom zei ik imdd ook hij draaidewel rond, alsje accu leeg/kapot is draait de motor niet rond.Vinniepilon schreef:Om even te mieren....... Dan slaat de motor niet aan ipv niet starten. Dat wordt vaak als het zelfde gezien, maar is heel wat anders. Bij de jouwe was ie lichtelijk verzopen. Kan komen door bv. Starten uitzetten of af te laten slaan als de motor koud is.PR010 schreef:Ik heb pas geleden ook gehad dat die niet startte. Draaide wel Romd maar startte niet. Beetje gas erbij en toen deed die t weer.
Sent from my iPad using Tapatalk
Sent from my iPad using Tapatalk
Black on Black