Pagina 1 van 1

e-Up!

Geplaatst: do 14 mar 2013, 15:44
door šváb
Volkswagen behoudt de introductie van nieuwe auto's niet alleen voor aan de diverse autoshows. Het merk uit Wolfsburg heeft de e-Up bijvoorbeeld voor de presentatie van de jaarcijfers bewaard.

De elektrische Up heeft een actieradius van 150 kilometer. Met een snellader kan een e-Up met lege lithium-ion accu's binnen een half uur 80 procent van n energie terugkrijgen. De accu heeft een capaciteit van 18,7 kWh. De auto weegt 1.185 kilogram.

De e-Up heeft een elektromotor met een piekvermogen van 82 pk onder de kap. Het continue vermogen is 55 pk en het maximumkoppel 210 Nm. De sprint naar 100 km/h kost 14 seconden en de topsnelheid is 135 km/h.

De aansluiting voor de stekker bevindt zich achter de tankdopklep. Optioneel kan de e-Up een aansluiting voor het Combined Charging System (CCS) meekrijgen, een gestandaardiseerde stekker ontwikkeld door Volkswagen en diverse andere fabrikanten.

De e-Up is te herkennen aan de gebogen strip LED-dagrijverlichting in de voorbumper. De voorkant en onderkant van de e-Up zijn ook aangepast voor betere aerodynamica. Verder heeft de e-Up speciaal 15-inch lichtmetaal, Volkswagen-logo's met een blauwe achtergrond en een e-Up logo aan de achterzijde.

Binnenin heeft de auto lichtgrijze stoelbekleding met blauwe stiksels. Verder zijn er accenten van chroom en leder om het geheel wat meer schwung te geven.

Voor wie niet bij de presentatie van de jaarcijfers was: de e-Up beleeft z'n publieksdebuut op de IAA in Frankfurt. In 2014 komt de elektro-Up op de markt.

Bron: Autoweek

Re: e-Up!

Geplaatst: do 14 mar 2013, 15:54
door Psycho_Mantis
Ook even een plaatje erbij:
Afbeelding

Ik wil die led strips hebben! :mrgreen:
Zo te zien lijkt het wel vervangbaar zonder een nieuwe bumper te kopen.

Interieur:
Afbeelding

Heey, Climate control?! 8-)

Re: e-Up!

Geplaatst: do 14 mar 2013, 16:32
door Nikooos
Die ledstrips zijn inderdaad kinky!

Re: e-Up!

Geplaatst: do 14 mar 2013, 17:41
door THID
doe mij die climate control en led strips maar 8-) waarschijnlijk ga ik wel naar de IAA dus daar maar eens goed kijken.

Re: e-Up!

Geplaatst: do 14 mar 2013, 18:15
door Pop Up!
Dat ziet er goed uit ja! Mooi bakkie :D

Re: e-Up!

Geplaatst: do 14 mar 2013, 19:36
door JuP !
Hey? Heeft die ASG bak wel een P-stand?

Re: e-Up!

Geplaatst: do 14 mar 2013, 20:10
door dubbel-UP!
Ja, climacontrol. Was dat een jaar geleden maar leverbaar geweest.............

Re: e-Up!

Geplaatst: do 14 mar 2013, 21:58
door THID
JuP ! schreef:Hey? Heeft die ASG bak wel een P-stand?
nee, omdat het een gerobotiseerde handbak is heeft deze volgens mij alleen een N en heb je dus altijd de handrem nodig. Volgens mij ook als negatief punt wel gemeld door ASG eigenaren.

Re: e-Up!

Geplaatst: do 14 mar 2013, 22:15
door Nikooos
Waarom zou dat negatief zijn? Heb een ASG maar hiervoor nooit automaat gereden. Ik zit er niet mee eigenlijk.

Re: e-Up!

Geplaatst: do 14 mar 2013, 22:18
door THID
Nikooos schreef:Waarom zou dat negatief zijn? Heb een ASG maar hiervoor nooit automaat gereden. Ik zit er niet mee eigenlijk.
ik zou er ook niet mee zitten (nouja, ik zou geen automaat willen, maar dat is een ander verhaal :)), maar uit de tekst die ik me herinner kwam het toch als negatief punt over, had als ik me niet vergis te maken met handrem die in begin van een rit even zou aanlopen.

Re: e-Up!

Geplaatst: do 14 mar 2013, 22:32
door aut5MIIsport60
Ja, dat van die handrem had ik geschreven.
Heb al heel wat automaten en semi-automaten gehad, maar nog nooit 1 zonder Parkeerstand. Met handrem aangetrokken gehad, bij vrieskou, blijven de remmen vaak hangen (totdat je even flink remt).
Op de foto's hierboven heeft ie wel een P, dus is geen semi-automaat meer.

Op zich een leuke auto, maar die 350 kg zwaarder valt tegen.

Re: e-Up!

Geplaatst: do 14 mar 2013, 23:10
door THID
oh ik zie nu pas wat JuP bedoelde! :D

Ja wel logisch ook natuurlijk, elektrisch aangedreven dus zeker een andere versnellingsbak.

Re: e-Up!

Geplaatst: vr 15 mar 2013, 07:51
door Bennink
Ik zie dat ze ook de Navigon navigatie niet meer gebruiken. Wat een goed idee! Want dat is maar een (navig)onding.

En zou je die LED-lichten zo in een normale Up! kunnen zetten? Ik vind de rode strips aan de achterkant ook leuk staan!

Oh, en stoelverwarming!

Re: e-Up!

Geplaatst: vr 15 mar 2013, 07:59
door el coche SEAT
Bennink schreef:Ik zie dat ze ook de Navigon navigatie niet meer gebruiken. Wat een goed idee! Want dat is maar een (navig)onding. !
Ik zie toch echt wel de Garmin navigatie (Navigon is onderdeel van Garmin).

Re: e-Up!

Geplaatst: vr 15 mar 2013, 08:02
door Bennink
Oh dat is stom. Ik wist niet dat Garmin ook onderdeel van Navigon is...

Re: e-Up!

Geplaatst: vr 15 mar 2013, 08:07
door el coche SEAT
Bennink schreef:Oh dat is stom. Ik wist niet dat Garmin ook onderdeel van Navigon is...
Zoals ik al schreef Navigon is onderdeel van Garmin. ;)

Re: e-Up!

Geplaatst: vr 15 mar 2013, 08:19
door THID
En hij heeft op de plaatjes een polo antenne, hoe komen ze op het idee :lol:

Re: e-Up!

Geplaatst: vr 17 mei 2013, 20:58
door Autheo
Afgelopen week was ik in Wolfsburg, en heb bij de Autostadt een uitgebreide rit gemaakt in het prototype van de elektrische golf. Ik kreeg te horen dat de E-Up, die volgend jaar op de markt komt, met precies dezelfde techniek is uitgerust. Het elektrisch rijden in de VW was een leuke ervaring. De automatische bak is uitgerust met een stad/bergstand, waarmee met het 'gas'pedaal naast het optrekken ook het sterk op de motor afremmen wordt geregeld. Op die manier hoef je bij 'normaal' rijden, nog nauwelijks bij te remmen met het rempedaal. Echt remmen was alleen nodig toen een fietser plotseling overstak. Bij het op de motor remmen functioneert de motor als acculader. De auto heeft een actieradius van 150 km op volle accu's. Bij de rit die ik maakte gaf de meter aan dat er nog voor 60 km energie aanwezig was. Door het traject, waarbij in de stad en op de buitenweg (soms heuveltje af) ook regelmatig op de motor geremd werd, gaf de meter na de rit aan dat er voor 70 km energie aanwezig was. Dat heeft natuurlijk ook deels te maken met de computer, die de rijstijl mee rekent. Maar met een brandstofmotor heb ik het nog nooit meegemaakt, dat de 'tankinhoud' na de rit meer was dan daarvoor. Die E-Up wordt vast heel interessant, zeker als de actieradius van 150 km in de praktijk werkelijkheid blijkt.