Tik in het rempedaal.

Bespreek hier alle algemene zaken omtrent de Volkswagen up!
Up&Go
Vagling liefhebber
Berichten: 466
Lid geworden op: do 16 feb 2012, 11:04

Tik in het rempedaal.

Bericht door Up&Go » di 08 jan 2013, 22:46

Al langere tijd heb ik een heel storende tik in het rempedaal. Als ik stevig rem of bij het stoplicht sta en dan loslaat hoor ik die vervelende tik. Ik ben ermee naar de dealer geweest uiteindelijk want het begon me stevig te irriteren. Ze hadden er nog nooit van gehoord en hebben een uur gezocht en geluisterd. Men gaf uiteindelijk de schuld aan het loszitten van het rubber op het pedaal. Maar na een paar kilometer was het er gewoon weer. Nog iemand die het herkent en misschien ook de oorzaak kent?

Gebruikersavatar
Psycho_Mantis
Vagling liefhebber
Berichten: 912
Lid geworden op: wo 14 mar 2012, 12:41
Locatie: Spijkenisse

Re: Tik in het rempedaal.

Bericht door Psycho_Mantis » wo 09 jan 2013, 00:16

Ik heb het ook, maar dit is toch gewoon een relais die schakelt? Net als bij het gebruik van de ruitenwissers?
Ik vind het niet vervelend anyway...

Up&Go
Vagling liefhebber
Berichten: 466
Lid geworden op: do 16 feb 2012, 11:04

Re: Tik in het rempedaal.

Bericht door Up&Go » wo 09 jan 2013, 00:22

Een relais zou het elke keer moeten doen, ik heb het alleen als ik het pedaal steviger in druk en weer loslaat. Het is ook een storende luidere "metaalachtige tik", anders dan een tikkie van een relais.

Gebruikersavatar
THID
Vagling liefhebber
Berichten: 125
Lid geworden op: di 26 jun 2012, 10:32

Re: Tik in het rempedaal.

Bericht door THID » wo 09 jan 2013, 21:24

klinkt een beetje als wat ik in mijn koppelingspedaal had bij mijn vorige auto, dat bleek een kapotte veer te zijn...
High up! BlueMotion Technologies 3drs 60pk Black Pearl | Dynamic | Executive | Drive | Panoramisch Dak
---
Afbeelding

Up&Go
Vagling liefhebber
Berichten: 466
Lid geworden op: do 16 feb 2012, 11:04

Re: Tik in het rempedaal.

Bericht door Up&Go » wo 09 jan 2013, 22:46

THID schreef:klinkt een beetje als wat ik in mijn koppelingspedaal had bij mijn vorige auto, dat bleek een kapotte veer te zijn...
Yes, dat zou het geluid zomaar kunnen zijn..... metaalachtig geluid! ;) Nu de dealer er maar eens naar laten kijken in plaats van naar de rubbers want het rubber en pedaal is niet van metaal dus.

Tnx voor de tip!

Gebruikersavatar
Michel.oa
Vagling liefhebber
Berichten: 120
Lid geworden op: zo 29 apr 2012, 19:36

Re: Tik in het rempedaal.

Bericht door Michel.oa » do 10 jan 2013, 21:03

Ik heb hetzelfde. Niet storend maar dacht dat het kwam van active city break
Eigenaar van een Black Up bmt 5 deurs

Gebruikersavatar
THID
Vagling liefhebber
Berichten: 125
Lid geworden op: di 26 jun 2012, 10:32

Re: Tik in het rempedaal.

Bericht door THID » vr 11 jan 2013, 09:25

ik moet wel zeggen dat ik gisteren ook wel een klein tikje hoorde bij het rempedaal, die was een stuk minder dan de tik die ik had in mijn vorige auto toen de veer kapot was dus het kan best zijn dat dit er gewoon bij hoort.
High up! BlueMotion Technologies 3drs 60pk Black Pearl | Dynamic | Executive | Drive | Panoramisch Dak
---
Afbeelding

Jacq
Forum newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: vr 11 jan 2013, 20:01

Re: Tik in het rempedaal.

Bericht door Jacq » vr 11 jan 2013, 20:43

net een week de up.. hoor ook een tik onder het stuur, alleen het is niet te peilen wanneer ik de tik hoor. ga dat eens in de gaten houden

Gebruikersavatar
Ron UP
Forum eindbaas
Berichten: 2050
Lid geworden op: do 23 feb 2012, 11:57
Locatie: Heemskerk

Re: Tik in het rempedaal.

Bericht door Ron UP » vr 11 jan 2013, 21:58

Die tik is normaal, heeft met je automatisch remsysteem te maken, hebben ze bij mij half jaar gelede nook al bekeken
High Up,5 deurs, navi,cruisecontrol,airco,alle ramen getint,dubbel uitlaatstuk,Dezent TX velgen met 195 brede banden,,LEDdrl,zwart embleem,coming home,bochtverl,en andere aanpassingen


Uppie: http://vwupforum.nl/viewtopic.php?t=350

Up&Go
Vagling liefhebber
Berichten: 466
Lid geworden op: do 16 feb 2012, 11:04

Re: Tik in het rempedaal.

Bericht door Up&Go » vr 11 jan 2013, 23:00

Ron UP schreef:Die tik is normaal, heeft met je automatisch remsysteem te maken, hebben ze bij mij half jaar gelede nook al bekeken
Als de tik er elke rembeweging er was ging ik met je mee maar hij is er maar af en toe. Daarnaast is een tik als gevolg van een automatisch remsysteem naar mijn mening ook niet acceptabel. :)

Gebruikersavatar
Antera
Vagling liefhebber
Berichten: 210
Lid geworden op: vr 16 nov 2012, 21:14
Locatie: Breda
Contacteer:

Re: Tik in het rempedaal.

Bericht door Antera » za 12 jan 2013, 07:44

Dit is neem ik aan Na ( redelijk door remmen?) dat je tot stilstand bent gekomen? Dan zijn het de remblokken die terug vallen op zijn "plek"
In het bezit van VCDS/VCP voor afspraak APP of Bel +31 6 15 22 87 09

Voor alle verlagingen ben je welkom al dan niet met montage

Gebruikersavatar
Mr10
Forum newbie
Berichten: 99
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 22:39
Locatie: Vlissingen

Re: Tik in het rempedaal.

Bericht door Mr10 » za 12 jan 2013, 23:22

Ik hoor een tik vlak voor ik het rempedaal weer loslaat, dus na het remmen. Klinkt in mijn oren als een relais. Dit is wel de eerste auto waarbij ik het zo duidelijk hoor.

Gebruikersavatar
Ron UP
Forum eindbaas
Berichten: 2050
Lid geworden op: do 23 feb 2012, 11:57
Locatie: Heemskerk

Re: Tik in het rempedaal.

Bericht door Ron UP » za 12 jan 2013, 23:34

Is gewoon het remrelais jongens, niks om je druk over te maken
High Up,5 deurs, navi,cruisecontrol,airco,alle ramen getint,dubbel uitlaatstuk,Dezent TX velgen met 195 brede banden,,LEDdrl,zwart embleem,coming home,bochtverl,en andere aanpassingen


Uppie: http://vwupforum.nl/viewtopic.php?t=350

Gebruikersavatar
Mr10
Forum newbie
Berichten: 99
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 22:39
Locatie: Vlissingen

Re: Tik in het rempedaal.

Bericht door Mr10 » ma 14 jan 2013, 20:35

Druk maken is een groot woord, het voelt heel erg 'kleine auto' terwijl de UP juist op zoveel andere aspecten groter voelt. dus valt het op en irriteert het :|

Gebruikersavatar
Psycho_Mantis
Vagling liefhebber
Berichten: 912
Lid geworden op: wo 14 mar 2012, 12:41
Locatie: Spijkenisse

Re: Tik in het rempedaal.

Bericht door Psycho_Mantis » ma 14 jan 2013, 23:06

Je moet nu eens remmen in al die sneeuw, dan klinkt de rem net als een klopboormachine...

Gebruikersavatar
THID
Vagling liefhebber
Berichten: 125
Lid geworden op: di 26 jun 2012, 10:32

Re: Tik in het rempedaal.

Bericht door THID » di 15 jan 2013, 20:43

Psycho_Mantis schreef:Je moet nu eens remmen in al die sneeuw, dan klinkt de rem net als een klopboormachine...
welke sneeuw :mrgreen:
High up! BlueMotion Technologies 3drs 60pk Black Pearl | Dynamic | Executive | Drive | Panoramisch Dak
---
Afbeelding

Up&Go
Vagling liefhebber
Berichten: 466
Lid geworden op: do 16 feb 2012, 11:04

Re: Tik in het rempedaal.

Bericht door Up&Go » do 17 jan 2013, 09:13

Ron UP schreef:Is gewoon het remrelais jongens, niks om je druk over te maken
Is het normaal dat het relais tikt dan als je de rem loslaat? Vreemd is namelijk dat het niet elke keer gebeurt.

Up&Go
Vagling liefhebber
Berichten: 466
Lid geworden op: do 16 feb 2012, 11:04

Re: Tik in het rempedaal.

Bericht door Up&Go » di 19 feb 2013, 14:54

Vandaag met de Up voor een beurt geweest en meteen laten kijken naar de tik. Het bleek het relais te zijn van de abs-pomp en is normaal zegt men. Meegereden in een andere up en inderdaad die tikte ook. Weliswaar iets zachter maar hij tikte. Daarmee was de zaak af voor de dealer. Vervelend omdat ik me erop focus steeds maar men kan het niet verhelpen. Weer een mysterie opgelost dus.

Gebruikersavatar
Ron UP
Forum eindbaas
Berichten: 2050
Lid geworden op: do 23 feb 2012, 11:57
Locatie: Heemskerk

Re: Tik in het rempedaal.

Bericht door Ron UP » di 19 feb 2013, 16:42

Up&Go schreef:Vandaag met de Up voor een beurt geweest en meteen laten kijken naar de tik. Het bleek het relais te zijn van de abs-pomp en is normaal zegt men. Meegereden in een andere up en inderdaad die tikte ook. Weliswaar iets zachter maar hij tikte. Daarmee was de zaak af voor de dealer. Vervelend omdat ik me erop focus steeds maar men kan het niet verhelpen. Weer een mysterie opgelost dus.
Zei ik toch :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
High Up,5 deurs, navi,cruisecontrol,airco,alle ramen getint,dubbel uitlaatstuk,Dezent TX velgen met 195 brede banden,,LEDdrl,zwart embleem,coming home,bochtverl,en andere aanpassingen


Uppie: http://vwupforum.nl/viewtopic.php?t=350

Up&Go
Vagling liefhebber
Berichten: 466
Lid geworden op: do 16 feb 2012, 11:04

Re: Tik in het rempedaal.

Bericht door Up&Go » di 19 feb 2013, 18:36

Ron UP schreef:
Up&Go schreef:Vandaag met de Up voor een beurt geweest en meteen laten kijken naar de tik. Het bleek het relais te zijn van de abs-pomp en is normaal zegt men. Meegereden in een andere up en inderdaad die tikte ook. Weliswaar iets zachter maar hij tikte. Daarmee was de zaak af voor de dealer. Vervelend omdat ik me erop focus steeds maar men kan het niet verhelpen. Weer een mysterie opgelost dus.
Zei ik toch :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Klopt helemaal jij zei het al ;) en nu ook nog bevestigd door de dealer.

Plaats reactie