als je up de deur uit gaat ...wat komt er dan voor terug ?
- Psycho_Mantis
- Vagling liefhebber
Re: als je up de deur uit gaat ...wat komt er dan voor terug
Auto's zijn niet meer van de kwaliteit zoals vroeger.
Ook bij andere merken zie je de meest vreemde problemen.
Maar Dacia is voor mijn gevoel te goedkoop. Mij kan je niet vertellen dat alles top kwaliteit is voor die prijs.
Ook bij andere merken zie je de meest vreemde problemen.
Maar Dacia is voor mijn gevoel te goedkoop. Mij kan je niet vertellen dat alles top kwaliteit is voor die prijs.
Dacia maakt gebruik van techniek die zich al heeft "bewezen" in Renault en dus niet meer ontwikkeld en bedacht hoeft te worden. Deze kosten hebben ze dus niet hoeven te maken en maakt de auto relatief goedkoop. Als de Up op deze basis gebouwd zou worden kostte hij ook maar een fractie van de huidige prijs. Mooi of niet mooi is een persoonlijke zaak dus daar valt niet over te twisten lijkt mij.
- aut5MIIsport60
- Vagling liefhebber
Met de nieuwe Dacia's is niets mis hoor.
Helaas zijn er geen automaatuitvoeringen te koop, anders dacht ik ook serieus over een Duster na.
M'n vrouw is Roemeense en kom daar al 14 jaar en heb in vele soorten Dacia's meegereden.
Oersterke wagens, want die wegen daar ...(ga het in april met de Mii testen).
En als er iets kapot gaat, kost de reparatie weinig.
Met 2 jaar oude Renault-techniek is ook niets mis. Heb zelf nog een 12 jaar oude Megane cabrio 1.6 16v aut4 en die rijdt gemiddeld 1 op 16 ,terwijl ik dat geeneens haal met m'n 60pk Mii (zie Autoweek verbruiksmonitor en Spritmonitor.de).
De nieuw Pirelli banden voor de F1 ,GP2, worden in Roemenié gemaakt. Bijna alle Bosch-produkten (autobekabeling enz) voor ook Duitse auto's, Hella zit daar, Ford, Daewoo/Chevrolet, Dacia, Tatra hebben daar fabrieken. Heb ik het nog geeneens over Nokia ,chipfabrieken, en vele grote ICT-bedrijven.
En sorry, vele Mercedessen wordt in Z-Afrika gemaakt en 'onze' drieling en ook die Aygo-drieling in een ex-communistisch land.
Vergeet die oude beelden van lelijke flatgebouwen en zigeuners op paard en wagen, heb het daar in hoog tempo zien veranderen (maar verdienen nog steeds E300-400,- per maand).
Helaas zijn er geen automaatuitvoeringen te koop, anders dacht ik ook serieus over een Duster na.
M'n vrouw is Roemeense en kom daar al 14 jaar en heb in vele soorten Dacia's meegereden.
Oersterke wagens, want die wegen daar ...(ga het in april met de Mii testen).
En als er iets kapot gaat, kost de reparatie weinig.
Met 2 jaar oude Renault-techniek is ook niets mis. Heb zelf nog een 12 jaar oude Megane cabrio 1.6 16v aut4 en die rijdt gemiddeld 1 op 16 ,terwijl ik dat geeneens haal met m'n 60pk Mii (zie Autoweek verbruiksmonitor en Spritmonitor.de).
De nieuw Pirelli banden voor de F1 ,GP2, worden in Roemenié gemaakt. Bijna alle Bosch-produkten (autobekabeling enz) voor ook Duitse auto's, Hella zit daar, Ford, Daewoo/Chevrolet, Dacia, Tatra hebben daar fabrieken. Heb ik het nog geeneens over Nokia ,chipfabrieken, en vele grote ICT-bedrijven.
En sorry, vele Mercedessen wordt in Z-Afrika gemaakt en 'onze' drieling en ook die Aygo-drieling in een ex-communistisch land.
Vergeet die oude beelden van lelijke flatgebouwen en zigeuners op paard en wagen, heb het daar in hoog tempo zien veranderen (maar verdienen nog steeds E300-400,- per maand).
MII style Sport 60pk semi-aut5
Precies. En daarom kun je er beter met een boog omheen lopen.Up&Go schreef:Dacia maakt gebruik van techniek die zich al heeft "bewezen" in Renault
Zie ook diverse ADAC, TÜV en What-car betrouwbaarheidstests. En praat eens met een gemiddelde gemiddelde automonteur over bv een megane of laguna.
VW Up! | 60PK BMT | High Up! | Deep black pearl | Executive | Drive | Dynamic | Leder | Panoramadak | Aparte set winterbanden
- Psycho_Mantis
- Vagling liefhebber
Ik vraag me serieus af hoe erg je door plank met je Miiaut5MIIsport60 schreef:
- aut5MIIsport60
- Vagling liefhebber
Dan vergis je je, ik ben een rustige rijder op leeftijd en met 3.0V6 automaten haalde ik 1 op 10.
Heb dat nooit eerder meegemaakt, dat het verbruik 45% slechter is dan de fabrieksopgave (heb al zo'n 50 wagens achter me naam staan, dit is de eerste nieuwe, normaal 3 jaar oude).
De Mii haalt bij mij 1 op 14 bij koud stadsverkeer en koud stads/snelweg (110km want woon in de randstad vol met camera's) 1 op 15.
Zie hier:
http://www.autoweek.nl/verbruik/7908/se ... sport-2012
http://www.spritmonitor.de/de/detailansicht/544950.html
Wat betreft Renault techniek, ze doen zeker mee voor de show mee met de Formule 1 en zijn keer op keer kampioen.
En met al die know how doen ze vervolgens niets met hun personenwagens ? Wat in 2008 getest werd zit op 1 of andere manier in wagens van 2013.
De topic is "als je Up de deur uitgaat ..." en ruim voor het verlopen van de garantie gaat ie zeker weg vanwege zwaar tegenvallende benzineverbruik voor zijn klein autootje.
Rijd ik liever weer een middenklasse met meer luxe.
Helaas, het is niet wat ik er van verwacht had.
Heb dat nooit eerder meegemaakt, dat het verbruik 45% slechter is dan de fabrieksopgave (heb al zo'n 50 wagens achter me naam staan, dit is de eerste nieuwe, normaal 3 jaar oude).
De Mii haalt bij mij 1 op 14 bij koud stadsverkeer en koud stads/snelweg (110km want woon in de randstad vol met camera's) 1 op 15.
Zie hier:
http://www.autoweek.nl/verbruik/7908/se ... sport-2012
http://www.spritmonitor.de/de/detailansicht/544950.html
Wat betreft Renault techniek, ze doen zeker mee voor de show mee met de Formule 1 en zijn keer op keer kampioen.
En met al die know how doen ze vervolgens niets met hun personenwagens ? Wat in 2008 getest werd zit op 1 of andere manier in wagens van 2013.
De topic is "als je Up de deur uitgaat ..." en ruim voor het verlopen van de garantie gaat ie zeker weg vanwege zwaar tegenvallende benzineverbruik voor zijn klein autootje.
Rijd ik liever weer een middenklasse met meer luxe.
Helaas, het is niet wat ik er van verwacht had.
- Psycho_Mantis
- Vagling liefhebber
Ik heb het idee dat dit eerder aan jou Mii ligt dan de auto in het algemeen
Kijk eens naar mijn spiritmonitor:
http://www.spritmonitor.de/en/detail/555504.html
Ik ben de laatste tijd wel wat lui geweest met invullen... maar ga het volgende keer met tanken wel weer oppakken
Kijk eens naar mijn spiritmonitor:
http://www.spritmonitor.de/en/detail/555504.html
Ik ben de laatste tijd wel wat lui geweest met invullen... maar ga het volgende keer met tanken wel weer oppakken
Dat komt door die automaat in je auto. Dan kan je niet anders dan zo'n verbruik neerzetten. Een concurrent uit de A-klasse (met automaat) zal het denk ik niet of nauwelijks beter doen, of wel?aut5MIIsport60 schreef:zwaar tegenvallende benzineverbruik voor zo'n klein autootje.
Benzineverbruik van mijn eerste Up na een half jaar rijden was 5,17 liter gemiddeld (1 op 19,3), en dat met een 75pk : http://www.spritmonitor.de/en/detail/508182.html
High up 75pk, 5-deurs, bluemotion, light silver, drive pakket, executive pakket, sportonderstel met "Classic" velgen
Op voorhand: Ik ben niet voor of tegen iemand of zijn mening.
Met de meeste motoren van Renault heb ik geen evaring maar de dCi dieselblokken zijn oersterk. Zowel in kracht als in levensduur. Niet voor niets rijden er tig duizenden taxi's in grote Marokkaanse steden met Dacia's. Ook weet Mercedes Benz Renault inmiddels te vinden met hun nieuwe bestelauto, de Citan, met de Kangoo als basis.
Persoonlijk heb ik meer met VW (zie mijn drie VW's) maar andere merken hebben het vaak ook goed voor elkaar. Maar Volkswagen (Pon) laat ook vaak zat steekjes vallen... Auto's mooi of lelijk vinden is gelukkig iets heel persoonlijks. En goed of slecht is vaak gebaseerd op gevoel en laat zich slecht meten. Amen
Met de meeste motoren van Renault heb ik geen evaring maar de dCi dieselblokken zijn oersterk. Zowel in kracht als in levensduur. Niet voor niets rijden er tig duizenden taxi's in grote Marokkaanse steden met Dacia's. Ook weet Mercedes Benz Renault inmiddels te vinden met hun nieuwe bestelauto, de Citan, met de Kangoo als basis.
Persoonlijk heb ik meer met VW (zie mijn drie VW's) maar andere merken hebben het vaak ook goed voor elkaar. Maar Volkswagen (Pon) laat ook vaak zat steekjes vallen... Auto's mooi of lelijk vinden is gelukkig iets heel persoonlijks. En goed of slecht is vaak gebaseerd op gevoel en laat zich slecht meten. Amen
| High Up! 75 pk. Candy White | Executive | Drive | Dynamic | Panoramadak | Vier deuren | Nepleer met stoelverwarming | Winterbanden op Dezent F lichtmetaal | reservewiel |Polo 6R antenne|
- el coche SEAT
- Donateur member
Klopt als een bus, de 1.4 TSI rijdt super.Up&Go schreef:Nou die 140 pk 1.4 van de Polo Blue Gt is echt een heerlijke motor hoor. Kost wat maar dan heb je ook wat.
VW UP! GTI, Kings Red with Black roof, 115 pk, 2023
VW Golf Variant, R-line, Dolphin Grey, 130 pk, 2023
VW Golf Variant, R-line, Dolphin Grey, 130 pk, 2023
Renault, Dacia, Skoda en nog wel merken hebben gewoon een slecht imago maar niet noodzakelijkerwijs slechte kwaliteit. "Wie wil er nou gezien worden in zo'n auto?" hoor ik wel eens. Echt slechte auto's worden niet meer gemaakt, tenzij ze uit China komen Kies wat je leuk vind en wat je budget toelaat zou ik zeggen.
Als je dat maar weet!el coche SEAT schreef:
Klopt als een bus, de 1.4 TSI rijdt super.
- henri
- Forum eindbaas
- Contacteer:
Ik heb op Spritmonitor even naar Up's met ASG gekeken, omdat ik nieuwsgierig was wat anderen scoren. Er zijn er drie te vinden met een relevant aantal tankbeurten. Verbruik daar ligt tussen de 1 op 16 en 1 op 20 gemiddeld.aut5MIIsport60 schreef:De Mii haalt bij mij 1 op 14 bij koud stadsverkeer en koud stads/snelweg (110km want woon in de randstad vol met camera's) 1 op 15
http://www.spritmonitor.de/de/uebersich ... owerunit=2
Of deze meer lange afstanden rijden dan jij of dat er een andere verklaring is te vinden voor de verschillen...? Ik kan me wel goed voorstellen dat je teleurgesteld bent in de verbruikscijfers ongeacht de oorzaak.
8000 € als inruil op een nieuwe panda 65 pk in de lounge uitvoering
vrijdag ophalen
vrijdag ophalen
fiat panda twinair 65 pk lounge 2013
- aut5MIIsport60
- Vagling liefhebber
Gefeliciteerd en verstandig, dat je de turboloze ,maar wel de meest luxe uitvoering hebt genomen.
Ben benieuwd naar het werkelijke verbruik van die 2-cilinder.
Zie ze staan (voorraad uit eind 2012) voor tussen de E9400/10.400,- ....denk wel, dat ie harder afschrijft (relatief oud model) dan de VAG-drieling.
Zie ze staan (voorraad uit eind 2012) voor tussen de E9400/10.400,- ....denk wel, dat ie harder afschrijft (relatief oud model) dan de VAG-drieling.
hij staat op kenteken 30-01-2013 en nog niet op naam , en relatief oud model ? dat val toch wel mee super moderne vormgevingaut5MIIsport60 schreef:Gefeliciteerd en verstandig, dat je de turboloze ,maar wel de meest luxe uitvoering hebt genomen.
- Psycho_Mantis
- Vagling liefhebber
Je Up is ingeruild? Of heb ik wat gemist? :O
vrijdagmiddagPsycho_Mantis schreef:Je Up is ingeruild? Of heb ik wat gemist? :O
Eas, waarom besloot je een ander merk / auto te nemen?
2 deuren meer , en een hogere zit , en toch wel een verdomd leuk model .... al zeg ik het zelf