Nieuwe VW UP in Genève
Re: Nieuwe VW UP in Genève
Ondanks dat de TwinAir motor uitermate betrouwbaar is, gaat Fiat toch stoppen met de motor.
Op basis van de TA heeft Fiat door ontwikkeld en zal binnen kort gaan komen met de nieuwe GSE-motor familie. (GSE = Global Smal Engine)
Deze nieuwe motoren zullen bestaan uit 3 en 4 cilinders, met en zonder turbo.
Op basis van de TA heeft Fiat door ontwikkeld en zal binnen kort gaan komen met de nieuwe GSE-motor familie. (GSE = Global Smal Engine)
Deze nieuwe motoren zullen bestaan uit 3 en 4 cilinders, met en zonder turbo.
- damianw26
- Donateur member
- Contacteer:
Men loopt wel eens te zeuren over het geknor van een 3 pitter, maar die 2 cilinder is net een brommer.. Goed dus dat fiat kiest voor een cilindertje meer.
Vw HighUp TSI 2018/Vagtechniek stage 1+ 140pk 250nm/Recaro sportster CS stoelen/Milltek resonated/AP schroefset -65mm/dumpvalve/...
- Tom Westendorp
- Unicorn
- Contacteer:
De enige reden dat Fiat stopt met de Twinair is omdat ze hem niet zuinig krijgen. Die 85pk had mijn vriendin twee keer in een 500 en ik kan je vertellen dat het ding harder zuipt dan een tempelier. 1 op 8.5 was geen uitzondering bij volgas op de snelweg (ter vergelijking dan komt mijn up nog steeds aan 1 op 12). Wel een geniale motor hoor. Klinkt fantastisch en loopt afschuwelijk hard.damianw26 schreef:Men loopt wel eens te zeuren over het geknor van een 3 pitter, maar die 2 cilinder is net een brommer.. Goed dus dat fiat kiest voor een cilindertje meer.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ
En ze gaan nogal is stuk
Heb 4 jaar lancia's en 500's verkocht met dat blok en heb er zoveel terug gehad met kapotte turbo's gesmolten kleppen etc etc
Heb 4 jaar lancia's en 500's verkocht met dat blok en heb er zoveel terug gehad met kapotte turbo's gesmolten kleppen etc etc
Ibiza running @ 248 pk & 373nm
-Op zoek naar autoverlichting? Stuur me een priveberichtje-
- Tom Westendorp
- Unicorn
- Contacteer:
Dat soort verhalen heb ik nog niet vaak gehoord, en worden ook niet bepaald bevestigd door tests en dergelijke. Turbo's zijn in het begin wel een terugroep actie op geweest weet ik nog! Had volgens mij ook met de koeling te maken.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ
Nog nooit een verhaal gehoord of een artikel gelezen over een kapotte TwinAir.kgroot.nl schreef:En ze gaan nogal is stuk
Was dagelijkse kost
Heb er zeker 100-200 gehad
Heb er zeker 100-200 gehad
Ibiza running @ 248 pk & 373nm
- damianw26
- Donateur member
- Contacteer:
Weet iemand toevallig of de 1.0 tsi 115pk anders 'gemapt' is dan de 95 pk variant? En daarmee doel ik vooral op een hoger vermogen bij een hoger toerental gezien de 95pk na 4000 toeren niet extra meer versnelt.
Vw HighUp TSI 2018/Vagtechniek stage 1+ 140pk 250nm/Recaro sportster CS stoelen/Milltek resonated/AP schroefset -65mm/dumpvalve/...
Zo ver ik begrepen heb is alle hardware van al die 1.0ltr TSI's het zelfde, de verschillen zitten in de toegepaste software.damianw26 schreef:Weet iemand toevallig of de 1.0 tsi 115pk anders 'gemapt' is dan de 95 pk variant? En daarmee doel ik vooral op een hoger vermogen bij een hoger toerental gezien de 95pk na 4000 toeren niet extra meer versnelt.
-
- Vagling liefhebber
Hallo,
Het is vergelijkbaar met een Up! met 60 en 75 pk. De 60 pk is "begrenst" net zoals de 90 en 95 pk t.o.v. de 115 pk TSI. VAG Techniek geeft aan een "fabrieksupdate" te kunnen uitvoeren (naar 115 pk en 200 Nm) net zoals bij de Up! (60 naar 75 pk) De 115 pk versie heeft dan wel een 6 versnellingsbak i.p.v. een 5 versnellingsbak. De toename van het koppel is een gevolg van de toename van de turbodruk. Iets wat bij de turboloze "Up-update" niet wezenlijk veranderd.
Edwin
Het is vergelijkbaar met een Up! met 60 en 75 pk. De 60 pk is "begrenst" net zoals de 90 en 95 pk t.o.v. de 115 pk TSI. VAG Techniek geeft aan een "fabrieksupdate" te kunnen uitvoeren (naar 115 pk en 200 Nm) net zoals bij de Up! (60 naar 75 pk) De 115 pk versie heeft dan wel een 6 versnellingsbak i.p.v. een 5 versnellingsbak. De toename van het koppel is een gevolg van de toename van de turbodruk. Iets wat bij de turboloze "Up-update" niet wezenlijk veranderd.
Edwin
Audi A8 D3 en andere auto's
En zelfs 115 pk - 200 Nm is nog een vorm van begrenst.
Het hardware pakket van de motor is goed voor 140 pk - 240 Nm.
Het hardware pakket van de motor is goed voor 140 pk - 240 Nm.
- damianw26
- Donateur member
- Contacteer:
Het klinkt zo leuk 140 pk in een up, nu nog hopen op de mq250 bak!
- Tom Westendorp
- Unicorn
- Contacteer:
Ik zou never nooit gaan tunen met het risico mijn bak aan stront te rijden. Die bak die tot 250nm kan komt hooguit in de up! GTI. Fabrikanten hebben jaren geprobeerd om de auto's on-tunebaar te maken en ik denk dat VW nu voor het eerst een strategie hanteert die werkt: een beperkende schakel in de keten toevoegen. Je bak houdt het niet dus ga je niet tunen.
- damianw26
- Donateur member
- Contacteer:
Ach ja dan maar sparen voor een gewone 90pk, de gti zal toch te duur worden als ie überhaupt al komt.
Op de configurator op de Duitse site loopt de prijs van een 90pk TSI al snel behoorlijk op. 17.000 euro is een behoorlijk bedrag voor een up.
- damianw26
- Donateur member
- Contacteer:
http://app.volkswagen.de/ihdcc/de/confi ... 1,MNAV7Q1/+/+" onclick="window.open(this.href);return false;
Dit is hoe ik hem zou willen al zou het Panoramadak a 900 euro niet perse nodig zijn. De volautomatische airco en parkeercamera heb je in een up gewoon niet nodig. Verder is het mij onduidelijk of het stad noodremsysteem niet meer standaard is, gezien hij tussen "drive pack plus" staat. Als het wel standaard is kan die drive pack plus a 350 euro er ook nog af.
Dit is hoe ik hem zou willen al zou het Panoramadak a 900 euro niet perse nodig zijn. De volautomatische airco en parkeercamera heb je in een up gewoon niet nodig. Verder is het mij onduidelijk of het stad noodremsysteem niet meer standaard is, gezien hij tussen "drive pack plus" staat. Als het wel standaard is kan die drive pack plus a 350 euro er ook nog af.
voor foto's: http://www.carscoops.com/2016/06/vw-lau ... y-car.html" onclick="window.open(this.href);return false;
- GunSpeed
- Forum eindbaas
Ik mag niet teveel naar zo'n filmpjes kijken want.... hmmm
up! Black BMT 75pk 3d
VW Launches Facelifted Up! City Car, Including Sporty 89HP Turbo [51 Pics]
http://www.carscoops.com/2016/06/vw-lau ... y-car.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.carscoops.com/2016/06/vw-lau ... y-car.html" onclick="window.open(this.href);return false;