UP trekt naar links

Bespreek hier alle algemene zaken omtrent de Volkswagen up!
ruud
Vagling liefhebber

Re: UP trekt naar links

Bericht door ruud » za 06 okt 2012, 18:55

sjoerdv schreef:dag Hans,

bij welke dealer ben jij geweest? Ik heb het nu ook met een Up! van een paar weken oud, heeft bij mij een keer naar links en een keer naar rechts getrokken gaat een nacht overheen en de volgende dag stuurt de Up! weer perfect. Wat is de uiteindelijke oplossing geworden dan kan ik daar bij mijn dealer naar refereren.

Dank voor je reactie,
Grt.
Sjoerd
Drie reacties hierboven tikt hans dat er nog geen oplossing voor is gevonden.
Enne Sjoerd stel je even voor en plaats een fototje van je Up wel zo leuk.

inside
Forum newbie

Bericht door inside » wo 17 okt 2012, 21:47

gewoon even ter info

dit bericht via het forum van autozine-forum Volkswagen Up gevonden,
http://www.autozine.nl/text/comment_toon.php?mok=1727

datum: 17 augustus 2012
Ervaring met auto: Ik heb mijn up sinds februari, maar na 6.000 km begonnen de problemen met het sturen. Auto staat nu 3 maanden bij de dealer. Krijg een leen-up (take up) mee die heeft het zefde probleem met sturen.

Het probleem van sturen is: hij weet het middenpunt niet in het midden te houden. Voor mij een vraag, maar de garage snapt het ook niet.

Ron UP
Forum eindbaas

Bericht door Ron UP » ma 22 okt 2012, 14:36

Nou, hier nog een slachtoffer :cry: Gisteravond op de snelweg gemerkt dat hij naar links trok, behoorlijk zelfs! Maar ik dacht dat t mss aan de bandenset lag die ik achterin had liggen ;)
Maar vanmorgen had hij het nog steeds, gebeld met de dealer en morgenochtend kan ik m heenbrengen. Hij wist er al van, dat ze bij PON ermee bezig waren........
High Up,5 deurs, navi,cruisecontrol,airco,alle ramen getint,dubbel uitlaatstuk,Dezent TX velgen met 195 brede banden,,LEDdrl,zwart embleem,coming home,bochtverl,en andere aanpassingen

Uppie: http://vwupforum.nl/viewtopic.php?t=350

inside
Forum newbie

Bericht door inside » ma 22 okt 2012, 17:08

Vandaag maar weer eens gebeld met pon
wordt morgen teruggebeld
groet hans

Ron UP
Forum eindbaas

Bericht door Ron UP » ma 22 okt 2012, 18:57

Net ff proefrijden, en jahoor, niks aan de hand he, raar toch????
High Up,5 deurs, navi,cruisecontrol,airco,alle ramen getint,dubbel uitlaatstuk,Dezent TX velgen met 195 brede banden,,LEDdrl,zwart embleem,coming home,bochtverl,en andere aanpassingen

inside
Forum newbie

Bericht door inside » ma 22 okt 2012, 21:01

Ron UP schreef:Net ff proefrijden, en jahoor, niks aan de hand he, raar toch????
toch wel morgen nog naar je dealer hè

laat je even weten wat ze bij de dealer als antwoord hebben

Gr. Hans

Ron UP
Forum eindbaas

Bericht door Ron UP » di 23 okt 2012, 21:21

Vandaag hebben ze mn Up gehad. Toen ik m heen bracht had de Up het uiteraard niet, ging gewoon keurig recht vooruit :D Net als dat je naar de dokter gaat, mankeer je niks he
Maar goed, ze hadden met VAGCOM wel een fout ontdekt, iets dat er met de stuurbekrachtiging niet in orde zou zijn. Contact gehad met PON ,zij wisten van het probleem af, er schijnt nog geen testrun te wezen voor de stuurbekrachtiging, ze zijn er volop mee bezig want er zijn al heel veel Ups met dit probleem.
Kreeg een bijna nieuwe CrossPolo mee, ach was ook wel leuk voor een daggie :mrgreen:

Dus blijven rijden maar ,was het advies. Meer konden ze niet doen, dan af te wachten op PON, ben benieuwd !

UP Yours!
Forum newbie

Bericht door UP Yours! » do 25 okt 2012, 10:39

Misschien helpt 't als je een VVD-badge op je achterruit plakt; compenseert waarschijnlijk het naar links trekken...
UP! you go!

Marantz
Vagling liefhebber

Bericht door Marantz » do 25 okt 2012, 14:54

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Ron UP
Forum eindbaas

Bericht door Ron UP » do 25 okt 2012, 15:16

Jullie hebben t probleem schijnbaar niet, maaar troost u, jullie krijgen t ook.... :D

inside
Forum newbie

Bericht door inside » do 25 okt 2012, 15:32

Ron UP schreef:Jullie hebben t probleem schijnbaar niet, maaar troost u, jullie krijgen t ook.... :D
ik hoop het niet voor ze, maar ik ben er wel bang voor.

gisteren pon en de dealer gesproken, maar vanuit Duitsland nog geen oplossing

ik durf er niet in te rijden, en de dealer durft de verantwoording ook niet te nemen om hem
mee te geven.

wordt vervolgt

Gr. Hans

p.s. ik heb al een tijdje geleden een mail naar de moderator Tom gestuurd met verzoek om het topic up trekt naar rechts en de pol die daarover gaat bij elkaar te voegen uit eindelijk gaat het allemaal over dezelfde problemen .

Marantz
Vagling liefhebber

Bericht door Marantz » vr 26 okt 2012, 08:01

Ron UP schreef:Jullie hebben t probleem schijnbaar niet, maaar troost u, jullie krijgen t ook.... :D
Klopt, ik heb (nog) niets vreemds gemerkt maar heb tot op heden nog maar 1100 km gereden, ja, je leest het goed ELFHONDERD, en dat vanaf 6 september + een korte vakantie in Nederland.
Ik ga deze UP in ieder gaval niet slijten met rijden...... :D

Ron UP
Forum eindbaas

Bericht door Ron UP » vr 26 okt 2012, 08:37

CBdicX schreef:
Klopt, ik heb (nog) niets vreemds gemerkt maar heb tot op heden nog maar 1100 km gereden, ja, je leest het goed ELFHONDERD, en dat vanaf 6 september + een korte vakantie in Nederland.
Ik ga deze UP in ieder gaval niet slijten met rijden...... :D
Oh, das weinig ja :D Ik had ook totaal geen problemen ,vanaf eind april, maar nu 8500 km verder, ja veel he, heb ik nu toch ook die problemen.
Ik denk persoonlijk dat t met de electr. stuurbekr. te maken kan hebben die snelheidsafhankelijk is. Ergens een sensor die soms hapert ofzo........of dat er een vlieg op zit :D :D

Roelio
Vagling liefhebber

Bericht door Roelio » vr 26 okt 2012, 11:29

We zouden eens goed moeten letten op de wind ! Het lijkt er op dat bij een kleine zijwind de up al behoorlijk naar de andere kant gaat trekken.

Ik laat nu ook af en toe het stuur los maar schrok me de tering gisteren op de A9 zat bijna in de vangrail
Did you have your UP today ? Level UP !

Ron UP
Forum eindbaas

Bericht door Ron UP » vr 26 okt 2012, 11:54

Was bij mij beiden keren windstil.....

Whiteup!
Forum newbie

Bericht door Whiteup! » ma 05 nov 2012, 22:44

Met mijn Up ook 2x gehad dat ie naar links trekt. Ging bij mij weer over als ik flink naar links en naar rechts stuur, dus tot het stuur niet verder gaat en dan ff flink doordrukken. Vaag maar het helpt.
Ik heb inmiddels 25kkm ervaring met een 75pk zonder bm. Voor de rest een fijne auto.

Tom Westendorp
Unicorn
Contacteer:

Bericht door Tom Westendorp » ma 05 nov 2012, 23:04

Whiteup! schreef:Met mijn Up ook 2x gehad dat ie naar links trekt. Ging bij mij weer over als ik flink naar links en naar rechts stuur, dus tot het stuur niet verder gaat en dan ff flink doordrukken. Vaag maar het helpt.
Ik heb inmiddels 25kkm ervaring met een 75pk zonder bm. Voor de rest een fijne auto.
Stelt u zich wel eerst even voor?
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

RaymonK
Vagling liefhebber

Bericht door RaymonK » wo 07 nov 2012, 19:16

Helaas het is zo ver!

Sinds vandaag trekt mijn Up! ook naar rechts

Morgen zet mijn vader hem bij de dealer... Ben heel erg benieuwd

NoTVR
Vagling liefhebber

Bericht door NoTVR » wo 07 nov 2012, 19:37

Vanochtend trok de UP ineens naar links, terwijl de wind duidelijk van links kwam. Maar het voelde echt aan alsof er een nieuwe middenstand was ontstaan.

Voor de zekerheid gestopt, maar geen lekke banden. In Google "UP trekt naar links" getypt, en kom hier terecht ;-)

Dus bij een benzinestation stuur helemaal naar links en naar rechts, en het was verholpen. Heb echter niet de illusie dat dit nu blijvend weg is. Dealer moet natuurlijk niet beginnen over bandenspanning en uitlijning nu.

Draconian
Forum newbie

Bericht door Draconian » di 13 nov 2012, 10:28

Nou, dat is mooi dan. Per 1 oktober 2012 ben ik eigenaar van de VW Move Up met Blue motion. Flink voor moeten sparen omdat ik hiervoor altijd tweedehands auto's had en de onkosten beu was. Voor het eerst in mijn leven een zuinige nieuwe auto kunnen kopen. Als ik nu al deze problemen lees word ik er niet vrolijk van. Nu staat er 938 km op de teller dus ben benieuwd wanneer het trekken dan gaat beginnen.

Plaats reactie