Volkswagen onder vuur na dieselschandaal
Re: Volkswagen onder vuur na dieselschandaal
Vind ik heel knap als je die waardes haalt. Dan moet je bijna altijd wel 50 km per uur rijden op de snelweg lijkt mij
Ik haal met mn 60 PK up een 18 km per liter gemiddeld op de snelweg met de navigatie teller op 123 km per uur
Wanneer ik 105 op de navigatie teller rij dan doe ik een 20 km per liter gemiddeld.
Dit is berekent op hetgeen wat ik TANK en niet op wat ik zie op de maps en more. En deze waardes zijn van dezelfde dag tanken op verschillende ritten. Dus dat wil zeggen: Op de heen en terugreis tank ik op de rit die ik gemaakt heb bij hetzelfde pompstation en sochtends dus afgetankt tot de klik en savonds afgetankt tot de klik van de zelfde benzinepomp.
Ik haal met mn 60 PK up een 18 km per liter gemiddeld op de snelweg met de navigatie teller op 123 km per uur
Wanneer ik 105 op de navigatie teller rij dan doe ik een 20 km per liter gemiddeld.
Dit is berekent op hetgeen wat ik TANK en niet op wat ik zie op de maps en more. En deze waardes zijn van dezelfde dag tanken op verschillende ritten. Dus dat wil zeggen: Op de heen en terugreis tank ik op de rit die ik gemaakt heb bij hetzelfde pompstation en sochtends dus afgetankt tot de klik en savonds afgetankt tot de klik van de zelfde benzinepomp.
Re: Volkswagen onder vuur na dieselschandaal
gewoon smallere banden eronder ,deze op 3 bar zetten en gaan met die banaan.
rustig rijden op tijd overschakelen en lekker laten uitrollen.
dus geen haast hebben.
rustig rijden op tijd overschakelen en lekker laten uitrollen.
dus geen haast hebben.
Re: Volkswagen onder vuur na dieselschandaal
Ik moet er wel enige moeite in stoppen, mijn voordeel is dat ik hiervoor een 3L had en daarin leer je echt zuinig rijden. Veel anticiperen, fluwelen rechtervoet, zo snel mogelijk naar een hogere versnelling en NOOOOOIIIITTT!! remmen . Als ik 100 op de cc rij dan geeft de boordcomputer 3,6 l/100km aan maar de vraag is natuurlijk of dat klopt. In de 3L club zijn er ook van die types die met 90 km/u achter een vrachtwagen hangen. Dan haal je soms wel 1:40.
- Tom Westendorp
- Unicorn
- Berichten: 13481
- Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
- Locatie: Enschede
- Contacteer:
Re: Volkswagen onder vuur na dieselschandaal
Die memes zijn natuurlijk schitterend. Al moet ik wel zeggen dat er op dit moment grote hotshots naar huis gestuurd worden. Er loopt heel wat kennis op dit moment de auto industrie uit.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ
Re: Volkswagen onder vuur na dieselschandaal
Dit ettert nog wel even door. Ventje Klaver van Groen Links slaat alweer stoere taal uit.
- Autheo
- Donateur member
- Berichten: 2837
- Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
- Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)
Re: Volkswagen onder vuur na dieselschandaal
Toch wel leuk, de nederlandse taal wordt hierdoor weer wat rijker: sjoemeldiesels en sjoemelsoftware bijvoorbeeld.
Mii Sport Connect Ecomotive | 60 pk | 5d | candy white | (zie review)
<> Link:
Hiervoor:Mii Style Ecomotive (zie review)
4,7 l/100km = 21,1 km/l
<> Link:
Hiervoor:Mii Style Ecomotive (zie review)
4,7 l/100km = 21,1 km/l
- Tom Westendorp
- Unicorn
- Berichten: 13481
- Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
- Locatie: Enschede
- Contacteer:
Re: Volkswagen onder vuur na dieselschandaal
Het scheelt dat niemand hem serieus neemt. Mooi laten dus.Touchwood schreef:Dit ettert nog wel even door. Ventje Klaver van Groen Links slaat alweer stoere taal uit.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ
- Autheo
- Donateur member
- Berichten: 2837
- Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
- Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)
Re: Volkswagen onder vuur na dieselschandaal
Wacht maar tot Wilders in een debat alle plaatsen met VW dealers voorleest, om te laten zien hoe groot het probleem ook in Nederland is! Dat heeft pas impact, en levert hem vast weer de prijs voor beste debator op!Petrolhead Tom schreef:Het scheelt dat niemand hem serieus neemt. Mooi laten dus.Touchwood schreef:Dit ettert nog wel even door. Ventje Klaver van Groen Links slaat alweer stoere taal uit.
Mii Sport Connect Ecomotive | 60 pk | 5d | candy white | (zie review)
<> Link:
Hiervoor:Mii Style Ecomotive (zie review)
4,7 l/100km = 21,1 km/l
<> Link:
Hiervoor:Mii Style Ecomotive (zie review)
4,7 l/100km = 21,1 km/l
- Tom Westendorp
- Unicorn
- Berichten: 13481
- Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
- Locatie: Enschede
- Contacteer:
Re: Volkswagen onder vuur na dieselschandaal
1 miljard aan bezuinigingen het komende jaar. Dat is niet niks zeg.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ
- Tom Westendorp
- Unicorn
- Berichten: 13481
- Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
- Locatie: Enschede
- Contacteer:
Re: Volkswagen onder vuur na dieselschandaal
Ik ben benieuwd waar dit met dieselminnend Europa naartoe gaat.
https://twitter.com/GregKable/status/654214150936219648" onclick="window.open(this.href);return false;
https://twitter.com/GregKable/status/654214150936219648" onclick="window.open(this.href);return false;
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ
- Tom Westendorp
- Unicorn
- Berichten: 13481
- Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
- Locatie: Enschede
- Contacteer:
Re: Volkswagen onder vuur na dieselschandaal
Waar maken we ons eigenlijk druk om he?
http://www.gizmag.com/shipping-pollution/11526/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.gizmag.com/shipping-pollution/11526/" onclick="window.open(this.href);return false;
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ
Re: Volkswagen onder vuur na dieselschandaal
Ik heb me hogerop al verbijsterd afgevraagd hoe ze bij VW hebben kunnen denken dat het bedrog niet zou uitkomen. Wat ik eigenlijk nog verbijsterender vind is dat kennelijk niemand van de "lagergeplaatsten" die ervan op de hoogte moeten zijn geweest gezegd heeft "of jullie houden hiermee op en draaien het terug of ik stap naar de pers".
Zelf heb ik bij Philips gewerkt en ik kan me niet voorstellen dat dat laatste niet gebeurd zou zijn in een vergelijkbaar geval. Hoewel ik het haat zou ik desnoods gebruik gemaakt hebben van anonieme brieven. Een naar de leiding met de dreiging en een andere naar de pers als dat nodig zou zijn met de relevante informatie.
Zelf heb ik bij Philips gewerkt en ik kan me niet voorstellen dat dat laatste niet gebeurd zou zijn in een vergelijkbaar geval. Hoewel ik het haat zou ik desnoods gebruik gemaakt hebben van anonieme brieven. Een naar de leiding met de dreiging en een andere naar de pers als dat nodig zou zijn met de relevante informatie.
e-up style (2020) dark silver met winter pakket + armsteun, daarvoor high-up (2014)
-
- Vagling liefhebber
- Berichten: 258
- Lid geworden op: zo 08 feb 2015, 17:35
- Locatie: Retie, België
Re: Volkswagen onder vuur na dieselschandaal
Hallo,
De VZ-aandelen VW AG zitten alweer in de stijgende lijn, ik heb in ieder geval al weer goed verdient! (€ 12,- per aandeel in twee dagen)
Deze hype waait ook wel over.
De gemiddelde dieselrijder interesseert het geen zien of er achter de komma meer NOx uitstoot is.
Zolang iedereen geloofd dat de zeespiegel door VW zal stijgen, lijkt me een wetenschappelijke discussie over de "uitstoot regels" zinvoller als het blijven zeuren over vertrouwen.
Hoe meer de pers blijft zagen, hoe meer mensen er compleet genoeg van hebben.
Aan de andere kant, paniek zorgt voor lage beurskoersen en geeft ongekende winstpotenties.
De werkelijke waarde van het VW concern is inmiddels 2 x zo hoog dan de koerswaarde per aandeel....
En straks nog een Pheaton met 50% korting, dubbel verdienen dus....
Edwin
De VZ-aandelen VW AG zitten alweer in de stijgende lijn, ik heb in ieder geval al weer goed verdient! (€ 12,- per aandeel in twee dagen)
Deze hype waait ook wel over.
De gemiddelde dieselrijder interesseert het geen zien of er achter de komma meer NOx uitstoot is.
Zolang iedereen geloofd dat de zeespiegel door VW zal stijgen, lijkt me een wetenschappelijke discussie over de "uitstoot regels" zinvoller als het blijven zeuren over vertrouwen.
Hoe meer de pers blijft zagen, hoe meer mensen er compleet genoeg van hebben.
Aan de andere kant, paniek zorgt voor lage beurskoersen en geeft ongekende winstpotenties.
De werkelijke waarde van het VW concern is inmiddels 2 x zo hoog dan de koerswaarde per aandeel....
En straks nog een Pheaton met 50% korting, dubbel verdienen dus....
Edwin
Audi A8 D3 en andere auto's
Re: Volkswagen onder vuur na dieselschandaal
Ik vind je nogal laconiek Edwin. Ik moet een beetje aan Putin denken.
Die lijkt als motto te hebben "de hele wereld is verrot dus waarom zou ik niet openlijk voorop mogen lopen in dat opzicht?".
Niet uit vroomheid of zo maar ik denk dat dat een gevaarlijke ontwikkeling is.
Mijn motto is wat geloof ik "constructieve hypocrisie" heet en waar de Amerikanen erg goed in zijn. Dat betekent "de wereld is weliswaar verrot maar laten we in godsnaam doen alsof hij dat niet is".
Die lijkt als motto te hebben "de hele wereld is verrot dus waarom zou ik niet openlijk voorop mogen lopen in dat opzicht?".
Niet uit vroomheid of zo maar ik denk dat dat een gevaarlijke ontwikkeling is.
Mijn motto is wat geloof ik "constructieve hypocrisie" heet en waar de Amerikanen erg goed in zijn. Dat betekent "de wereld is weliswaar verrot maar laten we in godsnaam doen alsof hij dat niet is".
e-up style (2020) dark silver met winter pakket + armsteun, daarvoor high-up (2014)
-
- Vagling liefhebber
- Berichten: 258
- Lid geworden op: zo 08 feb 2015, 17:35
- Locatie: Retie, België
Re: Volkswagen onder vuur na dieselschandaal
Hallo Gert,
Vrijwel ieder multinational heeft haar eigen schandalen meegemaakt. Kartelvormingen, schadelijke stoffen gebruikt in de productie, bewust constructiefouten achterhouden enz. De auto-industrie vormt hierop geen uitzondering. De politiek, onder druk van de groene maffia, blijft maar bezig om uitstootwaarden te verlagen zodat er steeds moet worden gerommeld door fabrikanten aangezien het grote publiek niet wil betalen voor deze groene hobby. Ik in het afgelopen jaar in Rusland en Azië. Wanneer we het over luchtvervuiling hebben lijkt het mij raadzaam dat iedereen daar eens gaat kijken. Het manipuleren van testen is al tientallen jaren aan de gang en wordt door iedere fabrikant op haar eigen manier ingevuld. VW is op dit moment de kop van jut, de anderen slapen een stuk minder rustig...
Bij het VW concern werken 6.00.000 werknemers, bij de toeleveranciers minstens een miljoen werknemers.
Ik erger mij in dit kader daadwerkelijk aan het gezwets in de media, claimfantasten en de reaguurders.
VW zou, wat mij betreft, best wat steviger van zich af mogen bijten.
Edwin
Vrijwel ieder multinational heeft haar eigen schandalen meegemaakt. Kartelvormingen, schadelijke stoffen gebruikt in de productie, bewust constructiefouten achterhouden enz. De auto-industrie vormt hierop geen uitzondering. De politiek, onder druk van de groene maffia, blijft maar bezig om uitstootwaarden te verlagen zodat er steeds moet worden gerommeld door fabrikanten aangezien het grote publiek niet wil betalen voor deze groene hobby. Ik in het afgelopen jaar in Rusland en Azië. Wanneer we het over luchtvervuiling hebben lijkt het mij raadzaam dat iedereen daar eens gaat kijken. Het manipuleren van testen is al tientallen jaren aan de gang en wordt door iedere fabrikant op haar eigen manier ingevuld. VW is op dit moment de kop van jut, de anderen slapen een stuk minder rustig...
Bij het VW concern werken 6.00.000 werknemers, bij de toeleveranciers minstens een miljoen werknemers.
Ik erger mij in dit kader daadwerkelijk aan het gezwets in de media, claimfantasten en de reaguurders.
VW zou, wat mij betreft, best wat steviger van zich af mogen bijten.
Edwin
Audi A8 D3 en andere auto's
Re: Volkswagen onder vuur na dieselschandaal
Edwin, daar ben ik het wel grotendeels mee eens.
Met een uitzondering, nl dat VW meer van zich af zou moeten bijten. Zij kennen de spelregels van "constructieve hypocrisie" wel denk ik. Dat betekent: boetekleed aan en voorlopig niet meer uit!
Niemand zal uiteindelijk VW de das om willen of durven doen: vanwege die 600.000 werknemers en ook vanwege mijn upje natuurlijk, dat in onderhoud moet blijven en hopelijk een keer vervangen kan worden door een fonkel nieuwe.
Met een uitzondering, nl dat VW meer van zich af zou moeten bijten. Zij kennen de spelregels van "constructieve hypocrisie" wel denk ik. Dat betekent: boetekleed aan en voorlopig niet meer uit!
Niemand zal uiteindelijk VW de das om willen of durven doen: vanwege die 600.000 werknemers en ook vanwege mijn upje natuurlijk, dat in onderhoud moet blijven en hopelijk een keer vervangen kan worden door een fonkel nieuwe.
e-up style (2020) dark silver met winter pakket + armsteun, daarvoor high-up (2014)