Vragen nav proefrit
Vragen nav proefrit
Afgelopen zaterdag een proefrit gemaakt.
Ik had het gevoel in een klasse hoger te zitten/rijden.
De UP! rijdt erg goed.
Gisteren nog even buiten bij de dealer naar de UP! gekeken.
Het viel mij op dat de onderkant is ingesmeerd met zwarte tectyl.
Vragen:
1. Moet de auto eens in de paar jaar weer ingesmeerd/behandeld worden met zwarte tectyl?
2. Gaan de ramen aan de binnenzijde snel condenseren/beslaan ivm de dubbele rubbers?
Mogelijke kanshebbers:
1. VW Take UP! BlueMotion
2. Skoda Citigo Active Greentech
3 Toyota Aygo (facelift)
Ik had het gevoel in een klasse hoger te zitten/rijden.
De UP! rijdt erg goed.
Gisteren nog even buiten bij de dealer naar de UP! gekeken.
Het viel mij op dat de onderkant is ingesmeerd met zwarte tectyl.
Vragen:
1. Moet de auto eens in de paar jaar weer ingesmeerd/behandeld worden met zwarte tectyl?
2. Gaan de ramen aan de binnenzijde snel condenseren/beslaan ivm de dubbele rubbers?
Mogelijke kanshebbers:
1. VW Take UP! BlueMotion
2. Skoda Citigo Active Greentech
3 Toyota Aygo (facelift)
Re: Vragen nav proefrit
1. Lijkt me niet. Bij welke auto's moet dat wel dan? Alleen zodra je roest ziet toch?
2. Nee, en bovendien heb je met een airco sowieso geen last van beslagen ramen. Airco's ontvochtigen de lucht. Die zijn dus ook handig als het niet warm maar wel vochtig weer is.
2. Nee, en bovendien heb je met een airco sowieso geen last van beslagen ramen. Airco's ontvochtigen de lucht. Die zijn dus ook handig als het niet warm maar wel vochtig weer is.
Re: Vragen nav proefrit
Moet je airco wel aanvinken op de optielijst...
VW Up! | 60PK BMT | High Up! | Deep black pearl | Executive | Drive | Dynamic | Leder | Panoramadak | Aparte set winterbanden
Re: Vragen nav proefrit
1. Nee. Eventueel na 25 jaar als je 'm gaat restaureren of zo.dinkys schreef:Vragen:
1. Moet de auto eens in de paar jaar weer ingesmeerd/behandeld worden met zwarte tectyl?
2. Gaan de ramen aan de binnenzijde snel condenseren/beslaan ivm de dubbele rubbers?
2. Nee.
Ik zou nog eens de accessoires van de Take up en de Move up met elkaar vergelijken, alsmede de prijzen. De take up is nogal kaaltjes... move up en high up bieden zoveel meer...dinkys schreef:Mogelijke kanshebbers:
1. VW Take UP! BlueMotion
High up 75pk, 5-deurs, bluemotion, light silver, drive pakket, executive pakket, sportonderstel met "Classic" velgen
- dubbel-UP!
- Vagling liefhebber
- Berichten: 543
- Lid geworden op: zo 26 feb 2012, 18:49
- Locatie: het mooie Limburg
Re: Vragen nav proefrit
zou kiezen voor een UP!
Maar wel minimaal een move-up!
Die is veel completer dan de take-up! met alle veiligheids dingetjes en ander dash/klokkenwinkel
Maar wel minimaal een move-up!
Die is veel completer dan de take-up! met alle veiligheids dingetjes en ander dash/klokkenwinkel
Dubbel-UP! = black-UP! + high UP!
Re: Vragen nav proefrit
Kijkend naar de keuzes denk ik dat het redelijk budget gebonden is, de Skoda met wat meer opties misschien een mogelijkheid, een Take Up is wel heel erg kaal. Met de skoda bespaar je sowieso al 400 euro ofzo op de prijs, en nog eens 400 euro op de kosten rijklaar maken. Kun je dus voor de prijs van een Take Up een Ambition nemen, die volgens mij kwa opties gelijk is aan de move up
Ik weet niet hoe lang je bent, maar met name voor lange mensen is de Up/Citygo gewoon ruim te noemen, waarbij de Aygo echt niet meer gaat, ik paste er met mijn 1.93 (lengte vooral in de benen) in ieder geval totaal niet lekker in.
Ik weet niet hoe lang je bent, maar met name voor lange mensen is de Up/Citygo gewoon ruim te noemen, waarbij de Aygo echt niet meer gaat, ik paste er met mijn 1.93 (lengte vooral in de benen) in ieder geval totaal niet lekker in.
Pearl Black High Up 60pk BlueMotion met 16" Classic Velgen, Pearl Black Inleg, Titaanzwart Interieur, Geen Typeaanduiding, Plaatsvervangend Reservewiel, Drive Pakket en Executive Pakket
Re: Vragen nav proefrit
Ik ben 1.84m.
De Aygo facelift vind ik erg mooi en een citybug ben ik ook gewend.
De Up/Citigo is voor mij een nieuwe maar aantrekkelijke wereld.
Echter heb ik voor het bedrag dat een UP driedeurs kost een Aygo 5 deurs.
Ik neem niet vaak iemand achterin mee maar voor die keer dat ik iemand mee neem is het wel handig.
Uit de aygo/C1/107 haal ik mooie verbruikscijfers (beste tot nu toe 1:22,8). Echter weet ik niet of ik dit bij de VAG 3-ling ook kan halen.
Ongeveer 2 jaar geleden was ik bij de Daihatsu dealer voor een Cuore en die was aan de onderzijde ook behandeld met zwarte tectyl.
Tot slot wil iedereen bedanken voor het antwoorden. Als ik een keuze heb gemaakt laat ik het weten.
De Aygo facelift vind ik erg mooi en een citybug ben ik ook gewend.
De Up/Citigo is voor mij een nieuwe maar aantrekkelijke wereld.
Echter heb ik voor het bedrag dat een UP driedeurs kost een Aygo 5 deurs.
Ik neem niet vaak iemand achterin mee maar voor die keer dat ik iemand mee neem is het wel handig.
Uit de aygo/C1/107 haal ik mooie verbruikscijfers (beste tot nu toe 1:22,8). Echter weet ik niet of ik dit bij de VAG 3-ling ook kan halen.
Ongeveer 2 jaar geleden was ik bij de Daihatsu dealer voor een Cuore en die was aan de onderzijde ook behandeld met zwarte tectyl.
Tot slot wil iedereen bedanken voor het antwoorden. Als ik een keuze heb gemaakt laat ik het weten.
- dubbel-UP!
- Vagling liefhebber
- Berichten: 543
- Lid geworden op: zo 26 feb 2012, 18:49
- Locatie: het mooie Limburg
Re: Vragen nav proefrit
Puur kostentechnisch zijn er zeker alternatieven. De vraag is alleen of je wat "hebt" met auto's.
Als dat wel het geval is, maak een proefrit in een UP! (vanaf de move-up!) en ben je om!
Alhoewel de Aygo en co echt niet slecht zijn, is de generatiekloof tussen beide modellen groot.
Verbruikscijfers zal je vast in een UP! ook kunnen halen, dat is meer afhankelijk van je rijstijl.
Als dat wel het geval is, maak een proefrit in een UP! (vanaf de move-up!) en ben je om!
Alhoewel de Aygo en co echt niet slecht zijn, is de generatiekloof tussen beide modellen groot.
Verbruikscijfers zal je vast in een UP! ook kunnen halen, dat is meer afhankelijk van je rijstijl.
Dubbel-UP! = black-UP! + high UP!
- Witte Reus
- Vagling liefhebber
- Berichten: 200
- Lid geworden op: do 16 feb 2012, 13:10
Re: Vragen nav proefrit
Even de bevindingen van een "onafhankelijke". Dat is een collega van mij die vorige week eerst in een nieuwe Aygo heeft gereden (Dynamic Orange) en daarna in mijn Up! (High Up). Prijstechnisch redelijk vergelijkbare uitvoeringen. Hij vond:
1. De Up is ruimer
2. Afwerking Up is duidelijk beter
3. Up ziet er volwassener uit
4. Het rijden is zowel kwa weggedrag als stilte een wereld van verschil
5. De audioinstallatie in de Up is veel beter
6. Up heeft tenminste een fatsoenijke bagageruite
Ofwel: wat alle Up-rijders inmiddels al weten
Prijsverschillen zijn overigens niet groot in deze klasse. Aygo is iets goedkoper maar mist een aantal veiligheidsvoorzieningen t.o.v. de Up! en is minder fraai afgewerkt.
De Citigo lijkt vooral goedkoper. De Easy is een nog verder uitgeklede variant van de Take Up. De Active is kwa uitvoering vergelijkbaar met de Take Up en is dan nog maar 100 euro goedkoper.
t Is ook een kwstie van "wat vind je belangrijk en wat niet" wat de uiteindelijke keuze zal bepalen. Maar mijn voorkeur zou zijn: 1. Up - 2. Citigo - 3. Aygo
1. De Up is ruimer
2. Afwerking Up is duidelijk beter
3. Up ziet er volwassener uit
4. Het rijden is zowel kwa weggedrag als stilte een wereld van verschil
5. De audioinstallatie in de Up is veel beter
6. Up heeft tenminste een fatsoenijke bagageruite
Ofwel: wat alle Up-rijders inmiddels al weten
Prijsverschillen zijn overigens niet groot in deze klasse. Aygo is iets goedkoper maar mist een aantal veiligheidsvoorzieningen t.o.v. de Up! en is minder fraai afgewerkt.
De Citigo lijkt vooral goedkoper. De Easy is een nog verder uitgeklede variant van de Take Up. De Active is kwa uitvoering vergelijkbaar met de Take Up en is dan nog maar 100 euro goedkoper.
t Is ook een kwstie van "wat vind je belangrijk en wat niet" wat de uiteindelijke keuze zal bepalen. Maar mijn voorkeur zou zijn: 1. Up - 2. Citigo - 3. Aygo
High UP White Edition met Oxxio Razor 17” => KLIK
Re: Vragen nav proefrit
Voor 315 euro extra heb je een 5-deurs up! Als je dat een groot bedrag vindt en daarom (na in beide auto's te hebben proefgereden) voor een Aygo zou kiezen, denk ik dat je weinig "hebt" met auto's. Ik vind de up! ver verheven boven een Aygo, zeker als we over prijsverschillen van zo'n (slechts) 300 euro praten. Maar ook voor de Aygo is een markt, en misschien is een Aygo wel geschikter voor je. Ik zou de vergelijking zelf nooit maken, en altijd voor de in mijn ogen veel mooiere en betere up! kiezen. Maar wie betaalt, bepaaltdinkys schreef:Echter heb ik voor het bedrag dat een UP driedeurs kost een Aygo 5 deurs
High up 75pk, 5-deurs, bluemotion, light silver, drive pakket, executive pakket, sportonderstel met "Classic" velgen
- dubbel-UP!
- Vagling liefhebber
- Berichten: 543
- Lid geworden op: zo 26 feb 2012, 18:49
- Locatie: het mooie Limburg
Re: Vragen nav proefrit
vwholic schreef:
t Is ook een kwstie van "wat vind je belangrijk en wat niet" wat de uiteindelijke keuze zal bepalen. Maar mijn voorkeur zou zijn: 1. Up - 2. Citigo - 3. Aygo
Uehh, fout!!!!!
1.UP! - 2. Citigo - 3. Mii - 4 Aygo
Dubbel-UP! = black-UP! + high UP!
- Witte Reus
- Vagling liefhebber
- Berichten: 200
- Lid geworden op: do 16 feb 2012, 13:10
Re: Vragen nav proefrit
dubbel-UP! schreef:
Uehh, fout!!!!!
1.UP! - 2. Citigo - 3. Mii - 4 Aygo
Als we t zo doen haal nrs. 2, 3 en 4 dan maar gelijk weg
High UP White Edition met Oxxio Razor 17” => KLIK
Re: Vragen nav proefrit
Duidelijke informatie. Bedankt.
Qua afwerking is de UP! zeker een klasse hoger dan de Aygo.
5 deurs heb ik eigenlijk niet nodig omdat er zelden iemand mee gaat achterin.
Bij de Aygo zou ik kiezen voor een 5 deurs omdat hij weinig bagageruimte heeft.
Bij een UP! & co is een driedeurs ruim voldoende voor mij.
Ik heb zeker iets met auto`s en het A-segment in het bijzonder.
Qua afwerking is de UP! zeker een klasse hoger dan de Aygo.
5 deurs heb ik eigenlijk niet nodig omdat er zelden iemand mee gaat achterin.
Bij de Aygo zou ik kiezen voor een 5 deurs omdat hij weinig bagageruimte heeft.
Bij een UP! & co is een driedeurs ruim voldoende voor mij.
Ik heb zeker iets met auto`s en het A-segment in het bijzonder.
Re: Vragen nav proefrit
Ik heb mijn Fiestaatje een aantal jaren laten tectyleren. De tectyleerder gaf aan deze om de 5 jaar te brengen om te controleren en bij te werken, ik meen dat dat maar een paar tientjes kostte.
Overigens als je gaat tectyleren wanneer het roest, wat ik ook in een reactie zag staan, heeft het weinig zin. Tectyleren moet je doen wanneer er geen roest zit, je plaats er dan een laagje over wat het metaal afsluit. Tectyleren over roest zal waarschijnlijk leiden tot het verder roesten onder de tectyl, alleen zie je het dan (tot de stukken eraf vallen) niet meer.
Is de Up overigens niet gegalvaniseerd?
Overigens als je gaat tectyleren wanneer het roest, wat ik ook in een reactie zag staan, heeft het weinig zin. Tectyleren moet je doen wanneer er geen roest zit, je plaats er dan een laagje over wat het metaal afsluit. Tectyleren over roest zal waarschijnlijk leiden tot het verder roesten onder de tectyl, alleen zie je het dan (tot de stukken eraf vallen) niet meer.
Is de Up overigens niet gegalvaniseerd?
Re: Vragen nav proefrit
Ik heb met mijn up 1 op 23 gehaald met een 560 km lange rit langs het IJsselmeer.
Maar me 2de tank daarna waar ik meestal in de stad heb gereden kwam ik op 1op19 uit.
Ik rij over algemeen gewoon rustig, maar houd ook van af en toe goed door rijden, nou ja, ff snel optrekken, rij over algemeen niet te hard.
Dus denk dat het een net verbruik is.
En ik deel de meningen met anderen dat je eigenlijk een up vanaf de move versie kiest. Het budget moet het toelaten, maar de move heeft net ff dat extra wat het iets completer maakt.
Toerenteller is toch wel handig te hebben vind ik.
CEB, ESP, Elektrische ramen voor, in hoogte verstelbare bestuurdersstoel, centrale deurvergrendeling met afstandsbediening, en in delen neerklapbare achterbank maakt het leven wel een stuk gemakkelijker en veiliger.
De meer opties van high up voor ziet voornamelijk in de looks.
Maar me 2de tank daarna waar ik meestal in de stad heb gereden kwam ik op 1op19 uit.
Ik rij over algemeen gewoon rustig, maar houd ook van af en toe goed door rijden, nou ja, ff snel optrekken, rij over algemeen niet te hard.
Dus denk dat het een net verbruik is.
En ik deel de meningen met anderen dat je eigenlijk een up vanaf de move versie kiest. Het budget moet het toelaten, maar de move heeft net ff dat extra wat het iets completer maakt.
Toerenteller is toch wel handig te hebben vind ik.
CEB, ESP, Elektrische ramen voor, in hoogte verstelbare bestuurdersstoel, centrale deurvergrendeling met afstandsbediening, en in delen neerklapbare achterbank maakt het leven wel een stuk gemakkelijker en veiliger.
De meer opties van high up voor ziet voornamelijk in de looks.
Got it!:|| Diep Parel Zwart | Hogerup! | Blauwe beweging 60pk | zwart/titaanzwart bekleding | Rij | Uitvoerend | Mappen+Meer |Dynamische driehoek | reserve wiel ||