Dacht van wel, sowieso zijn er erg weinig GTI's in Nederland verkocht (dacht iets meer dan 40), er zijn er ondertussen zat geïmporteerd.Petrolhead Tom schreef:5 bak is dus altijd import? Hier in Nederland had het ding altijd een zesbak.
Een behoorlijke zijsprong, in het wikipedia stukje over de Lupo staat ook iets over de Up, dat is echt om je voor te schamen. Ik had eigenlijk gehoopt daar de exacte verkoopaantallen van de Lupo GTI te vinden.
Denk overigens dat de 1.2 TDI ook in de Up zou kunnen, er is ook een motorfiets gebouwd rondom dat blok, het blok is helemaal niet zo lomp. Ook is er een Engelse Citigo met 1.8 Turbo onder de motorkap, waarbij de ruimte onder de motorkap eigenlijk prima was/is. Dus er kan prima meer dan de voor ons bekende 1.0. VW heeft ook recent de 1.2 TDI nog gebruikt in de XL1, maar inderdaad door de dieselgate is de kans op een Up TDI niet groot. Bovendien voor Nederland belastingtechnisch niet erg interessant.Ter vervanging van de Lupo is de Fox op de markt gebracht. De Volkswagen Fox is echter niet het verkoopsucces geworden waar Volkswagen op had gehoopt. Het is om deze reden dat de nieuwe Lupo als de Up! eind 2011 is teruggekeerd op de markt. Deze nieuwe Volkswagen Up! is leverbaar als tweezitter die moet concurreren met o.a. de Smart ForTwo, de Opel Adam en de Toyota iQ. Hij is echter ook leverbaar als vijfdeurs en reguliere driedeurs-vierzitter. Over de vraag of er ook bij de nieuwe Volkswagen Up! een ultra zuinige versie geproduceerd zal worden, net als met de oude Lupo 3L, spreken verschillende bronnen elkaar tegen. Voor de aziatische markt zal naar alle waarschijnlijkheid een tweecilinder variant op de markt komen met een laag verbruik.