Nieuwe VW UP in Genève

Bespreek hier alle algemene zaken omtrent de Volkswagen up!
Gebruikersavatar
damianw26
Donateur member
Berichten: 2795
Lid geworden op: vr 30 okt 2015, 23:42
Locatie: Westervoort
Contacteer:

Re: Nieuwe VW UP in Genève

Bericht door damianw26 » wo 24 feb 2016, 13:13

Je hebt gelijk Tom, de prestaties vallen bij normaal rijden hartstikke mee, echter op de snelweg wanneer ik na het invoegen een vrachtwagen voorbij wil schieten lukt dat in de 5e versnelling niet want dan gebeurt er vrijwel niets bij plankgas,vanaf 105 heeft ie pas een beetje zin. In de 4 gaat het alsnog langzaam als er maar een kleine kans is om de vrachtwagen voorbij te schieten. In de 3 gaat het prima maar dat alleen met een warme motor, want 4500 toeren vind een koude motor niet heel prettig :mrgreen: . En hetzelfde geldt bij het invoegen op een korte invoegstrook, plankgas in z'n 3 kan het anders kom je met 80 invoegen :roll:
Vw HighUp TSI 2018/Vagtechniek stage 1+ 140pk 250nm/Recaro sportster CS stoelen/Milltek resonated/AP schroefset -65mm/dumpvalve/...
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Nieuwe VW UP in Genève

Bericht door Tom Westendorp » wo 24 feb 2016, 13:48

Klopt, 60 of 75pk is in zo'n lichte auto voldoende maar dan moet je ze wel allemaal gebruiken. ;)
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
golfruud
Forum newbie
Berichten: 99
Lid geworden op: wo 01 feb 2012, 23:19

Re: Nieuwe VW UP in Genève

Bericht door golfruud » wo 24 feb 2016, 14:13

golfruud schreef:Volgens mij zijn de knopjes elektrische ramen weer niet verlicht. Ben ook benieuwd of de tankdop nu eindelijk zonder sleutel is.
Even op zoek geweest, maar beide niet aangepast. :evil:

DaanRoor
Forum newbie
Berichten: 65
Lid geworden op: wo 17 feb 2016, 22:07
Locatie: Zoetermeer

Re: Nieuwe VW UP in Genève

Bericht door DaanRoor » wo 24 feb 2016, 14:20

Is toevallig ook op te zoeken of de nieuweling aanhangers (tot 750 kg) mag trekken? Ik kan het zelf tot dusver nergens op vinden....
Auto van mijn vriendin: Citigo automaat 2013, diverse Vagcom opties, cruise control, stoelverwarming, airco, getinte ramen achter, 60 naar 75 pk upgrade, LED achteruitrijlampen & hoedenplanktouwtjes.

Gebruikersavatar
JoVe
Donateur member
Berichten: 1076
Lid geworden op: wo 10 jul 2013, 19:56
Locatie: Beverwijk

Re: Nieuwe VW UP in Genève

Bericht door JoVe » wo 24 feb 2016, 15:30

DaanRoor schreef:Is toevallig ook op te zoeken of de nieuweling aanhangers (tot 750 kg) mag trekken? Ik kan het zelf tot dusver nergens op vinden....
Nee mag niet. Kogeldruk is vastgesteld op (Quote dealer) Als vervolg op u vraag heb ik een en ander nagekeken inzake de kogeldruk van de Volkwagen up!. De maximale kogeldruk voor de steunhaak is 52,5 kg De 60kg waar u naar vraagt is dus niet mogelijk.

Dit was een vraag naar aanleiding voor montage van een fietsendrager voor het vervoeren van E-bikes. Maar je mag er dus ook niks mee trekken, anders had ik wel die speciale geheel opvouwbare fietsaanhanger (€ 1500) gekocht.
High UP! Dark Blue Metalic - Reserve wiel - Polo 6R antenne - Dynamic pakket (Triangle) - Executive pakket
M&M Nav - C C - RVS uitlaatsierstuk - Armsteun - LED Drl - VAG inst.

Seat Ibiza 1.2 Tsi FR Dynamic Emocion Red
Nu Hyundai iX20 Go! Midnight Blue

Gebruikersavatar
Riddick
Vagling liefhebber
Berichten: 392
Lid geworden op: zo 05 mei 2013, 20:53

Re: Nieuwe VW UP in Genève

Bericht door Riddick » wo 24 feb 2016, 17:42

Als ik zo rond lees is het nog niet helemaal duidelijk welke motoren er nog meer beschikbaar komen/blijven.
De TSI motor zal dag en nacht verschil zijn met de turboloze 60/75 pk versie.
Vermoed ook dat de meeste toekomstig to verkopen up!'s met TSI zal zijn.

Gebruikersavatar
JoVe
Donateur member
Berichten: 1076
Lid geworden op: wo 10 jul 2013, 19:56
Locatie: Beverwijk

Re: Nieuwe VW UP in Genève

Bericht door JoVe » wo 24 feb 2016, 17:52

Riddick schreef:Als ik zo rond lees is het nog niet helemaal duidelijk welke motoren er nog meer beschikbaar komen/blijven.
De TSI motor zal dag en nacht verschil zijn met de turboloze 60/75 pk versie.
Vermoed ook dat de meeste toekomstig to verkopen up!'s met TSI zal zijn.

Ik lees net op een Duitse autosite dat de Up! met de 1.0 Tsi turbo niet voor Europa bestemd zou zijn maar alleen voor Brazilië.
Mogelijk dat dit nog oud nieuws is dat ze met de 1.0 turbo net uit kwamen voor de Braziliaanse versie. Dat krijg je met al dat doorlinken naar nieuwtjes en onderwerpen over de Up! en er geen datum/jaartal bij staat.
High UP! Dark Blue Metalic - Reserve wiel - Polo 6R antenne - Dynamic pakket (Triangle) - Executive pakket
M&M Nav - C C - RVS uitlaatsierstuk - Armsteun - LED Drl - VAG inst.

Seat Ibiza 1.2 Tsi FR Dynamic Emocion Red
Nu Hyundai iX20 Go! Midnight Blue

DaanRoor
Forum newbie
Berichten: 65
Lid geworden op: wo 17 feb 2016, 22:07
Locatie: Zoetermeer

Re: Nieuwe VW UP in Genève

Bericht door DaanRoor » wo 24 feb 2016, 18:17

JoVe schreef:
DaanRoor schreef:Is toevallig ook op te zoeken of de nieuweling aanhangers (tot 750 kg) mag trekken? Ik kan het zelf tot dusver nergens op vinden....
Nee mag niet. Kogeldruk is vastgesteld op (Quote dealer) Als vervolg op u vraag heb ik een en ander nagekeken inzake de kogeldruk van de Volkwagen up!. De maximale kogeldruk voor de steunhaak is 52,5 kg De 60kg waar u naar vraagt is dus niet mogelijk.

Dit was een vraag naar aanleiding voor montage van een fietsendrager voor het vervoeren van E-bikes. Maar je mag er dus ook niks mee trekken, anders had ik wel die speciale geheel opvouwbare fietsaanhanger (€ 1500) gekocht.
Dat is jammer. Dan moet ik ook deze nieuwe Up! aan mij voorbij laten gaan. Bedankt voor de reactie in ieder geval!
Auto van mijn vriendin: Citigo automaat 2013, diverse Vagcom opties, cruise control, stoelverwarming, airco, getinte ramen achter, 60 naar 75 pk upgrade, LED achteruitrijlampen & hoedenplanktouwtjes.

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Nieuwe VW UP in Genève

Bericht door Tom Westendorp » wo 24 feb 2016, 18:57

De Up! Krijgt een tsi. Dat staat vast.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
Riddick
Vagling liefhebber
Berichten: 392
Lid geworden op: zo 05 mei 2013, 20:53

Re: Nieuwe VW UP in Genève

Bericht door Riddick » do 25 feb 2016, 17:47

Petrolhead Tom schreef:De Up! Krijgt een tsi. Dat staat vast.
De vraag is alleen: wordt dit de enige motor voor de facelift up! of komen de turboloze 3 cilinders ook weer beschikbaar.
Als de TSI de enige aangeboden motor voor Europa gaat worden, (wat ik mijn best kan indenken) dan kunnen ze op die manier de up! een stapje hoger zetten dan de 2 andere Siblings, waar dan wel de turboloze 3 cilinders beschikbaar blijven.

DaanRoor
Forum newbie
Berichten: 65
Lid geworden op: wo 17 feb 2016, 22:07
Locatie: Zoetermeer

Re: Nieuwe VW UP in Genève

Bericht door DaanRoor » do 25 feb 2016, 18:24

De TSI komt naast de bestaande motoren. Dus de turboloze blijven ook leverbaar.
Auto van mijn vriendin: Citigo automaat 2013, diverse Vagcom opties, cruise control, stoelverwarming, airco, getinte ramen achter, 60 naar 75 pk upgrade, LED achteruitrijlampen & hoedenplanktouwtjes.

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Nieuwe VW UP in Genève

Bericht door Tom Westendorp » do 25 feb 2016, 19:25

Komop Riddick lees even een persbericht of een artikel op een auto site.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Texpert
Forum newbie
Berichten: 31
Lid geworden op: vr 01 mei 2015, 21:25

Re: Nieuwe VW UP in Genève

Bericht door Texpert » do 25 feb 2016, 20:10

DaanRoor schreef:
JoVe schreef:
DaanRoor schreef:Is toevallig ook op te zoeken of de nieuweling aanhangers (tot 750 kg) mag trekken? Ik kan het zelf tot dusver nergens op vinden....
Nee mag niet. Kogeldruk is vastgesteld op (Quote dealer) Als vervolg op u vraag heb ik een en ander nagekeken inzake de kogeldruk van de Volkwagen up!. De maximale kogeldruk voor de steunhaak is 52,5 kg De 60kg waar u naar vraagt is dus niet mogelijk.

Dit was een vraag naar aanleiding voor montage van een fietsendrager voor het vervoeren van E-bikes. Maar je mag er dus ook niks mee trekken, anders had ik wel die speciale geheel opvouwbare fietsaanhanger (€ 1500) gekocht.
Dat is jammer. Dan moet ik ook deze nieuwe Up! aan mij voorbij laten gaan. Bedankt voor de reactie in ieder geval!
Voor wat het waard is, de Kia Picanto bied deze mogelijkheid wel ;)

Gebruikersavatar
JoVe
Donateur member
Berichten: 1076
Lid geworden op: wo 10 jul 2013, 19:56
Locatie: Beverwijk

Re: Nieuwe VW UP in Genève

Bericht door JoVe » do 25 feb 2016, 20:26

Nieuw voor de KIA Picanto sinds januari 2015: Vaste trekhaak met toegestane kogeldruk van 75 kg!
bron:Kooijman| Trekhaken voor elke auto, Toyota en Kia van Kooijman Autogroep
High UP! Dark Blue Metalic - Reserve wiel - Polo 6R antenne - Dynamic pakket (Triangle) - Executive pakket
M&M Nav - C C - RVS uitlaatsierstuk - Armsteun - LED Drl - VAG inst.

Seat Ibiza 1.2 Tsi FR Dynamic Emocion Red
Nu Hyundai iX20 Go! Midnight Blue

EdUp!
Vagling liefhebber
Berichten: 229
Lid geworden op: di 10 jul 2012, 19:18

Re: Nieuwe VW UP in Genève

Bericht door EdUp! » do 25 feb 2016, 23:14

Waar blijft de diesel?

mpc007
Forum newbie
Berichten: 14
Lid geworden op: vr 26 feb 2016, 01:53

Re: Nieuwe VW UP in Genève

Bericht door mpc007 » vr 26 feb 2016, 02:08

Ik wil ook wel naar Geneve eigenlijk (niet alleen voor de Up, ook heel graag de nieuwe Volvo V90 zien)! Heb dit jaar zowaar keer tijd, toegang kost eigenlijk nauwelijks iets. Is vooral verblijf / vervoer wat 't op doet lopen. Mochten er mensen gaan met plek over in de auto lever ik graag een bijdrage in de benzinekosten ;)

Aantal opmerkingen over de facelift (heb ze ook al gedumpt op AW Forum):
- VW zou best moeten doen een kale TSI aan te kunnen bieden voor 15k. Anders wordt het te makkelijk om segment op te schuiven.
- Sommige opties zou ik zelf niet kiezen, stoelverwarming en een achteruitcamera zou ik pas serieus overwegen op een C- of D-segment auto
- Sluit me wel aan bij de wens om betere sportstoelen, vind de normale zetels wel erg plat..
- Vind het jammer dat Maps & More geen op zichzelf staand apparaat meer is. De app zal per saldo best werken, maar ik vind zo'n houdertje met van die klemmetjes er eigenlijk veel te aftermarket uit zien. We leven wel in 2016..

Is natuurlijk de kunst om zoveel mogelijk waar voor je geld binnen te slepen, hopelijk komt er snel een configurator online. Een paar scherpe Private Lease aanbiedingen zouden ook mooi meegenomen zijn, waarbij je dan hopelijk wat meer kan configureren dan nu het geval is (overigens bij vrijwel alle PL-aanbieders een probleem). Ik zou wel trek hebben in een 3-deurs TSI met paar extra opties zoals mistlampen voor, de nieuwe automatische airco, stuurwiel met audiobediening, één van die twee nieuwe audiosystemen (behalve scherm vind ik meerwaarde van de duurdere variant wat mager), leuke kleurstelling (rood met wit dakje lijkt me geweldig op een TSI), 15" lichtmetaal (met witte aflak bijvoorbeeld) en cruise control. De getoonde 16" vielen vind ik eigenlijk te groot ogen - en zou me niets verbazen als auto door onprettig bonkig van wordt. Stoelverwarming en die camera zoals gezegd overdone, en dat geldt ook voor Beats en Licht&Zicht wat mij betreft. Tuurlijk, zou het er best op willen hebben maar VW kennende zit je dan met een auto die ~23k kost. De kunst zit hem in het slim beperken van jezelf bij het aanvinken van de optielijst :)

Die 90pk en 160 Nm zal vooral zijn waarde bewijzen op de snelweg inderdaad. Mijn moeder rijdt de 60pk, en die is wat mij betreft rap zat voor alles <80 km/h. Daarboven erger ik me echt aan het totale gebrek aan power bij inhalen en invoegen. Met 3 de snelweg op moeten tot je 120 rijdt is niet normaal in deze tijd. Daarnaast is er bij alles boven 110 km/h ook niet echt sprake meer van zuinig rijden, omdat die postzegel onder de motorkap er zo hard aan moet trekken. Zou me niets verbazen als de TSI ondanks echte verbruik door de turbocompressor in de praktijk zuiniger rijdt bij 130 (en alles daarboven) km/h dan de 60pk ongeblazen versie.

MeerArosa
Forum newbie
Berichten: 62
Lid geworden op: di 23 feb 2016, 05:32

Re: Nieuwe VW UP in Genève

Bericht door MeerArosa » vr 26 feb 2016, 06:18

Tussen de regels door zie ik veel mensen (in dit topic) klagen over het vermogen van de non-turbo Up bij inhalen en invoegen. Maar doet de concurrentie dit nu zoveel beter? Vrijwel iedere auto heeft tegenwoordig een extra lange overbrenging in de hogere versnelling om het verbruik te drukken, dit is nadelig bij het inhalen, zeker bij weinig vermogen. Dit wordt grotendeels veroorzaakt door de onrealistische meet-methode voor het bepalen van het (theoretische) brandstofverbruik en de strijd tussen de merken om allemaal het zuinigste in de boekjes te komen staan (mijn mening/visie).

Wij hebben meerdere oudere kleine auto's voor de deur gehad Arosa (60 pk, handgeschakeld, 1999), Pride (68 pk, automaat, 1998), Arosa (60 pk, handgeschakeld, 2003) en Atos (58 pk, automaat, 2003). Deze waren allemaal geen toppers bij invoegen/inhalen, maar het ging wel. En ik moet zeggen onze Mii (75 pk, automaat, 2013) komt gevoelsmatig nog aardig in de buurt van de Colt (109 pk, handgeschakeld, 2008) die ik daarvoor reed.

En om dan nog door te gaan om de TSI in de nieuwe Up!, ik verwacht dat ook deze een relatief lange vijfde versnelling krijgt, maar heeft wel meer vermogen/koppel waarbij het terugschakelen minder snel noodzakelijk is bij het inhalen. Ik verwacht niet dat de TSI wordt uitgevoerd met een versnellingsbak met korte overbrengingen, ala Lupo GTI. Dat laatste zou wel helemaal gaaf geweest zijn.

Ik heb overigens wel tegen mijn vrouw geroepen wat we maar vast wat moeten gaan sparen, zodat er over een paar jaar eentje met de kop eraf gekocht kan worden. Wij hebben wel een voorliefde voor compacte auto's en al er dan ook nog een beetje vermogen in zit, dan wordt ik zelf extra blij. En welke compacte auto (A-segment) wordt er tegenwoordig nog geleverd met een redelijk vermogen? De 500 Abarth kan ik bedenken, vroeger was daarin de keuze veel groter, denk aan de 106 GTI/Rallye, Saxo, Lupo GTI, Arosa 16v, ...

Ik denk dat VW een goede zet doet met de TSI!

UpSie
Vagling liefhebber
Berichten: 246
Lid geworden op: ma 01 apr 2013, 18:36

Re: Nieuwe VW UP in Genève

Bericht door UpSie » vr 26 feb 2016, 07:17

Kzal ook eens gaan kijken, wat dat gaat kosten.
Als ik zo rond kijk zie ik toch dat de meeste voor de 60pk versie gingen.
Sterker nog als je in de voorraad auto's bij PON zoekt vindt je geen eens een 75pk versie.
En ondanks de 75pk versie van men vrouw der Up, zit ik niet echt op men gemak als we op de snelweg in moeten voegen.
Maar als ik de huidige Up configurator gebruik, en selecteer een Up in exact dezelfde specificaties als de huidige, met alleen een 'automaat' dan is het resultaat inc. afleveringskosten zo 20k!.
Reken daar nog eens 2.5-3k bij......., doe mij dan maar een jonge merc A, BMW 1, Audi A1, of een mooie Polo enzv.
Dan worden andere keuzes in eens heel interresant.
Ben benieuwd hoe ze dit marketing technisch verantwoord uit gaan leggen.
En als dit echt zo gaat zijn, dan gaat de Up toch ingeruild worden voor wat anders...
Grtn Leen.

edwin blank
Vagling liefhebber
Berichten: 258
Lid geworden op: zo 08 feb 2015, 17:35
Locatie: Retie, België

Re: Nieuwe VW UP in Genève

Bericht door edwin blank » vr 26 feb 2016, 08:33

@UpSie: Volledig mee eens. Onze Polo Bluemotion met de 95 pk TSI motor is toch echt wel meer auto dan een Up!. De motor is de zelfde motor als in de Up! TSI maar de afwerking is veel meer zoals bij een Golf. Onze Polo Bluemotion koste incl. korting € 16.250,- met een redelijk complete uitrusting: Lichtmetalen velgen, cruisecontrol, boordcomputer plus, klein lederpakket, Radio Composition color met groot scherm, middenarmsteun, bochtverlichting, breedstralers enz. De maximale prijs voor een Up! TSI met 5 deuren zou dan € 14.500,- moeten bedragen om enigszins afstand te bewaren. Alleen voor een Up! GTI met 115 pk zou een hogere prijs kunnen worden gevraagd.
Audi A8 D3 en andere auto's

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Nieuwe VW UP in Genève

Bericht door Tom Westendorp » vr 26 feb 2016, 10:23

Ik ga definitief niet naar de persdagen. Van den Udenhout en Pon konden beiden niets voor mij betekenen helaas. De kans was klein maar het proberen waard. :D
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Plaats reactie