benzine verbruik in de praktijk
Re: benzine verbruik in de praktijk
Upje afgetankt bij de Esso in Roermond (Outlet) op terugweg naar huis.
25.40 ltr en 488 km gereden. Verbruik 1:19.2
Snelheid heenweg (251 km) 100 a 110, temp 8 gr. Binnenwegen gem 80 km.
Dus op lange ritten (max 110) en stukken binnenweg (80) is de UP! redelijk zuinig en ben ik wel tevreden. Volgend jaar naar Oostenrijk en dan veelal 120-130 km op de autobahn en zal het verbruik wel iets stijgen. Echter op de binnenwegen zal hij weer zuiniger zijn bij de hogere temperaturen.
25.40 ltr en 488 km gereden. Verbruik 1:19.2
Snelheid heenweg (251 km) 100 a 110, temp 8 gr. Binnenwegen gem 80 km.
Dus op lange ritten (max 110) en stukken binnenweg (80) is de UP! redelijk zuinig en ben ik wel tevreden. Volgend jaar naar Oostenrijk en dan veelal 120-130 km op de autobahn en zal het verbruik wel iets stijgen. Echter op de binnenwegen zal hij weer zuiniger zijn bij de hogere temperaturen.
High UP! Dark Blue Metalic - Reserve wiel - Polo 6R antenne - Dynamic pakket (Triangle) - Executive pakket
M&M Nav - C C - RVS uitlaatsierstuk - Armsteun - LED Drl - VAG inst.
Seat Ibiza 1.2 Tsi FR Dynamic Emocion Red
Nu Hyundai iX20 Go! Midnight Blue
- Autheo
- Donateur member
De winterbanden zitten er weer onder, en de temperaturen zijn weer onder de 7 graden: direct te merken in het verbruik. Deze tank alwwer duidelijk zo'n 0,3 l/100km meer verbruik. Maar met 4,95 l/100 km ( 1 op 20,2) blijf ik best tevreden.
Mii Sport Connect Ecomotive | 60 pk | 5d | candy white | (zie review)
<> Link:
Hiervoor:Mii Style Ecomotive (zie review)
4,7 l/100km = 21,1 km/l
<> Link:
4,7 l/100km = 21,1 km/l
Heeft de temperatuur zoveel invloed dan? Dat verklaart mijn verbruik hehehe... 140km/u op de snelweg en slechts 450km en het benzinelampje ging branden dat ik nog 40 km over had hehehe.
2014 High UP! White BMT, 4-deurs, 75 PK, Climatic, wit/rood interieur, rood dashboard, e-UP LED DRL, 17" Brock RC28 7.5J ET35 rood, rood gewrapte dak, rode striping, rode spiegelkappen, carbon diffuser.
Jazeker heeft temperatuur invloed op het verbruik. Er wordt constant koude lucht aangezogen en dat heeft invloed. Als het warmer is wordt de auto ook zuiniger. Ook het gebruik van winterbanden is van invloed, rolweerstand.AlexVDL schreef:Heeft de temperatuur zoveel invloed dan? Dat verklaart mijn verbruik hehehe... 140km/u op de snelweg en slechts 450km en het benzinelampje ging branden dat ik nog 40 km over had hehehe.
Er zou eigenlijk een verwarmingselement in de monding van het luchtfilter moeten zitten zodat er warme lucht wordt aangezogen naar de carburateur.
High UP! Dark Blue Metalic - Reserve wiel - Polo 6R antenne - Dynamic pakket (Triangle) - Executive pakket
Jaja, verwarmingselement in de luchtinlaat en een carburateur... ga je eens snel schamen
- mijndochters
- Vagling liefhebber
1 op 21.5 met dit koude weer op de winterbanden. na de 15k beurt lukt het niet om boven de 1 op 22.5 te komen.....ook niet toen het weer nog beter was
Natuurlijk geen gloeispiraal maar iets van warm water van de radiateur misschien.RobertJ schreef:Jaja, verwarmingselement in de luchtinlaat en een carburateur... ga je eens snel schamen
Wij verbruiken ongeveer 5,5 liter per 100 km sinds februari 2013 en 30.000 km. Maar het maakt wel uit of mijn vrouw er in rijdt of ik, dus het schommelt wat. Ik heb een grafiek bijgevoegd
Get up! Stand up! Don't give up ...
Volkswagen High-Up! - BMT 75pk - Deep Black Pearl - Executive Pakket - Drive Pakket - Maps & More - 220v omvormer - middenarmsteun
Volkswagen Golf Variant
Volkswagen High-Up! - BMT 75pk - Deep Black Pearl - Executive Pakket - Drive Pakket - Maps & More - 220v omvormer - middenarmsteun
Volkswagen Golf Variant
Die piek is trouwens van een keer dat ik haast had, de mogelijkheid had om door te rijden en ook wel benieuwd was hoe de auto zich bij hoge snelheid hield. Ik heb toen tussen Rotterdam en Arnhem eens flink gas gegeven en dat zie je dan meteen terug in je verbruik.
Get up! Stand up! Don't give up ...
Volkswagen Golf Variant
Volkswagen Golf Variant
- Tom Westendorp
- Unicorn
- Contacteer:
Volgens mij werd meer op het woordje carburateur gedoeld.JoVe schreef:Natuurlijk geen gloeispiraal maar iets van warm water van de radiateur misschien.RobertJ schreef:Jaja, verwarmingselement in de luchtinlaat en een carburateur... ga je eens snel schamen
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ
Petrolhead Tom schreef:Volgens mij werd meer op het woordje carburateur gedoeld.JoVe schreef:Natuurlijk geen gloeispiraal maar iets van warm water van de radiateur misschien.RobertJ schreef:Jaja, verwarmingselement in de luchtinlaat en een carburateur... ga je eens snel schamen
Ik heb nu gemiddeld 1 op 16.73 gereden op 3900km op 205-40-17 winterbanden.
Vw High UP! TSI Bluemotion , Drive pakket , DAB+, 135Pk-230NM Vagtechniek ,18"OZ Ultraleggera,KW schroefset.
- Tom Westendorp
- Unicorn
- Contacteer:
1 op 9 is goed te doen.erikvank schreef:Wij verbruiken ongeveer 5,5 liter per 100 km sinds februari 2013 en 30.000 km. Maar het maakt wel uit of mijn vrouw er in rijdt of ik, dus het schommelt wat. Ik heb een grafiek bijgevoegd
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ
- Autheo
- Donateur member
Tom, wat bedoel je dat 1 op 9 goed is te doen? Op basis van het citaat kan ik dat niet uit die 5,5 l/100 km (= 1 op 18) halen. Ook niet uit de grafiek van Erik, waarin een maximum verbruik staat van 6,8 l/100 km (= 1 op 14,7).Petrolhead Tom schreef:1 op 9 is goed te doen.erikvank schreef:Wij verbruiken ongeveer 5,5 liter per 100 km sinds februari 2013 en 30.000 km. Maar het maakt wel uit of mijn vrouw er in rijdt of ik, dus het schommelt wat. Ik heb een grafiek bijgevoegd
Lijkt me dat je met een Vagling vreemde toeren moet uithalen om 1 op 9 te halen.
Mii Sport Connect Ecomotive | 60 pk | 5d | candy white | (zie review)
<> Link:
4,7 l/100km = 21,1 km/l
<> Link:
4,7 l/100km = 21,1 km/l
Ik heb met mijn afgelopen tank echt doorlopen jagen en ben uitgekomen op 1:15,34. Als je hier onder wilt komen moet je echt vol gas het circuit over. Met mijn vorige auto's moest ik wel heel erg mijn best doen om deze waardes te halen. Zo zie je maar weer, meer lol voor minder geld
Gr. Michel
Dat had ik ook, dat ik voor 1:15 erg mijn best moest doen. Omdat ik puur voor de fun flink meer kilometers met de up ben gaan maken kom ik wel uit op meer lol voor hetzelfde geld. Of zou het veel meer lol voor een beetje meer geld zijn?
e-up style (2020) dark silver met winter pakket + armsteun, daarvoor high-up (2014)
- TwitNour
- Donateur member
- Contacteer:
In z'n twee over de snelweg misschien?Autheo schreef:Tom, wat bedoel je dat 1 op 9 goed is te doen? Op basis van het citaat kan ik dat niet uit die 5,5 l/100 km (= 1 op 18) halen. Ook niet uit de grafiek van Erik, waarin een maximum verbruik staat van 6,8 l/100 km (= 1 op 14,7).Petrolhead Tom schreef:1 op 9 is goed te doen.erikvank schreef:Wij verbruiken ongeveer 5,5 liter per 100 km sinds februari 2013 en 30.000 km. Maar het maakt wel uit of mijn vrouw er in rijdt of ik, dus het schommelt wat. Ik heb een grafiek bijgevoegd
Lijkt me dat je met een Vagling vreemde toeren moet uithalen om 1 op 9 te halen.
Sprookjes verteld door de boordcomputer.mijndochters schreef:1 op 21.5 met dit koude weer op de winterbanden. na de 15k beurt lukt het niet om boven de 1 op 22.5 te komen.....ook niet toen het weer nog beter was
Ga maar eens rekenen met dagteller en absolute liters. De snelheidsmeter overdrift al ruim 9 % en daar haalt de boordcompeter zijn data uit. Nooit opgevallen dat je met 120 op de klok net boven de 110 km echt zit? 180 op de klok is slechts 169 km h volgens de gps. Zuinig he dieVolkswagens.....
Laatst gewijzigd door @@lgra op za 06 dec 2014, 18:45, 2 keer totaal gewijzigd.
UP! HIGH 75 PK Executive pakket Tornadorood en Classic 16 inch Zilver Also: Alfa Giulia, BMW 325 Ci cabrio, New Mini 2014
@@lgra schreef:Sprookjes veteld door de boordcomputer.mijndochters schreef:1 op 21.5 met dit koude weer op de winterbanden. na de 15k beurt lukt het niet om boven de 1 op 22.5 te komen.....ook niet toen het weer nog beter was
Ga maar eens rekenen met dagteller en absolute liters. De snelheidsmeter overdrift al ruim 9 % en daar haalt de boordcompeter zijn data uit. Nooit opgevallen dat je met 120 op de klok net boven de 110 km echt zit? 180 op de klok is slechts 169 km h volgens de gps. Zuinig he dieVolkswagens.....
Afwijking nu met winterbanden 14 inch i.p.v. 16 inch is 120 km op teller en navigatie geeft 111 km aan via gps. Dus 9 km. Dus kan je op de teller 140 rijden en rijdt je echte 130.
Voor het verbruik doe ik altijd getankte liters door het aantal afgelegde km delen. BC geeft te mooie voorspelling weer.
- mijndochters
- Vagling liefhebber
Dat zijn de liters getankt tov gereden kilometers........ de boordcomputer is leuk ter indicatie...weet je een beetje hoe je er voor staat..U kunt op mijn Feully link klikken, alleen getankte liters en kilometers@@lgra schreef:Sprookjes verteld door de boordcomputer.mijndochters schreef:1 op 21.5 met dit koude weer op de winterbanden. na de 15k beurt lukt het niet om boven de 1 op 22.5 te komen.....ook niet toen het weer nog beter was