Cruisecontrol in de buurt van de kust in laten bouwen?

Bespreek hier alle algemene zaken omtrent de Volkswagen up!
MyMii
Forum newbie
Berichten: 17
Lid geworden op: za 08 nov 2014, 16:37

Cruisecontrol in de buurt van de kust in laten bouwen?

Bericht door MyMii » zo 09 nov 2014, 16:09

Hallo,
Ik zou graag cruisecontrol in mijn Mii laten zetten. Dat kan bij Vagtechniek (volgens de dealer onmogelijk). Vagtechniek zit wel ver weg, weet iemand dichterbij een mogelijkheid?

Gebruikersavatar
Autheo
Donateur member
Berichten: 2837
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)

Re: Cruisecontrol in de buurt van de kust in laten bouwen?

Bericht door Autheo » zo 09 nov 2014, 17:49

De kust bij Saint Tropez vind ik wat ver weg. ;) Maar vanaf de nederlandse kust is Nuenen toch prima te doen, zeker in zo'n comfortabele Mii. Maak je er toch een leuk uitstapje van?

arnout84
Forum eindbaas
Berichten: 1342
Lid geworden op: vr 08 aug 2014, 20:02

Re: Cruisecontrol in de buurt van de kust in laten bouwen?

Bericht door arnout84 » zo 09 nov 2014, 18:17

MyMii schreef:Hallo,
Ik zou graag cruisecontrol in mijn Mii laten zetten. Dat kan bij Vagtechniek (volgens de dealer onmogelijk). Vagtechniek zit wel ver weg, weet iemand dichterbij een mogelijkheid?
Lijkt me niet gepast om concurrenten van Vagtechniek hier aan te gaan prijzen.

Petrolhead Tom
Moderator

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Cruisecontrol in de buurt van de kust in laten bouwen?

Bericht door Tom Westendorp » zo 09 nov 2014, 20:15

Ik snap dat dit soort vragen leeft bij nieuwe bezoekers, daarom even een klein stukje randinformatie. Er mag hier op zich over alles gesproken worden maar het actief promoten van andere bedrijven die geen sponsor zijn en die hetzelfde werk verrichten als onze sponsoren wordt niet op prijs gesteld.

Daarbij snap ik het probleem niet? Woon je in Den Helder? Dan is Nuenen misschien wat ver anders is het toch amper een afstand te noemen? :lol:
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Touchwood
Vagling liefhebber
Berichten: 701
Lid geworden op: zo 16 dec 2012, 13:31

Re: Cruisecontrol in de buurt van de kust in laten bouwen?

Bericht door Touchwood » zo 09 nov 2014, 20:22

Hmm, gaat dit niet wat ver? Je hebt kans, dat deze opstelling uiteindelijk tegen je forum gaat werken.
Volkswagen Move Up 2013
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Cruisecontrol in de buurt van de kust in laten bouwen?

Bericht door Tom Westendorp » zo 09 nov 2014, 20:31

Touchwood schreef:Hmm, gaat dit niet wat ver? Je hebt kans, dat deze opstelling uiteindelijk tegen je forum gaat werken.
Dit onderwerp is ongeveer zo oud als het eerste topic nadat we sponsoren hadden. Ik vind het gewoon niet netjes. Als je ziet wat Vagtechniek voor het forum doet dan vind ik dat daar best wat waardering van uit mag gaan. Daarbij: waar hebben we het over? Vanaf de kust naar Nuenen? 2 uurtjes rijden?

De dealer zegt dat het niet kan, Vagtechniek heeft bewezen dat het kan en bied de mogelijkheid om het voor een mega scherpe prijs te doen en bewezen kwaliteit te leveren. Waarom ga je dan niet een klein stukje rijden? Als de dealer om de hoek het voor het dubbele van Vagtechniek het zou kunnen doen zou menigeen daar de voorkeur aan geven terwijl je met 1 op 20 een klein stukje door Nederland rijdend je een flinke duit kan besparen.

Nederland is zo ongelooflijk klein. Ook al moet je van het noordelijkste puntje van Groningen naar het zuidelijkste puntje van Zeeland dan ben je nog steeds maar een half dagje onderweg. Waar hebben we het over?
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Cruisecontrol in de buurt van de kust in laten bouwen?

Bericht door Tom Westendorp » zo 09 nov 2014, 21:50

Voor de volledigheid: we hebben hier eigenlijk geen censuur. Alles mag. Het enige dat niet mag is actief promoten van concurrenten van sponsoren. Lijkt me toch geen heel groot probleem?
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Loudmouse
Vagling liefhebber
Berichten: 147
Lid geworden op: wo 01 okt 2014, 18:11
Locatie: Thuis
Contacteer:

Re: Cruisecontrol in de buurt van de kust in laten bouwen?

Bericht door Loudmouse » ma 10 nov 2014, 06:36

Petrolhead Tom schreef:Voor de volledigheid: we hebben hier eigenlijk geen censuur. Alles mag. Het enige dat niet mag is actief promoten van concurrenten van sponsoren. Lijkt me toch geen heel groot probleem?
Als je er niet te ver in doorslaat ;)

Ontopic, Bij VAGTechniek weten we dat ze het kunnen dus waarom bij een ander proberen die het misschien toch niet kan en de instellingen verkl00t.
Op terugweg heb je meteen mooi testritje.
http://www.caraudioforbeginners.nl
Afbeelding
Bringing Car Audio to a Higher Level

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Cruisecontrol in de buurt van de kust in laten bouwen?

Bericht door Tom Westendorp » ma 10 nov 2014, 07:34

Loudmouse schreef:
Petrolhead Tom schreef:Voor de volledigheid: we hebben hier eigenlijk geen censuur. Alles mag. Het enige dat niet mag is actief promoten van concurrenten van sponsoren. Lijkt me toch geen heel groot probleem?
Als je er niet te ver in doorslaat ;)

Ontopic, Bij VAGTechniek weten we dat ze het kunnen dus waarom bij een ander proberen die het misschien toch niet kan en de instellingen verkl00t.
Op terugweg heb je meteen mooi testritje.
Doorslaan is absoluut niet de bedoeling. Alles gaat hier eigenlijk in overleg (zie voorstellen is wenselijk topic :lol: )

Ontopic: CC inbouwen kan elke audio boer wel, dan krijg je alleen zo'n universeel setje. Zou niet mijn voorkeur genieten als er een fabrieksoptie klaar kan liggen.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

RobertJ
Vagling liefhebber
Berichten: 646
Lid geworden op: do 28 nov 2013, 13:46

Re: Cruisecontrol in de buurt van de kust in laten bouwen?

Bericht door RobertJ » ma 10 nov 2014, 08:43

Ik denk dst we prima moeten toestaan dat dergelijke zaken via pm wordt gestuurd. Just my 2 cents.

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Cruisecontrol in de buurt van de kust in laten bouwen?

Bericht door Tom Westendorp » ma 10 nov 2014, 08:46

Alles via pm is privé. Dat is dus helemaal prima. Het gaat er meer om dat er niet openlijk concurrenten van sponsoren worden gepromoot.

Verder zijn er twee sponsoren op het forum lijkt me toch niet te moeilijk? Als er nou op elk gebied al een sponsor zou zijn zou het wellicht anders zijn.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
oppermii
Vagling liefhebber
Berichten: 601
Lid geworden op: zo 15 dec 2013, 21:25

Re: Cruisecontrol in de buurt van de kust in laten bouwen?

Bericht door oppermii » ma 10 nov 2014, 08:53

Met die paar actieve bezoekers is het voor sponsoren toch helemaal niet interessant? Meer gebruikers wil je hebben lijkt mij. En die krijg je niet door de topics te killen waarin mensen adressen uit wisselen.
Het belang van de gebruikers zou voorop moeten staan, niet dat van de sponsors.

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Cruisecontrol in de buurt van de kust in laten bouwen?

Bericht door Tom Westendorp » ma 10 nov 2014, 08:55

oppermii schreef:Met die paar actieve bezoekers is het voor sponsoren toch helemaal niet interessant? Meer gebruikers wil je hebben lijkt mij. En die krijg je niet door de topics te killen waarin mensen adressen uit wisselen.
Het belang van de gebruikers zou voorop moeten staan, niet dat van de sponsors.
Het belang van de gebruiker staat altijd voorop er is alleen één heel klein regeltje dat nu al meerdere keren is uitgelegd. Lijkt me toch niet zo heel gek? Daarbij waar hebben we het over? Willekeurig punt in Nederland naar Nuenen is nooit meer dan 3 uur rijden. Nederland is zo klein! Stap in de auto, neem je vrouw mee maak er een dagje Eindhoven van en haal aan het eind van de dag je auto weer op. Iedereen blij!
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Cruisecontrol in de buurt van de kust in laten bouwen?

Bericht door Tom Westendorp » ma 10 nov 2014, 08:56

Laat ik trouwens voorop stellen dat ik de input van leden omtrent deze discussie erg waardeer! Dank daarvoor!
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
oppermii
Vagling liefhebber
Berichten: 601
Lid geworden op: zo 15 dec 2013, 21:25

Re: Cruisecontrol in de buurt van de kust in laten bouwen?

Bericht door oppermii » ma 10 nov 2014, 18:35

Tja 3 uur rijden vind ik n pokke eind. Ook zonde van de tijd, benzine en de vervuiling. Zo zie je maar dat iedereen andere zaken belangrijk vind.

Gebruikersavatar
Darryl
Forum newbie
Berichten: 78
Lid geworden op: zo 19 mei 2013, 13:25

Re: Cruisecontrol in de buurt van de kust in laten bouwen?

Bericht door Darryl » ma 10 nov 2014, 19:11

oppermii schreef:Tja 3 uur rijden vind ik n pokke eind. Ook zonde van de tijd, benzine en de vervuiling. Zo zie je maar dat iedereen andere zaken belangrijk vind.
3 uur is ook een pokke eind rijden. Ik snap niet waarom steeds vagtechniek voorop wordt getrokken alleen omdat zij sponsor zijn. De bedoeling van een forum is juist om informatie te wisselen en dus dat ook van bedrijven.
Als iemand vindt Nuenen niet in de buurt dan mag er best gerefereerd worden naar andere bedrijven.
Sinds ik op dit forum zit heb ik nog steeds geen persoon/bedrijf gevonden die de vagcom instellingen kon veranderen sinds er iets fout is gegaan bij vagtechniek. Ik wil er best heen rijden maar om 3 uur in de auto te zitten alleen voor dat vind ik belachelijk voor een aanpassing van 1 minuut.
Petrolhead Tom schreef:Ik snap dat dit soort vragen leeft bij nieuwe bezoekers, daarom even een klein stukje randinformatie. Er mag hier op zich over alles gesproken worden maar het actief promoten van andere bedrijven die geen sponsor zijn en die hetzelfde werk verrichten als onze sponsoren wordt niet op prijs gesteld.
Daarbij snap ik het probleem niet? Woon je in Den Helder? Dan is Nuenen misschien wat ver anders is het toch amper een afstand te noemen? :lol:
Hoezo actief gepromoot? Er is geen sponsor die zich aanbied, er wordt toch naar gevraagd? En is de essentie van een forum niet om juist erachter te komen wat allemaal mogelijk met de up en niet gelimiteerd te zijn aan vagtechniek.
En sinds wanneer kan kan jij (Tom) beslissen voor een ander of de afstand een probleem is. Sommige mensen werken 40u in de week, die hebben geen 3 uur om na werktijd EVEN naar Nuenen te rijden en alsof ze in het weekend wel naar de dealer willen...

Ik snap dat als er een aanbieding wordt gedaan door vagtechniek het niet gepast is om vervolgens te zeggen dat het ergens anders goedkoper is maar het komt te vaak voor dat het lijkt alsof vagtechniek 'beledigd' is omdat andere mensen er niet heen willen vanwege de afstand. Dit is namelijk niet de eerste keer dat ik zo een opmerking zie dat je er dan maar een dagje uit van moet maken.

Oppermii zit hier op het forum om geholpen te worden met vragen net als ik en vele anderen, dat is het DOEL van het forum. Maar op deze manier ondermijn je het doel van een forum en help je deze mensen niet meer.
Ik had ook voor mijn kleine beurt naar Nuenen kunnen rijden maar ik had daar GEEN ZIN IN. Ik ga daar GEEN dagje weg van maken, net als oppermii.
Laat mensen eens een adres uitwisselen, OPENLIJK zodat andere er ook wat aan hebben.

Verder niks tegen Vagtechniek :lol:

arnout84
Forum eindbaas
Berichten: 1342
Lid geworden op: vr 08 aug 2014, 20:02

Re: Cruisecontrol in de buurt van de kust in laten bouwen?

Bericht door arnout84 » ma 10 nov 2014, 19:38

Darryl schreef:
oppermii schreef:Tja 3 uur rijden vind ik n pokke eind. Ook zonde van de tijd, benzine en de vervuiling. Zo zie je maar dat iedereen andere zaken belangrijk vind.
3 uur is ook een pokke eind rijden. Ik snap niet waarom steeds vagtechniek voorop wordt getrokken alleen omdat zij sponsor zijn. De bedoeling van een forum is juist om informatie te wisselen en dus dat ook van bedrijven.
Als iemand vindt Nuenen niet in de buurt dan mag er best gerefereerd worden naar andere bedrijven.
Sinds ik op dit forum zit heb ik nog steeds geen persoon/bedrijf gevonden die de vagcom instellingen kon veranderen sinds er iets fout is gegaan bij vagtechniek. Ik wil er best heen rijden maar om 3 uur in de auto te zitten alleen voor dat vind ik belachelijk voor een aanpassing van 1 minuut.
Petrolhead Tom schreef:Ik snap dat dit soort vragen leeft bij nieuwe bezoekers, daarom even een klein stukje randinformatie. Er mag hier op zich over alles gesproken worden maar het actief promoten van andere bedrijven die geen sponsor zijn en die hetzelfde werk verrichten als onze sponsoren wordt niet op prijs gesteld.
Daarbij snap ik het probleem niet? Woon je in Den Helder? Dan is Nuenen misschien wat ver anders is het toch amper een afstand te noemen? :lol:
Hoezo actief gepromoot? Er is geen sponsor die zich aanbied, er wordt toch naar gevraagd? En is de essentie van een forum niet om juist erachter te komen wat allemaal mogelijk met de up en niet gelimiteerd te zijn aan vagtechniek.
En sinds wanneer kan kan jij (Tom) beslissen voor een ander of de afstand een probleem is. Sommige mensen werken 40u in de week, die hebben geen 3 uur om na werktijd EVEN naar Nuenen te rijden en alsof ze in het weekend wel naar de dealer willen...

Ik snap dat als er een aanbieding wordt gedaan door vagtechniek het niet gepast is om vervolgens te zeggen dat het ergens anders goedkoper is maar het komt te vaak voor dat het lijkt alsof vagtechniek 'beledigd' is omdat andere mensen er niet heen willen vanwege de afstand. Dit is namelijk niet de eerste keer dat ik zo een opmerking zie dat je er dan maar een dagje uit van moet maken.

Oppermii zit hier op het forum om geholpen te worden met vragen net als ik en vele anderen, dat is het DOEL van het forum. Maar op deze manier ondermijn je het doel van een forum en help je deze mensen niet meer.
Ik had ook voor mijn kleine beurt naar Nuenen kunnen rijden maar ik had daar GEEN ZIN IN. Ik ga daar GEEN dagje weg van maken, net als oppermii.
Laat mensen eens een adres uitwisselen, OPENLIJK zodat andere er ook wat aan hebben.

Verder niks tegen Vagtechniek :lol:
Mooi stukje! Ik had nog niet eens gezien dat de beheerder mijn stukje heeft "gecensureerd" (bedankt voor het promoten van een vrije informatie voorziening)

Ik ben prima geholpen bij VAG techniek en om maar meteen reclame te maken voor deze mannen :

Ze zijn de goedkoopste met inbouwen van een cruise control

Nuenen is gelukkig voor mij in de buurt van het werk anders had ik er ook een nachtje over moeten slapen. Echter betwijfel ik dat "dagje uit". Op het industrieterrein waar ze zitten valt weinig te beleven....

MyMii
Forum newbie
Berichten: 17
Lid geworden op: za 08 nov 2014, 16:37

Re: Cruisecontrol in de buurt van de kust in laten bouwen?

Bericht door MyMii » ma 10 nov 2014, 21:12

Tjonge, wat een vraag niet los kan maken.

VOor een dagje uit ga ik liever ergens anders heen, idd met de mii.

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Cruisecontrol in de buurt van de kust in laten bouwen?

Bericht door Tom Westendorp » di 11 nov 2014, 08:36

Wellicht ben ik ietwat doorgeslagen in mijn bescherming van de sponsoren. Goede punten aangedragen in dit topic! Dank daarvoor! Excuses voor de censuur.

Klein stukje achtergrond informatie: ik ben echt van mening dat we in Nederland met zijn allen veel te snel een afstand groot vinden. Maar dat is wellicht iets voor een ander topic?
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
oppermii
Vagling liefhebber
Berichten: 601
Lid geworden op: zo 15 dec 2013, 21:25

Re: Cruisecontrol in de buurt van de kust in laten bouwen?

Bericht door oppermii » di 11 nov 2014, 12:41

Ik kreeg pas n adres in Zoetermeer wat dacht ik ook betaalbaar was.

Plaats reactie