(Foto's volgen over 9 dagen, zit dan in Oostenrijk
![Very Happy :D](./images/smilies/icon/biggrin.gif)
Als je heel stevig doortrapt, zal het moeilijk worden, en zeker als je veel korte stukken rijdt waarbij de motor nauwelijks op bedrijfstemperatuur komt. Maar je zou voor jezelf wel eens kunnen nagaan hoeveel tijd je nu eigenlijk wint met dat doortrappen. Soms is dat aan het einde van een rit te verwaarlozen. En dan kan het best aardig wat schelen als je iets rustiger met je gaspedaal omgaat.Henkjan schreef:1:17,9 allemaal binnenwegen van 80 a 50 km/u. En ik trap doorgaans flink door. 1:20 of hoger ga ik never nooit halen denk ik.
Mee eens. Dat doortrappen scheelt een hele hoop.Autheo schreef:Als je heel stevig doortrapt, zal het moeilijk worden, en zeker als je veel korte stukken rijdt waarbij de motor nauwelijks op bedrijfstemperatuur komt. Maar je zou voor jezelf wel eens kunnen nagaan hoeveel tijd je nu eigenlijk wint met dat doortrappen. Soms is dat aan het einde van een rit te verwaarlozen. En dan kan het best aardig wat schelen als je iets rustiger met je gaspedaal omgaat.Henkjan schreef:1:17,9 allemaal binnenwegen van 80 a 50 km/u. En ik trap doorgaans flink door. 1:20 of hoger ga ik never nooit halen denk ik.
Is je up! toevallig een 75PK ?Henkjan schreef:1:17,9 allemaal binnenwegen van 80 a 50 km/u. En ik trap doorgaans flink door. 1:20 of hoger ga ik never nooit halen denk ik.
Aan de pomp?mijndochters schreef:over de eerste 15000 een gemiddelde van 1 op 22,4. kijken of ik dat vol kan houden
echte kilometers iddoppermii schreef:Aan de pomp?mijndochters schreef:over de eerste 15000 een gemiddelde van 1 op 22,4. kijken of ik dat vol kan houden
Om jaloers op te worden, zeg! Hoe doe je dat? Zijn het echte km's, of is het op basis van de boordcomputer? Of welke ideale rij-omstandigheden heb je? Ben wel benieuwd.ouolof schreef:Tjee, ik rij 1:24 gemiddeld, al meer dan een jaar...
Een verbruik van 1 op 24 zou ik helemaal nooit verwachten, lijkt me alleen in hoge uitzonderingssituaties haalbaar.Xanderv schreef:Met het inrijden is de up nog minder zuinig. Ik zou dus je eerste tank ook niet een verbruik van 1 op 24 verwachten