Dat is echt terror zuinig!mijndochters schreef:net getankt
788.8 km op 33.3 liter is......1 op 23.7
Dit is inclusief A7 en Afsluitdijk op en neer met 130 vanmiddag
benzine verbruik in de praktijk
- Tom Westendorp
- Unicorn
- Contacteer:
Re: benzine verbruik in de praktijk
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ
Petrolhead Tom schreef:Dat is echt terror zuinig!mijndochters schreef:net getankt
788.8 km op 33.3 liter is......1 op 23.7
Dit is inclusief A7 en Afsluitdijk op en neer met 130 vanmiddag
Mooie prestatie
Seat Ibiza ST 1.2 DSG Sport.
- Niels9
- Forum newbie
- Contacteer:
De verbruik cijfers zien er goed uit! Heb een tijdje terug een weekje met een Aygo gestuurd (voor zover dat kan) en daar haal ik nog niet eens de 1 op 18 mee (80km en 100km wegen)... Met de leen-UP! van Vagtechniek haalde ik met gemak 1 op 22+. Als ik de totale maandelijkse kosten vergelijk met mijn Leon schrik ik mij elke keer weer rot (30.000km per jaar), een UP! scheelt mij ongeveer €75,- per maand
Zoals in je voorstelronde ben ik ook van een Leon naar de citigo gegaan en mij scheelt het elke maand 100 euro zat vrij hoog in de verzekering.
Skoda Citigo - Tornado red | Retrofit xenon | Monte Carlo grill - splitter - diffuser | Custom emblemen | zwart dak | Spoiler | Helix sub en speakerupgrade |
-
- Forum newbie
Een paar weken geleden op en neer naar TT circuit Assen geweest (ong. 500km). s'morgens vol getankt en bij terugkomst weer vol getankt bij dezelfde pomp. Boordcomputer gaf aan 3.8 ltr/100 km.
Na tanken in werkelijkheid 1:24.9km gereden (4.0 ltr/100km). (Up 60 pk handgeschakeld). Mooie waarde toch, wel op CC gereden, net boven 100 km/uur.
Na tanken in werkelijkheid 1:24.9km gereden (4.0 ltr/100km). (Up 60 pk handgeschakeld). Mooie waarde toch, wel op CC gereden, net boven 100 km/uur.
- mijndochters
- Vagling liefhebber
Netjes!
Woon- werk staat de bc standaard tussen 3.6 en 3.9, alleen kortere stukjes, stadsverkeer en drukte gooien bij mij roet in het eten..
Woon- werk staat de bc standaard tussen 3.6 en 3.9, alleen kortere stukjes, stadsverkeer en drukte gooien bij mij roet in het eten..
- Tom Westendorp
- Unicorn
- Contacteer:
Dat klinkt hoopvol voor naar de Noordkaap.Niels9 schreef:De verbruik cijfers zien er goed uit! Heb een tijdje terug een weekje met een Aygo gestuurd (voor zover dat kan) en daar haal ik nog niet eens de 1 op 18 mee (80km en 100km wegen)... Met de leen-UP! van Vagtechniek haalde ik met gemak 1 op 22+. Als ik de totale maandelijkse kosten vergelijk met mijn Leon schrik ik mij elke keer weer rot (30.000km per jaar), een UP! scheelt mij ongeveer €75,- per maand
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ
- TwitNour
- Donateur member
- Contacteer:
Vooral de drukte is killing voor verbruik. Even paar keer stilstaan in de file, zelfs met gebruik van start/stop, en je km/l daalt met 2 of 3 km. Kortere stukjes met mooi weer ( dus al wat warmere motor) hoeft niet altijd nadelig te zijn. Heb net stukje van 7 km gereden van m'n vriendin naar huis en ik kwam thuis met 22,4 liter per km op de bc. Geen stoplichten, enkel rotondes. Dat wel.mijndochters schreef:Netjes!
Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
Zojuist getankt, volle tank.
Gereden 581 km
Getankt 30.28 liter
Verbruik 1:19.2
Gereden 581 km
Getankt 30.28 liter
Verbruik 1:19.2
High UP! Dark Blue Metalic - Reserve wiel - Polo 6R antenne - Dynamic pakket (Triangle) - Executive pakket
M&M Nav - C C - RVS uitlaatsierstuk - Armsteun - LED Drl - VAG inst.
Seat Ibiza 1.2 Tsi FR Dynamic Emocion Red
Nu Hyundai iX20 Go! Midnight Blue
M&M Nav - C C - RVS uitlaatsierstuk - Armsteun - LED Drl - VAG inst.
Seat Ibiza 1.2 Tsi FR Dynamic Emocion Red
Nu Hyundai iX20 Go! Midnight Blue
- Tom Westendorp
- Unicorn
- Contacteer:
Lijkt me lang niet gek!
Dat normaal rijden uit zich in .... tank 1; 17.7oppermii schreef:Yessssss. Eindelijk eens de 1-op-20 gehaald. En meteen goed 1:21,09.
Moet wel zeggen dat ik daarna zoiets had van "eindelijk weer ff normaal rijden".
Dat 140 rijden op de snelweg is weer lastig af te leren.
Net een tank zelfs 1:16.6, met fiets op de achterklep weliswaar.
- mijndochters
- Vagling liefhebber
1 op 23.3 de vorige tank
Eerste keer getankt: 664 km op 32.01 liter ofwel 4.8 liter/100 km (1 op 20.8)
Valt me niet tegen alleen snelweg gereden met een klein stukje verplicht 80. PID gaf 4,6 liter/100 km aan als gemiddeld verbruik.
Kan volgens mij nog wel zuiniger, redelijk veel met airco gereden en m'n vrouw heeft een groot stuk in de auto gereden
Gereden in een 60 pk Move Up! zonder BM trouwens...
Valt me niet tegen alleen snelweg gereden met een klein stukje verplicht 80. PID gaf 4,6 liter/100 km aan als gemiddeld verbruik.
Kan volgens mij nog wel zuiniger, redelijk veel met airco gereden en m'n vrouw heeft een groot stuk in de auto gereden
Gereden in een 60 pk Move Up! zonder BM trouwens...
Op de 50 en 80 kilometerwegen (de N-wegen) haal ik 4,3 L per 100 km. Rijd ik stukken op de snelweg, in heel druk stadsverkeer of gewoon stevig door zit ik aan de 5,3 L per 100 km.
75pk bluemotion: tot nu toe halen we met gemak 1 op 20 met de auto met combinatie van stadsverkeer, 80km weg en 120 op snelweg. Met name het optrekken beïnvloed het verbruik.
- mijndochters
- Vagling liefhebber
697.7 km gedeeld door 30.3 liter... 1 op 23.03
- Niels9
- Forum newbie
- Contacteer:
Dat zijn de cijfers, netjes hoor
Jammer dat de laatste 10km zo'n beetje alle verkeerslichten op rood stonden, zodat de gemiddelde snelheid flink daalde van 79 naar 64km/uur. Ik kon het verbruik wel tussen de 29,4 en 29,6 houden die laatste kilometers. Ik denk dat met echt goed vooruitkijken in de stad 1:25 haalbaar moet zijn.
- TwitNour
- Donateur member
- Contacteer:
Kom je het een keer voordoen want ik krijg dat nooit gehaald hahaNoTVR schreef:Jammer dat de laatste 10km zo'n beetje alle verkeerslichten op rood stonden, zodat de gemiddelde snelheid flink daalde van 79 naar 64km/uur. Ik kon het verbruik wel tussen de 29,4 en 29,6 houden die laatste kilometers. Ik denk dat met echt goed vooruitkijken in de stad 1:25 haalbaar moet zijn.
Rond ie alles af? 30 is wel erg rond, tevens erg mooi!