Hallo,
Wij zijn onlangs op vakantie geweest naar Bad Kleinkirchheim
in Oostenrijk ( Kärnten )
Wij, gezin van vader, moeder, en 3 kinderen in de leeftijd van 10 - 15 jaar
zijn met 2 auto's geweest.
Mijn vrouw met 2 kinderen in een Ford Kuga Td, en ik met onze oudste zoon
in de Seat Mii 60 pk Chill out versie.
Moet zeggen dat de Seat zich keurig gedragen heeft, je merkt uiteraard vooral zodra je
in Duitsland rijdt, vooral richting zuiden waar het meer klimt dat het een licht motortje is,
Als je daar je rijgedrag op aanpast en je er bij neerlegt dat er een 3 pitter met 60 pk onder
de motorkap ligt is het prima te doen. Zodra het wat meer begon te klimmen gewoon rustig
achter het vrachtverkeer aan naar boven, en naar beneden gaat ie weer als de brandweer.
Je verbaasd je dan erover dat je door snelle auto's met een vlot tempo wordt ingehaald
maar enkele kilometers verder rijd je vaak weer achter de snelle jongens.
Heb op de Duitse autobahn gemiddeld 100-110 km/h gereden en dat is dan een
hele relaxede snelheid en dan gemiddeld 1op 20 gereden en dat met de airco aan !
De afstand vanaf onze woonplaats tot het vakantieadres was +/- 1040 kilometer, hier hebben
we ongeveer 11 uur overgedaan. Overigens heb ik E10 getankt en daar loopt ie fantastisch
op, helaas was dat in Oostenrijk niet verkrijgbaar.
Op de terugweg was de buiten temperatuur ver boven de 30 graden dus airco volop aan
zodat er in de auto een heerlijke temperatuur heerste. Ik kan me dus niet aansluiten bij sommige
reactie op dit forum dat de airco niet koud genoeg wordt. Had dan de ventilator op stand 3
staan wat af en toe zelf iets te koud was. Brandstofverbruik was toen nog 1 op 19.
De Seat Mii heeft zich keurig door deze vakantietrip heengeslagen, dus voor herhaling vatbaar .
Voor iedereen die nog op vakantie gaat een prettige vakantie gewenst, ga rustig met je Mii, Up of Citigo !!
Vakantie naar Oostenrijk met Seat Mii
-
- Forum newbie
- Vinniepilon
- Donateur member
Re: Vakantie naar Oostenrijk met Seat Mii
Leuk om te lezen, wij gaan over twee weken. Niet met de up! Maar met Audi, ik hoop dan rond de 1:10 uit te komen maar denk eerder aan 1:7 maar daar is het vakantie voor.
VW Passat 2.0TDI
BMW R1100GS
BMW R1100GS
- aut5MIIsport60
- Vagling liefhebber
Re: Vakantie naar Oostenrijk met Seat Mii
Leuk, zo'n verslag.
Zelf zijn we met de 60pk Mii ook (in april) door Oostenrijk langs de Donau gereden en vervolgens verder in Hongarije en ZW-Roemenië.
Kwamen ook onderweg heel wat bergjes tegen, even de airco uit en naar z'n 4 en hij redde het zonder echt te hoeven zwoegen.
Eind augustus weer door Oostenrijk naar Istrië en terug via Gardameer.
Zit te denken over een Dashcam.
Verslag en foto's later.
Plaats eens mooie foto's van Mii in actie (heb ik al eerder gedaan via imageshack of tinypic).
gr.
Zelf zijn we met de 60pk Mii ook (in april) door Oostenrijk langs de Donau gereden en vervolgens verder in Hongarije en ZW-Roemenië.
Kwamen ook onderweg heel wat bergjes tegen, even de airco uit en naar z'n 4 en hij redde het zonder echt te hoeven zwoegen.
Eind augustus weer door Oostenrijk naar Istrië en terug via Gardameer.
Zit te denken over een Dashcam.
Verslag en foto's later.
Plaats eens mooie foto's van Mii in actie (heb ik al eerder gedaan via imageshack of tinypic).
gr.
MII style Sport 60pk semi-aut5