Ik weet niet ofdat ik deze vraag in het juiste topic stel..
Maar weten jullie of mn velgen met winterbanden afkomstig van mijn 107 zouden kunnen passen onder mn Up!
Ik ben erg benieuwd...
Winterbanden/velgen
- BarMove(d)Up
- Vagling liefhebber
Re: Winterbanden/velgen
Ik heb net even met een velgenconfigurator gekeken en kom uit op
Steek 4/100 voor de 107.
De steek voor de Up! is ook 4/100.
Dus zou moeten passen.
Steek 4/100 voor de 107.
De steek voor de Up! is ook 4/100.
Dus zou moeten passen.
Move Up 60pK, White Candy, Drive Pakket, Winterpakket, Climatic, Radio 'RCD 215', 4 deuren, Rubber Matten, Luxe kentekenplaten, korte antenne, uitlaat sierstuk, Up! instaplijsten, Dotz Freerider Peak 16", Getinte ramen, Osram Nightbreaker Plus.
- henri
- Forum eindbaas
- Contacteer:
Het naafgat van een Peugeot 107 is 54,1 mm groot; dat van een Up 57,1 mm. Om de velgen passend te krijgen op een Up zou je dus het naafgat uit moeten laten draaien. Dit kan alleen als de banden gedemonteerd zijn. Prijs van demonteren, uitdraaien, opnieuw monteren en balanceren moet je dan ook meenemen in de prijs. Bij Wheelcare betaal je voor het uitdraaien 10 euro per velg.
Ook in de afrolomtrek van de standaard banden zit een groot verschil. Een 107 staat standaard op 155/65R14; een Up op 175/65R14. Het verschil in omtrek is 4,67% . Een groter verschil dan 2% geldt algemeen als onacceptabel. http://www.autodemontagerutte.nl/banden/afrolomtrek
Persoonlijk zou ik de 107 winterwielenset rond september op Marktplaats zetten en een andere set voor je Up aanschaffen.
Ook in de afrolomtrek van de standaard banden zit een groot verschil. Een 107 staat standaard op 155/65R14; een Up op 175/65R14. Het verschil in omtrek is 4,67% . Een groter verschil dan 2% geldt algemeen als onacceptabel. http://www.autodemontagerutte.nl/banden/afrolomtrek
Persoonlijk zou ik de 107 winterwielenset rond september op Marktplaats zetten en een andere set voor je Up aanschaffen.
Gaan niet passen naafgat klopt niet.
Beter is set verkopen en ander set halen.heb ik ook gedaan.
Het was jammer maar wel beter.uppie staat op bredere banden dan de aygo of 107.
Wat de weglegging zeker ten goede komt
Beter is set verkopen en ander set halen.heb ik ook gedaan.
Het was jammer maar wel beter.uppie staat op bredere banden dan de aygo of 107.
Wat de weglegging zeker ten goede komt
ok,
Dank voor alle reactie's!! (ivm vakantie een wat verlate reactie van mijn kant)
was er al bang voor.. Dat van de steekmaat had ik ook ontdekt inderdaad.. maar zoals ik het nu van jullie begrijp is het beter om het niet te doen..
jammer.. maar inderdaad mn setje maar gewoon op MP zetten.
Iemand nog een tip voor de nieuw aan te schaffen banden incl. stalen velgen dan??
Dank voor alle reactie's!! (ivm vakantie een wat verlate reactie van mijn kant)
was er al bang voor.. Dat van de steekmaat had ik ook ontdekt inderdaad.. maar zoals ik het nu van jullie begrijp is het beter om het niet te doen..
jammer.. maar inderdaad mn setje maar gewoon op MP zetten.
Iemand nog een tip voor de nieuw aan te schaffen banden incl. stalen velgen dan??