![Very Happy :D](./images/smilies/icon/biggrin.gif)
Heb geen idee of dit daadwerkelijk helpt maar geeft wel een goed gevoel
![Wink ;)](./images/smilies/icon/wink.gif)
Maak wel veel km voor mijn werk en tank gemiddeld elke week,
Groeten van een tevreden UP! rijder.
Dus een werkelijk verbruik van 4.0l/100 km. Klopt de afwijking van ongeveer 0,5 l tussen boordcomputer en werkelijk verbruik nog altijd.JanKoi schreef:Vandaag weer eens getankt, net als vorige keer exact 886 km op de tank, teller gaf vlak voor binnenrijden tankstation "0" km aan. BoordComputer geeft 3,6 l/100 km aan over de gehele tankbeurt. Probeer wel de 100 km op de teller als maximale snelheid aan te houden. Heb exact 35 liter getankt, tank dit jaar alleen nog maar BP Ultimate 98.
Heb geen idee of dit daadwerkelijk helpt maar geeft wel een goed gevoel![]()
Een onderschrift heb ik niet nodig, jij hebt de 60pk!JanKoi schreef:Vandaag weer eens getankt, net als vorige keer exact 886 km op de tank, teller gaf vlak voor binnenrijden tankstation "0" km aan. BoordComputer geeft 3,6 l/100 km aan over de gehele tankbeurt. Probeer wel de 100 km op de teller als maximale snelheid aan te houden. Heb exact 35 liter getankt, tank dit jaar alleen nog maar BP Ultimate 98.
Heb geen idee of dit daadwerkelijk helpt maar geeft wel een goed gevoel![]()
Wellicht brengt de luxe brandstof je enkele km verder, veel zal het niet schelen. Wel een strakke afstand op 1 tank! Wat voor ritten heb je gemaakt? 10x 88km, praktisch alleen maar snelweg (100km/u)?JanKoi schreef:Vandaag weer eens getankt, net als vorige keer exact 886 km op de tank, teller gaf vlak voor binnenrijden tankstation "0" km aan. BoordComputer geeft 3,6 l/100 km aan over de gehele tankbeurt. Probeer wel de 100 km op de teller als maximale snelheid aan te houden. Heb exact 35 liter getankt, tank dit jaar alleen nog maar BP Ultimate 98.
Gelukkig wel! In de wintermaanden haalde ik bij een tankbeurt 1 op 16,5 en dat trekt het gemiddelde gauw naar beneden. Het temperatuurverschil zorgt dus merkbaar voor een flink verschil in verbruik: de laatste beurt was alweer 1 op 18 en ik hoop de eerstvolgende keer weer iets in de richting van 1 op 19 aan te kunnen tikken.Ome Rolph schreef:Gezien de hogere buitentemperatuur zal iedereen de komende tijd wel een gunstiger verbruik noteren. Merk het zelf ook al. 1:15,5 --> 1:17,5
Ik heb eerst met 14 inch stalen velgen gereden en rij nu met 16 inch lichtmetaal en merk eigenlijk geen verschil in verbruik.Victorio schreef:Sja, dan ben ik meer benieuwd naar het verschil tussen 14, 15 of 16" velgen.
VinceP schreef:Hoi ik rijd gemiddelt altijd 1 op 19 ik haal altijd boven de 600km op een tank. als ik dan tank gaat er altijd rond de 32 a 33 liter in.
mijn laatste tank beurt ging er 32 liter in en had ik 629km. gereden. ik rijd op de snelweg altijd 120 of 130km/h en binnendoor rijd ik altijd
netjes rond de maximum snelheid....50 of 80km/h maar ben wel iemand die doorrijd hoor. en een sprintje met een polo bleumotion of andere trage auto![]()
![]()
ga ik niet uit de weg......