Terugroepactie Volkswagen in Brazilië

Bespreek hier alle algemene zaken omtrent de Volkswagen up!
Gebruikersavatar
brinkiboy
Forum newbie
Berichten: 76
Lid geworden op: wo 26 dec 2012, 23:11
Locatie: Dronten

Terugroepactie Volkswagen in Brazilië

Bericht door brinkiboy » zo 13 jan 2013, 21:09

http://www.nu.nl/economie/3002765/rechter-brazilie-dwingt-volkswagen-terugroepactie.html

Problemen voor VW. Zouden ze een probleem met de up nog verder willen riskeren?
High up, 1.0 60pk BM, Black pearl, panoramadak, maps and more, executive pakket, drive pakket, bekleding beige-grijs-bruin

v up
Forum newbie
Berichten: 55
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 19:11

Re: Terugroepactie Volkswagen in Brazilië

Bericht door v up » zo 13 jan 2013, 21:43

Eh ja, zelfde verhaal met de distributiekettingen van tsi motoren, in duitsland een terugroepactie. En hier in nederland geen. Pon geeft als je geluk hebt coulance maar veel gevallen eindigen met een gepeperde rekening voor de eigenaar. Zie de artikelen in de autoweek. Toch jammer

v up
Forum newbie
Berichten: 55
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 19:11

Re: Terugroepactie Volkswagen in Brazilië

Bericht door v up » zo 13 jan 2013, 21:49

Ik kijk dan ook met gemengde gevoelens uit naar mijn aankomende week op te halen up!
Als mijne zulke problemen krijgt als veel up eigenaren hier op het forum, ga ik vanaf de eerste klacht alles schriftelijk vastleggen. Als de klachten niet adequaat en naar tevredenheid opgelost gaan worden zal de auto niet lang in mijn bezit zijn.
Maar ik hoop op een goedgebouwd exemplaar!

up!
Forum eindbaas
Berichten: 1556
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 19:58
Locatie: Uppingedam

Re: Terugroepactie Volkswagen in Brazilië

Bericht door up! » zo 13 jan 2013, 21:56

v up schreef:Ik kijk dan ook met gemengde gevoelens uit naar mijn aankomende week op te halen up!
Als mijne zulke problemen krijgt als veel up eigenaren hier op het forum, ga ik vanaf de eerste klacht alles schriftelijk vastleggen. Als de klachten niet adequaat en naar tevredenheid opgelost gaan worden zal de auto niet lang in mijn bezit zijn.
Maar ik hoop op een goedgebouwd exemplaar!
Geen zorgen. Ik heb met mijn beide up's eigenlijk geen enkel probleem gehad (sinds maart 2012, 23.000km)... :)
High up 75pk, 5-deurs, bluemotion, light silver, drive pakket, executive pakket, sportonderstel met "Classic" velgen

Gebruikersavatar
TV_UP!
Forum eindbaas
Berichten: 1247
Lid geworden op: ma 09 jul 2012, 20:12
Locatie: Fijnaart

Re: Terugroepactie Volkswagen in Brazilië

Bericht door TV_UP! » ma 14 jan 2013, 20:03

up! schreef:
v up schreef:Ik kijk dan ook met gemengde gevoelens uit naar mijn aankomende week op te halen up!
Als mijne zulke problemen krijgt als veel up eigenaren hier op het forum, ga ik vanaf de eerste klacht alles schriftelijk vastleggen. Als de klachten niet adequaat en naar tevredenheid opgelost gaan worden zal de auto niet lang in mijn bezit zijn.
Maar ik hoop op een goedgebouwd exemplaar!
Geen zorgen. Ik heb met mijn beide up's eigenlijk geen enkel probleem gehad (sinds maart 2012, 23.000km)... :)
ook ik sluit me hier bij aan er zijn ook UPs die geen problemen hebben. Ik hoop dat er dan ook meer mensen zijn die geen enkel probleem hebben met hun UP!
High_UP! 60pk BM 3d in darksilver
Opties: drive, dynamic en executivepakket. maps&more, reservewiel, winterbanden, zonder type aanduiding en DS dashboard.
Extra`s: W8, vagcom, instapstrips,

Besteld: 04-08-2012 Geleverd: 01-12-2012
18,3 KM/L

Gebruikersavatar
eas
Vagling liefhebber
Berichten: 941
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 18:43
Locatie: krommenie

Re: Terugroepactie Volkswagen in Brazilië

Bericht door eas » ma 14 jan 2013, 21:29

ik mag ook niet klagen , ik heb nog niks geks !
fiat panda twinair 65 pk lounge 2013

ZanderT
Forum newbie
Berichten: 13
Lid geworden op: vr 02 nov 2012, 20:13

Re: Terugroepactie Volkswagen in Brazilië

Bericht door ZanderT » do 17 jan 2013, 21:15

Wat een gezever.... Auto's met een 1 liter blok uit 2009/2010 in Brazilie. Het zal daar best een probleem zijn maar toen was de UP er nog niet, en ook het EA211 motorblok niet. Dit gaat dus over een 1 literblok wat NIET in je UP zit. In je UP is het blok van aluminium. Deze motoren familie wordt pas geleverd vanaf 2012.
Laat je niet zo snel bang maken.....en niet zo zoeken naar wat fout kan gaan maar gewoon lekker rijden en als er dan wat fout gaat kan je dit forum is naspitten. Maar al ach en wee roepen voordat je je UP gaat halen gaat een beetje te ver.
Mijn UP doet het geweldig, van alle hier genoemde problemen nog niets gemerkt en nog geen seconde spijt van de aankoop gehad.

Gebruikersavatar
Witte Reus
Vagling liefhebber
Berichten: 200
Lid geworden op: do 16 feb 2012, 13:10

Re: Terugroepactie Volkswagen in Brazilië

Bericht door Witte Reus » vr 18 jan 2013, 00:09

Ook hier een Up (mei 2012) die nog geen enkel probleem heeft vertoont.

Kan me wel een beetje voorstellen dat als je hier rondkijkt er enig twijfel ontstaat. Zeker als je je niet realiseert dat problemen ergernis opwekken en/of vragen oproepen en er daardoor, begrijpelijk, vele malen meer over wordt gesproken/geschreven dan over de probleemloze auto's terwijl die meestal (denk ook in t geval van de Up/Mii/Citigo) veruit in de meerderheid zijn.
High UP White Edition met Oxxio Razor 17” => KLIK

v up
Forum newbie
Berichten: 55
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 19:11

Re: Terugroepactie Volkswagen in Brazilië

Bericht door v up » vr 18 jan 2013, 10:10

Ik heb gisteren mijn up gehaald en ben er natuurlijk erg blij mee. Mijn reactie boven van twijfel komt omdat ik helaas ervaring heb met een vw crafter die nieuw geleverd na 1 1/5 jaar al 15x ! mij had laten staan. En als je van de auto afhankelijk bent is wekt dat meer dan ergernis op. Helaas ervaring was dat een leaseauto en heeft de leasemaatschappij ook geen actie ondernomen. Uiteindelijk na veel gezeur is de auto teruggenomen. Ik heb nu de up zelf gekocht en weet wel hoe ik het niet meer wil. :-)
Natuurlijk snap ik dat dat ook een pechauto was, maar de monteurs die hem moesten repareren wisten ook niet wat de oorzaak was en gingen allerlei randzaken vervangen. Waardoor het veel langer geduurd heeft (en vaker stilgestaan) dan nodig.
Uiteindelijk complete motorwissel gehad en vaker 2x versnellingsbak. Daarvoor alleen 8 x stilgestaan en 2 maand in de garage staan. Daarnaast allerlei andere problemen van airco kapot tot sensoren en spanrollen die stuk gingen met uitvallen stuurbekrachtiging tot gevolg. Zelf werk ik ook in een service afdeling, en ik weet dat aanmodderen met iets wat je niet kan repareren of op kan lossen niet werkt. Maar ik hoop dat mijn up storingsvrij blijft en zo niet krijgen ze natuurlijk gewoon de gelegenheid om dit op te lossen. Ik ben echt niet de moeilijkste.
Ik ben in ieder geval heel netjes geholpen door de dealer.

Plaats reactie