Introducing Skoda Uptigo

Laat hier je nieuwe trots zien.
TheIronShadow
Forum newbie
Berichten: 35
Lid geworden op: za 11 sep 2021, 17:55

Introducing Skoda Uptigo

Bericht door TheIronShadow » ma 29 mei 2023, 15:37

Als het goed is heb ik me al eens voorgesteld. Ben meer iemand die veel op het Nederlandse en Engelse forum rondkijkt en niet veel post.

Gisteren heb ik met Ben's Car Detailing mijn hele auto onder handen genomen. Het is een oom van me die nu sinds een jaar ongeveer is begonnen met een eigen bedrijf opzetten in de detailing wereld. Ik rijd nu ongeveer 2 maanden met deze auto als het al niet langer is en hij heeft nog niet zo mooi gestaan als nu. Glimt als een jekko, kleur is er beter uit gekomen, vlekken zijn uit de bekleding en alles is schoongemaakt inclusief het onderhouden van het lederen stuur, pook en handrem.

Zoals ik al zei heb de auto al 2 maanden rijdend maar heb hem al 3.5 jaar bijna nu in bezig. Hoezo vraag je je af. Nou hij had een beetje schade en door omstandigheden moest dit project uitgesteld worden. Zelf ben ik geen schade hersteller dus heb het laten doen. De bijnaam van de auto is Uptigo. Er zit een UP achteras, achterklep, achterbumper, achterlichten, achter zij ruitjes en bumperbalk in. In het interieur zitten er UP ventilatie ringen, en nog een paar kleine leuke aanpassingen zoals het interieur licht van een facelift E-Citigo waardoor de verlichting ook langzaam uit gaat.

Tijdens de reparaties heb ik natuurlijk wel geholpen. Onder andere heb ik de parkeersensoren bedraad en alles hiervan uitgezocht, Android radio ingebouwd, uitlezen en dingen programmeren. De auto is wel echt mooi geworden vind ik. Staan nog wel dingen op het lijstje om te doen.

To Do:
- Dakspoiler (liefst origineel maar aftermarket ziet er ook wel mooi uit)
- Diffurser van Maxton Design
- Uitlaat sierstuk
- achteruitrij camera bedraden
- filters vervangen (is gewoon regulier onderhoud)
- LED overal in doen. Knipperlichten achter zijn al voorzien van LED die canbus compatible zijn.

Beetje reclame voor Ben's Car Detailing:
Mocht je in de buurt van Rosendaal zitten en je zoekt een goede detailer zou ik met hem contact opzoeken. Hij heeft een ongelofelijke brede kennis van de ins en outs, producten die je wel en niet kan gebruiken op bepaalde onderdelen van de auto, goede lijn van producten, veel apparaten waaronder voor het reinigen van geurtjes, interieur, polijstmachines, enz. Onderstaand zijn website die nog in bouw is en Instagram.

https://benscardetailing.nl/
https://www.instagram.com/p/CkuwVINtc2o/

Ik ben niet de beste in het schrijven van hele verhalen dus hierbij een paar foto's bij de praatjes.
Bijlagen
Foto 2.jpg
Foto 4.jpg
Foto 3.jpg
foto 1.jpg
Foto 6.jpg
Foto 5.jpg
stoel 2 vies.jpg
stoel 1 vies.jpg
Interieur vies.jpg
Interieur schoon.jpg

Gebruikersavatar
Down
Vagling liefhebber
Berichten: 398
Lid geworden op: ma 01 okt 2012, 16:54
Locatie: Beuningen

Re: Introducing Skoda Uptigo

Bericht door Down » wo 31 mei 2023, 06:38

Erg toffe kleur zeg.
En leuk gedaan zo de up achterkant.
:clap:
Exen.
2012 high up 75pk 194000 km.
2017 high up 151pk 83000km.
2019 polo 1.0 tsi 140 pk 63000km
2021 up gti 115pk 27000km
2013 high up 60pk. 303000km

Huidige:
Crosse up! Tsi 90pk. Gezinswerkpaard.

Erikup026
Forum newbie
Berichten: 43
Lid geworden op: zo 27 nov 2022, 22:51

Re: Introducing Skoda Uptigo

Bericht door Erikup026 » do 01 jun 2023, 18:47

Welkom wat een gave kleur

pejayk
Forum newbie
Berichten: 13
Lid geworden op: za 09 mei 2020, 17:39
Locatie: Wormerveer

Re: Introducing Skoda Uptigo

Bericht door pejayk » zo 04 jun 2023, 21:48

Gaaf ding! Jammer dat ze de Up! Nooit in meer kleuren hebben uitgebracht. Had wel zo'n groene gti willen zien! Respect voor de build en succes met de rest!

TheIronShadow
Forum newbie
Berichten: 35
Lid geworden op: za 11 sep 2021, 17:55

Re: Introducing Skoda Uptigo

Bericht door TheIronShadow » do 08 jun 2023, 11:59

Bedankt allemaal voor de leuke reacties. Ik was even op vakantie dus vandaag nog tot deze tijd geen reactie kunnen geven.

De Citigo en Miis hebben iets meer fellere kleuren wat het ook wel apart maakt. Ik vind deze kleur juist wel mooi omdat je hem ook niet veel ziet. Vooral nu dat het een halve UP is.

Mocht iemand nog een GTI spoiler, diffuser en/of uitlaat stuk hebben, stuur me dan een bericht. Zit ook te denken of de Citigo facelift voorbumper hem ook niet iets stoerder zal maken. Die heeft namelijk rechthoekige mistlampen.

Iemand ook nog leuke tips voor aanpassingen? VCDS heb ik dus die aanpassingen zijn ook altijd welkom.

TheIronShadow
Forum newbie
Berichten: 35
Lid geworden op: za 11 sep 2021, 17:55

Re: Introducing Skoda Uptigo

Bericht door TheIronShadow » zo 02 jul 2023, 08:26

Gisteren een paar leuke upgrades gedaan. Heb led bollen in de achterlichten gezet en 2 schouder bescherming pads om de gordels gedaan. Helaas paste de remlicht led niet omdat de pinnen niet met de gaten overeen kwamen. Deze stonden tegenover elkaar en niet een op een soort hoekje.

Weet iemand welke soort bol ik moet hebben voor het facelift rem achterlicht?

Ben wel blij met de led bollen. Vele malen feller. De knipperlichten had ik al en zijn voor iedereen een aanrader. Het is allemaal van het merk Vanssi en de knipperlichten achter zijn CANBUS compatible. Geen hyperflashing ofzoiets.
Bijlagen
IMG_7570.jpeg
IMG_7578.jpeg
IMG_7577.jpeg
IMG_7576.jpeg
IMG_7573.jpeg
IMG_7574.jpeg
IMG_7601.jpeg
IMG_7600.jpeg

Gebruikersavatar
Up!grade TSI
Donateur member
Berichten: 1383
Lid geworden op: di 14 jul 2020, 21:20
Locatie: N-H

Re: Introducing Skoda Uptigo

Bericht door Up!grade TSI » zo 02 jul 2023, 19:37

Sodeknetter, wat een verschil zeg.
Probeer deze site eens>>> https://www.osram.de/apps/gvlrg/en_COM
bekijk hier mijn vorige Up! GTi >>>https://www.vwupforum.nl/viewtopic.php?f=4&t=8147
bekijk hier mijn vorige Up! TSI >>>
https://www.vwupforum.nl/viewtopic.php?f=4&t=7319
Exen (Vag); Mii, Citigo, Up! TSI, Up! GTi] huidig>>>Up! GTi 8-)

TheIronShadow
Forum newbie
Berichten: 35
Lid geworden op: za 11 sep 2021, 17:55

Re: Introducing Skoda Uptigo

Bericht door TheIronShadow » zo 03 sep 2023, 15:29

Eens even een update plaatsen. Is alweer een tijd geleden. Sinds de laatste update is de gehele achterkant voorzien van LED. Remlicht had ik de juiste voor besteld en is echt perfect. Door iets aangetast water van het rechter achterlicht schijnt de linker ietsje veller maar dat is een keer schoonmaken.

Hierna gewoon lekker rondgereden en weinig extra mods aan de auto verricht. Iets van 2 weken geleden heb ik een diffuser opgehaald voor 50 euro. Het is er een met 3 finnen dus wat meer sportief. Ook deze week een aftermarket spoiler binnengekregen en even een test fit gedaan. Ziet er op eerste gezicht goed uit. Nu nog beide onderdelen laten spuiten in hoogglans zwart.

Verder heb ik vandaag eens een hoognodige schoonmaak gehouden aan de auto. Zoals je zal zien in de foto heeft het een groot verschil gemaakt. Ook gelijk een P&S Bead Maker coating erover. Nooit geprobeerd dus zullen zien hoe het reageert als het gaat regenen.

Ik heb ook een leuk project voor over een tijd. Heb een stuk dashboard van een sloop gehaald en heb wat spullen besteld om er wat leuks van te maken. Ik zal een update plaatsen wanneer het binnen is en het project klaar is.
Bijlagen
IMG_8205.JPEG
IMG_8204.JPEG
IMG_8202.JPEG
IMG_8201.JPEG
IMG_8200.JPEG
F4208FC0-22A4-41A1-85B8-CBE38475B554.jpg
diffuser.png
6A716D0C-6137-4B19-A49B-FE1B6E22D431.jpg

Gebruikersavatar
GunSpeed
Forum eindbaas
Berichten: 1182
Lid geworden op: vr 10 aug 2012, 14:09
Locatie: Vlaams-Brabant

Re: Introducing Skoda Uptigo

Bericht door GunSpeed » vr 15 sep 2023, 15:42

Mooie Citygo 😎
De diffuser ziet er top uit. Enig idee welk merk het is?
Ik heb dezelfde achterspoiler gemonteerd en ziet er super uit!!!

Grtz GunSpeed
up! Black BMT 75pk 3d

Gebruikersavatar
OnlyWay=Up!
Vagling liefhebber
Berichten: 263
Lid geworden op: wo 25 aug 2021, 17:14
Locatie: Rotterdam

Re: Introducing Skoda Uptigo

Bericht door OnlyWay=Up! » za 23 sep 2023, 12:15

Gave auto zo met de UP klep.
Mooie kleur ook!
Een subtiele verlaging zou hem goed doen!
EX: '17 UP! TSI

TheIronShadow
Forum newbie
Berichten: 35
Lid geworden op: za 11 sep 2021, 17:55

Re: Introducing Skoda Uptigo

Bericht door TheIronShadow » zo 24 sep 2023, 20:37

GunSpeed schreef:
vr 15 sep 2023, 15:42
Mooie Citygo 😎
De diffuser ziet er top uit. Enig idee welk merk het is?
Ik heb dezelfde achterspoiler gemonteerd en ziet er super uit!!!

Grtz GunSpeed
Sorry voor de late reactie. Het zou de GTI diffuser moeten zijn met een add-on stukje met die vinnen. Er zit helaas geen sticker meer in. Je zou bij Maxton Design een gehele diffuser kunnen kopen maar dan mag je wel even je portomonnee trekken.

Heb inmiddels ook een Akrapovic sierstuk op de kop getikt. Vandaag bij de VWTB meeting geweest met een paar mensen van Little VAG Drivers. Weer leuk bij kunnen praten en ideeen uitgewisseld. Ook prachtige auto's die daar staan hoor.

Heb me spoiler en sierstuk aan mijn vader meegegeven zodat hij die samen met de diffuser kan laten spuiten hoogglans zwart.

Plaats reactie