Ozzy’s Seat Mii Sport Dynamic

Laat hier je nieuwe trots zien.
Langero
Forum newbie
Berichten: 98
Lid geworden op: zo 13 dec 2020, 11:05

Re: Ozzy’s Seat Mii Sport Dynamic

Bericht door Langero » ma 05 sep 2022, 20:33

De halogeen verlichting is dik prima, desondanks het feit dat ik normaliter in een auto rijd met matrix- LED verlichting. Heel misschien vervang ik de lampjes door LED lampen, maar eerst even uitzoeken of het mogelijk is de DRL/stadslichten uit te schakelen met dimlichten aan. Of er moeten LED lampen bestaan die kunnen dimmen met dimlicht aan.
Als je advies wil: https://nl.aliexpress.com/item/32279780476.html en dan de 7443 Srck versie, ik heb nog de oude variant (viewtopic.php?f=4&t=7594#p112997) maar ze zijn perfect in mijn Mii. Heb ze dus al sinds maart 2021 draaien, bij dimlicht aan dimmen en zet je stadlicht aan dat gaan ze weer feller branden :) Ik heb er 7 euro voor betaald, maar tegenwoordig kosten ze allemaal rond de 12 euro.

Gebruikersavatar
Ozzy
Vagling liefhebber
Berichten: 234
Lid geworden op: ma 21 mar 2022, 11:59
Locatie: Deventer

Re: Ozzy’s Seat Mii Sport Dynamic

Bericht door Ozzy » ma 05 sep 2022, 22:50

Langero schreef:
ma 05 sep 2022, 20:33
Als je advies wil: https://nl.aliexpress.com/item/32279780476.html en dan de 7443 Srck versie, ik heb nog de oude variant (viewtopic.php?f=4&t=7594#p112997) maar ze zijn perfect in mijn Mii. Heb ze dus al sinds maart 2021 draaien, bij dimlicht aan dimmen en zet je stadlicht aan dat gaan ze weer feller branden :) Ik heb er 7 euro voor betaald, maar tegenwoordig kosten ze allemaal rond de 12 euro.
Ondertussen al voorzien, maar toch bedankt. Ik heb deze erin zitten sinds 3 maanden geloof ik. Die hebben inderdaad 12 euro gekost. https://nl.aliexpress.com/item/10050032 ... pt=glo2nld

Heb je toevallig ook een linkje naar een setje H4 LED lampen voor de dimverlichting? Die zoek ik nog. Het liefst een set die ervoor zorgt dat het niet voor zo'n abnormale strooilicht effect zorgt.
Een setje van Philips of Osram is mooi, maar dat vind ik weer te gek worden prijstechnisch. 120 euro voor een setje LED lampen... :shock:
Tijdens mijn vakantie in Turkije had ik gekeken wat ze daar kosten. Als ik het me goed herinner kwam het neer op 30 euro, maar helaas vergeten een setje Philips H4 LED te bestellen en mee terug te nemen.
Seat Mii Sport Dynamic 1.0 MPI 60pk

Gebruikersavatar
Kanerr
Forum newbie
Berichten: 76
Lid geworden op: do 18 nov 2021, 09:20

Re: Ozzy’s Seat Mii Sport Dynamic

Bericht door Kanerr » di 06 sep 2022, 07:04

Probeer lampen te vinden waarbij het brandpunt op dezelfde hoogte is als bij dimlicht. Dan zal je geen strooilicht krijgen :)

Hey maare wanneer ga je nou eens de logo's en spiegels doen? :P
Mini JCW Manhart - viewtopic.php?f=19&t=8096

Langero
Forum newbie
Berichten: 98
Lid geworden op: zo 13 dec 2020, 11:05

Re: Ozzy’s Seat Mii Sport Dynamic

Bericht door Langero » di 06 sep 2022, 09:32

Ozzy schreef:
ma 05 sep 2022, 22:50
Langero schreef:
ma 05 sep 2022, 20:33
Als je advies wil: https://nl.aliexpress.com/item/32279780476.html en dan de 7443 Srck versie, ik heb nog de oude variant (viewtopic.php?f=4&t=7594#p112997) maar ze zijn perfect in mijn Mii. Heb ze dus al sinds maart 2021 draaien, bij dimlicht aan dimmen en zet je stadlicht aan dat gaan ze weer feller branden :) Ik heb er 7 euro voor betaald, maar tegenwoordig kosten ze allemaal rond de 12 euro.
Ondertussen al voorzien, maar toch bedankt. Ik heb deze erin zitten sinds 3 maanden geloof ik. Die hebben inderdaad 12 euro gekost. https://nl.aliexpress.com/item/10050032 ... pt=glo2nld

Heb je toevallig ook een linkje naar een setje H4 LED lampen voor de dimverlichting? Die zoek ik nog. Het liefst een set die ervoor zorgt dat het niet voor zo'n abnormale strooilicht effect zorgt.
Een setje van Philips of Osram is mooi, maar dat vind ik weer te gek worden prijstechnisch. 120 euro voor een setje LED lampen... :shock:
Tijdens mijn vakantie in Turkije had ik gekeken wat ze daar kosten. Als ik het me goed herinner kwam het neer op 30 euro, maar helaas vergeten een setje Philips H4 LED te bestellen en mee terug te nemen.
Phillips led h4 voor 30 euro, zijn dat wel echte phillips? :) In turkije kan veel namaak verkocht worden haha.
https://www.amazon.de/Philips-Ultinon-S ... B09LHTNSVZ Dit zijn ze, nu zijn ze 105 zie ik. Ik heb ze gekocht voor rond de 90 doormiddel van een kortingscode. Originele prijs was toch 100 euro ofzo.

Langero
Forum newbie
Berichten: 98
Lid geworden op: zo 13 dec 2020, 11:05

Re: Ozzy’s Seat Mii Sport Dynamic

Bericht door Langero » di 06 sep 2022, 09:34

Kanerr schreef:
di 06 sep 2022, 07:04
Probeer lampen te vinden waarbij het brandpunt op dezelfde hoogte is als bij dimlicht. Dan zal je geen strooilicht krijgen :)

Hey maare wanneer ga je nou eens de logo's en spiegels doen? :P
https://www.amazon.de/Philips-Ultinon-S ... B09LHTNSVZ Met deze heb je geen strooilicht. Maar dat is ook wel te verwachten als ze in Duitsland en Oostenrijk officieel road legal zijn goedgekeurd. Alieexpress is leuk, maar dan moet je geluk hebben de juiste tegen te komen voor dit type lamp zonder lens. Dan betaal ik liever deze prijs wetende dat ze goed zijn, dan elke keer setjes proberen en uiteindelijk het zelfde betaald te hebben.

Gebruikersavatar
Ozzy
Vagling liefhebber
Berichten: 234
Lid geworden op: ma 21 mar 2022, 11:59
Locatie: Deventer

Re: Ozzy’s Seat Mii Sport Dynamic

Bericht door Ozzy » di 06 sep 2022, 09:55

Langero schreef:
di 06 sep 2022, 09:32
Phillips led h4 voor 30 euro, zijn dat wel echte phillips? :) In turkije kan veel namaak verkocht worden haha.
https://www.amazon.de/Philips-Ultinon-S ... B09LHTNSVZ Dit zijn ze, nu zijn ze 105 zie ik. Ik heb ze gekocht voor rond de 90 doormiddel van een kortingscode. Originele prijs was toch 100 euro ofzo.
Jazeker. Vergis je niet hoor. Philips heeft één (of meerdere) fabrieken in Turkije staan. Daar koop je bijvoorbeeld een LED gloeilamp voor 1 euro. Hier verkopen ze dezelfde lamp voor 18 euro. Het is precies dezelfde lamp, alleen de taal op de verpakking is anders. Op het gebied van kleding en dergelijke heb je wel gelijk in. Daar is veel namaak spul van daar.
rijs wordt (ook) bepaald a.d.h.v. koopkracht en valuta. Stel je eens voor dat men daar voor een setje LED lampen 1850 Turkse lira's (circa 100 euro) zou vragen. Dat is bijna 1/3 van het minimumloon daar. Dan zouden ze al die lampen daar niet kwijt kunnen raken aan de straatstenen. De prijs die ik zag staan was in ieder geval iets van 550 Turkse lira's.

90 euro is nog wel te doen voor een kwalitatief product. Ik ga even zoeken thx. Ik zag laatst prijzen van 130, 140 en 180 euro. Dat was wel even schrikken...

Trouwens, moest je ook een canbus adapter oid ertussen plaatsen?
Seat Mii Sport Dynamic 1.0 MPI 60pk

Gebruikersavatar
Ozzy
Vagling liefhebber
Berichten: 234
Lid geworden op: ma 21 mar 2022, 11:59
Locatie: Deventer

Re: Ozzy’s Seat Mii Sport Dynamic

Bericht door Ozzy » di 06 sep 2022, 09:57

Kanerr schreef:
di 06 sep 2022, 07:04
Probeer lampen te vinden waarbij het brandpunt op dezelfde hoogte is als bij dimlicht. Dan zal je geen strooilicht krijgen :)

Hey maare wanneer ga je nou eens de logo's en spiegels doen? :P
Logo's zijn al gedaan. Half zwart half chroom, lekker uniek :P
Spiegels geen idee. Eerst even de auto weer terugkrijgen van de dealer.
Seat Mii Sport Dynamic 1.0 MPI 60pk

Langero
Forum newbie
Berichten: 98
Lid geworden op: zo 13 dec 2020, 11:05

Re: Ozzy’s Seat Mii Sport Dynamic

Bericht door Langero » di 06 sep 2022, 10:38

Ozzy schreef:
di 06 sep 2022, 09:55
Langero schreef:
di 06 sep 2022, 09:32
Phillips led h4 voor 30 euro, zijn dat wel echte phillips? :) In turkije kan veel namaak verkocht worden haha.
https://www.amazon.de/Philips-Ultinon-S ... B09LHTNSVZ Dit zijn ze, nu zijn ze 105 zie ik. Ik heb ze gekocht voor rond de 90 doormiddel van een kortingscode. Originele prijs was toch 100 euro ofzo.
Jazeker. Vergis je niet hoor. Philips heeft één (of meerdere) fabrieken in Turkije staan. Daar koop je bijvoorbeeld een LED gloeilamp voor 1 euro. Hier verkopen ze dezelfde lamp voor 18 euro. Het is precies dezelfde lamp, alleen de taal op de verpakking is anders. Op het gebied van kleding en dergelijke heb je wel gelijk in. Daar is veel namaak spul van daar.
rijs wordt (ook) bepaald a.d.h.v. koopkracht en valuta. Stel je eens voor dat men daar voor een setje LED lampen 1850 Turkse lira's (circa 100 euro) zou vragen. Dat is bijna 1/3 van het minimumloon daar. Dan zouden ze al die lampen daar niet kwijt kunnen raken aan de straatstenen. De prijs die ik zag staan was in ieder geval iets van 550 Turkse lira's.

90 euro is nog wel te doen voor een kwalitatief product. Ik ga even zoeken thx. Ik zag laatst prijzen van 130, 140 en 180 euro. Dat was wel even schrikken...

Trouwens, moest je ook een canbus adapter oid ertussen plaatsen?
Als ik dat geweten had, had ik vorige maand wel een setje ledjes in turkije gekocht :shock: .
Dat terzijde de link in het bericht dat je geciteerd hebt. Die prijzen betaal je in Nederland, maar in Duitsland kan dat zo een paar tientjes schelen. In dit geval 40 euro.

Gebruikersavatar
Ozzy
Vagling liefhebber
Berichten: 234
Lid geworden op: ma 21 mar 2022, 11:59
Locatie: Deventer

Re: Ozzy’s Seat Mii Sport Dynamic

Bericht door Ozzy » wo 07 sep 2022, 22:56

Afgelopen maandag de Mii weer achtergelaten bij de dealer vanwege gekraak aan de hemel waar oorspronkelijk een handvat zit. Het was een poosje geleden opgelost, maar helaas begon het zich weer voor te doen een maandje na de reparatie.
Daarnaast ook even gevraagd of het ''normaal'' is dat ie soms een pijnlijke geluid maakt als ik 'm in de achteruit zet. De werkplaats chef heeft even met me meegereden en vervolgens het geluid kunnen beoordelen. Wat bleek was dat de koppelingsplaat kleiner was dan de drukgroep. Hierdoor wilde ie soms niet helemaal goed in de versnelling en dat kon dat pijnlijke geluid veroorzaken, als ik het zo goed heb begrepen.
Vandaag de Mii weer opgehaald. Het gekraak/getik aan het dakraam is opgelost. Als het goed is is het dit keer definitief opgelost d.m.v. een aanpassing. Verder zit er nu een nieuwe/juiste koppelingsset onder. Het beestje schakelt nu nog beter dan voorheen en diep van binnen hoef ik geen pijn meer te ervaren bij het pook in de achteruit zetten.
Seat Mii Sport Dynamic 1.0 MPI 60pk

Gebruikersavatar
Ozzy
Vagling liefhebber
Berichten: 234
Lid geworden op: ma 21 mar 2022, 11:59
Locatie: Deventer

Re: Ozzy’s Seat Mii Sport Dynamic

Bericht door Ozzy » di 03 jan 2023, 22:32

Ondertussen is cruise control ingebouwd. Dit hebben Vdub en ik samen ingebouwd, nja... laten we maar zeggen dat ik hem erbij geassisteerd heb.

Plaatjes bij het praatje:

Hier en daar wat kabels erbij pinnen.
Afbeelding

Afbeelding

Een kabel naar de ECU trekken.
Afbeelding

And... Let there be cruise control
Afbeelding
Seat Mii Sport Dynamic 1.0 MPI 60pk

Gebruikersavatar
Up!grade TSI
Donateur member
Berichten: 1383
Lid geworden op: di 14 jul 2020, 21:20
Locatie: N-H

Re: Ozzy’s Seat Mii Sport Dynamic

Bericht door Up!grade TSI » di 03 jan 2023, 23:01

Wauw, pittig klusje. Netjes hoor 👌🏻
bekijk hier mijn vorige Up! GTi >>>https://www.vwupforum.nl/viewtopic.php?f=4&t=8147
bekijk hier mijn vorige Up! TSI >>>
https://www.vwupforum.nl/viewtopic.php?f=4&t=7319
Exen (Vag); Mii, Citigo, Up! TSI, Up! GTi] huidig>>>Up! GTi 8-)

Gebruikersavatar
Ozzy
Vagling liefhebber
Berichten: 234
Lid geworden op: ma 21 mar 2022, 11:59
Locatie: Deventer

Re: Ozzy’s Seat Mii Sport Dynamic

Bericht door Ozzy » wo 04 jan 2023, 01:16

Was een aardig klusje, desondanks het feit het niet veel werk leek. Al met al zo'n 3 uurtjes bezig geweest geloof ik.

Het enige wat de Mii nu mist is PDC achter en dan heeft ie in principe alle beschikbare opties die destijds leverbaar waren op deze auto, denk ik.
Seat Mii Sport Dynamic 1.0 MPI 60pk

iichel
Vagling liefhebber
Berichten: 311
Lid geworden op: za 26 feb 2022, 20:28

Re: Ozzy’s Seat Mii Sport Dynamic

Bericht door iichel » wo 04 jan 2023, 13:03

Ozzy schreef:
di 03 jan 2023, 22:32
Ondertussen is cruise control ingebouwd. Dit hebben Vdub en ik samen ingebouwd, nja... laten we maar zeggen dat ik hem erbij geassisteerd heb.
en.... :P
Ex: 2012 Black Up! 1.0 MPI full option 'iichel OEM+'. Huidig: Polo 6R 'iichel OEM+', Passat B8.

Gebruikersavatar
Ozzy
Vagling liefhebber
Berichten: 234
Lid geworden op: ma 21 mar 2022, 11:59
Locatie: Deventer

Re: Ozzy’s Seat Mii Sport Dynamic

Bericht door Ozzy » wo 04 jan 2023, 14:03

iichel schreef:
wo 04 jan 2023, 13:03
Ozzy schreef:
di 03 jan 2023, 22:32
Ondertussen is cruise control ingebouwd. Dit hebben Vdub en ik samen ingebouwd, nja... laten we maar zeggen dat ik hem erbij geassisteerd heb.
en.... :P
Ik hier en daar de boel gesloopt heb
Seat Mii Sport Dynamic 1.0 MPI 60pk

Gebruikersavatar
Vdub_nl
Forum newbie
Berichten: 6
Lid geworden op: zo 20 nov 2022, 11:22
Contacteer:

Re: Ozzy’s Seat Mii Sport Dynamic

Bericht door Vdub_nl » wo 04 jan 2023, 20:25

Up!grade TSI schreef:
di 03 jan 2023, 23:01
Wauw, pittig klusje. Netjes hoor 👌🏻
er zijn idd auto's waarbij het makkelijker gaat.

Gebruikersavatar
Ozzy
Vagling liefhebber
Berichten: 234
Lid geworden op: ma 21 mar 2022, 11:59
Locatie: Deventer

Re: Ozzy’s Seat Mii Sport Dynamic

Bericht door Ozzy » do 09 feb 2023, 00:44

Gisteren samen met Vdub van VAG Performance Center 4 nieuwe banden van Hankook in de maat 175-55/R15 (i.p.v. 185-55/R15) eronder gezet. In de originele maat vond ik het ballon banden gehalte iets teveel. Nu met 175-55/R15 breed zijn de wangen ook ietsjes minder hoog waardoor het (imo) mooier staat. Dat de teller nu ietsjes meer afwijkt neem ik al te graag voor lief.
Eens zien of het in het verbruik nog iets gaat schelen. In theorie zou het verbruik ietsjes omlaag moeten gaan vanwege minder weerstand. Ikzelf verwacht niet een groot verschil, 0,5l/100km minder o.i.d.
Wellicht ligt het aan mij, maar naar mijn idee is de acceleratie ook ietsjes beter geworden sinds ik deze banden eronder heb.

Plaatje bij het praatje:
Afbeelding

Verder hebben we aan de voorkant een nieuwe setje remmerij van Zimmermann eronder gezet. Dat was erg nodig i.v.m. trillen bij lichtjes remmen. Vooral op de snelweg was dit bloedirritant, omdat het de hele auto schudde. Remblokken waren nog prima, maar de schijven waren redelijk versleten. Die hadden nog 1mm te gaan.

Last but not least. Ik had sinds aankoop van de Mii last van een ''tokkend'' geluid. Dat geluid hoorde ik bijna iedere keer als ik over een drempel reed. Het geluid kwam van rechtsachter. Niks vreemds kunnen zien, wel merkte ik op dat er wat speling zat op de vulbuis van de brandstoftank (?) aan de zijde van het rechter achterwiel, zie foto hieronder. Daar even tijdelijk iets achter geplaatst als demping zodat het niet tegen het chassis aan kon komen. En voila... Het getok is weg.

Afbeelding
Seat Mii Sport Dynamic 1.0 MPI 60pk

iichel
Vagling liefhebber
Berichten: 311
Lid geworden op: za 26 feb 2022, 20:28

Re: Ozzy’s Seat Mii Sport Dynamic

Bericht door iichel » do 09 feb 2023, 21:42

Lekker bezig Oskar. Ziet er mooi uit zo
Ex: 2012 Black Up! 1.0 MPI full option 'iichel OEM+'. Huidig: Polo 6R 'iichel OEM+', Passat B8.

Gebruikersavatar
Ozzy
Vagling liefhebber
Berichten: 234
Lid geworden op: ma 21 mar 2022, 11:59
Locatie: Deventer

Re: Ozzy’s Seat Mii Sport Dynamic

Bericht door Ozzy » do 09 feb 2023, 22:49

iichel schreef:
do 09 feb 2023, 21:42
Lekker bezig Oskar. Ziet er mooi uit zo
Dank je. Jij ziet er ook mooi uit.

Afbeelding
Seat Mii Sport Dynamic 1.0 MPI 60pk

Plaats reactie