Ozzy’s Seat Mii Sport Dynamic

Laat hier je nieuwe trots zien.
Gebruikersavatar
Ozzy
Vagling liefhebber
Berichten: 234
Lid geworden op: ma 21 mar 2022, 11:59
Locatie: Deventer

Ozzy’s Seat Mii Sport Dynamic

Bericht door Ozzy » za 09 apr 2022, 19:27

Gelukkig is de zoektocht gisteren beëindigd. Na een maandje rustig rond te hebben gekeken en erachter te mogen komen dat de VAGling alleen maar duurder aan het worden is dankzij de huidige situatie op de wereld, heb ik maar besloten de mooiste die ik tegen ben gekomen aan te gaan schaffen.

Het is een Candy witte Seat Mii in de Sport dynamic uitvoering geworden na lang wikken en wegen. Ik was ook een mooie Blueberry metallic Seat Mii tegengekomen, die had weer bepaalde opties die de Candy white Mii niet heeft, maar die bijna paarse kleur was me iets te vrouwelijk. Verder zijn die opties die ie mist achteraf in te bouwen zonder een orgaan te hoeven verkopen. :mrgreen:

Nu het volgende, de opties. Ze beschikt over:
- Dakraam
- Stoelverwarming
- Elektrische + verwarmde zijspiegels
- Dubbele ruiten bediening
- Ruiten achter affabriek getint
- Mistlampen
- Garmin maps & more
- 15'' Ania velgen

Wat ze mist, maar geretrofit gaat worden is cruise control + MFA hendel. Ik moet wel hiermee even wachten vanwege de garantieperiode.
Heel misschien krijgt ze nog parkeersensoren achter, maar dat is in mijn optiek niet echt nodig voor een auto van dit formaat. Ze passen immers overal met gemak tussen. :mrgreen:

Vanmiddag heeft ze verse olie + oliefilter en verse remvloeistof gekregen. Het was de bedoeling de luchtfilter en de bougies ook te vervangen gezien die voor het laatst alweer een paar jaar terug waren vervangen, aldus het serviceboekje. Nadat de boel los gehaald te hebben bleek dat het toch wel gedaan was, maar onjuist in het boekje was gevuld. Mooi, scheelt weer wat kosten.
Verder is de kont kaal gemaakt. Type aanduidingen ben ik nooit een fan van geweest. Binnenkort nog even de Seat logo's zwart maken, dan is er nergens meer iets chrooms te bekennen. Bling bling is niet mijn ding.
De halogeen verlichting is dik prima, desondanks het feit dat ik normaliter in een auto rijd met matrix- LED verlichting. Heel misschien vervang ik de lampjes door LED lampen, maar eerst even uitzoeken of het mogelijk is de DRL/stadslichten uit te schakelen met dimlichten aan. Of er moeten LED lampen bestaan die kunnen dimmen met dimlicht aan.

Het enige waar ik me momenteel een beetje aan stoor is het gekraak wanneer je over een klinkerweg of iets dergelijks rijd. Dan hoor je wat gekraak van het dakraam en bovenkant van de B stijl af komen. Als iemand daar een oplossing heeft, dan houd ik me aanbevolen.

Binnenkort zal ik haar even wassen en wat foto's maken. Voor nu moeten jullie het even hiermee doen. Bij de dokter op de brug:
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Ozzy op zo 10 apr 2022, 06:05, 6 keer totaal gewijzigd.
Seat Mii Sport Dynamic 1.0 MPI 60pk

Gebruikersavatar
Autheo
Donateur member
Berichten: 2832
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)

Re: Ozzy - Seat Mii

Bericht door Autheo » za 09 apr 2022, 20:42

Gefeliciteerd met je Mii (de mooiste van de drie ;) ). Daar ga je vast veel plezier mee krijgen.

We wachten de verdere foto's van na de wasbeurt met spanning af. En nu ik de auto zo met de motorkap open zie staan, gelijk de volgende tip: schaf ook even een rubberstrip aan voor de motorkap, zodat die van binnen minder vies wordt. Er zit nl een luchtkier, waardoor bij regen veel opspattende nevel onder de motorkap komt, en veel viezigheid van de weg (en in de winter ook zout) aan de binnenkant van de motorkap achter laat. Die rubberstrip houdt dat behoorlijk tegen. Klik onder aan mijn post even op het topic van mijn Mii, daarin vindt je mijn posts van 29 november 2017 en 1 december 2017 met foto's en het onderdeel nummer "Motorkap afdichtrubber, onderdeel nr 1SO 823 737". De strip kostte toen zo'n 13 euro.

Gebruikersavatar
Ozzy
Vagling liefhebber
Berichten: 234
Lid geworden op: ma 21 mar 2022, 11:59
Locatie: Deventer

Re: Ozzy - Seat Mii

Bericht door Ozzy » zo 10 apr 2022, 05:21

Autheo schreef:
za 09 apr 2022, 20:42
Gefeliciteerd met je Mii (de mooiste van de drie ;) ). Daar ga je vast veel plezier mee krijgen.

We wachten de verdere foto's van na de wasbeurt met spanning af. En nu ik de auto zo met de motorkap open zie staan, gelijk de volgende tip: schaf ook even een rubberstrip aan voor de motorkap, zodat die van binnen minder vies wordt. Er zit nl een luchtkier, waardoor bij regen veel opspattende nevel onder de motorkap komt, en veel viezigheid van de weg (en in de winter ook zout) aan de binnenkant van de motorkap achter laat. Die rubberstrip houdt dat behoorlijk tegen. Klik onder aan mijn post even op het topic van mijn Mii, daarin vindt je mijn posts van 29 november 2017 en 1 december 2017 met foto's en het onderdeel nummer "Motorkap afdichtrubber, onderdeel nr 1SO 823 737". De strip kostte toen zo'n 13 euro.
Dankje. Ikzelf begin de Mii met de dag mooier te vinden, stiekem ook de mooiste van de 3. ;)

Je post was ik inderdaad al tegengekomen. Die rubberstrip ga ik zeker aanschaffen. Dankje voor de tip.
Voor het bedrag van nog geen 13 euro zou je het in ieder geval niet moeten laten liggen. Zeg nou zelf, wie houdt er niet van een schoon ogende motorruimte.
Seat Mii Sport Dynamic 1.0 MPI 60pk

Gebruikersavatar
Ozzy
Vagling liefhebber
Berichten: 234
Lid geworden op: ma 21 mar 2022, 11:59
Locatie: Deventer

Re: Ozzy’s Candy white Seat Mii Sport

Bericht door Ozzy » zo 10 apr 2022, 05:51

Tijdens de proefrit had ik het idee dat deze Seat Mii iets vlotter aanvoelde dan de andere VAGlings met de 1.0 MPI 60pk waarmee ik gereden had.
Gisteren op de weg terug naar huis even met OBDeleven Pro data gelogd en daaruit bleek ie af te wijken van de waardes voor een 60pk. Om beperkt te blijven tot circa 60pk zou ie op een gegeven moment moeten afknijpen, echter gebeurde dit niet volgens de gelogde data. Er is nog wel een beetje ruimte over, ''gechipt'' is ie niet denken we (de dokter en ik). Ik denk dat de vorige eigenaar de 75pk ECU software erop heeft laten zetten.
Seat Mii Sport Dynamic 1.0 MPI 60pk

Gebruikersavatar
Down
Vagling liefhebber
Berichten: 398
Lid geworden op: ma 01 okt 2012, 16:54
Locatie: Beuningen

Re: Ozzy’s Seat Mii Sport Dynamic

Bericht door Down » zo 10 apr 2022, 08:43

Welkom hier.
Veel plezier met je aangeschafte mii.
Het gekraak van het dakraam komt in sommige gevallen door droge rubbers.
Op te lossen met silicone spray op de rubbers te spuiten en uit wrijven.
Ook willen de scharnieren wel is droog zijn voorzichtig behandelen met iets teflon spray.
Zo zou het normaal voor 90% weg moeten zijn.
Wel als je schuin een drempel over gaat ontkom je niet aan wat geluid. (Is mijn ervaring)
Exen.
2012 high up 75pk 194000 km.
2017 high up 151pk 83000km.
2019 polo 1.0 tsi 140 pk 63000km
2021 up gti 115pk 27000km
2013 high up 60pk. 303000km

Huidige:
Crosse up! Tsi 90pk. Gezinswerkpaard.

iichel
Vagling liefhebber
Berichten: 311
Lid geworden op: za 26 feb 2022, 20:28

Re: Ozzy’s Seat Mii Sport Dynamic

Bericht door iichel » zo 10 apr 2022, 11:20

mooi wagen ozzy, welkom
Ex: 2012 Black Up! 1.0 MPI full option 'iichel OEM+'. Huidig: Polo 6R 'iichel OEM+', Passat B8.

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Ozzy’s Seat Mii Sport Dynamic

Bericht door Tom Westendorp » zo 10 apr 2022, 11:23

Welkom! Mooie volle auto! :D
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
Ozzy
Vagling liefhebber
Berichten: 234
Lid geworden op: ma 21 mar 2022, 11:59
Locatie: Deventer

Re: Ozzy’s Seat Mii Sport Dynamic

Bericht door Ozzy » zo 10 apr 2022, 18:02

Down schreef:
zo 10 apr 2022, 08:43
Welkom hier.
Veel plezier met je aangeschafte mii.
Het gekraak van het dakraam komt in sommige gevallen door droge rubbers.
Op te lossen met silicone spray op de rubbers te spuiten en uit wrijven.
Ook willen de scharnieren wel is droog zijn voorzichtig behandelen met iets teflon spray.
Zo zou het normaal voor 90% weg moeten zijn.
Wel als je schuin een drempel over gaat ontkom je niet aan wat geluid. (Is mijn ervaring)
Dankje.

Gisteren is er wel wat op gespoten, hetgeen wat volgens VAG erop hoort. Dat heeft helaas geen verschil gemaakt. Het dak gaat wel mooi soepel open en dicht zonder te ''stotteren''.
''Speciale'' vet van VW is (nog niet) aangebracht. Dat gaan we binnenkort nog een beetje aanbrengen. Even zien of dat gaat helpen.
Het gekraak is voornamelijk aanwezig wanneer ik door de straat rijd, bij iedere drempel hoor je wel wat. Op asfalt is er geen enkel gekraak aanwezig.
Heel misschien ga ik kijken naar wat isolatie materiaal voor achter de B stijl. Daar lijkt naar mijn idee het meeste gekraak vandaan te komen.
Ik denk dat het ook een beetje een luxe probleem is. Als je normaliter constant in een stuk beter geïsoleerde auto rijd die niet tot nauwelijks kraakt, dan ga je hetgeen wat ik in de Mii hoor ervaren als behoorlijk wat gekraak. Vooral als je een goed oor voor zulke geluiden hebt.
Als ik het me goed herinner was er ook een dergelijk gekraak aanwezig in de andere VAGlings waarmee ik gereden had, alleen hadden die weer geen dakraam. :think:
iichel schreef:
zo 10 apr 2022, 11:20
mooi wagen ozzy, welkom
Dankje
Tom Westendorp schreef:
zo 10 apr 2022, 11:23
Welkom! Mooie volle auto! :D
Dankje.

Rijker uitgerust dan waar ik eigenlijk naar zocht. Mist wel net een optie waar ik veel waarde aan hecht, maar dat is gelukkig achteraf in te bouwen.
Seat Mii Sport Dynamic 1.0 MPI 60pk

Gebruikersavatar
Autheo
Donateur member
Berichten: 2832
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)

Re: Ozzy’s Seat Mii Sport Dynamic

Bericht door Autheo » zo 10 apr 2022, 21:49

Ozzy schreef:
zo 10 apr 2022, 18:02

Heel misschien ga ik kijken naar wat isolatie materiaal voor achter de B stijl. Daar lijkt naar mijn idee het meeste gekraak vandaan te komen.
Ik denk dat het ook een beetje een luxe probleem is. Als je normaliter constant in een stuk beter geïsoleerde auto rijd die niet tot nauwelijks kraakt, dan ga je hetgeen wat ik in de Mii hoor ervaren als behoorlijk wat gekraak. Vooral als je een goed oor voor zulke geluiden hebt.
Als ik het me goed herinner was er ook een dergelijk gekraak aanwezig in de andere VAGlings waarmee ik gereden had, alleen hadden die weer geen dakraam. :think:
Jouw laatste zin doet mij vermoeden dat het mogelijk niets met je dakraam te maken heeft, maar met de rubbers bij de schokdempers achter. Dat is nl een bekend kwaaltje van de Vagling. Vooral als je langzaam rijdt op klinkerwegen, kun je die horen kraken. Zodra je op asfalt rijdt is dat weg, of als je meer ander weggeluid hebt. Je kunt dat wat invetten, al helpt dat meestal maar voor eventjes, en is het snel weer terug. Het kan geen kwaad, en het feit dat je het hoort komt eigenlijk omdat de auto verder zo lekker stil is. Inderdaad een luxe probleem dus (elk voordeel heeft z'n nadeel ;) )

Soms is het lastig om precies te lokaliseren waar geluidjes vandaan komen, maar misschien kun je zelf eens op de achterbank gaan zitten, terwijl een ander rijdt. Mogelijk dat je dan makkelijker ontdekt waar het geluid vandaan komt. Succes!.

Gebruikersavatar
Ozzy
Vagling liefhebber
Berichten: 234
Lid geworden op: ma 21 mar 2022, 11:59
Locatie: Deventer

Re: Ozzy’s Seat Mii Sport Dynamic

Bericht door Ozzy » zo 10 apr 2022, 23:27

Autheo schreef:
zo 10 apr 2022, 21:49
Jouw laatste zin doet mij vermoeden dat het mogelijk niets met je dakraam te maken heeft, maar met de rubbers bij de schokdempers achter. Dat is nl een bekend kwaaltje van de Vagling. Vooral als je langzaam rijdt op klinkerwegen, kun je die horen kraken. Zodra je op asfalt rijdt is dat weg, of als je meer ander weggeluid hebt. Je kunt dat wat invetten, al helpt dat meestal maar voor eventjes, en is het snel weer terug. Het kan geen kwaad, en het feit dat je het hoort komt eigenlijk omdat de auto verder zo lekker stil is. Inderdaad een luxe probleem dus (elk voordeel heeft z'n nadeel ;) )

Soms is het lastig om precies te lokaliseren waar geluidjes vandaan komen, maar misschien kun je zelf eens op de achterbank gaan zitten, terwijl een ander rijdt. Mogelijk dat je dan makkelijker ontdekt waar het geluid vandaan komt. Succes!.
Het is echt gekraak aan het plafond, rondom het dakraam. Als ik bijvoorbeeld me hand tegen het plafond druk, dan houdt het gekraak aan die zijde op. Als je aan de passagierszijde zit verneem je het gekraak wel minder vreemd genoeg.
Als ik bijvoorbeeld heen en weer slinger, dan hoor je het gekraak ook, of je dan over een klinkerweg of over een mooi stuk asfalt rijdt maakt niet uit. Het gekraak is bij het heen en weer slingeren (op een mooi stuk asfalt) wel veel minder aanwezig.
Wellicht heb je toch gelijk, maar ik betwijfel het momenteel. Zin om een stukje te rijden in een andere Mii? :mrgreen:

Laatst zat ik op de achterbank. Het gekraak van de rubbers bij de schokdempers heb ik nog niet echt vernomen tot op heden.
Seat Mii Sport Dynamic 1.0 MPI 60pk

Gebruikersavatar
Ozzy
Vagling liefhebber
Berichten: 234
Lid geworden op: ma 21 mar 2022, 11:59
Locatie: Deventer

Re: Ozzy - Seat Mii

Bericht door Ozzy » wo 13 apr 2022, 22:05

Autheo schreef:
za 09 apr 2022, 20:42
Gefeliciteerd met je Mii (de mooiste van de drie ;) ). Daar ga je vast veel plezier mee krijgen.

We wachten de verdere foto's van na de wasbeurt met spanning af. En nu ik de auto zo met de motorkap open zie staan, gelijk de volgende tip: schaf ook even een rubberstrip aan voor de motorkap, zodat die van binnen minder vies wordt. Er zit nl een luchtkier, waardoor bij regen veel opspattende nevel onder de motorkap komt, en veel viezigheid van de weg (en in de winter ook zout) aan de binnenkant van de motorkap achter laat. Die rubberstrip houdt dat behoorlijk tegen. Klik onder aan mijn post even op het topic van mijn Mii, daarin vindt je mijn posts van 29 november 2017 en 1 december 2017 met foto's en het onderdeel nummer "Motorkap afdichtrubber, onderdeel nr 1SO 823 737". De strip kostte toen zo'n 13 euro.
De rubber strip vandaag opgehaald en geplaatst in de motorruimte van de Mii. Als het goed is zou de motorruimte nu langer schoon moeten blijven.

Trouwens, nu snap ik waarom je de Mii “Miiauw” noemt. Vanaf de zijkant lijkt de voorkop net op het hoofd van een kat. :lol:
Seat Mii Sport Dynamic 1.0 MPI 60pk

Gebruikersavatar
Ozzy
Vagling liefhebber
Berichten: 234
Lid geworden op: ma 21 mar 2022, 11:59
Locatie: Deventer

Re: Ozzy’s Seat Mii Sport Dynamic

Bericht door Ozzy » do 14 apr 2022, 17:09

Even gevraagd of we een turbo op de 1.0 MPI 60pk konden schroeven. Zou iemand dat al gedaan hebben? :mrgreen:

Blijkbaar zat ik er toch naast betreffende het vermogen. Het blijkt toch een standaard 60pk te zijn, die blijkbaar gewoon behoorlijk gezond is gezien ie vlotter lijkt/aanvoelt dan alle andere Upjes en Mii's waarmee ik gereden heb. In de toekomst (na de garantieperiode) even kijken of ik daar nog wat aan laat doen. Ik hoef niet vaak boven de 4000 toeren te komen, alleen daar maakt de tuning verschil. Hoewel het koppel ook toeneemt met circa 20nm over het gehele toerenbereik, denk ik dat je dat verschil amper zult merken. Gezien ik niet vaak boven de 4000 toeren kom lijkt het me niet echt nodig. Voor nu rijd ze prima met 60 peekaatjes.

Ze gaat binnenkort terug naar de verkopende partij. Het dakraam kraakt me teveel. Tijdens de proefrit hoorde je zo nu en dan wat een keer, maar nu begint het iets teveel van het goede te worden. Inspuiten/invetten wil ik best wel zelf doen, maar gezien ie garantie heeft mogen zij ernaar kijken.

Zoals beloofd de foto's. Het enige wat ik nog wil doen is de Seat logo's en de spiegelkappen zwart spuiten of wrappen. De wielen laat ik voor nu zo. Misschien worden die in toekomst ook wat donkerder gemaakt.

Afbeelding

Afbeelding
Seat Mii Sport Dynamic 1.0 MPI 60pk

Gebruikersavatar
Down
Vagling liefhebber
Berichten: 398
Lid geworden op: ma 01 okt 2012, 16:54
Locatie: Beuningen

Re: Ozzy’s Seat Mii Sport Dynamic

Bericht door Down » do 14 apr 2022, 20:50

Mooie foto's bij de meesters van jd.
Exen.
2012 high up 75pk 194000 km.
2017 high up 151pk 83000km.
2019 polo 1.0 tsi 140 pk 63000km
2021 up gti 115pk 27000km
2013 high up 60pk. 303000km

Huidige:
Crosse up! Tsi 90pk. Gezinswerkpaard.

Gebruikersavatar
Ozzy
Vagling liefhebber
Berichten: 234
Lid geworden op: ma 21 mar 2022, 11:59
Locatie: Deventer

Re: Ozzy’s Seat Mii Sport Dynamic

Bericht door Ozzy » zo 17 apr 2022, 00:50

Down schreef:
do 14 apr 2022, 20:50
Mooie foto's bij de meesters van jd.
Thx. Ook een bekend terrein voor jou? :mrgreen:
Seat Mii Sport Dynamic 1.0 MPI 60pk

Gebruikersavatar
Down
Vagling liefhebber
Berichten: 398
Lid geworden op: ma 01 okt 2012, 16:54
Locatie: Beuningen

Re: Ozzy’s Seat Mii Sport Dynamic

Bericht door Down » zo 17 apr 2022, 08:08

Ja ze hebben mijn vorige up goed behandeld.
De huidige moet nog als ik tijd heb.
Exen.
2012 high up 75pk 194000 km.
2017 high up 151pk 83000km.
2019 polo 1.0 tsi 140 pk 63000km
2021 up gti 115pk 27000km
2013 high up 60pk. 303000km

Huidige:
Crosse up! Tsi 90pk. Gezinswerkpaard.

Gebruikersavatar
Ozzy
Vagling liefhebber
Berichten: 234
Lid geworden op: ma 21 mar 2022, 11:59
Locatie: Deventer

Re: Ozzy’s Seat Mii Sport Dynamic

Bericht door Ozzy » za 23 apr 2022, 14:56

Zojuist voor het eerst de tank van de Mii 1.0 MPI 60pk volgegooid. Ik schrok wel effe toen er bij 1/4 tank 29 liter aan 98 erbij kon. Gaat er toch iets meer in dan 35 liter?
Maar goed. 468 km / 29 liter = 1 op 16,1km. Op zich niet verkeerd als je ervan uit gaat dat er vlot mee gereden wordt en dat 60% van de ritten binnen de stad waren, 10% snelweg en de rest buiten de bebouwde kom. Verder kan het ook zijn dat de verkopende partij haar niet volledig vol heeft gegooid zoals ik dat zelf doe. Ook tanken zij 'm af met 95 E10, daar loopt een motor ook minder mooi en efficiënt op. De volgende tankbeurt zal een beter beeld geven van wat zo'n 1.0 MPI 60pk verbruikt. Als ze gemiddeld 1 op 18 doet ben ik meer dan tevreden.
Mijn ervaring met een leen 2019 Up 1.0 MPI was wel een stuk beter. Die had gemiddeld 1 op 21 gedaan. Alleen moet ik wel eerlijk toegeven dat daar rustiger mee gereden is en voornamelijk op B-wegen.

Down schreef:
zo 17 apr 2022, 08:08
Ja ze hebben mijn vorige up goed behandeld.
De huidige moet nog als ik tijd heb.
Ik zou mezelf bijna gaan aanbieden om ermee op en neer voor je naar JD te gaan rijden :mrgreen:
Seat Mii Sport Dynamic 1.0 MPI 60pk

Gebruikersavatar
Habenero TSI
Vagling liefhebber
Berichten: 173
Lid geworden op: ma 17 aug 2020, 21:41

Re: Ozzy’s Seat Mii Sport Dynamic

Bericht door Habenero TSI » za 23 apr 2022, 17:21

Ozzy schreef:
za 23 apr 2022, 14:56
Zojuist voor het eerst de tank van de Mii 1.0 MPI 60pk volgegooid. Ik schrok wel effe toen er bij 1/4 tank 29 liter aan 98 erbij kon. Gaat er toch iets meer in dan 35 liter?
Maar goed. 468 km / 29 liter = 1 op 16,1km. Op zich niet verkeerd als je ervan uit gaat dat er vlot mee gereden wordt en dat 60% van de ritten binnen de stad waren, 10% snelweg en de rest buiten de bebouwde kom. Verder kan het ook zijn dat de verkopende partij haar niet volledig vol heeft gegooid zoals ik dat zelf doe. Ook tanken zij 'm af met 95 E10, daar loopt een motor ook minder mooi en efficiënt op. De volgende tankbeurt zal een beter beeld geven van wat zo'n 1.0 MPI 60pk verbruikt. Als ze gemiddeld 1 op 18 doet ben ik meer dan tevreden.
Mijn ervaring met een leen 2019 Up 1.0 MPI was wel een stuk beter. Die had gemiddeld 1 op 21 gedaan. Alleen moet ik wel eerlijk toegeven dat daar rustiger mee gereden is en voornamelijk op B-wegen.

Down schreef:
zo 17 apr 2022, 08:08
Ja ze hebben mijn vorige up goed behandeld.
De huidige moet nog als ik tijd heb.
Ik zou mezelf bijna gaan aanbieden om ermee op en neer voor je naar JD te gaan rijden :mrgreen:
Gaat nie veel meer in als 35 liter hoor
Heb zelf het idee dat het onderste kwart het kleinste kwart is
En ze zullen bij aflevering vast nie hun best gedaan hebben om hem zo vol mogelijk te proppen.
Habenero Orange VW UP! TSI Full options.
My other VAG ride is a 1078 CC aircooled

Gebruikersavatar
Ozzy
Vagling liefhebber
Berichten: 234
Lid geworden op: ma 21 mar 2022, 11:59
Locatie: Deventer

Re: Ozzy’s Seat Mii Sport Dynamic

Bericht door Ozzy » za 23 apr 2022, 19:09

Habenero TSI schreef:
za 23 apr 2022, 17:21
Gaat nie veel meer in als 35 liter hoor
Heb zelf het idee dat het onderste kwart het kleinste kwart is
En ze zullen bij aflevering vast nie hun best gedaan hebben om hem zo vol mogelijk te proppen.
Dat denk ik ook. De brandstof naald werkt sowieso nogal apart als je het mij vraagt. Bijvoorbeeld de eerste 150km beweegt de naald niet en vervolgens als ie eenmaal bij halfvolle tank is, dan zakt ie constant beetje bij beetje na een korte ritje. Vreemd maar waar.
Seat Mii Sport Dynamic 1.0 MPI 60pk

Gebruikersavatar
Habenero TSI
Vagling liefhebber
Berichten: 173
Lid geworden op: ma 17 aug 2020, 21:41

Re: Ozzy’s Seat Mii Sport Dynamic

Bericht door Habenero TSI » za 23 apr 2022, 20:21

Ozzy schreef:
za 23 apr 2022, 19:09
Habenero TSI schreef:
za 23 apr 2022, 17:21
Gaat nie veel meer in als 35 liter hoor
Heb zelf het idee dat het onderste kwart het kleinste kwart is
En ze zullen bij aflevering vast nie hun best gedaan hebben om hem zo vol mogelijk te proppen.
Dat denk ik ook. De brandstof naald werkt sowieso nogal apart als je het mij vraagt. Bijvoorbeeld de eerste 150km beweegt de naald niet en vervolgens als ie eenmaal bij halfvolle tank is, dan zakt ie constant beetje bij beetje na een korte ritje. Vreemd maar waar.
Klopt loopt nie echt lineair
Als je hem goed opvult dan idd de eerste 150 km niets
Als die dan eenmaal beweegt zijn de bovenste 3 kwart allen ongeveer hetzelfde en het laatste kwart gaat het ineens harder
Habenero Orange VW UP! TSI Full options.
My other VAG ride is a 1078 CC aircooled

Gebruikersavatar
Ozzy
Vagling liefhebber
Berichten: 234
Lid geworden op: ma 21 mar 2022, 11:59
Locatie: Deventer

Re: Ozzy’s Seat Mii Sport Dynamic

Bericht door Ozzy » wo 27 apr 2022, 04:06

Afgelopen maandag ochtend de Mii achtergelaten bij de dealer waar ie vandaan komt. Ze hebben het (abnormale) gekraak van het panoramadak kunnen bevestigen.

Wat ze hebben moeten doen om het te kunnen vinden:
- Panoramadak ingesmeerd/ingevet. Dit heeft helaas niet geholpen.
- Hemel eruit om te checken of er iets los zat, niks kunnen vinden. De boel weer terug geplaatst en een testrit gedaan. Gekraak nog steeds aanwezig.
- Hemel weer eruit om nogmaals te kijken. Dit keer kwamen ze erachter dat de voorbereiding van de handgrepen aan de zijkanten van het plafond wellicht de boosdoener konden zijn. Hier hebben ze wat mee gedaan. Vervolgens weer een testrit gedaan. Tadaaa... Het irritante gekraak is weg.
Ik blijf het wel vreemd vinden dat men de voorbereiding plaatst terwijl het een auto met een panoramadak betreft, die krijgen (bijna) nooit handgrepen aan het plafond.

Nu is het in ieder geval heerlijk stil in de Mii. Zo stil dat ik geluiden hoor die ik voorheen niet hoorde. Er lag iets los bij het reservewiel wat voor geluid zorgde. Die ergens neergelegd waar ie geen geluid kon maken. Toen was het heerlijk stil. Zodanig stil dat ik zelfs bijna ga denken dat ie op bepaalde momenten stiller kan zijn dan de Passat.
Habenero TSI schreef:
za 23 apr 2022, 20:21

Klopt loopt nie echt lineair
Als je hem goed opvult dan idd de eerste 150 km niets
Als die dan eenmaal beweegt zijn de bovenste 3 kwart allen ongeveer hetzelfde en het laatste kwart gaat het ineens harder
Ik krijg nu het idee dat ie iedere keer bij het op contact zetten weer ietsjes zakt. :think:
Vandaag eventjes met OBDeleven de boel uitgelezen. Alleen omdat ik weer eens vergeetachtig was moest ie uiteindelijk 3 keer op het contact gezet worden. Bij de derde keer stond de naald niet meer op vol. Maar goed... Boeie :lol:
Seat Mii Sport Dynamic 1.0 MPI 60pk

Plaats reactie