Ozzy’s Seat Mii Sport Dynamic
Ozzy’s Seat Mii Sport Dynamic
Gelukkig is de zoektocht gisteren beëindigd. Na een maandje rustig rond te hebben gekeken en erachter te mogen komen dat de VAGling alleen maar duurder aan het worden is dankzij de huidige situatie op de wereld, heb ik maar besloten de mooiste die ik tegen ben gekomen aan te gaan schaffen.
Het is een Candy witte Seat Mii in de Sport dynamic uitvoering geworden na lang wikken en wegen. Ik was ook een mooie Blueberry metallic Seat Mii tegengekomen, die had weer bepaalde opties die de Candy white Mii niet heeft, maar die bijna paarse kleur was me iets te vrouwelijk. Verder zijn die opties die ie mist achteraf in te bouwen zonder een orgaan te hoeven verkopen.
Nu het volgende, de opties. Ze beschikt over:
- Dakraam
- Stoelverwarming
- Elektrische + verwarmde zijspiegels
- Dubbele ruiten bediening
- Ruiten achter affabriek getint
- Mistlampen
- Garmin maps & more
- 15'' Ania velgen
Wat ze mist, maar geretrofit gaat worden is cruise control + MFA hendel. Ik moet wel hiermee even wachten vanwege de garantieperiode.
Heel misschien krijgt ze nog parkeersensoren achter, maar dat is in mijn optiek niet echt nodig voor een auto van dit formaat. Ze passen immers overal met gemak tussen.
Vanmiddag heeft ze verse olie + oliefilter en verse remvloeistof gekregen. Het was de bedoeling de luchtfilter en de bougies ook te vervangen gezien die voor het laatst alweer een paar jaar terug waren vervangen, aldus het serviceboekje. Nadat de boel los gehaald te hebben bleek dat het toch wel gedaan was, maar onjuist in het boekje was gevuld. Mooi, scheelt weer wat kosten.
Verder is de kont kaal gemaakt. Type aanduidingen ben ik nooit een fan van geweest. Binnenkort nog even de Seat logo's zwart maken, dan is er nergens meer iets chrooms te bekennen. Bling bling is niet mijn ding.
De halogeen verlichting is dik prima, desondanks het feit dat ik normaliter in een auto rijd met matrix- LED verlichting. Heel misschien vervang ik de lampjes door LED lampen, maar eerst even uitzoeken of het mogelijk is de DRL/stadslichten uit te schakelen met dimlichten aan. Of er moeten LED lampen bestaan die kunnen dimmen met dimlicht aan.
Het enige waar ik me momenteel een beetje aan stoor is het gekraak wanneer je over een klinkerweg of iets dergelijks rijd. Dan hoor je wat gekraak van het dakraam en bovenkant van de B stijl af komen. Als iemand daar een oplossing heeft, dan houd ik me aanbevolen.
Binnenkort zal ik haar even wassen en wat foto's maken. Voor nu moeten jullie het even hiermee doen. Bij de dokter op de brug:
Het is een Candy witte Seat Mii in de Sport dynamic uitvoering geworden na lang wikken en wegen. Ik was ook een mooie Blueberry metallic Seat Mii tegengekomen, die had weer bepaalde opties die de Candy white Mii niet heeft, maar die bijna paarse kleur was me iets te vrouwelijk. Verder zijn die opties die ie mist achteraf in te bouwen zonder een orgaan te hoeven verkopen.
Nu het volgende, de opties. Ze beschikt over:
- Dakraam
- Stoelverwarming
- Elektrische + verwarmde zijspiegels
- Dubbele ruiten bediening
- Ruiten achter affabriek getint
- Mistlampen
- Garmin maps & more
- 15'' Ania velgen
Wat ze mist, maar geretrofit gaat worden is cruise control + MFA hendel. Ik moet wel hiermee even wachten vanwege de garantieperiode.
Heel misschien krijgt ze nog parkeersensoren achter, maar dat is in mijn optiek niet echt nodig voor een auto van dit formaat. Ze passen immers overal met gemak tussen.
Vanmiddag heeft ze verse olie + oliefilter en verse remvloeistof gekregen. Het was de bedoeling de luchtfilter en de bougies ook te vervangen gezien die voor het laatst alweer een paar jaar terug waren vervangen, aldus het serviceboekje. Nadat de boel los gehaald te hebben bleek dat het toch wel gedaan was, maar onjuist in het boekje was gevuld. Mooi, scheelt weer wat kosten.
Verder is de kont kaal gemaakt. Type aanduidingen ben ik nooit een fan van geweest. Binnenkort nog even de Seat logo's zwart maken, dan is er nergens meer iets chrooms te bekennen. Bling bling is niet mijn ding.
De halogeen verlichting is dik prima, desondanks het feit dat ik normaliter in een auto rijd met matrix- LED verlichting. Heel misschien vervang ik de lampjes door LED lampen, maar eerst even uitzoeken of het mogelijk is de DRL/stadslichten uit te schakelen met dimlichten aan. Of er moeten LED lampen bestaan die kunnen dimmen met dimlicht aan.
Het enige waar ik me momenteel een beetje aan stoor is het gekraak wanneer je over een klinkerweg of iets dergelijks rijd. Dan hoor je wat gekraak van het dakraam en bovenkant van de B stijl af komen. Als iemand daar een oplossing heeft, dan houd ik me aanbevolen.
Binnenkort zal ik haar even wassen en wat foto's maken. Voor nu moeten jullie het even hiermee doen. Bij de dokter op de brug:
Laatst gewijzigd door Ozzy op zo 10 apr 2022, 06:05, 6 keer totaal gewijzigd.
Seat Mii Sport Dynamic 1.0 MPI 60pk
- Autheo
- Donateur member
- Berichten: 2837
- Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
- Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)
Re: Ozzy - Seat Mii
Gefeliciteerd met je Mii (de mooiste van de drie ). Daar ga je vast veel plezier mee krijgen.
We wachten de verdere foto's van na de wasbeurt met spanning af. En nu ik de auto zo met de motorkap open zie staan, gelijk de volgende tip: schaf ook even een rubberstrip aan voor de motorkap, zodat die van binnen minder vies wordt. Er zit nl een luchtkier, waardoor bij regen veel opspattende nevel onder de motorkap komt, en veel viezigheid van de weg (en in de winter ook zout) aan de binnenkant van de motorkap achter laat. Die rubberstrip houdt dat behoorlijk tegen. Klik onder aan mijn post even op het topic van mijn Mii, daarin vindt je mijn posts van 29 november 2017 en 1 december 2017 met foto's en het onderdeel nummer "Motorkap afdichtrubber, onderdeel nr 1SO 823 737". De strip kostte toen zo'n 13 euro.
We wachten de verdere foto's van na de wasbeurt met spanning af. En nu ik de auto zo met de motorkap open zie staan, gelijk de volgende tip: schaf ook even een rubberstrip aan voor de motorkap, zodat die van binnen minder vies wordt. Er zit nl een luchtkier, waardoor bij regen veel opspattende nevel onder de motorkap komt, en veel viezigheid van de weg (en in de winter ook zout) aan de binnenkant van de motorkap achter laat. Die rubberstrip houdt dat behoorlijk tegen. Klik onder aan mijn post even op het topic van mijn Mii, daarin vindt je mijn posts van 29 november 2017 en 1 december 2017 met foto's en het onderdeel nummer "Motorkap afdichtrubber, onderdeel nr 1SO 823 737". De strip kostte toen zo'n 13 euro.
Mii Sport Connect Ecomotive | 60 pk | 5d | candy white | (zie review)
<> Link:
Hiervoor:Mii Style Ecomotive (zie review)
4,7 l/100km = 21,1 km/l
<> Link:
Hiervoor:Mii Style Ecomotive (zie review)
4,7 l/100km = 21,1 km/l
Re: Ozzy - Seat Mii
Dankje. Ikzelf begin de Mii met de dag mooier te vinden, stiekem ook de mooiste van de 3.Autheo schreef: ↑za 09 apr 2022, 20:42Gefeliciteerd met je Mii (de mooiste van de drie ). Daar ga je vast veel plezier mee krijgen.
We wachten de verdere foto's van na de wasbeurt met spanning af. En nu ik de auto zo met de motorkap open zie staan, gelijk de volgende tip: schaf ook even een rubberstrip aan voor de motorkap, zodat die van binnen minder vies wordt. Er zit nl een luchtkier, waardoor bij regen veel opspattende nevel onder de motorkap komt, en veel viezigheid van de weg (en in de winter ook zout) aan de binnenkant van de motorkap achter laat. Die rubberstrip houdt dat behoorlijk tegen. Klik onder aan mijn post even op het topic van mijn Mii, daarin vindt je mijn posts van 29 november 2017 en 1 december 2017 met foto's en het onderdeel nummer "Motorkap afdichtrubber, onderdeel nr 1SO 823 737". De strip kostte toen zo'n 13 euro.
Je post was ik inderdaad al tegengekomen. Die rubberstrip ga ik zeker aanschaffen. Dankje voor de tip.
Voor het bedrag van nog geen 13 euro zou je het in ieder geval niet moeten laten liggen. Zeg nou zelf, wie houdt er niet van een schoon ogende motorruimte.
Seat Mii Sport Dynamic 1.0 MPI 60pk
Re: Ozzy’s Candy white Seat Mii Sport
Tijdens de proefrit had ik het idee dat deze Seat Mii iets vlotter aanvoelde dan de andere VAGlings met de 1.0 MPI 60pk waarmee ik gereden had.
Gisteren op de weg terug naar huis even met OBDeleven Pro data gelogd en daaruit bleek ie af te wijken van de waardes voor een 60pk. Om beperkt te blijven tot circa 60pk zou ie op een gegeven moment moeten afknijpen, echter gebeurde dit niet volgens de gelogde data. Er is nog wel een beetje ruimte over, ''gechipt'' is ie niet denken we (de dokter en ik). Ik denk dat de vorige eigenaar de 75pk ECU software erop heeft laten zetten.
Gisteren op de weg terug naar huis even met OBDeleven Pro data gelogd en daaruit bleek ie af te wijken van de waardes voor een 60pk. Om beperkt te blijven tot circa 60pk zou ie op een gegeven moment moeten afknijpen, echter gebeurde dit niet volgens de gelogde data. Er is nog wel een beetje ruimte over, ''gechipt'' is ie niet denken we (de dokter en ik). Ik denk dat de vorige eigenaar de 75pk ECU software erop heeft laten zetten.
Seat Mii Sport Dynamic 1.0 MPI 60pk
Re: Ozzy’s Seat Mii Sport Dynamic
Welkom hier.
Veel plezier met je aangeschafte mii.
Het gekraak van het dakraam komt in sommige gevallen door droge rubbers.
Op te lossen met silicone spray op de rubbers te spuiten en uit wrijven.
Ook willen de scharnieren wel is droog zijn voorzichtig behandelen met iets teflon spray.
Zo zou het normaal voor 90% weg moeten zijn.
Wel als je schuin een drempel over gaat ontkom je niet aan wat geluid. (Is mijn ervaring)
Veel plezier met je aangeschafte mii.
Het gekraak van het dakraam komt in sommige gevallen door droge rubbers.
Op te lossen met silicone spray op de rubbers te spuiten en uit wrijven.
Ook willen de scharnieren wel is droog zijn voorzichtig behandelen met iets teflon spray.
Zo zou het normaal voor 90% weg moeten zijn.
Wel als je schuin een drempel over gaat ontkom je niet aan wat geluid. (Is mijn ervaring)
Exen.
2012 high up 75pk 194000 km.
2017 high up 151pk 83000km.
2019 polo 1.0 tsi 140 pk 63000km
2021 up gti 115pk 27000km
2013 high up 60pk. 303000km
Huidige:
Crosse up! Tsi 90pk. Gezinswerkpaard.
2012 high up 75pk 194000 km.
2017 high up 151pk 83000km.
2019 polo 1.0 tsi 140 pk 63000km
2021 up gti 115pk 27000km
2013 high up 60pk. 303000km
Huidige:
Crosse up! Tsi 90pk. Gezinswerkpaard.
Re: Ozzy’s Seat Mii Sport Dynamic
mooi wagen ozzy, welkom
Ex: 2012 Black Up! 1.0 MPI full option 'iichel OEM+'. Huidig: Polo 6R 'iichel OEM+', Passat B8.
- Tom Westendorp
- Unicorn
- Berichten: 13481
- Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
- Locatie: Enschede
- Contacteer:
Re: Ozzy’s Seat Mii Sport Dynamic
Welkom! Mooie volle auto!
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ
Re: Ozzy’s Seat Mii Sport Dynamic
Dankje.Down schreef: ↑zo 10 apr 2022, 08:43Welkom hier.
Veel plezier met je aangeschafte mii.
Het gekraak van het dakraam komt in sommige gevallen door droge rubbers.
Op te lossen met silicone spray op de rubbers te spuiten en uit wrijven.
Ook willen de scharnieren wel is droog zijn voorzichtig behandelen met iets teflon spray.
Zo zou het normaal voor 90% weg moeten zijn.
Wel als je schuin een drempel over gaat ontkom je niet aan wat geluid. (Is mijn ervaring)
Gisteren is er wel wat op gespoten, hetgeen wat volgens VAG erop hoort. Dat heeft helaas geen verschil gemaakt. Het dak gaat wel mooi soepel open en dicht zonder te ''stotteren''.
''Speciale'' vet van VW is (nog niet) aangebracht. Dat gaan we binnenkort nog een beetje aanbrengen. Even zien of dat gaat helpen.
Het gekraak is voornamelijk aanwezig wanneer ik door de straat rijd, bij iedere drempel hoor je wel wat. Op asfalt is er geen enkel gekraak aanwezig.
Heel misschien ga ik kijken naar wat isolatie materiaal voor achter de B stijl. Daar lijkt naar mijn idee het meeste gekraak vandaan te komen.
Ik denk dat het ook een beetje een luxe probleem is. Als je normaliter constant in een stuk beter geïsoleerde auto rijd die niet tot nauwelijks kraakt, dan ga je hetgeen wat ik in de Mii hoor ervaren als behoorlijk wat gekraak. Vooral als je een goed oor voor zulke geluiden hebt.
Als ik het me goed herinner was er ook een dergelijk gekraak aanwezig in de andere VAGlings waarmee ik gereden had, alleen hadden die weer geen dakraam.
Dankje
Dankje.
Rijker uitgerust dan waar ik eigenlijk naar zocht. Mist wel net een optie waar ik veel waarde aan hecht, maar dat is gelukkig achteraf in te bouwen.
Seat Mii Sport Dynamic 1.0 MPI 60pk
- Autheo
- Donateur member
- Berichten: 2837
- Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
- Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)
Re: Ozzy’s Seat Mii Sport Dynamic
Jouw laatste zin doet mij vermoeden dat het mogelijk niets met je dakraam te maken heeft, maar met de rubbers bij de schokdempers achter. Dat is nl een bekend kwaaltje van de Vagling. Vooral als je langzaam rijdt op klinkerwegen, kun je die horen kraken. Zodra je op asfalt rijdt is dat weg, of als je meer ander weggeluid hebt. Je kunt dat wat invetten, al helpt dat meestal maar voor eventjes, en is het snel weer terug. Het kan geen kwaad, en het feit dat je het hoort komt eigenlijk omdat de auto verder zo lekker stil is. Inderdaad een luxe probleem dus (elk voordeel heeft z'n nadeel )Ozzy schreef: ↑zo 10 apr 2022, 18:02
Heel misschien ga ik kijken naar wat isolatie materiaal voor achter de B stijl. Daar lijkt naar mijn idee het meeste gekraak vandaan te komen.
Ik denk dat het ook een beetje een luxe probleem is. Als je normaliter constant in een stuk beter geïsoleerde auto rijd die niet tot nauwelijks kraakt, dan ga je hetgeen wat ik in de Mii hoor ervaren als behoorlijk wat gekraak. Vooral als je een goed oor voor zulke geluiden hebt.
Als ik het me goed herinner was er ook een dergelijk gekraak aanwezig in de andere VAGlings waarmee ik gereden had, alleen hadden die weer geen dakraam.
Soms is het lastig om precies te lokaliseren waar geluidjes vandaan komen, maar misschien kun je zelf eens op de achterbank gaan zitten, terwijl een ander rijdt. Mogelijk dat je dan makkelijker ontdekt waar het geluid vandaan komt. Succes!.
Mii Sport Connect Ecomotive | 60 pk | 5d | candy white | (zie review)
<> Link:
Hiervoor:Mii Style Ecomotive (zie review)
4,7 l/100km = 21,1 km/l
<> Link:
Hiervoor:Mii Style Ecomotive (zie review)
4,7 l/100km = 21,1 km/l
Re: Ozzy’s Seat Mii Sport Dynamic
Het is echt gekraak aan het plafond, rondom het dakraam. Als ik bijvoorbeeld me hand tegen het plafond druk, dan houdt het gekraak aan die zijde op. Als je aan de passagierszijde zit verneem je het gekraak wel minder vreemd genoeg.Autheo schreef: ↑zo 10 apr 2022, 21:49Jouw laatste zin doet mij vermoeden dat het mogelijk niets met je dakraam te maken heeft, maar met de rubbers bij de schokdempers achter. Dat is nl een bekend kwaaltje van de Vagling. Vooral als je langzaam rijdt op klinkerwegen, kun je die horen kraken. Zodra je op asfalt rijdt is dat weg, of als je meer ander weggeluid hebt. Je kunt dat wat invetten, al helpt dat meestal maar voor eventjes, en is het snel weer terug. Het kan geen kwaad, en het feit dat je het hoort komt eigenlijk omdat de auto verder zo lekker stil is. Inderdaad een luxe probleem dus (elk voordeel heeft z'n nadeel )
Soms is het lastig om precies te lokaliseren waar geluidjes vandaan komen, maar misschien kun je zelf eens op de achterbank gaan zitten, terwijl een ander rijdt. Mogelijk dat je dan makkelijker ontdekt waar het geluid vandaan komt. Succes!.
Als ik bijvoorbeeld heen en weer slinger, dan hoor je het gekraak ook, of je dan over een klinkerweg of over een mooi stuk asfalt rijdt maakt niet uit. Het gekraak is bij het heen en weer slingeren (op een mooi stuk asfalt) wel veel minder aanwezig.
Wellicht heb je toch gelijk, maar ik betwijfel het momenteel. Zin om een stukje te rijden in een andere Mii?
Laatst zat ik op de achterbank. Het gekraak van de rubbers bij de schokdempers heb ik nog niet echt vernomen tot op heden.
Seat Mii Sport Dynamic 1.0 MPI 60pk
Re: Ozzy - Seat Mii
De rubber strip vandaag opgehaald en geplaatst in de motorruimte van de Mii. Als het goed is zou de motorruimte nu langer schoon moeten blijven.Autheo schreef: ↑za 09 apr 2022, 20:42Gefeliciteerd met je Mii (de mooiste van de drie ). Daar ga je vast veel plezier mee krijgen.
We wachten de verdere foto's van na de wasbeurt met spanning af. En nu ik de auto zo met de motorkap open zie staan, gelijk de volgende tip: schaf ook even een rubberstrip aan voor de motorkap, zodat die van binnen minder vies wordt. Er zit nl een luchtkier, waardoor bij regen veel opspattende nevel onder de motorkap komt, en veel viezigheid van de weg (en in de winter ook zout) aan de binnenkant van de motorkap achter laat. Die rubberstrip houdt dat behoorlijk tegen. Klik onder aan mijn post even op het topic van mijn Mii, daarin vindt je mijn posts van 29 november 2017 en 1 december 2017 met foto's en het onderdeel nummer "Motorkap afdichtrubber, onderdeel nr 1SO 823 737". De strip kostte toen zo'n 13 euro.
Trouwens, nu snap ik waarom je de Mii “Miiauw” noemt. Vanaf de zijkant lijkt de voorkop net op het hoofd van een kat.
Seat Mii Sport Dynamic 1.0 MPI 60pk
Re: Ozzy’s Seat Mii Sport Dynamic
Even gevraagd of we een turbo op de 1.0 MPI 60pk konden schroeven. Zou iemand dat al gedaan hebben?
Blijkbaar zat ik er toch naast betreffende het vermogen. Het blijkt toch een standaard 60pk te zijn, die blijkbaar gewoon behoorlijk gezond is gezien ie vlotter lijkt/aanvoelt dan alle andere Upjes en Mii's waarmee ik gereden heb. In de toekomst (na de garantieperiode) even kijken of ik daar nog wat aan laat doen. Ik hoef niet vaak boven de 4000 toeren te komen, alleen daar maakt de tuning verschil. Hoewel het koppel ook toeneemt met circa 20nm over het gehele toerenbereik, denk ik dat je dat verschil amper zult merken. Gezien ik niet vaak boven de 4000 toeren kom lijkt het me niet echt nodig. Voor nu rijd ze prima met 60 peekaatjes.
Ze gaat binnenkort terug naar de verkopende partij. Het dakraam kraakt me teveel. Tijdens de proefrit hoorde je zo nu en dan wat een keer, maar nu begint het iets teveel van het goede te worden. Inspuiten/invetten wil ik best wel zelf doen, maar gezien ie garantie heeft mogen zij ernaar kijken.
Zoals beloofd de foto's. Het enige wat ik nog wil doen is de Seat logo's en de spiegelkappen zwart spuiten of wrappen. De wielen laat ik voor nu zo. Misschien worden die in toekomst ook wat donkerder gemaakt.
Blijkbaar zat ik er toch naast betreffende het vermogen. Het blijkt toch een standaard 60pk te zijn, die blijkbaar gewoon behoorlijk gezond is gezien ie vlotter lijkt/aanvoelt dan alle andere Upjes en Mii's waarmee ik gereden heb. In de toekomst (na de garantieperiode) even kijken of ik daar nog wat aan laat doen. Ik hoef niet vaak boven de 4000 toeren te komen, alleen daar maakt de tuning verschil. Hoewel het koppel ook toeneemt met circa 20nm over het gehele toerenbereik, denk ik dat je dat verschil amper zult merken. Gezien ik niet vaak boven de 4000 toeren kom lijkt het me niet echt nodig. Voor nu rijd ze prima met 60 peekaatjes.
Ze gaat binnenkort terug naar de verkopende partij. Het dakraam kraakt me teveel. Tijdens de proefrit hoorde je zo nu en dan wat een keer, maar nu begint het iets teveel van het goede te worden. Inspuiten/invetten wil ik best wel zelf doen, maar gezien ie garantie heeft mogen zij ernaar kijken.
Zoals beloofd de foto's. Het enige wat ik nog wil doen is de Seat logo's en de spiegelkappen zwart spuiten of wrappen. De wielen laat ik voor nu zo. Misschien worden die in toekomst ook wat donkerder gemaakt.
Seat Mii Sport Dynamic 1.0 MPI 60pk
Re: Ozzy’s Seat Mii Sport Dynamic
Mooie foto's bij de meesters van jd.
Exen.
2012 high up 75pk 194000 km.
2017 high up 151pk 83000km.
2019 polo 1.0 tsi 140 pk 63000km
2021 up gti 115pk 27000km
2013 high up 60pk. 303000km
Huidige:
Crosse up! Tsi 90pk. Gezinswerkpaard.
2012 high up 75pk 194000 km.
2017 high up 151pk 83000km.
2019 polo 1.0 tsi 140 pk 63000km
2021 up gti 115pk 27000km
2013 high up 60pk. 303000km
Huidige:
Crosse up! Tsi 90pk. Gezinswerkpaard.
Re: Ozzy’s Seat Mii Sport Dynamic
Ja ze hebben mijn vorige up goed behandeld.
De huidige moet nog als ik tijd heb.
De huidige moet nog als ik tijd heb.
Exen.
2012 high up 75pk 194000 km.
2017 high up 151pk 83000km.
2019 polo 1.0 tsi 140 pk 63000km
2021 up gti 115pk 27000km
2013 high up 60pk. 303000km
Huidige:
Crosse up! Tsi 90pk. Gezinswerkpaard.
2012 high up 75pk 194000 km.
2017 high up 151pk 83000km.
2019 polo 1.0 tsi 140 pk 63000km
2021 up gti 115pk 27000km
2013 high up 60pk. 303000km
Huidige:
Crosse up! Tsi 90pk. Gezinswerkpaard.
Re: Ozzy’s Seat Mii Sport Dynamic
Zojuist voor het eerst de tank van de Mii 1.0 MPI 60pk volgegooid. Ik schrok wel effe toen er bij 1/4 tank 29 liter aan 98 erbij kon. Gaat er toch iets meer in dan 35 liter?
Maar goed. 468 km / 29 liter = 1 op 16,1km. Op zich niet verkeerd als je ervan uit gaat dat er vlot mee gereden wordt en dat 60% van de ritten binnen de stad waren, 10% snelweg en de rest buiten de bebouwde kom. Verder kan het ook zijn dat de verkopende partij haar niet volledig vol heeft gegooid zoals ik dat zelf doe. Ook tanken zij 'm af met 95 E10, daar loopt een motor ook minder mooi en efficiënt op. De volgende tankbeurt zal een beter beeld geven van wat zo'n 1.0 MPI 60pk verbruikt. Als ze gemiddeld 1 op 18 doet ben ik meer dan tevreden.
Mijn ervaring met een leen 2019 Up 1.0 MPI was wel een stuk beter. Die had gemiddeld 1 op 21 gedaan. Alleen moet ik wel eerlijk toegeven dat daar rustiger mee gereden is en voornamelijk op B-wegen.
Maar goed. 468 km / 29 liter = 1 op 16,1km. Op zich niet verkeerd als je ervan uit gaat dat er vlot mee gereden wordt en dat 60% van de ritten binnen de stad waren, 10% snelweg en de rest buiten de bebouwde kom. Verder kan het ook zijn dat de verkopende partij haar niet volledig vol heeft gegooid zoals ik dat zelf doe. Ook tanken zij 'm af met 95 E10, daar loopt een motor ook minder mooi en efficiënt op. De volgende tankbeurt zal een beter beeld geven van wat zo'n 1.0 MPI 60pk verbruikt. Als ze gemiddeld 1 op 18 doet ben ik meer dan tevreden.
Mijn ervaring met een leen 2019 Up 1.0 MPI was wel een stuk beter. Die had gemiddeld 1 op 21 gedaan. Alleen moet ik wel eerlijk toegeven dat daar rustiger mee gereden is en voornamelijk op B-wegen.
Ik zou mezelf bijna gaan aanbieden om ermee op en neer voor je naar JD te gaan rijden
Seat Mii Sport Dynamic 1.0 MPI 60pk
- Habenero TSI
- Vagling liefhebber
- Berichten: 173
- Lid geworden op: ma 17 aug 2020, 21:41
Re: Ozzy’s Seat Mii Sport Dynamic
Gaat nie veel meer in als 35 liter hoorOzzy schreef: ↑za 23 apr 2022, 14:56Zojuist voor het eerst de tank van de Mii 1.0 MPI 60pk volgegooid. Ik schrok wel effe toen er bij 1/4 tank 29 liter aan 98 erbij kon. Gaat er toch iets meer in dan 35 liter?
Maar goed. 468 km / 29 liter = 1 op 16,1km. Op zich niet verkeerd als je ervan uit gaat dat er vlot mee gereden wordt en dat 60% van de ritten binnen de stad waren, 10% snelweg en de rest buiten de bebouwde kom. Verder kan het ook zijn dat de verkopende partij haar niet volledig vol heeft gegooid zoals ik dat zelf doe. Ook tanken zij 'm af met 95 E10, daar loopt een motor ook minder mooi en efficiënt op. De volgende tankbeurt zal een beter beeld geven van wat zo'n 1.0 MPI 60pk verbruikt. Als ze gemiddeld 1 op 18 doet ben ik meer dan tevreden.
Mijn ervaring met een leen 2019 Up 1.0 MPI was wel een stuk beter. Die had gemiddeld 1 op 21 gedaan. Alleen moet ik wel eerlijk toegeven dat daar rustiger mee gereden is en voornamelijk op B-wegen.
Ik zou mezelf bijna gaan aanbieden om ermee op en neer voor je naar JD te gaan rijden
Heb zelf het idee dat het onderste kwart het kleinste kwart is
En ze zullen bij aflevering vast nie hun best gedaan hebben om hem zo vol mogelijk te proppen.
Habenero Orange VW UP! TSI Full options.
My other VAG ride is a 1078 CC aircooled
My other VAG ride is a 1078 CC aircooled
Re: Ozzy’s Seat Mii Sport Dynamic
Dat denk ik ook. De brandstof naald werkt sowieso nogal apart als je het mij vraagt. Bijvoorbeeld de eerste 150km beweegt de naald niet en vervolgens als ie eenmaal bij halfvolle tank is, dan zakt ie constant beetje bij beetje na een korte ritje. Vreemd maar waar.Habenero TSI schreef: ↑za 23 apr 2022, 17:21Gaat nie veel meer in als 35 liter hoor
Heb zelf het idee dat het onderste kwart het kleinste kwart is
En ze zullen bij aflevering vast nie hun best gedaan hebben om hem zo vol mogelijk te proppen.
Seat Mii Sport Dynamic 1.0 MPI 60pk
- Habenero TSI
- Vagling liefhebber
- Berichten: 173
- Lid geworden op: ma 17 aug 2020, 21:41
Re: Ozzy’s Seat Mii Sport Dynamic
Klopt loopt nie echt lineairOzzy schreef: ↑za 23 apr 2022, 19:09Dat denk ik ook. De brandstof naald werkt sowieso nogal apart als je het mij vraagt. Bijvoorbeeld de eerste 150km beweegt de naald niet en vervolgens als ie eenmaal bij halfvolle tank is, dan zakt ie constant beetje bij beetje na een korte ritje. Vreemd maar waar.Habenero TSI schreef: ↑za 23 apr 2022, 17:21Gaat nie veel meer in als 35 liter hoor
Heb zelf het idee dat het onderste kwart het kleinste kwart is
En ze zullen bij aflevering vast nie hun best gedaan hebben om hem zo vol mogelijk te proppen.
Als je hem goed opvult dan idd de eerste 150 km niets
Als die dan eenmaal beweegt zijn de bovenste 3 kwart allen ongeveer hetzelfde en het laatste kwart gaat het ineens harder
Habenero Orange VW UP! TSI Full options.
My other VAG ride is a 1078 CC aircooled
My other VAG ride is a 1078 CC aircooled
Re: Ozzy’s Seat Mii Sport Dynamic
Afgelopen maandag ochtend de Mii achtergelaten bij de dealer waar ie vandaan komt. Ze hebben het (abnormale) gekraak van het panoramadak kunnen bevestigen.
Wat ze hebben moeten doen om het te kunnen vinden:
- Panoramadak ingesmeerd/ingevet. Dit heeft helaas niet geholpen.
- Hemel eruit om te checken of er iets los zat, niks kunnen vinden. De boel weer terug geplaatst en een testrit gedaan. Gekraak nog steeds aanwezig.
- Hemel weer eruit om nogmaals te kijken. Dit keer kwamen ze erachter dat de voorbereiding van de handgrepen aan de zijkanten van het plafond wellicht de boosdoener konden zijn. Hier hebben ze wat mee gedaan. Vervolgens weer een testrit gedaan. Tadaaa... Het irritante gekraak is weg.
Ik blijf het wel vreemd vinden dat men de voorbereiding plaatst terwijl het een auto met een panoramadak betreft, die krijgen (bijna) nooit handgrepen aan het plafond.
Nu is het in ieder geval heerlijk stil in de Mii. Zo stil dat ik geluiden hoor die ik voorheen niet hoorde. Er lag iets los bij het reservewiel wat voor geluid zorgde. Die ergens neergelegd waar ie geen geluid kon maken. Toen was het heerlijk stil. Zodanig stil dat ik zelfs bijna ga denken dat ie op bepaalde momenten stiller kan zijn dan de Passat.
Vandaag eventjes met OBDeleven de boel uitgelezen. Alleen omdat ik weer eens vergeetachtig was moest ie uiteindelijk 3 keer op het contact gezet worden. Bij de derde keer stond de naald niet meer op vol. Maar goed... Boeie
Wat ze hebben moeten doen om het te kunnen vinden:
- Panoramadak ingesmeerd/ingevet. Dit heeft helaas niet geholpen.
- Hemel eruit om te checken of er iets los zat, niks kunnen vinden. De boel weer terug geplaatst en een testrit gedaan. Gekraak nog steeds aanwezig.
- Hemel weer eruit om nogmaals te kijken. Dit keer kwamen ze erachter dat de voorbereiding van de handgrepen aan de zijkanten van het plafond wellicht de boosdoener konden zijn. Hier hebben ze wat mee gedaan. Vervolgens weer een testrit gedaan. Tadaaa... Het irritante gekraak is weg.
Ik blijf het wel vreemd vinden dat men de voorbereiding plaatst terwijl het een auto met een panoramadak betreft, die krijgen (bijna) nooit handgrepen aan het plafond.
Nu is het in ieder geval heerlijk stil in de Mii. Zo stil dat ik geluiden hoor die ik voorheen niet hoorde. Er lag iets los bij het reservewiel wat voor geluid zorgde. Die ergens neergelegd waar ie geen geluid kon maken. Toen was het heerlijk stil. Zodanig stil dat ik zelfs bijna ga denken dat ie op bepaalde momenten stiller kan zijn dan de Passat.
Ik krijg nu het idee dat ie iedere keer bij het op contact zetten weer ietsjes zakt.Habenero TSI schreef: ↑za 23 apr 2022, 20:21
Klopt loopt nie echt lineair
Als je hem goed opvult dan idd de eerste 150 km niets
Als die dan eenmaal beweegt zijn de bovenste 3 kwart allen ongeveer hetzelfde en het laatste kwart gaat het ineens harder
Vandaag eventjes met OBDeleven de boel uitgelezen. Alleen omdat ik weer eens vergeetachtig was moest ie uiteindelijk 3 keer op het contact gezet worden. Bij de derde keer stond de naald niet meer op vol. Maar goed... Boeie
Seat Mii Sport Dynamic 1.0 MPI 60pk