Tom's derde, een e-up! Te koop! p12

Laat hier je nieuwe trots zien.
Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Tom's derde, een e-up! Te koop! p12

Bericht door Tom Westendorp » ma 24 okt 2022, 08:44

Het proces is in gang gezet! Nou maar hopen dat de RDW lekker snel is. :dance:

Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Tom's derde, een e-up! Te koop! p12

Bericht door Tom Westendorp » do 27 okt 2022, 13:03

Mijn kenteken is binnen!!!!
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
Autheo
Donateur member
Berichten: 2832
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)

Re: Tom's derde, een e-up! Te koop! p12

Bericht door Autheo » vr 28 okt 2022, 17:06

Tom Westendorp schreef:
ma 24 okt 2022, 08:44
Het proces is in gang gezet! Nou maar hopen dat de RDW lekker snel is. :dance:

Je noemde dat de EU langs de snelwegen elke 60 km een oplaadmogelijkheid voor elektrisch rijden wil hebben. Ik vraag me af hoe dat gerealiseerd moet worden, als nu al het netwerk de vraag naar elektriciteit nauwelijks aan kan....

Gebruikersavatar
OnlyWay=Up!
Vagling liefhebber
Berichten: 263
Lid geworden op: wo 25 aug 2021, 17:14
Locatie: Rotterdam

Re: Tom's derde, een e-up! Te koop! p12

Bericht door OnlyWay=Up! » ma 07 nov 2022, 22:27

Fijn dat de i3 zo goed bevalt Tom! Had stiekem ook niet anders verwacht 😉
Staat de E-up al te koop?
Eigenlijk even een topic aanmaken voor de I3 dan kunnen we de mods daaraan ook volgen!
EX: '17 UP! TSI

Gebruikersavatar
Autheo
Donateur member
Berichten: 2832
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)

Re: Tom's derde, een e-up! Te koop! p12

Bericht door Autheo » zo 13 nov 2022, 19:55

Tom, ga je zo op in je i3, dat je helemaal vergeet dat wij best wel nieuwsgierig zijn? Of zitten er in de i3 te weinig faciliteiten om je camera te installeren? Dan mag je ook gewoon een stukje schrijven met een foto erbij hoor ;)

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Tom's derde, een e-up! Te koop! p12

Bericht door Tom Westendorp » wo 25 jan 2023, 20:05

Goed punt Autheo,

Echt nodig tijd om eens even wat stof af te blazen. De i3s bevalt echt top, daar staat inmiddels al 15.000 kilometer op. Het beginnen van een nieuwe baan en opzetten van twee ondernemingen daarnaast vergt de nodige tijd dus ik ben hier even wat minder actief geweest. De e-up! heb ik afgelopen weekend naar Berluni gebracht die de auto voor mij gaan verkopen. De auto is helemaal origineel en staat nog net onder de 30.000 kilometer.

De e-up heeft me perfect overal naartoe gebracht en was echt een heerlijke auto, als ik niet in Gorinchem was gaan werken en een rit van 180 kilometer enkele reis had gehad, had ik er waarschijnlijk nu nog steeds in gereden. De auto is volledig foutloos geweest en is voor het geld denk ik de beste elektrische auto op de markt. De auto heeft recentelijk een grote beurt gehad bij Huiskes-Kokkeler waarbij er verscheidene software updates zijn doorgevoerd, de remolie is vervangen en het interieurfilter is vernieuwd. Daarnaast staat de e-up op nieuwe all season banden rondom. De KW Schroefset heb ik hier op het forum te koop aangeboden. De OZ wielen houd ik nog even omdat ik daar binnenkort misschien wel een andere plek voor heb gevonden (kan ik nu verder nog niets over zeggen).

De i3S is vooral dankzij het goede batterijmanagement en de warmtepomp goed in staat zelfs met -10 de 180 kilometer te volbrengen zonder bij te moeten laden. Dat bijladen heb ik onderweg nog maar 3 keer hoeven doen en dat was wanneer ik enorme tegenwind had en de auto beduidend harder moet werken om de ingestelde 120 kilometer per uur vast te houden. Verder ben ik bij Bergwerff naast de marketing inmiddels ook verantwoordelijk voor de klassieker afdeling. Een van de dingen die daarbij hoorde was de Interclassics beurs. Een enorm succes en supergave ervaring.

Voor nu dus even geen up! meer maar wellicht dat het binnenkort weer veranderd. Ik blijf verder wel actief want ik denk dat ik de komende tijd wel wat meer tijd heb om te reageren.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
Gert
Vagling liefhebber
Berichten: 804
Lid geworden op: di 09 sep 2014, 21:07

Re: I'm back! Tom's derde up!

Bericht door Gert » wo 15 mar 2023, 19:58

Gert schreef:
ma 14 mar 2022, 16:56
Vergelijking kosten 1-ste 2 jaar VW high-up en VW e-up.
Highup na 1 jaar (15.000 km) € 150 (geen bijzonderheden)
Highup na 2 jaar (30.000 km) € 340 (geen bijzonderheden)
Totaal Highup (1-ste 2 jaar): € 490,-
Totaal e-up (1-ste 2 jaar, 30.000 km): € 285 (geen bijzonderheden)

Voordeel onderhoud e-up: 490-285 = € 205
Update: dezer dagen piepte mijn e-up uit 2020 na 3 jaar om een beurt. Afspraak gemaakt maar gezegd dat volgens het duitse e-up forum bij e-up vanaf 2019 de 2-de beurt pas na 4 jaar hoeft. Er zou iets aan de rem-olie veranderd zijn vanaf 2019. Dag later belde mijn garage dat ik inderdaad pas over een jaar hoef te komen. Dus kosten e-up 1-ste vierjaar 285 euro en voor de higup tel ik maar weer een beurtje van 150 euro erbij. Kortom voordeel onderhoud e-up tov high-up na vier jaar: 355 euro. Geen vermogen maar wie geeft het je cadeau?

Dat ik mijn auto niet weer een dag kwijt ben en niet hoef te brengen en te halen is me trouwens ook wat waard ;)
e-up style (2020) dark silver met winter pakket + armsteun, daarvoor high-up (2014)

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Tom's derde, een e-up! Te koop! p12

Bericht door Tom Westendorp » di 11 apr 2023, 21:06

It’s back!
IMG_3944.jpeg
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
Up!grade TSI
Donateur member
Berichten: 1383
Lid geworden op: di 14 jul 2020, 21:20
Locatie: N-H

Re: Tom's derde, een e-up! Te koop! p12

Bericht door Up!grade TSI » do 13 apr 2023, 17:03

Was ie weg dan?🤪 Dezelfde?
Snap ik met 15 zonnepanelen :D
bekijk hier mijn vorige Up! GTi >>>https://www.vwupforum.nl/viewtopic.php?f=4&t=8147
bekijk hier mijn vorige Up! TSI >>>
https://www.vwupforum.nl/viewtopic.php?f=4&t=7319
Exen (Vag); Mii, Citigo, Up! TSI, Up! GTi] huidig>>>Up! GTi 8-)

Gebruikersavatar
Ozzy
Vagling liefhebber
Berichten: 234
Lid geworden op: ma 21 mar 2022, 11:59
Locatie: Deventer

Re: Tom's derde, een e-up! Te koop! p12

Bericht door Ozzy » di 25 apr 2023, 13:46

Dat is snel. De i3 nu al zat dat je 'm aan de vrouw gaat geven zodat je zelf weer in de e-Up jezelf mag vervoeren?
Seat Mii Sport Dynamic 1.0 MPI 60pk

Plaats reactie