'Matchbox' Volkswagen UP! GTI Robin

Laat hier je nieuwe trots zien.
Gebruikersavatar
NidayFright
Donateur member
Berichten: 568
Lid geworden op: vr 07 dec 2018, 16:44

Re: 'Matchbox' Volkswagen UP! GTI Robin

Bericht door NidayFright » ma 26 okt 2020, 01:20

Tom Westendorp schreef:
zo 25 okt 2020, 22:39
Dik hoor! Past die zo op het kunststof deel van de GTI spoiler if is het compleet nieuw?
Valt over de huidige spoiler heen :) Op een aantal foto's zie je de spoiler ook nog zitten.
GTI DARK SILVER

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: 'Matchbox' Volkswagen UP! GTI Robin

Bericht door Tom Westendorp » ma 26 okt 2020, 09:15

Check! Daar was ik even benieuwd naar!
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
Berrie de jongh
Forum newbie
Berichten: 56
Lid geworden op: zo 12 aug 2018, 19:49
Locatie: kerk avezaath
Contacteer:

Re: 'Matchbox' Volkswagen UP! GTI Robin

Bericht door Berrie de jongh » ma 26 okt 2020, 20:48

NidayFright schreef:
zo 25 okt 2020, 22:34
Berrie de jongh schreef:
zo 25 okt 2020, 20:47
Ik heb het toen gelijk laten spuiten dat ziet er een stuk beter uit
Kutzooi :p nog meer twijfels haha

:D :D :D :D :D :D :D
VW UP GTI

gti drivers do it faster

Gebruikersavatar
NidayFright
Donateur member
Berichten: 568
Lid geworden op: vr 07 dec 2018, 16:44

Re: 'Matchbox' Volkswagen UP! GTI Robin

Bericht door NidayFright » di 27 okt 2020, 14:49

Ik mis nog een afbeelding met het zijaanzicht van de auto compleet, bij deze. De laatste uit de spamfolder :shhh:
Bijlagen
F!rst.jpg
GTI DARK SILVER

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: 'Matchbox' Volkswagen UP! GTI Robin

Bericht door Tom Westendorp » di 27 okt 2020, 20:55

Echt een super gave mod!
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
GT_I_NE
Donateur member
Berichten: 31
Lid geworden op: di 26 mei 2020, 10:23
Locatie: Limburg, BE

Re: 'Matchbox' Volkswagen UP! GTI Robin

Bericht door GT_I_NE » di 27 okt 2020, 21:11

TOP!!!

Gebruikersavatar
NidayFright
Donateur member
Berichten: 568
Lid geworden op: vr 07 dec 2018, 16:44

Re: 'Matchbox' Volkswagen UP! GTI Robin

Bericht door NidayFright » di 27 okt 2020, 22:24

Thanks beide!
GTI DARK SILVER

Bartjuh46
Forum newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: di 21 apr 2020, 19:08

Re: 'Matchbox' Volkswagen UP! GTI Robin

Bericht door Bartjuh46 » di 17 nov 2020, 21:28

Ik heb nu ook de spoiler extension binnen, tevens de splitter voor de voorbumper besteld, binnen kort maar eens monteren 😏

Gebruikersavatar
Up!grade TSI
Donateur member
Berichten: 1383
Lid geworden op: di 14 jul 2020, 21:20
Locatie: N-H

Re: 'Matchbox' Volkswagen UP! GTI Robin

Bericht door Up!grade TSI » di 17 nov 2020, 22:00

Kun je al iets zeggen over meer of minder snel vies worden van de achterkant in een regenrit, of bv windgeruis?
bekijk hier mijn vorige Up! GTi >>>https://www.vwupforum.nl/viewtopic.php?f=4&t=8147
bekijk hier mijn vorige Up! TSI >>>
https://www.vwupforum.nl/viewtopic.php?f=4&t=7319
Exen (Vag); Mii, Citigo, Up! TSI, Up! GTi] huidig>>>Up! GTi 8-)

Gebruikersavatar
NidayFright
Donateur member
Berichten: 568
Lid geworden op: vr 07 dec 2018, 16:44

Re: 'Matchbox' Volkswagen UP! GTI Robin

Bericht door NidayFright » wo 18 nov 2020, 22:24

Bartjuh46 schreef:
di 17 nov 2020, 21:28
Ik heb nu ook de spoiler extension binnen, tevens de splitter voor de voorbumper besteld, binnen kort maar eens monteren 😏
Netjes! En welke splitter is het geworden?:)
GTI DARK SILVER

Gebruikersavatar
NidayFright
Donateur member
Berichten: 568
Lid geworden op: vr 07 dec 2018, 16:44

Re: 'Matchbox' Volkswagen UP! GTI Robin

Bericht door NidayFright » wo 18 nov 2020, 22:32

Up!grade TSI schreef:
di 17 nov 2020, 22:00
Kun je al iets zeggen over meer of minder snel vies worden van de achterkant in een regenrit, of bv windgeruis?
Geen verschil. Ontkom je ook niet aan met zo'n vlakke achterkant. Het enige wat zou kunnen helpen zijn spatlappen tegen het vuil / zand en opspattend water. Wordt de Up alleen niet mooier van :doh:

Windgeruis e.d. niet aanwezig:) Helemaal niks van bijgeluiden of iets te horen. Helemaal goed dus :thumbup:
GTI DARK SILVER

Gebruikersavatar
Up!grade TSI
Donateur member
Berichten: 1383
Lid geworden op: di 14 jul 2020, 21:20
Locatie: N-H

Re: 'Matchbox' Volkswagen UP! GTI Robin

Bericht door Up!grade TSI » do 19 nov 2020, 00:37

NidayFright schreef:
wo 18 nov 2020, 22:32
Up!grade TSI schreef:
di 17 nov 2020, 22:00
Kun je al iets zeggen over meer of minder snel vies worden van de achterkant in een regenrit, of bv windgeruis?
Geen verschil. Ontkom je ook niet aan met zo'n vlakke achterkant. Het enige wat zou kunnen helpen zijn spatlappen tegen het vuil / zand en opspattend water. Wordt de Up alleen niet mooier van :doh:

Windgeruis e.d. niet aanwezig:) Helemaal niks van bijgeluiden of iets te horen. Helemaal goed dus :thumbup:
Thanks voor de info, kan ik die ook weer op m'n to do list bijschrijven...
bekijk hier mijn vorige Up! GTi >>>https://www.vwupforum.nl/viewtopic.php?f=4&t=8147
bekijk hier mijn vorige Up! TSI >>>
https://www.vwupforum.nl/viewtopic.php?f=4&t=7319
Exen (Vag); Mii, Citigo, Up! TSI, Up! GTi] huidig>>>Up! GTi 8-)

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: 'Matchbox' Volkswagen UP! GTI Robin

Bericht door Tom Westendorp » do 19 nov 2020, 08:47

Spatlappen heb ik op mijn zwarte gehad. Helpen ook amper. Staan wel lekker rally cool.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
NidayFright
Donateur member
Berichten: 568
Lid geworden op: vr 07 dec 2018, 16:44

Re: 'Matchbox' Volkswagen UP! GTI Robin

Bericht door NidayFright » vr 20 nov 2020, 18:41

Tom Westendorp schreef:
do 19 nov 2020, 08:47
Spatlappen heb ik op mijn zwarte gehad. Helpen ook amper. Staan wel lekker rally cool.
Oh nou, dan weten we dat ook gelijk weer :P
GTI DARK SILVER

Roodupje
Vagling liefhebber
Berichten: 120
Lid geworden op: di 14 apr 2020, 18:44

Re: 'Matchbox' Volkswagen UP! GTI Robin

Bericht door Roodupje » ma 11 jan 2021, 22:38

NidayFright schreef:
do 20 feb 2020, 23:48
Hoi allen,

Nu ik er even de tijd voor heb, wil ik via dit topic wat meer vertellen over mijn Up! GTI. Heb er een redelijk uitgebreide post van gemaakt zag ik naderhand. Mijn excuus mocht het voor enkele iets teveel/niet interessant zijn :whistle:

September 2018:
Na meer dan een half jaar gewacht te hebben vanwege de WLTP mocht ik eindelijk genieten van de nieuwe Volkswagen Up! GTI. En dat doe ik nog tot op de dag van vandaag:) Ik had niet verwacht dat deze uitvoering van de Up! een hoge "funfactor" zou hebben en het gevoel geeft dat je niet met een 'normale' Up aan het rijden bent. (Niks tegen de Up! natuurlijk:) De auto vind ik naar eigen zegge qua looks ietswat bescheiden maar wel geslaagd en is standaard voldoende uitgerust, zowel het interieur als exterieur. Qua vermogen/prestaties heeft de auto een prima balans en is het het GTI logo zeker wel waard.

Misschien dat het alleen mij opvalt, maar ik heb soms het idee dat de GTI een beetje wordt onderschat.

Up! GTI optielijst:
Ik ben de gelukkige eigenaar van een 3-deurs uitvoering in de kleur samenstelling Dark-Silver *Zwart dak + Zwarte spiegelkappen. Tevens de duurste kleur waar ik nogal verbaast over was. Vind de combinatie zilver-zwart persoonlijk wel het mooiste staan, waarbij de accenten die zijn toegevoegd er mooi uit komen. Het scheelt dat ik in Leusden bij PON dezelfde kleur in de showroom had zien staan want er was immers maar weinig informatie te krijgen over de GTI toendertijd. Laat staan een model te bezichtigen bij de VW-dealer in mijn regio. Dit mede door de WLTP betreffende dat jaar. Ze hadden van mij ongeacht de reden de GTI wel iets meer mogen promoten. Maargoed dat is achteraf en verder niet meer relevant.

Verder heb ik niet alle opties gekozen. Ik heb het DAB+ pakket en het panoramadak laten schieten. Daar heb ik zo mijn redenen voor. De overige opties zitten wel op de auto en heb ook 2+2 Garantie.
De optielijst was jammer genoeg wel beperkt. Wat dat betreft was ik eventueel wel bereid om meer te betalen als er meerdere opties beschikbaar waren.
Bijvoorbeeld voor; Lederen stoelen/Sportstoelen, Xenon/LED verlichting, keuze LM wielen en nog een aantal dingen.

Ik heb vanuit mijn optiek een aantal puntjes van opgesomd. Beschouw het meer als bijzaak dan gemis:)

De plus -en minpunten in mijn optiek:

+ Zuinig in verbruik.
+ Motorprestaties ruim voldoende. (Merkbaar verschil hoe de motor is ingereden van nieuw tot nu)
+ Goed uitgerust/Prijsverhouding.
+ Onderscheid/Blikvanger.
+ Binnenruimte in de 3-Deurs.
+ Funfactor.
+ 6-versnellingen.
+ Betrouwbaarheid gehele auto.
+ Gebruik materiaal interieur degelijk.

- Geen 'easy entry' bij de 3-Deurs. Geldt tevens voor elke 3-Deurs uitvoering.
- Zelf dimmende binnenspiegel.
- Afhankelijke achterwielophanging.
- Remsysteem had beter gekund. Merkbaar dat de auto met achter-remtrommels is uitgerust. Al is de keuze hiervoor geheel logisch.
- Remtrommels niet standaard zwart. Zoals bij de Polo etc.
- Optielijst beperkt.
- Plaats/afwerking telefoonhouder.
- Standaard voorstoelen.
- Stuur niet in lengte verstelbaar.
- Beats Audio niet zuiver genoeg.
- Zijruiten achter geen klapmechanisme.
- Halogeen Koplampen.

Overige aanpassingen/upgrades:
Laat ik voorafgaand even melden dat ik niet iemand ben die zich vaak bezig houdt met dit soort dingen. Als ik op zijn tijd iets wil veranderen dan hou ik het redelijk beperkt. Mocht het er met de tijd van komen dat ik aan een andere auto toe ben (dat betwijfel ik nog) dan worden de meeste onderdelen weer verwisseld. Extra waarde geeft het de auto vaak niet en niet iedereen heeft dezelfde smaak. Plus het kost mij alleen tijd en geen geld om hem weer origineel te maken.

Aanpassingen/Upgrades tot nu toe:

* Philips H4 White Vision.

* Knipperlicht chroom ipv oranje.

* Origineel VW RVS Sportpedalenset.

* Originele VW Middenarmsteun - stof. (Persoonlijk vind ik deze variant mooier overeen komen met het interieur dan de Skai leder variant. Tevens is deze armsteun ook in hoogte verstelbaar en de klep in lengte schuifbaar. Montage is erg degelijk.)

* Slotplaat afdekking kofferruimte.

* VW Scirocco zonneklep Links & Rechts. (Rechts zonder Airbag sticker)

* Achter remtrommels mat-zwart.

* Winterwielenset; Platin Wheels met Continental TS860 185/50R16 (Voorzien van VW naafkappen. Dan wel imitatie vanwege de diameter. En een setje 'GTI' ventieldopjes)

* H&R Verlagingsveren (voor/achter): 35mm + uitlijning uitgevoerd.

* H&R spoorverbreders zwart 10mm voor en 15mm achter. Inclusief verlengde wielbouten.

* Aanslag rubbers achterveren vervangen voor een smaller exemplaar.

* CSR Cupspoiler.

* Milltek Catback Road+ met gepolijst sierstuk.

* Forge Motorsport Induction Kit.

* Motor Sound Actuator uitgeschakeld. Ivm met bovengenoemde.

Antwoord op de vraag of ik de auto heb laten chippen? Nope en ook niet van plan:)

Wat ik nog wil/moet doen:

* Cupspoiler afwerken. In "High Glossy" geleverd maar komt niet helemaal overeen met het hoogglans zwart van de voorbumper. Daarnaast heb ik de spoiler iets naar voren gezet dan wat ze voor schrijven. Daardoor nog iets aanpassen.

* VCDS aanpassingen. Alleen het brandstofverbruik tot nu toe aangepast.

* Aanzetstuk/diffuser in Hoogglans Zwart. Er is volgens mij niet veel te vinden qua diffusers voor dit model. AliExpress etc. bieden dat soort onderdelen wel aan maar dat spul uit de chinese kauwgomballenfabriek laat ik liever links liggen.

* Tinten Koplampen + Mistlampen. Mits het niet teveel lichtbeeld belemmert.

* Afdekringen mistlampen in mat-zwart.

* LED koplampen compleet ipv een ombouwset mits het in NL beschikbaar komt.

*Powerflex pendelsteun.

* Andere variant 'GTI' versnellingspook compleet.

Momenteel heb ik geen tijd om alles af te werken/monteren. Mocht ik weer iets hebben toegevoegd dan zal het hier t.z.t. voorbij komen. Enkele upgrades hiervan zijn dan wel toekomstmuziek.

Ondertussen heb ik de GTI nu 1,5 jaar in bezit en het verveelt mij nog steeds niet. Ik ben aangenaam verrast en erg positief over deze uitvoering. Topwagen! :dance: Ik hoop er nog vele kilometers mee te maken :clap:

Hieronder nog een aantal foto's toegevoegd. Momenteel staat de auto nog op de winterset.


Wellicht kan jij mij vertellen hoe je de zonnekleppen er makkelijk af krijgt:)?
5 deur
Gti spoiler
Ram-air CAI inlaat
Beats audio, subwoofer
“16 Cross up wielen

Gebruikersavatar
NidayFright
Donateur member
Berichten: 568
Lid geworden op: vr 07 dec 2018, 16:44

Re: 'Matchbox' Volkswagen UP! GTI Robin

Bericht door NidayFright » di 12 jan 2021, 01:59

Eerst de zonneklep los halen van de binnenste houder. Daarna het kunststof-kapje van de buitenste houder er voorzichtig af wippen , dan kun je vervolgens met wat beleid de zonneklep uit de hemel los trekken:)
GTI DARK SILVER

Gebruikersavatar
NidayFright
Donateur member
Berichten: 568
Lid geworden op: vr 07 dec 2018, 16:44

Re: 'Matchbox' Volkswagen UP! GTI Robin

Bericht door NidayFright » zo 14 feb 2021, 23:40

Zoals Arjan al had vermeld in zijn topic , vroeg ik mij al een tijdje af of 'Needle Sweep' mogelijk te coderen is bij een Up. Ging er min of meer vanuit dat zoiets niet mogelijk was , aangezien ik het zelf in ieder geval nog nooit had gezien bij dit model. Niet heel veel later kreeg ik toch een verrassend positief bericht. Daar bedank ik Arjan nogmaals voor dat hij hier navraag voor heeft gedaan en dit voor mij in werkelijkheid heeft gebracht.

Het 'Sweepen' gebeurt alleen met de naald van de kilometerteller en gaat ook iets trager t.o.v. de andere VAG modellen. Wij hebben beide het vermoeden dat dit hoogstwaarschijnlijk aan het stappenmotortje ligt v/d kilometerteller. Ik had om eerlijk te zijn iets wat mijn twijfels toen ik het voor het eerst zag maar die waren al vrij snel weg en nu ik het ook zelf heb , is het toch wel erg leuk om te zien:) Vandaag ook een video op YouTube geplaatst.

Verder heb ik in de loop der tijd nog meerdere aanpassingen gedaan of laten doen , hieronder kort samengevat :

- Weergave van het brandstofverbruik (kan ook handmatig via het Infodisplay/MFA)
- Achteruitwisser uitgeschakeld tijdens achteruitrijden
- De tijdsduur verhoogt van het 'GTI Logo' in het opstartscherm van de 5F
- Achterlichten mee laten branden met dagrijverlichting
- Achteruit -en buitenspiegelverwarming tegelijkertijd laten verwarmen
- Hill Hold functie op 'Lang'
- Stuurgedrag in 'Dynamic' stand
- Instrumentenpaneel 'Needle Sweep'

Met bijbehorende video:

GTI DARK SILVER

Gebruikersavatar
damianw26
Donateur member
Berichten: 2795
Lid geworden op: vr 30 okt 2015, 23:42
Locatie: Westervoort
Contacteer:

Re: 'Matchbox' Volkswagen UP! GTI Robin

Bericht door damianw26 » ma 15 feb 2021, 00:33

Wat blijft die pookknop toch gaaf zeg! En wat merk je van stuurstand dynamic?

Toevallig ook nog de olietemperatuur voorbij zien komen qua vrij te schakelen opties met vcds? Ik weet dat Arjan daar ook mee bezig is geweest.
Vw HighUp TSI 2018/Vagtechniek stage 1+ 140pk 250nm/Recaro sportster CS stoelen/Milltek resonated/AP schroefset -65mm/dumpvalve/...
Afbeelding

Gebruikersavatar
NidayFright
Donateur member
Berichten: 568
Lid geworden op: vr 07 dec 2018, 16:44

Re: 'Matchbox' Volkswagen UP! GTI Robin

Bericht door NidayFright » ma 15 feb 2021, 01:51

damianw26 schreef:
ma 15 feb 2021, 00:33
Wat blijft die pookknop toch gaaf zeg! En wat merk je van stuurstand dynamic?

Toevallig ook nog de olietemperatuur voorbij zien komen qua vrij te schakelen opties met vcds? Ik weet dat Arjan daar ook mee bezig is geweest.
Echt he! Vind die pookknop veruit het mooiste detail van het interieur tot nu toe :shhh:

En ja , het verschil in stuurgedrag tussen 'Standaard' en 'Dynamic' ben ik positief door verrast. Verwacht geen groot verschil maar het is toch voelbaar net even anders. Het stuurgedrag voelt nog iets directer aan. Mocht je daar van houden is het zeker het proberen waard. Net een beetje extra weer:)

De weergave van de olietemperatuur is voor mij ook nog een 'must' maar vooralsnog geen zekerheidje. Al heb ik enigszins wel iets meer hoop gekregen dat dit werkend te krijgen is. Vandaag heeft hij het bij mijn auto geprobeerd , maar helaas gaat dit ook niet zonder foutmelding bij de GTI. Arjan is nog op onderzoek uit dus wie weet komt hij t.z.t. met goed nieuws voor ons:)
GTI DARK SILVER

Gebruikersavatar
damianw26
Donateur member
Berichten: 2795
Lid geworden op: vr 30 okt 2015, 23:42
Locatie: Westervoort
Contacteer:

Re: 'Matchbox' Volkswagen UP! GTI Robin

Bericht door damianw26 » di 16 feb 2021, 01:56

Klinkt goed, daar heb ik wel oren naar. Olietemp optie even afwachten dan maar.
Vw HighUp TSI 2018/Vagtechniek stage 1+ 140pk 250nm/Recaro sportster CS stoelen/Milltek resonated/AP schroefset -65mm/dumpvalve/...
Afbeelding

Plaats reactie