Mijn Up!
Geplaatst: za 09 jun 2012, 17:48
Vorige week vrijdag was het eindelijk zover en kon ik na een aantal weken wachten mijn bestelde Up! ophalen bij de dealer (vd Udenhout in Eindhoven). Ik heb even gewacht met het plaatsen van een bericht zodat ik ook wat meer kan melden of de auto me bevalt.
Mijn Up! is een 3deurs High Up. Candy white. Verder heb ik het drive pakket, het dynamic pakket en het executive pakket erbij besteld. De auto stond onder een doek klaar in de showroom. Na alle formaliteiten aan mij de eer om mijn eerste nieuw bestelde auto te onthullen. In het echt was de auto nog mooier als ik verwacht had. Zeker ook de velgen (triangle) komen in het echt beter tot hun recht dan in de brochure.
Na een korte uitleg was het zover en mocht ik met m'n aanwinst gaan rijden. Inmiddels heb ik 1.100 km op de teller staan. Ik ben zeer tevreden over mijn Up! Het volwassen rijgedrag, het comfort en het mooie uiterlijk van de auto zijn geweldig. Verder is het Maps & More systeem geweldig en de navigatie werkt ook goed. Klein kritiekpuntje van de navigatie vind ik de in mijn ogen verouderde kaart die erop staat. Ik heb een aantal keer gemerkt dat ik bij een gewijzigde situatie kom (bijv. rotonde) die al +/- een jaar geleden is aangelegd en die er niet als zodanig op staat. Of een weg die maanden geleden is omgelegd en nog steeds in de oude situatie in de navigatie staat. Ik had verwacht dat deze situaties meer up to date zouden zijn.
Al met al vind ik het verbazingwekkend dat ze deze auto voor deze prijs aan kunnen bieden. Er kan geen Kia Picanto, Renault Twingo, C1/107/Aygo of wat dan ook tegenop.
Voor mijn werk rijd ik 40km enkele reis per dag. Combinatie van stad, buiten bebouwde kom en snelweg. Het verbruik is geweldig: 4,3 gemiddeld.
Wat betreft de dealer ben ik erg tevreden. Alles was goed geregeld. Ik werd netjes ontvangen. Koffie met (heerlijk) gebak. Tijdens het wachten op de levering werd ik netjes door hen op de hoogte gehouden hoe lang het nog zou duren. Ook de aflevering was erg goed geregeld.
Wel zag ik op de 1e dag dat er een putje/deukje/oneffenheid in de decorinleg zit, die er volgens mij niet in hoort te zitten. Dealer direct gemaild afspraak gemaakt en het hoort inderdaad zo niet te zijn en het gaat vervangen worden door een nieuwe decorinleg/dashbord. Kunnen ze ook niets aan doen ik zag het bij de aflevering (zwaar bewolkt weer) ook niet, pas later toen de zon ging schijnen viel het op. Verder zat de voet van Maps & More niet helemaal goed in het dashbord vast, maar dit hebben ze toen ook direct nagekeken en goed vast gezet (was geen defect of zo).
De handleiding van Maps & More heb ik nog niet ontvangen. Deze zat niet in de doos. Ook gemeld maar helaas tot op heden nog niet ontvangen. Bij de servicecall die de dealer deze week ook deed om te informeren of ik tevreden was met mijn auto heb ik het weer gemeld (na dit per mail en toen ik voor het dashbord bij ze was ook al te hebben gedaan), maar ik heb niets meer van ze gehoord. Dat is een beetje jammer, zeker voor zo'n futiliteit als zo'n flutboekje maar verder ben ik uiterst tevreden over dealer vd Udenhout in Eindhoven.
Ik hoop nog een hele tijd met veel plezier in m'n Up te rijden.
Mijn Up! is een 3deurs High Up. Candy white. Verder heb ik het drive pakket, het dynamic pakket en het executive pakket erbij besteld. De auto stond onder een doek klaar in de showroom. Na alle formaliteiten aan mij de eer om mijn eerste nieuw bestelde auto te onthullen. In het echt was de auto nog mooier als ik verwacht had. Zeker ook de velgen (triangle) komen in het echt beter tot hun recht dan in de brochure.
Na een korte uitleg was het zover en mocht ik met m'n aanwinst gaan rijden. Inmiddels heb ik 1.100 km op de teller staan. Ik ben zeer tevreden over mijn Up! Het volwassen rijgedrag, het comfort en het mooie uiterlijk van de auto zijn geweldig. Verder is het Maps & More systeem geweldig en de navigatie werkt ook goed. Klein kritiekpuntje van de navigatie vind ik de in mijn ogen verouderde kaart die erop staat. Ik heb een aantal keer gemerkt dat ik bij een gewijzigde situatie kom (bijv. rotonde) die al +/- een jaar geleden is aangelegd en die er niet als zodanig op staat. Of een weg die maanden geleden is omgelegd en nog steeds in de oude situatie in de navigatie staat. Ik had verwacht dat deze situaties meer up to date zouden zijn.
Al met al vind ik het verbazingwekkend dat ze deze auto voor deze prijs aan kunnen bieden. Er kan geen Kia Picanto, Renault Twingo, C1/107/Aygo of wat dan ook tegenop.
Voor mijn werk rijd ik 40km enkele reis per dag. Combinatie van stad, buiten bebouwde kom en snelweg. Het verbruik is geweldig: 4,3 gemiddeld.
Wat betreft de dealer ben ik erg tevreden. Alles was goed geregeld. Ik werd netjes ontvangen. Koffie met (heerlijk) gebak. Tijdens het wachten op de levering werd ik netjes door hen op de hoogte gehouden hoe lang het nog zou duren. Ook de aflevering was erg goed geregeld.
Wel zag ik op de 1e dag dat er een putje/deukje/oneffenheid in de decorinleg zit, die er volgens mij niet in hoort te zitten. Dealer direct gemaild afspraak gemaakt en het hoort inderdaad zo niet te zijn en het gaat vervangen worden door een nieuwe decorinleg/dashbord. Kunnen ze ook niets aan doen ik zag het bij de aflevering (zwaar bewolkt weer) ook niet, pas later toen de zon ging schijnen viel het op. Verder zat de voet van Maps & More niet helemaal goed in het dashbord vast, maar dit hebben ze toen ook direct nagekeken en goed vast gezet (was geen defect of zo).
De handleiding van Maps & More heb ik nog niet ontvangen. Deze zat niet in de doos. Ook gemeld maar helaas tot op heden nog niet ontvangen. Bij de servicecall die de dealer deze week ook deed om te informeren of ik tevreden was met mijn auto heb ik het weer gemeld (na dit per mail en toen ik voor het dashbord bij ze was ook al te hebben gedaan), maar ik heb niets meer van ze gehoord. Dat is een beetje jammer, zeker voor zo'n futiliteit als zo'n flutboekje maar verder ben ik uiterst tevreden over dealer vd Udenhout in Eindhoven.
Ik hoop nog een hele tijd met veel plezier in m'n Up te rijden.