Groovejunk - Move Up - zwart 75PK

Laat hier je nieuwe trots zien.
Groovejunk
Vagling liefhebber

Bericht door Groovejunk » ma 23 dec 2013, 14:23

Hallo allemaal. Bij deze maar vast een een topic voor alle aanpassingen die ik ga doen aan de nieuwe daily. Ze staat nog bij de dealer, dus ik moet nog heel even wachten totdat ze voor de deur staat, maar mijn handen jeuken al. Ze is 08-'12 gemaakt en voor het eerst op naam gezet op 30-01-13. Er zit een drive pakket op, dus PDC is aanwezig.

Afbeelding

Ik heb reeds alle spullen besteld voor het zelf inbouwen van Maps & More, aangezien dat er niet in zit. De Howto heb ik gevonden op het forum in de UK en ik heb als voorbeeld de UP van mijn vrouw, want daar zit het wel in. Ik ben op dit moment aan het zoeken naar een geschikte composet voor in de voordeuren en een high/low converter voor de subwoofer die reeds in bezit is.

Binnenkort dus wat klusfoto's van de aanpassingen.

Todo's :

- Audio aanpassen
- Maps & More inbouwen
- Interieur wat aanpassen
- Flink stuk lager met een schroefset
- Andere velgen
- subtiele striping onderkant / dorpels
- W8 verlichting erin

Dat is het tot nu toe wel voor 2014. En voordat de vraag komt waarom ik dan in hemelsnaam niet verder gezocht heb naar iets waar maps& more al inzat ; ik vind het leuk om te hobbyen. Mijn werk is druk en zo maak ik mijn hoofd leeg.

Groovejunk
Vagling liefhebber

Re: Groovejunk - Move Up - zwart 75PK

Bericht door Groovejunk » ma 23 dec 2013, 14:25

Ik druk net op de knop "versturen" en ik wordt gebeld door de dealer... ik kan ze straks op komen halen!

GunSpeed
Forum eindbaas

Bericht door GunSpeed » ma 23 dec 2013, 14:57

Mooie plannen voor 2014 :D
up! Black BMT 75pk 3d

Pop Up!
Forum eindbaas

Bericht door Pop Up! » ma 23 dec 2013, 18:56

Succes! En hou ons op de hoogte! :D
High UP! | 60 PK | Bluemotion | 3-deurs | Deep black pearl | M&M | Led dagrij | Nightbreakers mist/dimlicht | W8 Verlichting | Vagcom | Armsteun | Getinte ramen |Executive | Drive | Dynamic "Triangle" | Eibach Verlaging |

Groovejunk
Vagling liefhebber

Bericht door Groovejunk » ma 23 dec 2013, 19:27

Dank heren!

Groovejunk
Vagling liefhebber

Bericht door Groovejunk » di 24 dec 2013, 10:45

Net het laatste onderdeel gescoord via ebay.de en betaald. Het schermpje + voetje voor maps&more.
Bij BM onderdelen de kabel + metalen beugelen schroefjes al gescoord, komt vandaag binnen. Retrofitting M&M kost mij bijelkaar 220,- euro incl verzendkosten.
Daar kan ik het wel voor doen denk ik.

Groovejunk
Vagling liefhebber

Bericht door Groovejunk » di 24 dec 2013, 13:10

En de audio inmiddels ook uitgezocht en besteld. Zal ergens na de feestdagen wel binnenkomen en kunnen we beginnen met "klussen" .

Groovejunk
Vagling liefhebber

Bericht door Groovejunk » wo 25 dec 2013, 13:49

Direct vandaag VCDS er maar aangehangen en e.e.a. aan instellingen aangepast. Hebben we dat ook maar vast gehad.

Ga ik zo even op zoek naar Osram nightbreakers en Philips Silvervision knippers.

H.E.S.
Forum newbie

Bericht door H.E.S. » do 26 dec 2013, 23:19

Pas op met de nightbreakers, levensduur is enorm kort bij veel mensen. (lampen zijn eigenlijk bedoeld voor 10V, maar er wordt meer dan 12V op gezet waardoor het licht "witter" is. Hebben hier enorm veel testen mee gedaan, en komt er op neer dat xenon in verhouding een stuk goedkoper is...
Kan dus best zijn dat het na 6 maanden al over is met de lampen.

Xanderv
Forum eindbaas

Bericht door Xanderv » vr 27 dec 2013, 01:38

Ik heb de gp thunders er nu 3 maand in zitten:
http://www.xenonlamp.nl/gp-thunder-xeno ... cool-white
Ik kreeg van een collega al te horen of ik er xenon in had laten zetten. Het licht gaat wel richting de blauwe kant maar in combinatie met mijn witte leds wel een goeie combo. Daarnaast is er ook de mistlamp versie waardoor er een mooi egaal lichtbeeld ontstaat.

Hoelang ze het volhouden weet ik niet, maar tot nu toe prima. Ze zijn ook niet al te duur. De lichtopbrengst is net iets meer als de normale verlichting. Ik heb het voor het "witte" lichtbeeld gedaan. Daarnaast heb ik het idee dat aftermarket xenon nooit lekker zal werken in de spiegel van een gewone lamp, maar dat ben ik :)

Helaas maakt een telefoon in het donker nog steeds geen goede fotos maar wel een idee toch. Je ziet het felle witte licht met een kleine blauwe gloed terug op de fotos.
Het lijkt ook dat het enorm irritant is maar dat komt omdat een telefoon lens niet goed met licht om kan gaan. Ik ga nog eens foto's maken met een gewone camera.
Maar mijn punt is wel duidelijk denk ik, aardig richting de xenon voor 19,95 bij xenonlamp. Ik heb ook nog noooit iemand gehad die seinde dat mijn lampen te fel zijn.
Dat terwijl ik de helft van de tijd met dim en mist licht tegelijk rijdt. Let wel op dat je officieel niet met mistlicht mag rijden als het zicht voldoende is. Er zal echter weinig
agent tegen optreden (net als ikzelf) als iemand zo rijdt, het mag alleen niet :P dus een agent met een slecht humeur kan ertegen optreden.

Voor mijn idee een goede optie voor deze:
Sorry voor de kleine foto,, ik kan nog niet echt omgaan met imageshack.
Afbeelding
Skoda Citigo - Tornado red | Retrofit xenon | Monte Carlo grill - splitter - diffuser | Custom emblemen | zwart dak | Spoiler | Helix sub en speakerupgrade |
Afbeelding

Inge
Forum eindbaas

Bericht door Inge » vr 27 dec 2013, 08:39

Dat worden gave upgrades. En hoe bevalt de auto?
Skoda Citigo Artic 60pk -Spring Green-14" stalen velgen+Avalone wieldoppen-PIAA H-724 verlichting + Bosch Plus90 dimlicht-move&fun-high up versnellingspook + handrem-chroom spiegels + deurcovers-ceramic onderdashboard + middenconsole-armsteun-CC

Groovejunk
Vagling liefhebber

Bericht door Groovejunk » vr 27 dec 2013, 09:54

H.E.S. schreef:Pas op met de nightbreakers, levensduur is enorm kort bij veel mensen. (lampen zijn eigenlijk bedoeld voor 10V, maar er wordt meer dan 12V op gezet waardoor het licht "witter" is. Hebben hier enorm veel testen mee gedaan, en komt er op neer dat xenon in verhouding een stuk goedkoper is...
Ik heb 4 jaar met de Golf gereden waarvan 2 jaar met Nightbreakers. Er is 1 keer 1 lampje gesprongen, dus ik denk - op basis van mijn ervaring - dat het wel losloopt. Maar je kan zomaar gelijk hebben hoor, wellicht dat ik mazzel had.

@ Inge : het is even wennen met "iets" minder PK's onder je billen, maar het rijdt fantastisch! Ik heb er het schik in. Auto stuurt direct, voelt solide en is een leuk ding om te zien (als ik ermee klaar ben dan, maar plaatje in mijn hoofd bestaat al enige tijd) Al met al geen verkeerde (financiële) keus geweest.

@ Xanderv : Thnx! Kan ik wat mee ;)

GunSpeed
Forum eindbaas

Bericht door GunSpeed » vr 27 dec 2013, 10:24

H.E.S. schreef:Pas op met de nightbreakers, levensduur is enorm kort bij veel mensen. (lampen zijn eigenlijk bedoeld voor 10V, maar er wordt meer dan 12V op gezet waardoor het licht "witter" is. Hebben hier enorm veel testen mee gedaan, en komt er op neer dat xenon in verhouding een stuk goedkoper is...
Ik hoop van niet maar het zou best kunnen... :?:
Ondertussen zitten ze al wel aan de derde versie van de Nightbreakers : Night Breaker -> Night Breaker Plus -> Night Breaker Unlimited. ;)
De eerste versie had inderdaad een niet te beste reputatie en ging heel snel stuk maar met de tweede versie (NB Plus) schijnen er veel minder problemen te zijn. Nu hoop ik dat dit ook zo is voor de NB Unlimited want die heb ik er nu inzitten. Only time will tell... :)
up! Black BMT 75pk 3d

Groovejunk
Vagling liefhebber

Bericht door Groovejunk » vr 27 dec 2013, 11:46

Enorm offtopic, maar een knappe kar heb je daar Gunspeed! Jij hebt er een schroefsetje onder toch? en v.w.b. de Osrams ; time will tell inderdaad. Voorlopig moet ik ze nog bestellen. Maar dat moet ik met meer dingen. Eerst de audio en Maps en More maar eens inbouwen, want dat wil ik er deze vakantie nog inhebben.
Ik ga zo de boel even afmeten/nameten in de auto van vrouwlief.

Tom Westendorp
Unicorn
Contacteer:

Bericht door Tom Westendorp » vr 27 dec 2013, 11:59

Mooie kar!
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Pop Up!
Forum eindbaas

Bericht door Pop Up! » vr 27 dec 2013, 12:42

Heb ze er al ruim 1 jaar inzitten en geen problemen mee, zowel gewone als mist.
Dus zo slecht zijn ze niet en via eBay zijn ze best goedkoop te vinden...
High UP! | 60 PK | Bluemotion | 3-deurs | Deep black pearl | M&M | Led dagrij | Nightbreakers mist/dimlicht | W8 Verlichting | Vagcom | Armsteun | Getinte ramen |Executive | Drive | Dynamic "Triangle" | Eibach Verlaging |

Groovejunk
Vagling liefhebber

Bericht door Groovejunk » vr 27 dec 2013, 12:47

Setjes per 2 setjes voor paar tientjes inderdaad.

Ik ga maar even e.e.a. nameten in de auto.

H.E.S.
Forum newbie

Bericht door H.E.S. » vr 27 dec 2013, 12:59

Ik heb ook alleen maar gereageerd uit ervaringen / testen met die lampen, het gaat ook heel vaak gewoon lang mee, maar heb met het testen gemeten dat de temperatuur van de gloeidraad vele malen hoger is dan bij een normale gloeilamp en dat dát de rede is waardoor ze vaak eerder er mee stoppen.
Het is enkel ter informatie. :D

Groovejunk
Vagling liefhebber

Bericht door Groovejunk » vr 27 dec 2013, 13:23

Nuttige informatie! Ik wordt altijd erg blij van mensen die zaken nameten en nog eens nameten ;)

Heb ik net ter voorbereiding ook maar vast gedaan dat meten :

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dat is vast goed gegaan. Helaas is mijn dremel overleden, dus is het wachten op de dremel van broerlief voordat we een gat in mijn dash kunnen drevelen :)

Groovejunk
Vagling liefhebber

Bericht door Groovejunk » vr 27 dec 2013, 16:28

Wordt ik net gebeld door MBCaraudio waar ik e.e.a. aan spullen besteld heb. Hebben ze de Focal speakers die ik wilde gaan gebruiken niet op voorraad.. De beste man kon mij zonder extra kosten een veel duurdere set aanbieden en mij ook voorzien van zeer gedegen advies! Ook over de UP i.c.m. plaatsing speakers/filters. Ik heb geen aandelen daar, ken ze niet persoonlijk maar vond dit absoluut het vermelden waard.

Topservice!

Morgen de spulletjes in huis als de bezorger meewerkt.

Plaats reactie