Ajavas Up!

Laat hier je nieuwe trots zien.
bossiean
Forum newbie

Re: Ajavas Up!

Bericht door bossiean » di 09 jul 2013, 21:08

mooi resultaat :D

benieuwd wat er nog meer aangepast wordt :)

Ajavas
Vagling liefhebber

Bericht door Ajavas » wo 10 jul 2013, 18:14

bossiean schreef:mooi resultaat :D

benieuwd wat er nog meer aangepast wordt :)
:) Om een beeld te krijgen van wat er nog meer verandert, kun je deze post bekijken:

viewtopic.php?f=4&t=2023#p32340
Move Up! DBP | 5 deurs | 60 PK | BMT | CEB | E & D | M & M | 6 speakers systeem | Verlichting | 16" FOX FX4 Velgen | VAGCOM | Korte Antenne | Ruiten/Verlichting Getint | Eibach Pro Kit

Ons Uppie!

Ajavas
Vagling liefhebber

Re: Ajavas Up! Update

Bericht door Ajavas » vr 26 jul 2013, 14:41

:D Vandaag mijn VW wielnaafstickers binnen van http://stickermaster.nl/ en mijn LED weerstandjes van http://www.jmf-gadget.com/. Ik werd het snelle klingelateur geluid uiteindelijk toch zat. :? Alles werkt nu weer normaal en de wielen lijken nu standaard VW, alleen de LED achterknippers er weer uit gehaald, kon nl. geen geschikt plekje vinden voor weerstandjes. :? Ik zal de lampjes eventueel te koop zetten in het andere forum, er dienen wel weerstanden achter gezet te worden anders slaat de klingelateur op hol, de lamp zelf knippert dan wel op de juiste snelheid. Morgen na auto wassen zal ik wat foto's plaatsen.
Move Up! DBP | 5 deurs | 60 PK | BMT | CEB | E & D | M & M | 6 speakers systeem | Verlichting | 16" FOX FX4 Velgen | VAGCOM | Korte Antenne | Ruiten/Verlichting Getint | Eibach Pro Kit

Ons Uppie!

Ajavas
Vagling liefhebber

Re: Ajavas Up! VW wielnaafdoppen en LED weerstandjes.

Bericht door Ajavas » za 27 jul 2013, 11:47

:cry: Helaas vandaag nog geen minuut droog geweest, dus nog geen foto's in gepoetste staat en nog geen foto van de weerstanden ingebouwd, maar dat volgt later, wel nieuwe wielnaafdoppen. :)

Afbeelding

Afbeelding

Ons Uppie!

R&M
Forum newbie

Bericht door R&M » ma 29 jul 2013, 19:53

Mooie Up!

Tom Westendorp
Unicorn
Contacteer:

Bericht door Tom Westendorp » ma 29 jul 2013, 22:02

Dikke kar!
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Xanderv
Forum eindbaas

Bericht door Xanderv » ma 29 jul 2013, 22:27

Hey is het verbruik ook omhoog gegaan met die velgen er onder??
Skoda Citigo - Tornado red | Retrofit xenon | Monte Carlo grill - splitter - diffuser | Custom emblemen | zwart dak | Spoiler | Helix sub en speakerupgrade |
Afbeelding

Ajavas
Vagling liefhebber

Bericht door Ajavas » di 30 jul 2013, 07:40

Xanderv schreef:Hey is het verbruik ook omhoog gegaan met die velgen er onder??
:D Ik moet je eerlijk bekennen dat ik dat niet weet, omdat ik direkt na afleveren van de Up! naar de garage ben gereden om wielen te wisselen. Ik heb een "over alles genomen" verbruik van ongeveer 1 op 18 of 19 Dit is verbruik in stad en snelweg gecombineerd. Ik verbruik in de stad minder omdat ik op de snelweg meestal 130 a 140 rijd en me in de stad meestal aan de snelheid houd. Ik moet je wel bekennen, dat ik sinds de Up! wel weer makkelijker de auto pak, onder het mom van "hij is toch zuinig" :P Terwijl ik met de Golf Gti wel vaker ging lopen of de fiets nam, maar die verbruikte dan ook gemiddeld 1 op 8 en ook nog eens een hogere uitstoot. Dus of ik nu beter bezig ben... :?: ;)

Ons Uppie!

Xanderv
Forum eindbaas

Bericht door Xanderv » di 30 jul 2013, 08:11

Aha bedankt. Ik ben nog enorm aan het twijfelen of ik wel andere velgen wil. Ik heb deze auto puur voor het verbruik gekocht. Nou is 2 km op de liter niet schrikbarend maar toch nog steeds een twijfel waard ;)

Nou moet ik wel zeggen zodra je boven de 110km/u gaat rijden duikt mijn verbruik ook al snel naar de 1 op 20, dus als je stukken 140 rijd dan is 1 op 18/19 ook weer niet raar haha.

Nou moet ik toch nog even sparen voor velgen dus hou ik het forum nog wel even in de gaten naar andere mensen die andere velgen hebben.

In idee geval bedankt ;)
Skoda Citigo - Tornado red | Retrofit xenon | Monte Carlo grill - splitter - diffuser | Custom emblemen | zwart dak | Spoiler | Helix sub en speakerupgrade |
Afbeelding

Ajavas
Vagling liefhebber

Bericht door Ajavas » di 30 jul 2013, 10:45

Xanderv schreef:Aha bedankt. Ik ben nog enorm aan het twijfelen of ik wel andere velgen wil. Ik heb deze auto puur voor het verbruik gekocht. Nou is 2 km op de liter niet schrikbarend maar toch nog steeds een twijfel waard ;)

Nou moet ik wel zeggen zodra je boven de 110km/u gaat rijden duikt mijn verbruik ook al snel naar de 1 op 20, dus als je stukken 140 rijd dan is 1 op 18/19 ook weer niet raar haha.

Nou moet ik toch nog even sparen voor velgen dus hou ik het forum nog wel even in de gaten naar andere mensen die andere velgen hebben.

In idee geval bedankt ;)
Als je voor verbruik gekozen hebt en je vind de standaard stalen velgen/doppen niet mooi, zou je kunnen overwegen om lichtmetalen velgen in de standaard maat aan te schaffen, dit heeft nl. 3 voordelen:

1. Verbruik waarschijnlijk nog beter (velgen zijn nl. lichter)
2. Standaard maat is niet zo duur als meer inch en bovendien kun je wellicht huidige banden over zetten.
3. Staat toch sportiever.

Ik zit maar een beetje hardop te denken...

Ons Uppie!

Tom Westendorp
Unicorn
Contacteer:

Bericht door Tom Westendorp » di 30 jul 2013, 16:05

Dikke wielen staan goed maar ik kies altijd voor smallere banden met een hogere wang. Ze zijn comfortabeler en bieden minder grip. Ik heb liever een auto die wat minder grip heeft en een levendig rijgedrag dan een auto die veel te veel grip heeft voor het vermogen. Wieldoppen gaat me dan weer een stap te ver. :)
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Ajavas
Vagling liefhebber

Bericht door Ajavas » di 30 jul 2013, 17:20

Petrolhead Tom schreef:Dikke wielen staan goed maar ik kies altijd voor smallere banden met een hogere wang. Ze zijn comfortabeler en bieden minder grip. Ik heb liever een auto die wat minder grip heeft en een levendig rijgedrag dan een auto die veel te veel grip heeft voor het vermogen. Wieldoppen gaat me dan weer een stap te ver. :)
:) Achteraf gezien vind ik dat je gelijk hebt, maarja, ik had de velgen al gekocht en deze waren inclusief met deze lage banden, ik denk dat het daarom ook moeilijk was voor anderen om het efect van de Eibach verlagingsset te zien, ikzelf zie het nu wel omdat m'n buurvrouw ook een Up! heeft en mijne regelmatig naast die van haar staat. De breedte van mijn band (195) vind ik niet te breed, zeker niet in vergelijking met wat anderen hier op het forum hebben. Om het één en ander toch beter op elkaar af te stemmen ( 16" en 40 hoog) heb ik daarom vanmiddag de spacers erop laten zetten, voor aan iedere zijde 8 mm en achter iedere zijde 1 cm. Ook hier zullen sommige denken dat het niet goed zichtbaar is, maar ik vind persoonlijk dat de wagen nu veel lekkerder stuurt, terwijl optisch alles niet echt overdreven is, hier een paar foto's:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Wat Xanderv betreft, had ik de indruk dat hij vooral wilde besparen op brandstof, maar toch eigenlijk ook een iets sportievere velgen zou willen hebben, maar dat het finacieel een beetje moeilijk lag, dus dacht ik dat ik een goedkoop alternatief voor hem gevonden had.
Laatst gewijzigd door Ajavas op di 30 jul 2013, 17:25, 1 keer totaal gewijzigd.

Ons Uppie!

Tom Westendorp
Unicorn
Contacteer:

Bericht door Tom Westendorp » di 30 jul 2013, 17:25

Ik vind het dik staan!

Ajavas
Vagling liefhebber

Bericht door Ajavas » di 30 jul 2013, 17:29

:) Dankjewel, ik vind um ook een (subtiel) dikke auto. ;)

Ons Uppie!

Ajavas
Vagling liefhebber

Bericht door Ajavas » di 30 jul 2013, 17:35

:) Oh Tom, van de week stond bij ons om de hoek dezelfde Honda als jij hebt, ik kon het toch niet laten om even naar binnen te gluren om te kijken waar het stuur zat...maar het zat NIET aan de rechter kant. :P
Laatst gewijzigd door Ajavas op di 30 jul 2013, 18:38, 1 keer totaal gewijzigd.

Ons Uppie!

Tom Westendorp
Unicorn
Contacteer:

Bericht door Tom Westendorp » di 30 jul 2013, 17:50

Ajavas schreef::) Oh Tom, van de week stond bij ons om de hoek dezelfde Honda als jij hebt, ik kon het toch niet laten om even naar binnen te gluren om te kijken waar het stuur zat...maar het zat aan de rechter kant. :P
Er zijn meer rechtsgestuurde exemplaren in Nederland. ;)

Ajavas
Vagling liefhebber

Bericht door Ajavas » wo 31 jul 2013, 06:56

:D Ik zei het verkeerd, ik bedoelde NIET aan de rechtse kant, en daar zijn er natuurlijk nog veel meer van ;) kleur is wel hetzelfde.

Ons Uppie!

Tom Westendorp
Unicorn
Contacteer:

Bericht door Tom Westendorp » wo 31 jul 2013, 09:02

Hij staat op facebook! Liken en delen maar! ;)

GunSpeed
Forum eindbaas

Bericht door GunSpeed » wo 31 jul 2013, 16:39

Zonder spacers
Afbeelding

Met spacers
Afbeelding

Als je de twee foto's zo bekijkt is het volgens mij wel duidelijk zichtbaar ;)
Geslaagd!! 8-)

Grtz
Gun
up! Black BMT 75pk 3d

Ajavas
Vagling liefhebber

Bericht door Ajavas » wo 31 jul 2013, 20:09

:) Hey Gunter, goed gezien deze foto's maken het inderdaad goed zichtbaar, leuk! De garage was het wachten op de op maat gemaakte spacers, ik bedoel degene die gelijk de centreer ringen zou vervangen, zat, en heeft toen maar goed passende standaard maat erop gezet en dus moesten de centreer ringen er toch weer op. :? Ik zal morgen nog even het merk aan de garage vragen en deze aan je doorgeven, want deze paste wel perfect. Ik zal het je nog laten weten.

Ons Uppie!

Plaats reactie