Tom's GTI Killer - De opvolger! P64
- Tom Westendorp
- Unicorn
- Berichten: 13490
- Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
- Locatie: Enschede
- Contacteer:
Re: Tom's GTI Killer - OZ Alleggerita p.59
Sterk punt Autheo. Dat moet er mee te maken hebben. Ben in mijn tijd bij Huiskes-Kokkeler regelmatig rechtstreeks van een Polo of Ibiza in een A1 gestapt en die waren doorgaans veel stiller. De geluiden die de bak maakt in de up! zijn al niet super luidruchtig dus het zal de engineers van Audi niet heel vee moeite kosten om die geluiden te dempen: "probleem" opgelost.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ
- NidayFright
- Donateur member
- Berichten: 568
- Lid geworden op: vr 07 dec 2018, 16:44
Re: Tom's GTI Killer - OZ Alleggerita p.59
Het klopt dat een Audi A1 8X model een onderplaat heeft, maar niet meer dan dat. Plus het is geen isolatie-plaat maar hard kunststof ter bescherming van. Maar met of zonder plaat hoor je vrij weinig verschil, het motorgeluid is overheersend. Ik durf niet te zeggen hoeveel het scheelt qua isolatie van het schutbord tussen een A1 of een Up! Maar het is ook niet dat het in het interieur hoorbaar is. Het is met name buiten de auto goed te horen. Dat was mij eerst niet opgevallen totdat ik in smalle straten reed met een geopend raam. Het is dan makkelijk om te zeggen 'goh doe dan je raam gewoon dicht als het storend is'. Storend is het niet, maar om nou te zeggen dat het acceptabel is daar ben ik het niet helemaal mee eens:) Het zit hem dus voornamelijk in de versnellingsbak, en hoorbaar bij een laag toerental in de 1e, 2e en 3e versnelling. Dit is tot nu toe het enige wat mij is opgevallen, verder heb ik nog geen problemen ondervonden:)
GTI DARK SILVER
- Tom Westendorp
- Unicorn
- Berichten: 13490
- Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
- Locatie: Enschede
- Contacteer:
Re: Tom's GTI Killer - OZ Alleggerita p.59
Inmiddels alweer 88.500 kilometers!
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ
Re: Tom's GTI Killer - OZ Alleggerita p.59
Op naar de ton!
Nog nooit technische problemen gehad Tom?
Nog nooit technische problemen gehad Tom?
VW Up! TSI 2017 - Beats audio - Polygon's - Panodak - Eibach pro kit
- Tom Westendorp
- Unicorn
- Berichten: 13490
- Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
- Locatie: Enschede
- Contacteer:
Re: Tom's GTI Killer - OZ Alleggerita p.59
Laten we het afkloppen maar nul komma nul. tot nu toe alleen banden en vloeistoffen die slijten. Tot op heden wel altijd beurten laten uitvoeren bij de dealer, dus goed onderhoud zal ook helpen. Daarnaast rijd ik mijn auto altijd netjes warm én nog veel belangrijker: ook weer koud. Ik tuf er nu elke dag ruim 140 kilometer mee en ik moet zeggen dat ik niet het idee heb dat er binnenkort wat op het punt staat om in elkaar te storten.
Op naar de ton inderdaad!
Op naar de ton inderdaad!
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ
Re: Tom's GTI Killer - OZ Alleggerita p.59
Leuk om te horen, want heb al vele verhalen gelezen op internet van mensen die er maar niets van moeten hebben, zo'n 1.0 tsi. Want dat gaat toch kapot, haalt de ton geen eens, veel stress op zo'n klein blokje, vragen om problemen ect ect.
Grappig dat jij (en andere ook hier op het forum) gewoon rondrijden met 140 pk en blijkbaar dus nog geen last hebben van overmatige slijtage. Ook geen extra olie verbruik ofzo?
En volgens mij trap jij hem ook regelmatig flink op zijn staart
En daarbij komt nog eens, de VAG gooit ze ook echt overal in, deze blokjes. Polo, Up, Golf, T cross, T Roc, en dan nog eens vele Scoda en Audi modellen. Ze komen bijna overal in voor. Dan moet het toch redelijk in elkaar zijn geschroefd, want anders nemen ze dat risico ook niet door het in zo'n groot wagenpark te plaatsen lijkt mij..
Grappig dat jij (en andere ook hier op het forum) gewoon rondrijden met 140 pk en blijkbaar dus nog geen last hebben van overmatige slijtage. Ook geen extra olie verbruik ofzo?
En volgens mij trap jij hem ook regelmatig flink op zijn staart
En daarbij komt nog eens, de VAG gooit ze ook echt overal in, deze blokjes. Polo, Up, Golf, T cross, T Roc, en dan nog eens vele Scoda en Audi modellen. Ze komen bijna overal in voor. Dan moet het toch redelijk in elkaar zijn geschroefd, want anders nemen ze dat risico ook niet door het in zo'n groot wagenpark te plaatsen lijkt mij..
VW Up! TSI 2017 - Beats audio - Polygon's - Panodak - Eibach pro kit
- Tom Westendorp
- Unicorn
- Berichten: 13490
- Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
- Locatie: Enschede
- Contacteer:
Re: Tom's GTI Killer - OZ Alleggerita p.59
Het komt maar weinig voor dat ik de auto niet dagelijks tenminste eenmaal naar het rode lijntje doorhaal, dat kunnen ze prima hebben en met 6.500 toeren valt het allemaal nog reuze mee. De motor verbruikt bij mijn geen olie, zelfs niet een kwart.
Ik begrijp de afkeer van sommige mensen van alle motoren waar TSI op staat, dat heeft VAG ook wel een beetje aan zichzelf te danken met de 2.0 TSI's, 1.8 TSI's en 1.4 TSI's. Bij de 1.0 TSI hebben ze echter weer een ouderwets stevig motortje neergezet. Eigenlijk hoor ik over de 1.0 ook nooit slechte verhalen dus volgens mij hebben ze geleerd van fouten uit het verleden.
Ik zou echter niet direct kiezen voor een Golf met een 1.0 motor, los van de achterwielophanging, kan ik me voorstellen dat een 1.0 niet de juiste keuze is voor zo'n grote auto. Dan komen er ineens heel wat meer kilo's om de hoek kijken.
Voorlopig tuf ik met alle plezier door naar de ton en houd ik jullie natuurlijk op de hoogte over de positieve en eventuele negatieve ontwikkelingen.
Ik begrijp de afkeer van sommige mensen van alle motoren waar TSI op staat, dat heeft VAG ook wel een beetje aan zichzelf te danken met de 2.0 TSI's, 1.8 TSI's en 1.4 TSI's. Bij de 1.0 TSI hebben ze echter weer een ouderwets stevig motortje neergezet. Eigenlijk hoor ik over de 1.0 ook nooit slechte verhalen dus volgens mij hebben ze geleerd van fouten uit het verleden.
Ik zou echter niet direct kiezen voor een Golf met een 1.0 motor, los van de achterwielophanging, kan ik me voorstellen dat een 1.0 niet de juiste keuze is voor zo'n grote auto. Dan komen er ineens heel wat meer kilo's om de hoek kijken.
Voorlopig tuf ik met alle plezier door naar de ton en houd ik jullie natuurlijk op de hoogte over de positieve en eventuele negatieve ontwikkelingen.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ
- Tom Westendorp
- Unicorn
- Berichten: 13490
- Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
- Locatie: Enschede
- Contacteer:
Re: Tom's GTI Killer - TV debuut RTL 7 p.61
Natuurlijk een clickbait titel van jewelste. Maar ik ben toch heel even in beeld! Vanaf 1:43 en de up! heeft zelfs een klein achtergrondrolletje vanaf 3:07. Mis het niet!
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ
- Up!grade TSI
- Donateur member
- Berichten: 1393
- Lid geworden op: di 14 jul 2020, 21:20
- Locatie: N-H
Re: Tom's GTI Killer - TV debuut RTL7 p.61
Gespot
Exen (Vag); Mii, Citigo, Up! TSI, Up! GTi(2x) huidige>>>Up! GTi (3e)
- Tom Westendorp
- Unicorn
- Berichten: 13490
- Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
- Locatie: Enschede
- Contacteer:
Re: Tom's GTI Killer - TV debuut RTL7 p.61
Haha goed gezien Erik.
Vandaag de Mini voor groot onderhoud gebracht en voor het eerst in bijna twee weken weer met de up! gereden. Ik heb haar wel gemist hoor. Wat een fijne auto is het toch. Morgen weer naar Brummen. Dan zal ik ook de 90k erop rijden. Nog 50 kilometer te gaan!
Hoogste kilometerstand voor een gechipte TSI op het forum?
Vandaag de Mini voor groot onderhoud gebracht en voor het eerst in bijna twee weken weer met de up! gereden. Ik heb haar wel gemist hoor. Wat een fijne auto is het toch. Morgen weer naar Brummen. Dan zal ik ook de 90k erop rijden. Nog 50 kilometer te gaan!
Hoogste kilometerstand voor een gechipte TSI op het forum?
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ
- Up!grade TSI
- Donateur member
- Berichten: 1393
- Lid geworden op: di 14 jul 2020, 21:20
- Locatie: N-H
Re: Tom's GTI Killer - TV debuut RTL7 p.61
Ik kom in de buurt... soms baal ik weleens dat ik maar 7,5 km van m'n werk woon...Tom Westendorp schreef: ↑di 27 okt 2020, 19:51Haha goed gezien Erik.
Vandaag de Mini voor groot onderhoud gebracht en voor het eerst in bijna twee weken weer met de up! gereden. Ik heb haar wel gemist hoor. Wat een fijne auto is het toch. Morgen weer naar Brummen. Dan zal ik ook de 90k erop rijden. Nog 50 kilometer te gaan!
Hoogste kilometerstand voor een gechipte TSI op het forum?
Exen (Vag); Mii, Citigo, Up! TSI, Up! GTi(2x) huidige>>>Up! GTi (3e)
- Tom Westendorp
- Unicorn
- Berichten: 13490
- Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
- Locatie: Enschede
- Contacteer:
Re: Tom's GTI Killer - TV debuut RTL7 p.61
90k staat er op!
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ
- Ivan Domenie
- Vagling liefhebber
- Berichten: 131
- Lid geworden op: vr 12 jul 2019, 06:50
- Locatie: Geertruidenberg
Re: Tom's GTI Killer - TV debuut RTL7 p.61
bij de 100K een feestje met de Club?
VW up! / High up! / Sound edition 2017 / Pure white
- Tom Westendorp
- Unicorn
- Berichten: 13490
- Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
- Locatie: Enschede
- Contacteer:
Re: Tom's GTI Killer - TV debuut RTL7 p.61
Ik vrees dat die 100k er eerder op staat dan dat we van deze Corona ramp afzijn.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ
- Tom Westendorp
- Unicorn
- Berichten: 13490
- Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
- Locatie: Enschede
- Contacteer:
Re: Tom's GTI Killer - TV debuut RTL7 p.61
Crosspost uit het demper topic:
Nadat ik dit weekend direct van de Mini in de up! stapte merkte ik toch wel een (te) groot verschil in de kwaliteit van de demping. De standaard dempers onder de up! zijn simpelweg te week. Ik denk dat er toch maar een setje B6 dempers onder moet komen. De B8 dempers zijn voor extreme verlaging en daar is met de Eibach veertjes geen sprake van. De veren kunnen ook blijven want die zijn soepel genoeg.
Wordt vervolgd.
Nadat ik dit weekend direct van de Mini in de up! stapte merkte ik toch wel een (te) groot verschil in de kwaliteit van de demping. De standaard dempers onder de up! zijn simpelweg te week. Ik denk dat er toch maar een setje B6 dempers onder moet komen. De B8 dempers zijn voor extreme verlaging en daar is met de Eibach veertjes geen sprake van. De veren kunnen ook blijven want die zijn soepel genoeg.
Wordt vervolgd.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ
- damianw26
- Donateur member
- Berichten: 2795
- Lid geworden op: vr 30 okt 2015, 23:42
- Locatie: Westervoort
- Contacteer:
Re: Tom's GTI Killer - TV debuut RTL7 p.61
Volledig eens, als je eenmaal betere dempers gewend bent ben je verpest voor het leven
Vw HighUp TSI 2018/Vagtechniek stage 1+ 140pk 250nm/Recaro sportster CS stoelen/Milltek resonated/AP schroefset -65mm/dumpvalve/...
- Up!grade TSI
- Donateur member
- Berichten: 1393
- Lid geworden op: di 14 jul 2020, 21:20
- Locatie: N-H
Re: Tom's GTI Killer - TV debuut RTL7 p.61
Qua motorisering en vering en kilometerstand zijn onze Up!s praktisch identiek, allebei gechipt, Eibach verlaagd en 90k gelopen.Tom Westendorp schreef: ↑ma 16 nov 2020, 11:01Crosspost uit het demper topic:
Nadat ik dit weekend direct van de Mini in de up! stapte merkte ik toch wel een (te) groot verschil in de kwaliteit van de demping. De standaard dempers onder de up! zijn simpelweg te week. Ik denk dat er toch maar een setje B6 dempers onder moet komen. De B8 dempers zijn voor extreme verlaging en daar is met de Eibach veertjes geen sprake van. De veren kunnen ook blijven want die zijn soepel genoeg.
Wordt vervolgd.
Denk dat ik begrijp wat je bedoelt, vind het ook een beetje te veel nadeinen na een drempel.
Ben daarom benieuwd naar je plannen. 2021 ga ik denk ik ook stappen nemen op onderstel-vlak
Exen (Vag); Mii, Citigo, Up! TSI, Up! GTi(2x) huidige>>>Up! GTi (3e)
- Up!grade TSI
- Donateur member
- Berichten: 1393
- Lid geworden op: di 14 jul 2020, 21:20
- Locatie: N-H
Re: Tom's GTI Killer - TV debuut RTL7 p.61
Hoe bevalt je schroefset Damian? Elke bocht een feest maar elke drempel een drama? Ben benieuwd...
Exen (Vag); Mii, Citigo, Up! TSI, Up! GTi(2x) huidige>>>Up! GTi (3e)
- damianw26
- Donateur member
- Berichten: 2795
- Lid geworden op: vr 30 okt 2015, 23:42
- Locatie: Westervoort
- Contacteer:
Re: Tom's GTI Killer - TV debuut RTL7 p.61
Zelfde rijkwaliteit als op alleen Eibach veren +oem dempers, maar een veel beter rijgedrag en mooiere demping, veel beter passend bij mijn rijstijl. Ik zal nooit meer kiezen voor alleen veren. Drempels stug, maar dat is het op eibach net zo goed
Vw HighUp TSI 2018/Vagtechniek stage 1+ 140pk 250nm/Recaro sportster CS stoelen/Milltek resonated/AP schroefset -65mm/dumpvalve/...
- Tom Westendorp
- Unicorn
- Berichten: 13490
- Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
- Locatie: Enschede
- Contacteer:
Re: Tom's GTI Killer - TV debuut RTL7 p.61
Wat ik vooral merk aan de standaard dempers en Eibach veren is dat de rebound amper gedempt is. Wanneer je bijvoorbeeld gas geeft als je een drempel afrijdt dan stuiert de auto best een eind omhoog. Dat is bijvoorbeeld bij mijn Mini op Koni Special Active amper het geval. Omdat ik dezelde route rijd met twee auto's merk ik makkelijker de verschillen.
Daarbij denk ik dat veel mensen, inclusief ondergetekende, een gebrek aan demping al gauw aanmerken als comfortabel.
Daarbij denk ik dat veel mensen, inclusief ondergetekende, een gebrek aan demping al gauw aanmerken als comfortabel.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ