Ja klopt, het is misschien ook een beetje outdated maar ik irriteerde me verschrikkelijk eraan en vond toevallig dat deze ook goed werken dus ach waarom niet. Die boetes komen toch wel, gloeiende spijkers of niet hahaAutheo schreef:Leuk dat jij er blij mee bent om je auto zo wat te personaliseren. Maar voor mij is die kentekenverlichting puur en alleen omdat het voor de uitvoeringseisen moet. Volgens mij stamt dat nog uit de tijd dat kentekenplaten niet reflecterend waren. Maar tegenwoordig zijn die volgens mij ook in het donker goed te lezen. Dus zo'n gloeiende spijker zit mij niet in de weg.arnout84 schreef:En de nieuwe LED unit voor de kenteken verlichting gemonteerd. De gloeiende spijker is weg
Skoda Citigo sport tornado rood (Arnout84)
Re: Skoda Citigo sport tornado rood (Arnout84)
Van het weekend eindelijk (na lang zoeken van de goede lichtschakelaar) mijn automatische lichtmodule met coming/leaving home geinstalleerd. Het had wat voeten in de aarde want een octavia licht schakelaar is qua vorm wel hetzelfde maar er zitten een soort geleiden gleuven in het dashboard zodat de schakelaar er maar op een manier in kan. Helaas resulteerde dat in een scheve schakelaar in het dashboard
Gelukkig bracht de dremel uitkomst om de lichtschakelaar iets aan te passen
De module is eigenlijk een kastje met wat relais en een lichtschakelaar. De coming/leaving home werkt alleen als het donker is en is simpel aan te sluiten door je oude lichtschakelaar te demonteren en de kabelboom in de module te stoppen. Aan de module zelf zit dan een kabel waaraan de nieuwe lichtschakelaar wordt aangesloten (andere aansluiting)
Wat wel handig is in mijn ogen is dat ik nu eindelijk een indicator heb als mijn verlichting aan staat (wat een VAGling niet heeft) het is op de foto niet te zien maar als mijn dimlicht aan staat brandt de stadslicht indicator feller zodat je ziet dat je verlichting aan staat.
Gelukkig bracht de dremel uitkomst om de lichtschakelaar iets aan te passen
De module is eigenlijk een kastje met wat relais en een lichtschakelaar. De coming/leaving home werkt alleen als het donker is en is simpel aan te sluiten door je oude lichtschakelaar te demonteren en de kabelboom in de module te stoppen. Aan de module zelf zit dan een kabel waaraan de nieuwe lichtschakelaar wordt aangesloten (andere aansluiting)
Wat wel handig is in mijn ogen is dat ik nu eindelijk een indicator heb als mijn verlichting aan staat (wat een VAGling niet heeft) het is op de foto niet te zien maar als mijn dimlicht aan staat brandt de stadslicht indicator feller zodat je ziet dat je verlichting aan staat.
Gaaf!!
Plug and play dus.
Mag ik vragen wat het artikelnummer is, want dan heb ik misschien ook wel interesse.
Plug and play dus.
Mag ik vragen wat het artikelnummer is, want dan heb ik misschien ook wel interesse.
Gr. Michel
- Tom Westendorp
- Unicorn
- Contacteer:
Wat een coole upgrade zeg!
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ
Geen VAG artikel dus geen bestelnummer.
Module zonder lichtschakelaar :
http://www.aliexpress.com/item/2015-Vol ... or-shkmail" onclick="window.open(this.href);return false;
Module met lichtschakelaar (VW rood verlicht)
http://www.aliexpress.com/item/Auto-Hea ... or-shkmail" onclick="window.open(this.href);return false;
Lichtschakelaar Skoda groen verlicht van Octavia :
5E0 941 431
Let wel even op dat er verschillende soorten in afmeting zijn bij Skoda! Eerst even de oude opmeten (diameter) en verificeren bij de verkoper welke die heeft. Maar deze schakelaar met nummer heb ik, echter wel even pas maken.
Hoe dat met de meegeleverde VW versie op Aliexpress weet ik niet!
Module zonder lichtschakelaar :
http://www.aliexpress.com/item/2015-Vol ... or-shkmail" onclick="window.open(this.href);return false;
Module met lichtschakelaar (VW rood verlicht)
http://www.aliexpress.com/item/Auto-Hea ... or-shkmail" onclick="window.open(this.href);return false;
Lichtschakelaar Skoda groen verlicht van Octavia :
5E0 941 431
Let wel even op dat er verschillende soorten in afmeting zijn bij Skoda! Eerst even de oude opmeten (diameter) en verificeren bij de verkoper welke die heeft. Maar deze schakelaar met nummer heb ik, echter wel even pas maken.
Hoe dat met de meegeleverde VW versie op Aliexpress weet ik niet!
Vandaag even de lichtsensor netjes weggewerkt.
- citikenny1702
- Vagling liefhebber
@Arnout84 Nice man...
Skoda Citigo Sport ASG -> 3 deur's -> Sprint! -> Alba Leder interieur -> Serpens LM -> ST-X Schoefset
-> TT-Rubbers -> W8 Skoda Verlichting -> VAGcom -> Citigo ready to GO
-> TT-Rubbers -> W8 Skoda Verlichting -> VAGcom -> Citigo ready to GO
Het was even zoeken maar ik heb hem! De originele Citigo sport sleutelcover
- Tom Westendorp
- Unicorn
- Contacteer:
Gaaf!
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ
Van de week een K&N inlegfilter gemonteerd. Simpel karwei maar kan niet echt zeggen of het meerwaarde heeft
Sowieso bij dit soort motoren heeft een inlegfilter geen meerwaarde. Wellicht dat ze langer mee gaan en op den duur goedkoper zijn dan een normaal luchtfilter. Open luchtfilter heeft bij deze motoren trouwens ook geen zin; maar dan heb je een sportiever geluidje.
Seat Mii style chic 60pk - candy white - VAGcom instellingen - W8 verlichting - lederen bekleding - drive pakket - extra getinte ramen rondom - LED achter lichten.
Vlak voor mijn vertrek naar Griekenland (voor het werk, erg vervelend) nog even snel de 75pk laten doen bij Vagtechniek (moest toch vliegen vanaf Eindhoven)
Kan niet echt zeggen dat ie sneller is maar vind het blokje mooier en soepeler lopen
Kan niet echt zeggen dat ie sneller is maar vind het blokje mooier en soepeler lopen
Rijdt u nog steeds met de h4 leds rond?
Verblind u geen mensen en wat is het lichtbeeld
Op de deur vormt het niet echt een mooi lichtbeeld zoals ik kon zien op de foto
Lichtbeeld : beter als Xenon, vond alleen de lichtsterkte niet zo goed,jaappie schreef:Rijdt u nog steeds met de h4 leds rond?
Nooit seiners gehad
- Tom Westendorp
- Unicorn
- Contacteer:
Blijft echt een mooie dikke configuratie!
Bedankt voor de snelle reactie!
Zal er eens over denken
Voor de rest heb je echt een gave wagen!
Zal er eens over denken
Ik heb nog een nieuw setje liggen, H4 LEDjaappie schreef:Bedankt voor de snelle reactie!
Zal er eens over denken
Bedankt
Vandaar ook mijn vraagarnout84 schreef:Ik heb nog een nieuw setje liggen, H4 LEDjaappie schreef:Bedankt voor de snelle reactie!
Zal er eens over denken
Bedankt
Twee weken geleden m'n Citigo weggebracht voor een LPG installatie. De keuze is gevallen op een Vialle LiquidSi installatie die de LPG vloeibaar inspuit ipv een verdamper. Je hebt dus nagenoeg geen vermogensverlies.
Er zit een 54 liter tank in (bruto, dus netto zo'n 43 liter) en heeft dus een actieradius van 650km) rekening houdend met een meerverbruik van 20% is dat dus 1 op 15. Ik kwam gister uit op 1 op 15,5 dus we gaan de goede kant op.
De wegenbelasting is 10 euro meer geworden dus dat is verwaarloosbaar.
Er zit een 54 liter tank in (bruto, dus netto zo'n 43 liter) en heeft dus een actieradius van 650km) rekening houdend met een meerverbruik van 20% is dat dus 1 op 15. Ik kwam gister uit op 1 op 15,5 dus we gaan de goede kant op.
De wegenbelasting is 10 euro meer geworden dus dat is verwaarloosbaar.
- Bijlagen
-
- image.jpeg (100.35 KiB) 7059 keer bekeken
-
- image.jpeg (66.07 KiB) 7059 keer bekeken
-
- image.jpeg (46.54 KiB) 7059 keer bekeken
- Autheo
- Donateur member
Mag ik vragen wat de investering is, en met welke extra onderhoudskosten rekening gehouden moet worden? Lijkt me handig om eens te berekenen in hoeverre het ook interessant is, ook in vergelijking met CNG.
Mii Sport Connect Ecomotive | 60 pk | 5d | candy white | (zie review)
<> Link:
Hiervoor:Mii Style Ecomotive (zie review)
4,7 l/100km = 21,1 km/l
<> Link:
Hiervoor:Mii Style Ecomotive (zie review)
4,7 l/100km = 21,1 km/l