Even voorstellen: AW92

Stel je hier even voor en maak kennis met andere leden
AW92
Forum newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: di 06 jun 2023, 15:38

Even voorstellen: AW92

Bericht door AW92 » do 08 jun 2023, 15:32

Hoi allemaal,

Even voorstellen als nieuweling hier. Bijna twee jaar geleden ben ik bij een werkgever begonnen op fietsafstand en bijna een jaar geleden is onze prachtige dochter geboren. Dat betekende destijds dat mijn mooie BMW diesel ingeruild werd op een CX-5 die wat handiger was voor familie-vervoer. Mijn dagelijks vervoer werd de fiets en de DS3 van mijn vriendin stond voor de deur.

Die werd toch meer gebruikt dan verwacht dus het ging toch kriebelen om misschien wat leukers aan te schaffen dan een DS3. Heel lang zitten dimdammen. Clio RS, 118i, Giulietta QV of Megane GT overwogen maar uiteindelijk gevallen voor een up TSI. Ik werd enorm verrast door de hoeveelheid fun en de in verhouding betrouwbare auto. Groot bijkomend voordeel zijn de relatief lage kosten en dat je voor het hetzelfde geld een vrij nieuwe UP hebt maar bijv. een afgeragde CLIO RS.

Uiteindelijk is het een mooie UP! Join geworden uit 2019. 64.000 kilometer op de teller en eigenlijk met alle denkbare opties (in ieder geval die ik wilde hebben). De enige optie die er niet op zit is een panoramadak. Maar je kunt niet altijd alles hebben! :D

Nog even geduld tot ik hem kan ophalen maar hieronder alvast een foto!

Ik wil hem eigenlijk direct laten chippen (stage 1) bij JD Engineering. Andere wensen:
- Setje Polygon velgen
- Eibach veren (nog niet helemaal over uit, de vriendin gaat ook met de auto rijden)
- Led verlichting voor
- Armsteun
- OBD Instellingen wijzigen (tijdens chippen)

Mocht iemand nog een tip hebben voor een mooie setje polygon dan hoor ik het graag!

Ervaringen over de Eibach veren ga ik hier even op zoeken.

Hoop hier veel info op te duikelen 8-)

Afbeelding]

Gebruikersavatar
Up!grade TSI
Donateur member
Berichten: 1393
Lid geworden op: di 14 jul 2020, 21:20
Locatie: N-H

Re: Even voorstellen: AW92

Bericht door Up!grade TSI » vr 09 jun 2023, 18:16

Welkom Aw92 (gekke naam gekregen van je ouders🤪)
Veel plezier met je aankoop, ik heb vroegah ook een tsi gehad.
Bij aanschaf stond ie al op Eibach veertjes, zelf (en een beetje hulp van de dealert) heb ik daar een paar fijne gele Bilstein dempers op gezet ter vervanging van de standaard Jumbo fietspompen.
Je gaat ontdekken wat ik bedoel, na verloop van tijd gaat elke Up met standaard dempers een beetje veranderen in zo'n oude deinende Amerikaanse slee, bij wijze van overdrijven dan.
Kortom, andere dempers zijn een zeer aanbevelenswaardige upgrade👌🏻
Veel leesplezier hier, groeten Erik
Exen (Vag); Mii, Citigo, Up! TSI, Up! GTi(2x) huidige>>>Up! GTi (3e) 🚗

eRJee97
Forum newbie
Berichten: 52
Lid geworden op: vr 26 feb 2021, 19:24
Locatie: Assen

Re: Even voorstellen: AW92

Bericht door eRJee97 » wo 14 jun 2023, 16:02

AW92 schreef:
do 08 jun 2023, 15:32
Hoi allemaal,

Even voorstellen als nieuweling hier. Bijna twee jaar geleden ben ik bij een werkgever begonnen op fietsafstand en bijna een jaar geleden is onze prachtige dochter geboren. Dat betekende destijds dat mijn mooie BMW diesel ingeruild werd op een CX-5 die wat handiger was voor familie-vervoer. Mijn dagelijks vervoer werd de fiets en de DS3 van mijn vriendin stond voor de deur.

Die werd toch meer gebruikt dan verwacht dus het ging toch kriebelen om misschien wat leukers aan te schaffen dan een DS3. Heel lang zitten dimdammen. Clio RS, 118i, Giulietta QV of Megane GT overwogen maar uiteindelijk gevallen voor een up TSI. Ik werd enorm verrast door de hoeveelheid fun en de in verhouding betrouwbare auto. Groot bijkomend voordeel zijn de relatief lage kosten en dat je voor het hetzelfde geld een vrij nieuwe UP hebt maar bijv. een afgeragde CLIO RS.

Uiteindelijk is het een mooie UP! Join geworden uit 2019. 64.000 kilometer op de teller en eigenlijk met alle denkbare opties (in ieder geval die ik wilde hebben). De enige optie die er niet op zit is een panoramadak. Maar je kunt niet altijd alles hebben! :D

Nog even geduld tot ik hem kan ophalen maar hieronder alvast een foto!

Ik wil hem eigenlijk direct laten chippen (stage 1) bij JD Engineering. Andere wensen:
- Setje Polygon velgen
- Eibach veren (nog niet helemaal over uit, de vriendin gaat ook met de auto rijden)
- Led verlichting voor
- Armsteun
- OBD Instellingen wijzigen (tijdens chippen)

Mocht iemand nog een tip hebben voor een mooie setje polygon dan hoor ik het graag!

Ervaringen over de Eibach veren ga ik hier even op zoeken.

Hoop hier veel info op te duikelen 8-)

Afbeelding]
Welkom! Mooie auto.

Mocht je je huidige velgen verkopen heb ik interesse :D
Black UP! - 75 pk - Triangle velgen - Stoelverwarming- Leren bekleding

Plaats reactie