e-up expert

Stel je hier even voor en maak kennis met andere leden
Jortel
Forum newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: wo 07 jun 2023, 21:13

e-up expert

Bericht door Jortel » wo 07 jun 2023, 21:53

Hallo allemaal,

Sinds maart 2022 heb ik een e-up van 2018. In Duitsland uitgezocht, via mijn werk geïmporteerd en gekocht met subsidie.
In combinatie met zonnepanelen, lage onderhoudskosten, geen wegenbelasting en mijn werk rij ik deze auto ontzettend goedkoop.

Mijn bedoeling was om niet te veel aan de auto te doen maar sinds kort heb ik 17'' inch polygon via mijn werk kunnen bemachtigen en nu wil ik de e-up stoerder maken.
Voordat de e-up een kenteken had zaten de H4 led lampen er al in, DRL in led en dimlichten in gloeilampen gaat er bij mij niet in.
Op dit moment ben ik aan het wachten op een GSI imitatie spoiler van CSR Automotive. Zelfs met inkoop korting via de Duitse markt is een originele spoiler niet te betalen +-€340.

Afbeelding

Ik ben al dagelijks in contact met de e-up sinds 2019 via mijn werk. Wij bouwen de e-up om tot diagnose voertuigen om automotive technici op te leiden. De e-ups gaan heel Europa over en zelfs daar buiten. Momenteel hebben we er al 80 omgebouwd.
Ze zijn voorzien van 2 break out boxen waar alle EV stuurapparaten te meten zijn, meetpunten aan sensoren en actuatoren en een schakelaarkast waar storingen in diverse systemen ingeschakeld kan worden.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Up!grade TSI
Donateur member
Berichten: 1390
Lid geworden op: di 14 jul 2020, 21:20
Locatie: N-H

Re: e-up expert

Bericht door Up!grade TSI » vr 09 jun 2023, 18:20

Welkom Jortel,
Mooie auto heb je en gaaf werk doen jullie, heel leuk 👌🏻
Groeten Erik
Exen (Vag); Mii, Citigo, Up! TSI, Up! GTi(2x) huidige>>>Up! GTi (3e) 🚗

Gebruikersavatar
Gert
Vagling liefhebber
Berichten: 804
Lid geworden op: di 09 sep 2014, 21:07

Re: e-up expert

Bericht door Gert » za 10 jun 2023, 22:03

Jortel schreef:
wo 07 jun 2023, 21:53

Voordat de e-up een kenteken had zaten de H4 led lampen er al in, DRL in led en dimlichten in gloeilampen gaat er bij mij niet in.
Welkom. Leuk werk heb je ;)

Als je met "gaat er bij mij niet in" bedoelt dat je VW niet begrijpt of raar vind bent ik het niet me je eens. Ten eerste is de e-up gewoon een up waarin aleen veranderd is wat er moest veranderen. Dus zijn alle lampen in beginsel gewoon gloei/halogeenlampen. Dat ze een uitzondering maken voor de DRL is logisch want die branden in principe lang want altijd. De dimlichten branden in de zomer in principe niet en in de winter maar kort en dus vormen ze geen noemenswaardige bedreiging voor de batterij capaciteit. Althans ik vermoed dat het zo zit want mijn indruk is dat VW over alles goed nadenkt.
e-up style (2020) dark silver met winter pakket + armsteun, daarvoor high-up (2014)

Jortel
Forum newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: wo 07 jun 2023, 21:13

Re: e-up expert

Bericht door Jortel » zo 11 jun 2023, 07:39

Gert schreef:
za 10 jun 2023, 22:03
Als je met "gaat er bij mij niet in" bedoelt dat je VW niet begrijpt of raar vind bent ik het niet me je eens. Ten eerste is de e-up gewoon een up waarin aleen veranderd is wat er moest veranderen. Dus zijn alle lampen in beginsel gewoon gloei/halogeenlampen. Dat ze een uitzondering maken voor de DRL is logisch want die branden in principe lang want altijd. De dimlichten branden in de zomer in principe niet en in de winter maar kort en dus vormen ze geen noemenswaardige bedreiging voor de batterij capaciteit. Althans ik vermoed dat het zo zit want mijn indruk is dat VW over alles goed nadenkt.
Ik bedoel ermee dat de combinatie H4 gloeilampen en led DRL er niet uit ziet. Dat heb ik dan ook heel snel vervangen.

Gebruikersavatar
Gert
Vagling liefhebber
Berichten: 804
Lid geworden op: di 09 sep 2014, 21:07

Re: e-up expert

Bericht door Gert » zo 11 jun 2023, 18:40

OK. Daar kan ik inkomen. Zou het zelf ook doen maar ik rijd niet of nauwelijks in schemer of donker. En om nou het dimlicht aan te doen alleen om te showen dat ik "all LED" ben?
e-up style (2020) dark silver met winter pakket + armsteun, daarvoor high-up (2014)

Gebruikersavatar
Krypton
Forum newbie
Berichten: 11
Lid geworden op: ma 26 jun 2023, 09:38
Locatie: Alkmaar

Re: e-up expert

Bericht door Krypton » do 29 jun 2023, 16:16

Hoi ,
Zo , mooie wagen hoor.
Die van mij komt ook uit Duitsland , en E-Up! uit januari 2021.

Ben er zeker blij mee, jij vast ook.

Veel plezier en veilige km's toegewenst
E-Up! 2021 Honey Yellow
Alkmaar

Plaats reactie