Voorstellen imitatie Up!

Stel je hier even voor en maak kennis met andere leden
RJB
Forum newbie
Berichten: 38
Lid geworden op: di 01 nov 2022, 19:20
Locatie: Leusden

Voorstellen imitatie Up!

Bericht door RJB » do 03 nov 2022, 20:06

Tijdens de km-begroting afgelopen jaar hadden wij berekend dat een Golf TDI wel uit kon voor mijn vriendin (woon <-> werk).
De zoektocht begon en al snel kwamen wij eentje tegen. Maar wat bleek, de begroting was wat rooskleuriger dan gedacht en er werd slechts 18.000km bij gereden in 1,5 jaar tijd.

Tijdens die zoektocht ben ik stiekem al wat delen gaan zoeken om de Golf wat meer bij de tijd te brengen, met de 2015+ Golf 6 Cabrio als voorbeeld in het achterhoofd.
Deze heeft wat elementen die de auto wat frisser maakt van binnen: Nieuw type stuur, 3D kilometerteller en nieuw type climate control. Deze delen heb ik opgezocht en in de Golf gebouwd:
Afbeelding

Helaas gaf de prijs voor een liter diesel de overtreffende trap om afscheid te nemen van de Golf.

In het verleden ben ik al eens bij Bonny geweest voor de installatie van een Fabia teller in een Polo. Tijdens dit bezoek heeft hij dit kilometerteller-virus aan mij overgegeven. :lol:

Ondanks deze verfraaiingen heeft de Golf gister toch het veld mogen ruimen voor de Tsjechische neef van de Up!, namelijk de Skoda Citigo:
Afbeelding

Leuke origineel Nederlands geleverde Citigo met cruise control, airco en stoelverwarming.

De planning hiermee:
- Facelift teller monteren: Klok met betere weergave van de autogegevens en witte achtergrondverlichting.
- Facelift radio monteren, de OEM is wat karig. Ik zag dat Bonny een soort gelijk project heeft gestart. Eens kijken of dit ook te realiseren is voor de Citigo van mijn vriendin. 8-)
- Filters en olie vervangen.
- Zwarte Skoda zomerwielen, er zitten nu Nissan wielen onder :?
- Monte Carlo gril (hoogglans zwart)
Laatst gewijzigd door RJB op do 03 nov 2022, 22:52, 3 keer totaal gewijzigd.
2013 Škoda Citigo 1.0 MPI -> facelift upgrades
1990 Volkswagen Golf 3.2

iichel
Vagling liefhebber
Berichten: 313
Lid geworden op: za 26 feb 2022, 20:28

Re: Voorstellen imitatie Up!

Bericht door iichel » do 03 nov 2022, 22:27

Imitatie Up! 😂 De Citigo doet toch niet onder van de Up! hoor, welkom, mooie auto.
Ex: 2012 Black Up! 1.0 MPI full option 'iichel OEM+'. Huidig: Polo 6R 'iichel OEM+', Passat B8.

RJB
Forum newbie
Berichten: 38
Lid geworden op: di 01 nov 2022, 19:20
Locatie: Leusden

Re: Voorstellen imitatie Up!

Bericht door RJB » do 03 nov 2022, 22:48

Klopt inderdaad, zijn allemaal gelijk aan elkaar, op wat kleine details na. Maar, dankjewel iichel! Bekende naam van diverse Polo forums. Heb er twee gehad. Twee keer 6R, 1.2 TDI en 1.6 TDI.
Misschien herken je 'm wel:
Afbeelding
2013 Škoda Citigo 1.0 MPI -> facelift upgrades
1990 Volkswagen Golf 3.2

iichel
Vagling liefhebber
Berichten: 313
Lid geworden op: za 26 feb 2022, 20:28

Re: Voorstellen imitatie Up!

Bericht door iichel » vr 04 nov 2022, 08:51

Er gaat wel een lampje branden met die velgen inderdaad.
Ex: 2012 Black Up! 1.0 MPI full option 'iichel OEM+'. Huidig: Polo 6R 'iichel OEM+', Passat B8.

Gebruikersavatar
OnlyWay=Up!
Vagling liefhebber
Berichten: 263
Lid geworden op: wo 25 aug 2021, 17:14
Locatie: Rotterdam

Re: Voorstellen imitatie Up!

Bericht door OnlyWay=Up! » za 05 nov 2022, 13:25

Ha Rick leuk om je hier ook te zien!

Mooie plannen hoor!
Zo'n VAG drieling valt veel aan te modden hoor, dus dat moet goedkomen.

Hoe ziet dat er trouwens uit een Fabia teller in een Polo? Ben wel benieuwd!
EX: '17 UP! TSI

RJB
Forum newbie
Berichten: 38
Lid geworden op: di 01 nov 2022, 19:20
Locatie: Leusden

Re: Voorstellen imitatie Up!

Bericht door RJB » ma 07 nov 2022, 08:18

Yes! Ook hier ben ik vanaf heden te vinden.
Het is leuke en simpele techniek, dus de modificatie zijn ook wel prima zelf te doen tot op zekere hoogte natuurlijk.

De Fabia teller zag er zo uit:

Afbeelding

Je kan ook de klok van een Amarok TDI erin bouwen, maar die waren gebruikt niet tot amper te krijgen.
De Fabia en Amarok tellers hebben een uitgebreider MFA menu en hier is ook een temperatuurmeter voor het koelwater in verwerkt. Dit heeft de 1.2 TDI niet standaard erin zitten.

Deze teller heeft Bonny toen voor mij aangepast naar VW software incl. overzetten van de IMMO data.
2013 Škoda Citigo 1.0 MPI -> facelift upgrades
1990 Volkswagen Golf 3.2

iichel
Vagling liefhebber
Berichten: 313
Lid geworden op: za 26 feb 2022, 20:28

Re: Voorstellen imitatie Up!

Bericht door iichel » ma 07 nov 2022, 13:28

Het enige verschil met een Amarok TDI teller is dat je tellerbladen een andere vormgeving hebben en de wijzers wit zijn.
De amarok heeft de 'klassieke' VW weergave. Een ander optie is een GTI teller (280km/h+8000rpm), BlueGT teller (240km/h+8000 rpm) of Seat Toledo teller (ander lettertype).
Ex: 2012 Black Up! 1.0 MPI full option 'iichel OEM+'. Huidig: Polo 6R 'iichel OEM+', Passat B8.

Gebruikersavatar
OnlyWay=Up!
Vagling liefhebber
Berichten: 263
Lid geworden op: wo 25 aug 2021, 17:14
Locatie: Rotterdam

Re: Voorstellen imitatie Up!

Bericht door OnlyWay=Up! » ma 07 nov 2022, 21:40

RJB schreef:
ma 07 nov 2022, 08:18
Yes! Ook hier ben ik vanaf heden te vinden.
Het is leuke en simpele techniek, dus de modificatie zijn ook wel prima zelf te doen tot op zekere hoogte natuurlijk.

De Fabia teller zag er zo uit:

Afbeelding

Je kan ook de klok van een Amarok TDI erin bouwen, maar die waren gebruikt niet tot amper te krijgen.
De Fabia en Amarok tellers hebben een uitgebreider MFA menu en hier is ook een temperatuurmeter voor het koelwater in verwerkt. Dit heeft de 1.2 TDI niet standaard erin zitten.

Deze teller heeft Bonny toen voor mij aangepast naar VW software incl. overzetten van de IMMO data.
Dat ziet er zeker strak uit!
Ook nog een beetje mods op de Octavia of gaat al het budget naar de golf?
EX: '17 UP! TSI

Gebruikersavatar
OnlyWay=Up!
Vagling liefhebber
Berichten: 263
Lid geworden op: wo 25 aug 2021, 17:14
Locatie: Rotterdam

Re: Voorstellen imitatie Up!

Bericht door OnlyWay=Up! » ma 07 nov 2022, 21:44

Deze teller lijkt mij wel leuk voor in de Up! :D
Tacho.jpg
EX: '17 UP! TSI

RJB
Forum newbie
Berichten: 38
Lid geworden op: di 01 nov 2022, 19:20
Locatie: Leusden

Re: Voorstellen imitatie Up!

Bericht door RJB » ma 07 nov 2022, 23:55

OnlyWay=Up! schreef:
ma 07 nov 2022, 21:40
RJB schreef:
ma 07 nov 2022, 08:18
Yes! Ook hier ben ik vanaf heden te vinden.
Het is leuke en simpele techniek, dus de modificatie zijn ook wel prima zelf te doen tot op zekere hoogte natuurlijk.

De Fabia teller zag er zo uit:

Afbeelding

Je kan ook de klok van een Amarok TDI erin bouwen, maar die waren gebruikt niet tot amper te krijgen.
De Fabia en Amarok tellers hebben een uitgebreider MFA menu en hier is ook een temperatuurmeter voor het koelwater in verwerkt. Dit heeft de 1.2 TDI niet standaard erin zitten.

Deze teller heeft Bonny toen voor mij aangepast naar VW software incl. overzetten van de IMMO data.
Dat ziet er zeker strak uit!
Ook nog een beetje mods op de Octavia of gaat al het budget naar de golf?
Er gaat een hoop naar de Golf toe ja, daar worden leuke stappen in gezet na bijna 2 jaar stilstand. Motorruimte zit lekker in de frisse lak, binnenkort gaat de motor er gelukkig weer in.

De Octavia is de auto van het werk. :shhh: :D
2013 Škoda Citigo 1.0 MPI -> facelift upgrades
1990 Volkswagen Golf 3.2

Gebruikersavatar
Ozzy
Vagling liefhebber
Berichten: 234
Lid geworden op: ma 21 mar 2022, 11:59
Locatie: Deventer

Re: Voorstellen imitatie Up!

Bericht door Ozzy » di 08 nov 2022, 00:34

OnlyWay=Up! schreef:
ma 07 nov 2022, 21:44
Deze teller lijkt mij wel leuk voor in de Up! :D
Tacho.jpg
Dat ziet er gaaf uit! Op mijn teller graag max 200km/h. Dan kom ik in ieder geval nog een beetje in de buurt van het maximale aantonende snelheid van me snelheidsteller :lol:
Seat Mii Sport Dynamic 1.0 MPI 60pk

Plaats reactie