Voorstellen

Stel je hier even voor en maak kennis met andere leden
Gebruikersavatar
Moypie
Forum newbie
Berichten: 10
Lid geworden op: wo 04 mei 2022, 16:55
Locatie: Zuid-Holland

Voorstellen

Bericht door Moypie » do 05 mei 2022, 19:06

Hallo allemaal ik ben Moypie (ja mijn internet schuilnaam :) )
Drie weken geleden heb ik mijn Smart fortwo ingeruild voor een coole VW UP.

Begin corona tijd wilde ik een auto aanschaffen omdat OV gewoon niet prettig was en ik wilde de auto voornamelijk gebruiken om er mee op stap te gaan en wat verder te komen dan op de fiets. Ik fotografeer als hobby veelal in de natuur en ik merkte dat met de auto je toch sneller op bijzondere plekken kan komen. Zo'n anderhalf jaar geleden viel mijn keuze op de Smart, klein en daarom weinig bagageruimte (kon wel gewoon makkelijk boodschappen er mee doen en mijn fotografie spullen meenemen en ze was makkelijk overal te parkeren. Ik was best blij met dat ding. Maar langzamerhand begon het te knagen; echt lange ritten durfde ik er niet mee rijden want dat was oncomfortabel en ik kreeg verder wat meer eisen aan interieur.
Dus gaan kijken naar wat ik dan wilde. Van alles bekeken, ook in een nieuwere Smart gereden. Maar het was het allemaal toch net niet.
En omdat mijn smartje een nogal kleurrijk gevalletje was, was ik opzoek naar weer iets opvallends. Kleur, vorm, expressie.
Toen zag ik de advertentie langskomen van mijn UP en ik was vrij snel verkocht. Proefrit gedaan en internet rond gezocht of dit een goede keuze zou zijn.

En wat ben ik blij, heerlijk comfortabel, de kleur is fantastisch (roze/gouden wrap) en alles erop en er aan (parkeersensoren!).

Al wel wat meegemaakt in de korte tijd dat hij nu van mij is; na twee weken moest de ANWB komen want ik kon na de eerste keer tanken niet meer starten (NEE ik had niet verkeerd getankt! ;) ) Die meneer is een uur bezig geweest met uitzoeken wat het was, waarschijnlijk accu, maar helemaal zeker wist hij het niet. Uiteindelijk aan de praat gekregen, maar de volgende dag moest ik ze helaas weer bellen. Toen was het toch wel duidelijk de accu. Gelukkig had ik die dag een afspraak bij de garage (waar ik hem had gekocht) voor iets anders en hebben ze er een nieuwe accu ingezet. Fijn binnen Bovag garantie, maar jammer dat ze dat niet bij de grote beurt hebben gezien.
Heb ook nog door die garage de banden laten balanceren, want alles ging trillen bij 100km/pu.

Tot zover mijn voorstelrondje. Hopelijk ga ik hier veel opsteken aan kennis over mijn nieuwe bakkie.

Er lukt iets niet helemaal met de foto's helaas... Hopelijk blijft er wat overeind
1651680074893.jpg
outoachter.jpg
Bijlagen
outoachter.jpg
1651680074893.jpg
2022 van Smart naar UP! Happy :D

Gebruikersavatar
Ozzy
Vagling liefhebber
Berichten: 234
Lid geworden op: ma 21 mar 2022, 11:59
Locatie: Deventer

Re: Voorstellen

Bericht door Ozzy » do 05 mei 2022, 23:25

Welkom op het forum.

Kleur is inderdaad apart. Ik vind het wel wat hebben.
Seat Mii Sport Dynamic 1.0 MPI 60pk

Gebruikersavatar
Moypie
Forum newbie
Berichten: 10
Lid geworden op: wo 04 mei 2022, 16:55
Locatie: Zuid-Holland

Re: Voorstellen

Bericht door Moypie » vr 06 mei 2022, 17:27

Ozzy schreef:
do 05 mei 2022, 23:25
Kleur is inderdaad apart. Ik vind het wel wat hebben.
Dank je wel Ozzy, het schijnt kameleon te heetten. Geen idee of ik zelf deze kleuren combi had gekozen (als ik het voor het zeggen had dan werd die roze, maar om nu nieuwe wrap te doen... :lol: )
2022 van Smart naar UP! Happy :D

Plaats reactie